Hangt een beetje van de gemeente af, maar vooral in nieuwbouwwijken is het niet ongebruikelijk dat de inspecteur van BWT na enige tijd nog eens een uitgebreide ronde door de wijk doet om alle illegale bouwsels op te sporen.quote:Op zondag 11 april 2010 08:04 schreef Verbal het volgende:
Met de kans dat dat wordt afgewezen en dan kun je niks. Dus overweeg ik om een keertje burgerlijk ongehoorzaam te gaan doen en gewoon een schuttinkje neer te zetten, want als ik 'nee' krijg kan ik niet meer doen alsof ik van niks weet.
Maar heeft iemand hier ervaring mee, en hoe groot is de kans dat de boel wordt afgewezen? Want het liefst doe ik het natuurlijk mét goedkeuring. En kost het aanvragen van zo'n lichte vergunning nog geld?
Dit dusquote:Op zondag 11 april 2010 09:49 schreef k_man het volgende:
[..]
Hangt een beetje van de gemeente af, maar vooral in nieuwbouwwijken is het niet ongebruikelijk dat de inspecteur van BWT na enige tijd nog eens een uitgebreide ronde door de wijk doet om alle illegale bouwsels op te sporen.
Ook voor een lichte bouwvergunning moet je leges betalen.
Zelfs als het een belemmering is heb je gewoon recht op een erfafscheidingquote:Op zondag 11 april 2010 13:18 schreef Gia het volgende:
Als een schutting geen belemmering vormt voor het zicht van weggebruikers wordt meestal niet moeilijk gedaan over een bouwvergunning. Wat ik uit jouw verhaal opmaak, is hier ook geen sprake van.
Dus, gewoon effe aanvragen. Voorkom je een hoop gezeik achteraf.
Maar dan heb je vaak wel met beperkingen te maken. Bij ons mocht er geen schutting om de tuin i.v.m. de gevellijn. Het huis van de buren staat verder naar achter dan dat van ons en voor die lijn mag er bij ons geen schutting staan. Wij hebben dat opgelost met een lage heg om de tuin en een flinke strook met bamboe naast het terras.quote:Op zondag 11 april 2010 13:25 schreef sanger het volgende:
[..]
Zelfs als het een belemmering is heb je gewoon recht op een erfafscheiding
Wat is dat nou voor troll-opmerking?quote:Op zondag 11 april 2010 14:03 schreef Maanvis het volgende:
....
Overal schuttingen aan de weg zie je vooral in pauperwijken overigens, dus als je in zo'n wijk woont dan hoef je niet bang te zijn dat je geen vergunning krijgt.
Ga zelf maar eens kijken, in nette wijken hebben de huizen aan de weg een mooie heg staan, in pauperwijken staan in plaats daarvan hoge schuttingen.quote:Op zondag 11 april 2010 15:56 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor troll-opmerking?
Eh, nee. Of je wel of geen vergunning nodig hebt voor een erfafscheiding volgt niet uit de gemeentelijke regels. Het foldertje dat in de OP gelinkt staat geeft aan hoe het zit.quote:Op zondag 11 april 2010 16:23 schreef FF het volgende:
Je zou eens goed naar de informatie van je gemeente moeten kijken.
Veelal is de regel dat er aan de voorkant van een woning de eerste x-meter van de openbare weg de schutting maximaal 1 meter hoog mag zijn en de overige meters tot 1m80. Als dan niet met vergunning.
De achtertuin is vaak echter vergunningsvrij tot 1m80. Tenzij de af te schermen kant aan de straatkant grenstDan hangt het van de wet- en regelgeving van je gemeente af of ze daarin hebben opgenomen dat er een vergunning nodig is, sommige gemeenten zijn dit namelijk 'vergeten'
Zie ook eens de site van VROM http://www.vrom.nl/docs/w(...)eelafscheidingen.doc
mee eens dat in veel pauper wijken schuttingen staan, maar een conniveren heg staat net zo goed in pauper wijk. En een conniveren heg wordt al helemaal extreem lelijk als je die niet goed bij houd (bruin dood, te breed etc )quote:Op zondag 11 april 2010 16:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ga zelf maar eens kijken, in nette wijken hebben de huizen aan de weg een mooie heg staan, in pauperwijken staan in plaats daarvan hoge schuttingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |