Een tussenweg zou zijn geweest dat de nabestaanden in besloten kring de beelden hadden kunnen bekijken. Maar nee, het moest natuurlijk pontificaal op de televisie. Compleet met spectaculaire aankondiging en niet te zuinig met die reclameblokken.quote:Op zaterdag 17 april 2010 00:50 schreef lachejonge het volgende:
[..]
Het belang dat er oorspronkelijk was, dat de nabestaanden van zijn slachtoffers het nu eens uit zijn mond konden horen en eindelijk hoorden dat hij het gedaan had en wat er gebeurt was, telt nu ook niet meer. Vond zelf dat hij bij de uitzending van vorige week wel een punt had om toch de beelden te vertonen. Maarja, ergens hoop ik toch dat Peter de stoute schoenen aan laat en het weer uit gaat zenden, al is er absoluut geen echte reden meer toe de beelden te vertonen. Lijkt mij wel duidelijk dat reconstructies en/of citaten voldoende zouden zijn.
De man heeft een tv-programma bij een commerciële zender, dus is het logisch dat hij dit wil uitzenden.quote:Op zaterdag 17 april 2010 00:55 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Een tussenweg zou zijn geweest dat de nabestaanden in besloten kring de beelden hadden kunnen bekijken. Maar nee, het moest natuurlijk pontificaal op de televisie. Compleet met spectaculaire aankondiging en niet te zuinig met die reclameblokken.
De strafmaat is bepaald door de rechterlijke macht en niet door de Vries, ook niet met het negeren van de uitspraak van de rechter. Dat heeft namelijks gewoon consequenties.quote:Op zaterdag 17 april 2010 00:46 schreef servus_universitas het volgende:
Geen enkel justitieel apparaat is perfect. Dat laat echter onverlet dat de rechtsorde an sich gerespecteerd dient te worden. De strafmaat wordt bepaald door de rechterlijke macht en niet door één of andere populist met commerciële en sensationele belangen. Het is een principekwestie. Ik zie ook werkelijk niet welk belang met het uitzenden van de beelden wordt gediend. Wat worden we er nu wijzer van?
Het is toch volkomen begrijpelijk dat dit op tv moet. Er moet geld zijn om dit soort acties te bekostigen. Vanuit de overheid waren deze bekentenissen nooit naar boven gehaald. Dat zal dus op een dergelijke manier moeten zoals dat nu gedaan is en dat kost nou eenmaal geld. Dat geld moet dus verdient worden door de tv-uitzendingen, dat lijkt me niet zo moeilijk te begrijpen. Of wilde je de nabestaanden laten betalen voor het zien van de beelden?quote:Op zaterdag 17 april 2010 00:55 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Een tussenweg zou zijn geweest dat de nabestaanden in besloten kring de beelden hadden kunnen bekijken. Maar nee, het moest natuurlijk pontificaal op de televisie. Compleet met spectaculaire aankondiging en niet te zuinig met die reclameblokken.
Mogelijk dat daarom het juridisch systeem (je denkt toch niet dat alleen de "onafhankelijke" rechter dat besluit autonoom bepaald heeft ?) hypersensitief reageert :quote:Op zaterdag 17 april 2010 12:30 schreef Accordtje het volgende:
[..]
De strafmaat is bepaald door de rechterlijke macht en niet door de Vries, ook niet met het negeren van de uitspraak van de rechter. Dat heeft namelijks gewoon consequenties.
Daarnaast denk ik dat de beelden die nog uitgezonden zouden moeten worden meer maatschappelijke waarde hebben dan de beelden die vorige week vertoond zijn. Die beelden hadden meer waarde voor de nabestaanden. Echter in de gesprekken die nog niet uitgezonden zijn komt de relatie tussen Koos H en die dubieuze rechter aan bod. Daarin doet Koos H wellicht een boekje open over corrupte rechters die erbij betrokken zijn geweest. Aangezien die rechters in overheidsdienst zijn ben ik van mening dat deze beelden dus weldegelijk een maatschappelijk belang dienen en gewoon uitgezonden moeten worden.
Dat hangt van de uitspraak af. Als je ziet wat voor blunders door justitie en de rechterlijke macht gemaakt worden. Sommige uitspraken zijn gewoon onvoorstelbaar, moet je dan als burger maar gewoon je bek dicht houden en niet zeiken, want de rechter heeft gesproken?quote:Op zaterdag 17 april 2010 05:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik kan me wel vinden in het vonnis, al zou het beter zijn als er nog een alternatieve straf(Rectificatie of gevangenisstraf) volgt.
Zou lekker zijn als iedereen zich niet houdt aan een gerechtelijke uitspraak
Dat denk ik dus ook ja. Dit hele gedoe draait al niet eens meer om Koos H, maar dit is gewoon bescherming van het justitiële apparaat. Op een verkeerde manier. Daarom vind ik het te makkelijk gezegd dat een uitspraak een uitspraak is en dat je je daarbij moet neerleggen. De rechterlijke macht had in deze zaak dus een eigen belang, waardoor de uitspraak wat mij betreft waardeloos is.quote:Op zaterdag 17 april 2010 12:41 schreef quirigua het volgende:
[..]
Mogelijk dat daarom het juridisch systeem (je denkt toch niet dat alleen de "onafhankelijke" rechter dat besluit autonoom bepaald heeft ?) hypersensitief reageert :
- - een van hun onderdelen (de kliniek) wordt geraakt - reden genoeg, gewoon zelf-bescherming
Overigens heeft PRdV een onderhoud gehad met de minister HB (zegt PRdV). Die laatste is meer dan genoeg gesensibiliseerd door die foute Lucia affaire, na zoveel anders (Schiedam, enzovoort) - HB kijkt wel drie keer uit voordat hij (weer) iets fouts doet of toelaat ; daar kan je vergif op innemen.
Het kan duzz zijn dat "het systeem" een beetje wordt bijgestuurd, voor eventjes. Grondige herziening, zelf-reiniging (waar alle reden voor is) - daarop te hopen is een illusie.![]()
Dit gaat inderdaad niet om de privacy. De persoon die ik quotte kon zich alleen wel vinden in het vonnis zei hij en ik vermoed (maar daarom vraag ik dat min of meer aan hem) dat het te maken heeft met de privacy van Koos H. Ben wel benieuwd waarom dat voor hem een reden zou zijn.quote:Op zaterdag 17 april 2010 12:49 schreef quirigua het volgende:
ref : Accordtje, hierboven (de eerste, niet de tweede reactie)
Daar gaat het niet om : privacy versus maatschappelijk aspect. Het gaat er in dit juridsich monopolie uitsluitend om om zichzelf te beschermen, collateral damage uit te sluiten.
Daar is de fout : het systeem kan niet zelf-reinigend optreden, daarvoor is het verkeerd geprogrammeerd. Vrijbuiters, ook PRdV, hebben daar een taak. Ik vind wel dat die taak moet worden uitgevoerd los van en ver van fina ncieel of politiek gewin. Dat is dus iet zo, en dat is ook fout.
Maar zijn eigen belang heeft al menig persoonlijk belang of maatschappelijk belang gediend. Het probleem hier is dat veel mensen Peter R. De Vries niet kunnen uitstaan. Ik ben ook geen fan van die man en ja hij zal best mediageil zijn (zoals iedereen die met z'n kop op tv wil komen), maar hij doet er wat mij betreft nog wel iets zinvols mee.quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:08 schreef servus_universitas het volgende:
Je doet net alsof Peter R. de Vries (of SBS6 for that matter) een Robin Hood is die de rechtvaardigheid wil teruggeven aan het volk. Vergeet dat maar, het is puur eigenbelang.
Ik ontken niet dat ik geen fan ben van zijn persoon, maar dat laat ik in mijn standpunt in deze niet meewegen. Zoals ik al zei gaat het mij om het principe. Als je de rechtelijke macht aan de tand wilt voelen, dan moet je dat op een andere manier doen. Niet door de rechtsorde an sich te ondermijnen. Daarmee geef je wat mij betreft een volstrekt verkeerd signaal af. Namelijk: als je maar geld hebt, dan kun je een boete zien als een vrijbrief om ongewenst gedrag te vertonen. Lijkt mij niet de bedoeling van het spelletje.quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:14 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Maar zijn eigen belang heeft al menig persoonlijk belang of maatschappelijk belang gediend. Het probleem hier is dat veel mensen Peter R. De Vries niet kunnen uitstaan. Ik ben ook geen fan van die man en ja hij zal best mediageil zijn (zoals iedereen die met z'n kop op tv wil komen), maar hij doet er wat mij betreft nog wel iets zinvols mee.
