Hallo beste Fokkers,
Ik lees al menig jaren dit forum zonder ook maar iets te posten, jullie klachten amuseren mij enorm. Maar sinds kort is het mij opgevallen dat twee keer de helft heel hip is. En reacties daarop zijn twee keer de helt is een kwart hihihi...
NEEN, Mechool!!! Dit is NIET een kwart!!Welkom bij de basis regels Rekenen, mocht u hier heel slecht in zijn pak er dan a.u.b. een rekenmachine bij.
Nederlands: Twee keer de helt is gelijk aan één
Wiskundig : 2 x 0,5 = 1
Nederlands: De helft keer de helft is gelijk aan een kwart
Wiskundig : 0,5 x 0,5 = 0,25
Is dit nog te volgen mensen? Mooi want we gaan verder.
Waar gaan mensen de fout is als ze denken dat twee keer de helft een kwart is:
Als men een kind uitlegt wat "keer" is zegt men: als je twee keer drie snoepjes hebt, hoeveel snoepjes heb je dan? Zes snoepjes want: 2 x 3 = 3 + 3 = 6
Zien jullie dat?
+ niet opeens nog een keer "x"
Nu is er recent een topic geopent "ik snap twee keer de helft net" deze meneer/mevrouw bedoelt waarschijnlijk "niet" maar daar gaat het niet om. Daarin reageerde iemans met:
2*0,5=0,5*0,5=0,25
NEEN, Mechool!!! Ga alsjeblieft terug naar de basisschool.
ik ga uitleggen wat deze meneer/mevrouw hier zegt:
Nederlands: twee keer de helft is gelijk aan de helft keer de helft is gelijk aan een kwart,
Hoe kan 2 keer de helft nou gelijk zijn aan de helft keer de helft?
wat deze meneer/mevrouw bedoelt is:
Wiskundig : 0,5 x 0,5 = 0,5
2 = 0,25
nederlands: de helft keer de helft is gelijk aan de helft tot de tweede is gelijk aan een kwart
Samenvatting:
Twee keer de Helft is één, dus als men zegt ik heb geen hele taart op maar twee keer de helft, maakt deze meneer een grapje want hij heeft WEL een hele taart op
Twee keer de helft is NIET een kwartDe helft tot de tweede is een KwartKlacht:
Mensen die denken slim te zijn door iemand te verbeteren die post dat twee keer de helft gelijk is aan één.
Antiklacht:
Mijn eerste klacht in 5 jaar

ik ben een gelukkig persoon