abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81487076
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wist niet dat je in Nederland tot 6 uur kon gaan stappen
lol, nooit geprobeerd?
pi_81499037
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:43 schreef PietjePuk007 het volgende:
Damn wat was ik dronken, 7u thuis . Maar gezellig

Veel gedronken of kun je er slecht tegen?
pi_81506510
quote:
een voorbeeld van een pincher
http://stockcharts.com/h-sc/ui?s=RJET&p=D&b=6&g=0&id=p74220237145

let erop dat je dus alleen instapt als de ADX plat is.
stochastics kan je niet vertrouwen als de adx stijgt
de regel "koop als stochastics onder 20 en verkoop boven 80" is incorrect. Je kan de stochastics eigenlijk alleen serieus nemen als de trendrichting uitgeput is.
http://stockcharts.com/h-sc/ui?s=RJET&p=D&b=6&g=0&id=p05709389855&a=190873119

----

daarnaast is het interessant om een scanner te schrijven die op de weekly stochastics checkt
je kan bijvoorbeeld eerst de geslaagde plays opzoeken met. Die resultaten moet je maar eens helemaal uittekenen op de daily chart en de 30 minute charts

show stocks where
weekly Slow Stochastics Fast %K(10) crossed above weekly Slow Stochastics Slow %D(10) within the last 2 weeks
weekly Slow Stochastics Fast %K(10) crossed above 30 within the last 2 weeks
chart-time is 6 months
market is not otc
close is below 3
draw weekly Slow Stochastics Fast %K(10) line at 30
draw ema(20)
draw Parabolic SAR(0.02,0.2)
draw MACD Histogram(12,26,9)
draw adx(14)

om de runners te vinden kan je dit gebruiken
show stocks where
weekly Slow Stochastics Fast %K(10) crossed above weekly Slow Stochastics Slow %D(10) within the last 2 weeks
weekly Slow Stochastics Fast %K(10) remained below 30 within the last 2 weeks
chart-time is 6 months
market is not otc
close is below 3
draw ema(20)
draw adx(14)

Het is een kinderlijk eenvoudige scanner, maar hij werkt als een tiet. Voornamelijk triangle en wedge patterns werken uitermate goed. Als er maar een technische trendlijn is die gebroken kan worden.
Als je de RSI(5) 5 period van de RSI boven de prijs zet dan zal je op een gegeven moment een higher low krijgen terwijl de prijs een lower low heeft. Dit is een enorm signaal.

Let bij die rjet kaart op het feit dat er ten tijde van het topping patroon op de adx er een rsi divergence was. Dit komt ontzettend vaak voor bij de pinchers. Op de rsi(14) zie je 2 moving averages. Je kan bij een groeiende trend zolang houden als dat de PSAR het toelaat of dat de 9 onder de 45 zakt. Dit gebeurt meestal nadat de bullish ADX een topping patroon heeft getoond.
pi_81506719
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:48 schreef Halcon het volgende:
Veel gedronken of kun je er slecht tegen?
Ontzettend veel .

Lasagna, wat was die blog ook alweer waar je ´t over had? Iets met hedge geloof ik .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_81506927
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:04 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Ontzettend veel .

Lasagna, wat was die blog ook alweer waar je ´t over had? Iets met hedge geloof ik .
zerohedge.com

Moet je daar maar eens gaan zoeken op goldman sachs

Wat een beroerde dag vandaag. Ik vind nogsteeds dat ze nooit het doodknuppelen-van-luidruchtige-kinderen-op-straat-als-je-met-een-kater-in-je-nest-ligt-te-revalideren hadden mogen verbieden.
  zondag 16 mei 2010 @ 21:12:40 #157
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_81507448
De Elf was er weer niet bij. Faal hazerij van de grootste orde. Triest!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 16 mei 2010 @ 21:17:05 #158
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_81507783
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:01 schreef hmm_lasagne het volgende:

[..]

een voorbeeld van een pincher
http://stockcharts.com/h-sc/ui?s=RJET&p=D&b=6&g=0&id=p74220237145

let erop dat je dus alleen instapt als de ADX plat is.
stochastics kan je niet vertrouwen als de adx stijgt
de regel "koop als stochastics onder 20 en verkoop boven 80" is incorrect. Je kan de stochastics eigenlijk alleen serieus nemen als de trendrichting uitgeput is.
http://stockcharts.com/h-sc/ui?s=RJET&p=D&b=6&g=0&id=p05709389855&a=190873119

----

daarnaast is het interessant om een scanner te schrijven die op de weekly stochastics checkt
je kan bijvoorbeeld eerst de geslaagde plays opzoeken met. Die resultaten moet je maar eens helemaal uittekenen op de daily chart en de 30 minute charts

show stocks where
weekly Slow Stochastics Fast %K(10) crossed above 30 within the last 2 weeks
chart-time is 6 months
market is not otc
close is below 3
draw ema(20)
draw adx(14)

om de runners te vinden kan je dit gebruiken
show stocks where
weekly Slow Stochastics Fast %K(10) remained below 30 within the last 2 weeks
chart-time is 6 months
market is not otc
close is below 3
draw ema(20)
draw adx(14)
Ik neem aan dat je zoiets ook foolproof hebt getest voordat je het ging gebruiken?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_81509793
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:17 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je zoiets ook foolproof hebt getest voordat je het ging gebruiken?
Ik backtest weinig. Het belangrijkste element voor mij is onderandere intensiteit van handelen op de L2. Mij trades zijn niet geautomatiseerd, maar ik beperk me tot een paar soorten play. Mn entry en exit beslissingen zijn due gebaseerd op volume, l2, ticklists etc. Dat is niet echt wat je zegt te backtesten.
Veelal rond die breakout momenten komt er lamlullerig nieuws uit dat er eigenlijk niet toe doet, maar wat wel als argument gebruikt wordt.

Mijn overige conclusies over indicatoren komen voort uit het lezen van veel artikelen
  zondag 16 mei 2010 @ 21:46:59 #160
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_81510143
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:42 schreef hmm_lasagne het volgende:

[..]

Ik backtest weinig. Het belangrijkste element voor mij is onderandere intensiteit van handelen op de L2. Mij trades zijn niet geautomatiseerd, maar ik beperk me tot een paar soorten play. Mn entry en exit beslissingen zijn due gebaseerd op volume, l2, ticklists etc. Dat is niet echt wat je zegt te backtesten.
Veelal rond die breakout momenten komt er lamlullerig nieuws uit dat er eigenlijk niet toe doet, maar wat wel als argument gebruikt wordt.

Mijn overige conclusies over indicatoren komen voort uit het lezen van veel artikelen
Intensiteit van handelen? Je gebruikt daarvoor niet indicatoren zoals Market Profile? Volume, ticklist etc. kunnen misschien wat gelimiteerd zijn daarin.
pi_81511690
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:46 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Intensiteit van handelen? Je gebruikt daarvoor niet indicatoren zoals Market Profile? Volume, ticklist etc. kunnen misschien wat gelimiteerd zijn daarin.
Nouja ik let voornamelijk op iceberg order die een steady accumulation laten zien. Dan langzaam komen de block orders binnen etc.
De pincher setup is enkel om een berg kandidaten te zoeken.
Die ticklist is voor mij behoorlijk belangrijk.
maar ik zal eens kijken naar de market profile, die kende ik nog niet.
pi_81521023
Zooo, ben ook net terug, leuke 2 dagen gehad in Berlijn. Jullie hebben je zo te lezen ook wel vermaakt. Vorige keer 6 uur 's ochtends, nu 7 uur 's ochtends, waar gaat dat eindigen. Jammer dat ik er niet bij kon zijn, het had mij erg gezellig geleken. Nog lekker gegeten?
  dinsdag 18 mei 2010 @ 20:41:09 #163
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_81594188
Hallo! Hopelijk was de meet gezellig! Ik kon er niet bij zijn ivm vakantie, waarvan ik zojuist ben teruggekeerd. Heb nauwelijks het nieuws gevolgd zelfs, of FOK!, maar heb wel begrepen dat er op de beurs weer genoeg gebeurd is!
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')