Hier ben ik het helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:14 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Maar zijn eigen belang heeft al menig persoonlijk belang of maatschappelijk belang gediend. Het probleem hier is dat veel mensen Peter R. De Vries niet kunnen uitstaan. Ik ben ook geen fan van die man en ja hij zal best mediageil zijn (zoals iedereen die met z'n kop op tv wil komen), maar hij doet er wat mij betreft nog wel iets zinvols mee.
Dat is inderdaad zo, je kan ook nog altijd in beroepquote:Op zaterdag 17 april 2010 12:42 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat hangt van de uitspraak af. Als je ziet wat voor blunders door justitie en de rechterlijke macht gemaakt worden. Sommige uitspraken zijn gewoon onvoorstelbaar, moet je dan als burger maar gewoon je bek dicht houden en niet zeiken, want de rechter heeft gesproken?
Maar voor wat betreft dit vonnis: jij kan je hierin vinden? Jij vindt dus dat het privacy recht van Koos H een groter belang dient dan het uitzenden van de beelden waarop Koos H wellicht pijnlijke zaken over justitie / rechterlijke macht bloot legt? Deze twee dingen zijn namelijk hetgeen waar het eigenlijk om draait. En dat laatste dient naar mijn mening toch echt een maatschappelijk belang. Daarbij is het belang van Koos H sowieso al niet relevant, want die heeft hij wat mij betreft weggegeven toen hij besliste over de belangen van die 3 meisjes die hij vermoord heeft. Of ben je het daar niet mee eens?
Maar waarom vindt jij dat Koos H niet zichtbaar in beeld mag komen?quote:Op zaterdag 17 april 2010 18:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat is inderdaad zo, je kan ook nog altijd in beroep
Die zaken hebben niks te maken met het zichtbaar in beeld brengen, de uitzending is niet verboden
Hij krijgt toch ook een straf als hij het toch uitzendt.quote:Op zondag 18 april 2010 04:40 schreef DeParo het volgende:
Sluit hem op, serieus hij overtreedt gewoon letterlijk de wet, hij verdient het om gestraft te worden,
schijnheilige kijkcijferwellusteling.
Maakt me niet uit hoe hij gestraft wordt, maar hij heeft de wet overtreden,quote:Op zondag 18 april 2010 04:42 schreef OeJ het volgende:
[..]
Hij krijgt toch ook een straf als hij het toch uitzendt.![]()
Geen opsluiting, maar een geldboete. Wat begrijp je daar niet aan?
Hij heeft meerdere uitzendingen aan de Putterse moordzaak gewijd, zelfs toen de media er nog niet voor warm liep. Om nou te zeggen dat het Peter altijd voor de kijkcijfers gaat of voor zijn eigenbelang is dus niet waar.quote:Op zondag 18 april 2010 04:46 schreef DeParo het volgende:
[..]
Maakt me niet uit hoe hij gestraft wordt, maar hij heeft de wet overtreden,
en tot nu toe heeft geen enkel programma van hem ooit maatschappelijk belang gehad,
het ging hem puur om kijkcijfers, feitelijk had Freek de Jonge bij Pauw en Witteman dus altijd al gelijk,
gooi Peter R. De Vries dus nog maar een extra bordeauxrode wijn in z´n ogen.
Stiekem een crimineel filmen is foei! foei! foei!, maar iemand bekogelen met bordeauxrode wijn is ok.quote:Op zondag 18 april 2010 04:46 schreef DeParo het volgende:
[..]
Maakt me niet uit hoe hij gestraft wordt, maar hij heeft de wet overtreden,
en tot nu toe heeft geen enkel programma van hem ooit maatschappelijk belang gehad,
het ging hem puur om kijkcijfers, feitelijk had Freek de Jonge bij Pauw en Witteman dus altijd al gelijk,
gooi Peter R. De Vries dus nog maar een extra bordeauxrode wijn in z´n ogen.
