HNWI = High-Net-Worth-Individualquote:Op maandag 12 april 2010 13:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
HNWI en UHNWI![]()
Maar je hebt gelijk, met je 40stoppen is leuk, tot de 25 studeren, 15 jaar knallen en dan maar rusten.
Ik denk dat het dan niet echt de moeite waard zou zijn voor mij. Ik zou me nog steeds zorgen moeten maken over tegenslagen en ik zou niet echt riant kunnen leven. Met een vermogen van 5 miljoen ofzo kun je veel hebben, zonder je echt zorgen te hoeven maken. Maar goed, duurt ook wat langer voor je het onder je matras hebt liggenquote:Op maandag 12 april 2010 15:35 schreef HiZ het volgende:
Hmm.. ik zou met een inkomen van ¤1800 netto per maand vanaf volgend jaar kunnen gaan rentenieren. Dan moet ik wel mijn Amsterdamse huis verkopen en in Istanbul gaan wonen. Ik denk dat ik het nog niet ga doen, maar het is wel erg verleidelijk
quote:Op maandag 12 april 2010 12:42 schreef capricia het volgende:
Wel een leuk topic.
Hoeveel zou je nodig hebben om te rentenieren?
Of all places waarom Istanbul? Waarom zoek je geen warm en zonnig oord uit zonder smog?quote:Op maandag 12 april 2010 15:35 schreef HiZ het volgende:
Hmm.. ik zou met een inkomen van ¤1800 netto per maand vanaf volgend jaar kunnen gaan rentenieren. Dan moet ik wel mijn Amsterdamse huis verkopen en in Istanbul gaan wonen. Ik denk dat ik het nog niet ga doen, maar het is wel erg verleidelijk
Omdat ik Istanbul wel geweldig vind, de smog wel meevalt en mijn huis daar bijna helemaal verbouwd isquote:Op maandag 12 april 2010 16:31 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Of all places waarom Istanbul? Waarom zoek je geen warm en zonnig oord uit zonder smog?
Ik zou er zelf niet voor kiezen, maar Istanbul is zeker geweldig. Mooie wijken om permanent te wonen ook, heerlijke stad.quote:Op maandag 12 april 2010 16:37 schreef HiZ het volgende:
[..]
Omdat ik Istanbul wel geweldig vind, de smog wel meevalt en mijn huis daar bijna helemaal verbouwd is
15 jaar lang knallen op je werk kan ook leuk zijn! Je reist veel, erg dynamisch werk. Wel stressvol maar saai allerminst. Dat liever dan een andere baan waar je een 8 tot 5 moet werken met meer vakantie.quote:Op maandag 12 april 2010 13:54 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
15 jaar knallen? Lekker veel reizen vind ik nu net zo belangrijk, voor de rest is rond kunnen komen meer dan voldoende. Later kan ik dan met 50.000 euro ofzo gaan rentenieren in een opkomende economie...
Een baan waar ik veel bij moet (kan) reizen graag, maar op dit moment is het helaas louter kantoor zitten. Terwijl m'n opleiding juist totaal niet voor kantoorzitten is bedoeld. Met mijn huidige werkervaring kan ik echter alleen opnieuw in een nieuwe kantoorbaan rollen, hoewel beter betaald nog steeds niet wat ik wil.quote:Op maandag 12 april 2010 17:13 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
15 jaar lang knallen op je werk kan ook leuk zijn! Je reist veel, erg dynamisch werk. Wel stressvol maar saai allerminst. Dat liever dan een andere baan waar je een 8 tot 5 moet werken met meer vakantie.
Dat dus. Het is ook wel lekker om in de beginjaren wat op te bouwen natuurlijk. Ik kan altijd nog kiezen voor iets rustigers en meer vakantie, maar voorlopig werk ik liever voor een vroeger pensioen...quote:Op maandag 12 april 2010 17:13 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
15 jaar lang knallen op je werk kan ook leuk zijn! Je reist veel, erg dynamisch werk. Wel stressvol maar saai allerminst. Dat liever dan een andere baan waar je een 8 tot 5 moet werken met meer vakantie.
Voor mijn huidige leefstijl zou ik nog 22 jaar moeten werken, ofwel t/m m'n 53e. En dan heb ik maar 4 ton nodig.quote:Op maandag 12 april 2010 16:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
De vraag is hoeveel heb je nodig per maand en mag je interen over het vermogen en hoe lang wil je dat de uitkering duurt
![]()
![]()
Als je dat weetkun je het hier uitrekenen
![]()
http://www.berekenhet.nl/(...)aargeld-opmaken.html
Gaarne uitkomsten vermelden zodat de discussie door kan gaan
Das een leuke site!quote:Op maandag 12 april 2010 16:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
De vraag is hoeveel heb je nodig per maand en mag je interen over het vermogen en hoe lang wil je dat de uitkering duurt
![]()
![]()
![]()
Leuke site trouwens!quote:Op maandag 12 april 2010 16:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Ik moet gewoon ergens een keer de jackpot binnen slepen, met rustig sparen zie ik mijn HNWI-status nooit echt dichterbij komen...quote:Op maandag 12 april 2010 16:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |