abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80227041
quote:
Op maandag 12 april 2010 13:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

HNWI en UHNWI

Maar je hebt gelijk, met je 40stoppen is leuk, tot de 25 studeren, 15 jaar knallen en dan maar rusten.
HNWI = High-Net-Worth-Individual
UHNWI = Ultra-High-Net-Worth-Individual

De cut-off for "ultra" ligt volgens mij rond de 30 miljoen euro ofzo, maar da's geen vaste grens natuurlijk. Een miljonair (in euro) is al HNWI, denk ik.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80227935
Op de website http://www.derentenier.com/ kun je alle factoren van belang invullen en laten uitrekenen of je kunt rentenieren van 750.000 euro. In mijn geval zou dat wel mogelijk zijn volgens de site.

Alleen de extra kosten voor verblijf in de VS kan hier niet worden meegenomen. Volgens mij kan dit duurder of goedkoper zijn dan in Nederland, afhankelijk waar je gaat wonen.
pi_80228588
Hmm.. ik zou met een inkomen van ¤1800 netto per maand vanaf volgend jaar kunnen gaan rentenieren. Dan moet ik wel mijn Amsterdamse huis verkopen en in Istanbul gaan wonen. Ik denk dat ik het nog niet ga doen, maar het is wel erg verleidelijk
pi_80229655
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:35 schreef HiZ het volgende:
Hmm.. ik zou met een inkomen van ¤1800 netto per maand vanaf volgend jaar kunnen gaan rentenieren. Dan moet ik wel mijn Amsterdamse huis verkopen en in Istanbul gaan wonen. Ik denk dat ik het nog niet ga doen, maar het is wel erg verleidelijk
Ik denk dat het dan niet echt de moeite waard zou zijn voor mij. Ik zou me nog steeds zorgen moeten maken over tegenslagen en ik zou niet echt riant kunnen leven. Met een vermogen van 5 miljoen ofzo kun je veel hebben, zonder je echt zorgen te hoeven maken. Maar goed, duurt ook wat langer voor je het onder je matras hebt liggen
  maandag 12 april 2010 @ 16:30:43 #55
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_80230615
quote:
Op maandag 12 april 2010 12:42 schreef capricia het volgende:
Wel een leuk topic.
Hoeveel zou je nodig hebben om te rentenieren?
De vraag is hoeveel heb je nodig per maand en mag je interen over het vermogen en hoe lang wil je dat de uitkering duurt

Als je dat weet kun je het hier uitrekenen

http://www.berekenhet.nl/(...)aargeld-opmaken.html

Gaarne uitkomsten vermelden zodat de discussie door kan gaan
pi_80230640
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:35 schreef HiZ het volgende:
Of all places waarom Istanbul? Waarom zoek je geen warm en zonnig oord uit zonder smog?
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_80230884
quote:
Op maandag 12 april 2010 16:31 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Of all places waarom Istanbul? Waarom zoek je geen warm en zonnig oord uit zonder smog?
Omdat ik Istanbul wel geweldig vind, de smog wel meevalt en mijn huis daar bijna helemaal verbouwd is
pi_80231407
quote:
Op maandag 12 april 2010 16:37 schreef HiZ het volgende:

[..]

Omdat ik Istanbul wel geweldig vind, de smog wel meevalt en mijn huis daar bijna helemaal verbouwd is
Ik zou er zelf niet voor kiezen, maar Istanbul is zeker geweldig. Mooie wijken om permanent te wonen ook, heerlijke stad.
pi_80232344
quote:
Op maandag 12 april 2010 13:54 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

15 jaar knallen? Lekker veel reizen vind ik nu net zo belangrijk, voor de rest is rond kunnen komen meer dan voldoende. Later kan ik dan met 50.000 euro ofzo gaan rentenieren in een opkomende economie...
15 jaar lang knallen op je werk kan ook leuk zijn! Je reist veel, erg dynamisch werk. Wel stressvol maar saai allerminst. Dat liever dan een andere baan waar je een 8 tot 5 moet werken met meer vakantie.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 12 april 2010 @ 17:21:09 #60
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_80232651
quote:
Op maandag 12 april 2010 17:13 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

15 jaar lang knallen op je werk kan ook leuk zijn! Je reist veel, erg dynamisch werk. Wel stressvol maar saai allerminst. Dat liever dan een andere baan waar je een 8 tot 5 moet werken met meer vakantie.
Een baan waar ik veel bij moet (kan) reizen graag, maar op dit moment is het helaas louter kantoor zitten. Terwijl m'n opleiding juist totaal niet voor kantoorzitten is bedoeld. Met mijn huidige werkervaring kan ik echter alleen opnieuw in een nieuwe kantoorbaan rollen, hoewel beter betaald nog steeds niet wat ik wil.

Dus: binnen enkele maanden ga ik een onzeker en slecht betaald baantje in het buitenland zoeken, want alleen het nieuwe avontuur telt op dit moment!
pi_80232740
quote:
Op maandag 12 april 2010 17:13 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat dus. Het is ook wel lekker om in de beginjaren wat op te bouwen natuurlijk. Ik kan altijd nog kiezen voor iets rustigers en meer vakantie, maar voorlopig werk ik liever voor een vroeger pensioen...
  maandag 12 april 2010 @ 17:23:31 #62
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_80232749
quote:
Op maandag 12 april 2010 16:30 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

De vraag is hoeveel heb je nodig per maand en mag je interen over het vermogen en hoe lang wil je dat de uitkering duurt

Voor mijn huidige leefstijl zou ik nog 22 jaar moeten werken, ofwel t/m m'n 53e. En dan heb ik maar 4 ton nodig.
  Moderator maandag 12 april 2010 @ 17:26:19 #63
236264 crew  capricia
pi_80232855
quote:

[..]

Das een leuke site!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 12 april 2010 @ 17:29:36 #64
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_80232963
quote:

[..]

Leuke site trouwens!
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_80235587
quote:

[..]

Ik moet gewoon ergens een keer de jackpot binnen slepen, met rustig sparen zie ik mijn HNWI-status nooit echt dichterbij komen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')