De zaak is misschien van belang (in geval van Putten en zelfs enkele andere crimineeltjes laag of hoog) voor de rechtbank, maar wat is het belang voor de maatschappij als de man daadwerkelijk wordt veroordeeld,quote:Op zondag 18 april 2010 04:49 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Hij heeft meerdere uitzendingen aan de Putterse moordzaak besteed, zelfs toen de media er nog niet voor warm liepen. Om nou te zeggen dat het Peter altijd voor de kijkcijfers gaat of voor zijn eigenbelang is dus niet waar.
Foutieve veroordelingen zijn wel degelijk van groot belang voor de maatschappij. Daar komen namelijk schadeclaims uit voort en weet je wie dat betaald? Juist, wij allemaal. Maar kan het je niet kwalijk nemen dat je dat niet begrijpt, want gezien jouw onderbouwingen heb ik het vermoeden dat jij nog geen eens belasting betaald.quote:Op zondag 18 april 2010 04:53 schreef DeParo het volgende:
[..]
De zaak is misschien van belang (in geval van Putten en zelfs enkele andere crimineeltjes laag of hoog) voor de rechtbank, maar wat is het belang voor de maatschappij als de man daadwerkelijk wordt veroordeeld,
het is puur om de kijkcijfers te doen en met Putten is totaal geen vergelijking met Koos H.,
zelfs Putten was geen vergelijking met deze zaak, wat is voor jou het belang dat te weten wat ga jij doen.
Ja, dat was echt het belang van Peter R. De Vries,quote:Op zondag 18 april 2010 12:38 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Foutieve veroordelingen zijn wel degelijk van groot belang voor de maatschappij. Daar komen namelijk schadeclaims uit voort en weet je wie dat betaald? Juist, wij allemaal. Maar kan het je niet kwalijk nemen dat je dat niet begrijpt, want gezien jouw onderbouwingen heb ik het vermoeden dat jij nog geen eens belasting betaald.
Je begrijpt het zo te lezen inderdaad niet.quote:Op zondag 18 april 2010 16:53 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ja, dat was echt het belang van Peter R. De Vries,![]()
om jou op de zogenaamde schadeclaims te wijzen, houd toch op, dan kan hij het programma beter anders invullen en de hele politiek onderuit halen.
Omdat de rechter dat beslist heeftquote:Op zaterdag 17 april 2010 18:41 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Maar waarom vindt jij dat Koos H niet zichtbaar in beeld mag komen?
Je bent toch geen klein kind, die niet zelf na kan denken?quote:Op zondag 18 april 2010 18:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Omdat de rechter dat beslist heeft
Hahaquote:Op zondag 18 april 2010 18:48 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Je begrijpt het zo te lezen inderdaad niet.
Jawelquote:Op zondag 18 april 2010 19:01 schreef OeJ het volgende:
[..]
Je bent toch geen klein kind, die niet zelf na kan denken?
Juist omdat er mensen zoals jij zijn hebben ze de rechtspraak uitgevondenquote:
Noem dan een geldig argument. Of doe je dat ook bij je vriendin: "Nee, we gaan het niet doen, "mama heeft gezegd dat het niet mocht."".quote:
Nee, Diego, zo werkt het dus niet, zo makkelijk kom je er hier niet mee weg, jij komt hier aanzeilen met: "ja, omdat de rechter het heeft gezegd.", alsof je het per se, per se, per se altijd eens zou moeten zijn met een uitspraak van de rechtbank. Dat is toch je reinste lariekoek! Hij vraagt om jouw, jouw, jouw mening, en dit is alles wat je in huis hebt.quote:Op zondag 18 april 2010 19:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Tegen zoveel domheid kan ik overigens niet op, dus ik laat het hierbij
Deze man, Koos H. is gestraft, als Peter R. De Vries een docu wilde maken over wat hij heeft gedaan, deze seriemoordenaar, ok. Als hij nieuwe moorden aan de kaak wil stellen van Koos H, ok, snap ik nog wel ergens. Maar dit is gewoon pure kijkcijfergeilheid, Koos H. is veroordeeld voor de moorden, hij dient gestraft te worden en dat is hij ook. Peter R. De Vries heeft daar verder niets mee te maken, dat is aan de rechtbank, maar wat hij doet met de rechtbank is er een fake hype van creeeren alsof het van enorm maatschappelijk belang is. Maar het enige wat hij doet is de woorden in de mond van Koos H. herhalen.quote:Op zondag 18 april 2010 19:16 schreef OeJ het volgende:
[..]
Nee, Diego, zo werkt het dus niet, zo makkelijk kom je er hier niet mee weg, jij komt hier aanzeilen met: "ja, omdat de rechter het heeft gezegd.", alsof je het per se, per se, per se altijd eens zou moeten zijn met een uitspraak van de rechtbank. Dat is toch je reinste lariekoek! Hij vraagt om jouw, jouw, jouw mening, en dit is alles wat je in huis hebt.
Wat zal ik vanavond extra genieten, wetend dat jij niet kunt kijken, en ik lekker wel.quote:Op zondag 18 april 2010 19:19 schreef DeParo het volgende:
[..]
Deze man, Koos H. is gestraft, als Peter R. De Vries een docu wilde maken over wat hij heeft gedaan, deze seriemoordenaar, ok. Als hij nieuwe moorden aan de kaak wil stellen van Koos H, ok, snap ik nog wel ergens. Maar dit is gewoon pure kijkcijfergeilheid, Koos H. is veroordeeld voor de moorden, hij dient gestraft te worden en dat is hij ook. Peter R. De Vries heeft daar verder niets mee te maken, dat is aan de rechtbank, maar wat hij doet met de rechtbank is er een fake hype van creeeren alsof het van enorm maatschappelijk belang is. Maar het enige wat hij doet is de woorden in de mond van Koos H. herhalen.
Zaken die we toch al lang weten of zouden kunnen weten. Er is geen belang, het is alleen pure zwartmakerij van de moordenaar, en natuurlijk is het een kindermoordenaar en hij verdient geen respect, maar het is niet aan Peter R. De Vries om te zeggen of deze straf toch voldoende is.
Diego, het is gewoon geen geldig argument voor hier. Punt. Voeg iets toe aan de discussie, of zwijg, maar doe dat dan ook voor eeuwig.quote:Op zondag 18 april 2010 19:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Tegen zoveel domheid kan ik overigens niet op, dus ik laat het hierbij
Waarom zou ik niet kunnen kijken, ik kijk ook niet, maar waarom zou ik niet kunnen.quote:Op zondag 18 april 2010 19:23 schreef OeJ het volgende:
[..]
Wat zal ik vanavond extra genieten, wetend dat jij niet kunt kijken, en ik lekker wel.![]()
Ik krijg hier een beetje de idee bij van de kutholieken die op zondag geen tv kijken. Jaja.
Ik noem een argument hoor, door een vergelijking te maken. Nou, als dat geen argument is...wat dan nog wel, hemeltje: WAT. DAN. NOG. WEL?!quote:Op zondag 18 april 2010 19:28 schreef DeParo het volgende:
[..]
Waarom zou ik niet kunnen kijken, ik kijk ook niet, maar waarom zou ik niet kunnen.
Maja argumenten ontbreekt het je ook aan terwijl je Diego daarop aanviel.
Als je er beter van kan slapen gastquote:Op zondag 18 april 2010 19:31 schreef OeJ het volgende:
[..]
Ik noem een argument hoor, door een vergelijking te maken. Nou, als dat geen argument is...wat dan nog wel, hemeltje: WAT. DAN. NOG. WEL?!
Sodemieter toch op. Hier wordt werkelijk geen enkel maatschappelijk belang mee gediend. Het enige belang is het commerciele belang van De Vries, SBS en Endemol.quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:14 schreef Accordtje het volgende:
maar hij doet er wat mij betreft nog wel iets zinvols mee.
Wat een dom geblaat hier.quote:Op zondag 18 april 2010 19:16 schreef OeJ het volgende:
[..]
Nee, Diego, zo werkt het dus niet, zo makkelijk kom je er hier niet mee weg, jij komt hier aanzeilen met: "ja, omdat de rechter het heeft gezegd.", alsof je het per se, per se, per se altijd eens zou moeten zijn met een uitspraak van de rechtbank. Dat is toch je reinste lariekoek! Hij vraagt om jouw, jouw, jouw mening, en dit is alles wat je in huis hebt.
Maar stel, hè, Argento, dat jij een avondje naar huis rijdt, van je werk, en je hebt toch zo'n zin in een frikandel speciaal, zo'n zin, zoveel zin heb je nog nooit in een frikandel speciaal gehad, maar, maar, maar er is één klein probleem, er is op dat moment wel trajectcontrole, en dat weet je, toevallig heb je een lieve baas, die al jouw bekeuringen betaalt (stel zei ik toch, -stel!), dus je trapt je bedaal extra hard in, met de wetenschap dat je geflitst gaat worden. Is het dan echt nog steeds zo slecht - je weet dat je eigenlijk iets doet wat tegen de regels is?quote:Op zondag 18 april 2010 20:44 schreef Argento het volgende:
[..]
Wat een dom geblaat hier.
Wie beweert dat De Vries het eens met zijn met de rechter? Daar gaat het ook helemaal niet om. Zelfs het rechtssysteem creert voorzieningen voor het geval dat één of beide partijen het niet eens zijn met de rechter. Dan ga je in hoger beroep, of je spant de bodemprocedure aan. Whatever. Als je het niet eens bent met de rechter, dan doe je eerst dat en dan wacht je de uitspraak van die rechter af.
Mensen die de uitspraak van de rechter alleen respecteren als die uitspraak in hun voordeel is, en als dat niet het geval is toch gewoon doen waar ze zelf zin in hebben, die moeten ook de ballen hebben om dan maar gewoon helemaal niet naar de zitting te komen. Want dan maakt de uitspraak van de rechter kennelijk helemaal niks uit. Zeker niet als die mensen vanuit de portomonee denken en gewoon de dwangsom ophoesten. Alsof er een prijskaartje hangt aan de gebondenheid aan de rechterlijke uitspraak. Voor dat tuig moeten kennelijk zwaardere middelen worden gebruikt voordat ze begrijpen dat niet zij, maar de rechter bepaalt hoe een zaak beoordeeld moet worden.
quote:Op zondag 18 april 2010 20:56 schreef piepie het volgende:
De wet wordt dagelijks overtreden door jan en alleman, dus alles voor de kijkcijfers is zo'n dooddoener in deze discussie. Nogmaals, de man maakt een tv-programma en uiteraard spelen ook de kijkcijfers dan een grote rol ...
quote:Op zondag 18 april 2010 20:56 schreef piepie het volgende:
De wet wordt dagelijks overtreden door jan en alleman, dus alles voor de kijkcijfers is zo'n dooddoener in deze discussie. Nogmaals, de man maakt een tv-programma en uiteraard spelen ook de kijkcijfers dan een grote rol ...
600% eens.quote:Op zondag 18 april 2010 21:08 schreef piepie het volgende:
Haha, laten we eerst maar eens kijken wat hij vanavond brengt.
Ik wil wel eens zien welke band die rechter destijds had met Koos H.
Waarom moeten wij (het gewone volk) altijd maar dom gehouden worden?
Achter de schermen spelen zich dingen af die ik ook wel graag wil weten en PRdV biedt die kans, dus ik sta er nog steeds achter.
quote:Op zondag 18 april 2010 21:08 schreef piepie het volgende:
Haha, laten we eerst maar eens kijken wat hij vanavond brengt.
Ik wil wel eens zien welke band die rechter destijds had met Koos H.
Waarom moeten wij (het gewone volk) altijd maar dom gehouden worden?
Achter de schermen spelen zich dingen af die ik ook wel graag wil weten en PRdV biedt die kans, dus ik sta er nog steeds achter.
Eensquote:Op zondag 18 april 2010 20:44 schreef Argento het volgende:
[..]
Wie beweert dat De Vries het eens met zijn met de rechter? Daar gaat het ook helemaal niet om. Zelfs het rechtssysteem creert voorzieningen voor het geval dat één of beide partijen het niet eens zijn met de rechter. Dan ga je in hoger beroep, of je spant de bodemprocedure aan. Whatever. Als je het niet eens bent met de rechter, dan doe je eerst dat en dan wacht je de uitspraak van die rechter af.
Mensen die de uitspraak van de rechter alleen respecteren als die uitspraak in hun voordeel is, en als dat niet het geval is toch gewoon doen waar ze zelf zin in hebben, die moeten ook de ballen hebben om dan maar gewoon helemaal niet naar de zitting te komen. Want dan maakt de uitspraak van de rechter kennelijk helemaal niks uit. Zeker niet als die mensen vanuit de portomonee denken en gewoon de dwangsom ophoesten. Alsof er een prijskaartje hangt aan de gebondenheid aan de rechterlijke uitspraak. Voor dat tuig moeten kennelijk zwaardere middelen worden gebruikt voordat ze begrijpen dat niet zij, maar de rechter bepaalt hoe een zaak beoordeeld moet worden.
Het volk wil alleen maar sensatie en neemt daarbij zo maar genoegen met insinuaties, speculaties, halve waarheden en kromme gevolgtrekkingen. Alles voor het amusement op zondagavond, alles voor de kijkcijfers.quote:Op zondag 18 april 2010 21:08 schreef piepie het volgende:
Wat ga jij zometeen om 21:30 doen dan?quote:Op zondag 18 april 2010 21:18 schreef Argento het volgende:
[..]
Het volk wil alleen maar sensatie en neemt daarbij zo maar genoegen met insinuaties, speculaties, halve waarheden en kromme gevolgtrekkingen. Alles voor het amusement op zondagavond, alles voor de kijkcijfers.
We mogen blij zijn dat er nog een rechter is die niet uitsluitend vanuit emoties redeneert maar die zich wel rekenschap geeft van de rechten die ook een kindermoordenaar heeft, ongeacht wat 'het volk' daarvan ook moge vinden. Gelukkig is het niet het volk als zodanig dat bepaalt welke rechten een individu wel en welke rechten een individu niet heeft. Dat dat een goede zaak is, wordt in deze specifieke kwestie maar weer eens mooi geillustreerd.
Huldequote:Op zondag 18 april 2010 20:44 schreef Argento het volgende:
[..]
peter heeft nooit gezegd dat ie het gewoon uit zou zenden.quote:Op zondag 18 april 2010 21:38 schreef miss_dynastie het volgende:
Zo'n enorme grote mond: 'Ja, we zenden het gewoon uit'... nee hoor, je speelt het na, da's iets heel anders
Bewijst dat het om het geld gaat, niet om het 'recht'...
haha ja, 500.000 euro is veel geldquote:Op zondag 18 april 2010 21:36 schreef onlogisch het volgende:
Whahahahaha Peter bekent kleur
Nu geldt het algemeen belang opeens niet meer nu het 500k kost?
Wat een sukkel is ie toch ook.
jij zou zomaar ff 500.000 aftikken? das echt geen wisselgeld ook niet voor peter.quote:Op zondag 18 april 2010 21:36 schreef onlogisch het volgende:
Whahahahaha Peter bekent kleur
Nu geldt het algemeen belang opeens niet meer nu het 500k kost?
Wat een sukkel is ie toch ook.
Jawel, dat deed hij net, althans, hij deed het zo voorkomen. Totdat hij vertelde dat hij een toneelstukje zou laten zien.quote:Op zondag 18 april 2010 21:39 schreef koemleit het volgende:
[..]
peter heeft nooit gezegd dat ie het gewoon uit zou zenden.
Eens.quote:Op zondag 18 april 2010 21:39 schreef koemleit het volgende:
[..]
jij zou zomaar ff 500.000 aftikken? das echt geen wisselgeld ook niet voor peter.
Dit is zo'n zaak waar ik helemaal voor gaquote:Op zondag 18 april 2010 21:42 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Eens.
Maar roep dan niet heel stoer bij de uitzending van vorige week : "Ja, sommige dingen wegen zwaarder dan een boete. Dit dient het algemeen belang!11!111!!!"
Spuit 11 geeft gasquote:Op zondag 18 april 2010 21:46 schreef Verbal het volgende:
Geweldig, dat onbegrip van alle internethelden...
Nou zou het ze zelf 5 ton moeten kosten
V.
Dat was nuttiger als wat er net uitkwamquote:
ja maar ieder weldenkend mens weet dat er altijd wel een max. aan zit... en een half miljoen wil niemand verspelen in 2 uur..quote:Op zondag 18 april 2010 21:42 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Eens.
Maar roep dan niet heel stoer bij de uitzending van vorige week : "Ja, sommige dingen wegen zwaarder dan een boete. Dit dient het algemeen belang!11!111!!!"
je snapt dat hij wel graag hoge kijkcijfers wil? en de boel een beetje in spanning heeft gehouden?quote:Op zondag 18 april 2010 21:40 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Jawel, dat deed hij net, althans, hij deed het zo voorkomen. Totdat hij vertelde dat hij een toneelstukje zou laten zien.
Jij gaat mij niet wijsmaken dat jij ook maar één seconde zou overwegen om maar 500 gulden boete te riskeren. Jij lijkt mij het prototype van een centenneuker met een hypocriete bek.quote:Op zondag 18 april 2010 21:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat was nuttiger als wat er net uitkwam
Tuurlijk wist ik dat. Dhr. de Vries gaat voor het geld, niet voor gerechtigheid. Maar ik hoop wel dat dit nu eindelijk eens tot het grote publiek doordringt. Zou tijd worden dat meneer van de buis verdwijnt.quote:Op zondag 18 april 2010 21:51 schreef koemleit het volgende:
als je een beetje slim bent had je vanaf het begin geweten dat ie de beelden niet ging uitzenden.
haha nou als dit waar is dan mag die rechter d'r best voor gestraft worden hoor...quote:Op zondag 18 april 2010 21:52 schreef Raven_ het volgende:
Tot nu toe nog niet spannend. Beetje draaideurcrimineel helpen.
Komt het verborgen kinderporno netwerk nog naar boven?
Die man is dood, voor zover ik begrepen heb?quote:Op zondag 18 april 2010 21:54 schreef koemleit het volgende:
[..]
haha nou als dit waar is dan mag die rechter d'r best voor gestraft worden hoor...
Die gast is al lang en breed dood. Er moet toch echt wel een wijdverspreide beerput open getrokken worden.quote:Op zondag 18 april 2010 21:54 schreef koemleit het volgende:
[..]
haha nou als dit waar is dan mag die rechter d'r best voor gestraft worden hoor...
Het was liefde. Aaaah.quote:Op zondag 18 april 2010 21:55 schreef Arcee het volgende:
Jammer, het mist zo de impact, hoewel de informatie er niet minder om is.
Wat een verhaal over die Stolk.Wat zullen zijn beweegredenen zijn geweest?
Hij heeft bij Mathijs gewoon gezegd dat hij die beelden ging uitzenden, alleen de vorm was nog niet duidelijkquote:Op zondag 18 april 2010 21:51 schreef koemleit het volgende:
[..]
ja maar ieder weldenkend mens weet dat er altijd wel een max. aan zit... en een half miljoen wil niemand verspelen in 2 uur..
[..]
je snapt dat hij wel graag hoge kijkcijfers wil? en de boel een beetje in spanning heeft gehouden?
als ie de beelden zou uitzenden zou ie dat gewoon expliciet gezegd hebben in alle media... dat zou nog meer kijkers getrokken hebben nl.
als je een beetje slim bent had je vanaf het begin geweten dat ie de beelden niet ging uitzenden.
Heeft-ie niet gezegd. Alleen dat-ie het verhaal ging uitzenden en de vorm daar van was nog niet duidelijk.quote:Op zondag 18 april 2010 21:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hij heeft bij Mathijs gewoon gezegd dat hij die beelden ging uitzenden, alleen de vorm was nog niet duidelijk
dat heeft ie niet gezegd... ik heb heel goed op z'n woorden gelet en hij zei immer :"alle onthullingen komen gewoon naar boven etc etc..." maar nooit dat ie de beelden ging uitzenden...mocht jij bewijs vinden waaruit blijkt van wel maak ik 100 euro naar je over... en ja we hebben het over de beelden van DEZE aflevering.quote:Op zondag 18 april 2010 21:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hij heeft bij Mathijs gewoon gezegd dat hij die beelden ging uitzenden, alleen de vorm was nog niet duidelijk
Kijk het nog maar eens na. Hij zei dat ie uitzending ging maken, niet dat ie sowieso de beelden uit zou zenden.quote:Op zondag 18 april 2010 21:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |