Heb ik wat gemist?quote:Op maandag 19 april 2010 18:52 schreef PeuRac het volgende:
Mn 156 staat te koopeind van de week nieuwe apk erop en dan hopelijk snel weg.
Ik doe het voor de lolquote:Op maandag 19 april 2010 15:26 schreef 2cv het volgende:
Wij zijn totaaaaaaaaaaaaaaaaal niet nieuwschierig hoorWe willen ook vooral niet weten of je het voor de lol deed of voor een schoolopdracht ofzo
Wat voor verhalen schrijf je als ik vragen mag? En als je het online plaatst, geef dan ff een seintje, dan wil ik het zeker lezenquote:Op maandag 19 april 2010 20:59 schreef Dingest het volgende:
Ik heb nog wel 20 euro over![]()
[..]
Ik doe het voor de lolNaar school ga ik al jaren niet meer.
Maar ik had al een hele tijd het plan om de Tenerife-ramp te verwerken in de proloog voor één van mijn verhalen, en ik had deze week opeens heel erg zin om dat stuk te schrijven. De rest van die verhaallijn ben ik dan nog lang niet aan toe.
Ik moet even kijken of ik het nog ergens online kan zetten
Ik heb eventueel wel wat webruimte voor een bestandje hoor.quote:Op maandag 19 april 2010 20:59 schreef Dingest het volgende:
Ik heb nog wel 20 euro over![]()
[..]
Ik doe het voor de lolNaar school ga ik al jaren niet meer.
Maar ik had al een hele tijd het plan om de Tenerife-ramp te verwerken in de proloog voor één van mijn verhalen, en ik had deze week opeens heel erg zin om dat stuk te schrijven. De rest van die verhaallijn ben ik dan nog lang niet aan toe.
Ik moet even kijken of ik het nog ergens online kan zetten
Dus met 22 LED's in serie/parallel schakeling zit ik sowieso goed zonder weerstand ervoor?quote:Op maandag 19 april 2010 18:19 schreef Barcaconia het volgende:
Standaard LED's werken doorgaans op 1.2 volt. Zet er dus 10 in serie en schakel er nog 10 parallel naast, dan heb je 2 lagen van 20 die op 12 volt werken. Let wel op dat bij het lopen van de motor de accu een spanning van 13.7 volt geeft. Je wilt dus óf LED's die wat overspanning kunnen hebben, óf 11 leds op een rijtje zetten.
Een rij van 11 in serie waarvan 2 rijen in parallel: jaquote:Op maandag 19 april 2010 21:20 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dus met 22 LED's in serie/parallel schakeling zit ik sowieso goed zonder weerstand ervoor?
Dat bedoelde ik met de serie/parallelquote:Op maandag 19 april 2010 21:21 schreef mstr het volgende:
[..]
Een rij van 11 in serie waarvan 2 rijen in parallel: ja
Ik ben iets van 9 jaar geleden begonnen met fan-fiction voor het SF-series, met name het Star Trek-universum. Maar dat werd al snel minder science en met veel meer de nadruk op avontuur alleen in een futuristische setting. Ik heb daar tot op heden twee verhalen van afgeschreven (eentje van 50 en eentje van 300 pagina's, met die van 300 ben ik 2 jaar bezig geweest :p) en een hele batterij aan andere projectenquote:Op maandag 19 april 2010 21:14 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Wat voor verhalen schrijf je als ik vragen mag? En als je het online plaatst, geef dan ff een seintje, dan wil ik het zeker lezen
Ze op een printplaatje (zo'n gele met gaatjes) solderen en vervolgens een aluminium plaatje er tegenaan plakken zodat die dat printplaatje afdekt?quote:Op maandag 19 april 2010 21:23 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik met de serie/parallel.. Moet ik alleen een goede manier verzinnen om het te bevestigen enzo.
Jij bedoeld een breadboard?quote:Op maandag 19 april 2010 21:25 schreef mstr het volgende:
[..]
Ze op een printplaatje (zo'n gele met gaatjes) solderen en vervolgens een aluminium plaatje er tegenaan plakken zodat die dat printplaatje afdekt?
Of eentje op de sloop halen van een andere auto en kijken of je daar iets mee kan.
Ik geloof het wel.quote:Op maandag 19 april 2010 21:27 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Jij bedoeld een breadboard?
En misschien kan ik wat met de dingen van een ZX of Xantia ofzo.
Breadboards zijn niet voor permanent zeg maar.. Kan wel voor een proefschakelingquote:
Ik bedoelde dus zoiets:quote:Op maandag 19 april 2010 21:30 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Breadboards zijn niet voor permanent zeg maar.. Kan wel voor een proefschakeling.. Heb ook wel eens mensen met een stukje hard karton een printplaatje na zien bootsen..
Dan hadden we t niet over hetzelfdequote:Op maandag 19 april 2010 21:31 schreef mstr het volgende:
[..]
Ik bedoelde dus zoiets:
http://www.airshow-pictures.nl/upload/0003.jpg
Enige punt is dan nog bevestigen bovenaan de achterruit.quote:Op maandag 19 april 2010 21:36 schreef Barcaconia het volgende:
Het is niet moeilijk en wel leuk. Grappig klusje dus
Triplex is ideaal voor ledjes. Dan heb je namelijk helemaal geen printplaat meer nodig. Je duwt gewoon de kop van de ledjes in het hout en je buigt de pootjes in serie naast mekaar. Beetje tin erover laten vloeien en het werkt perfect. Vervolgens 1 draadje links als + en 1 draadje rechts als - er uit laten komen en je kunt de bedrading naar de remlichten maken.
Ik ga denk ik kijken of ik van een ZX de behuizing kan aanpassen.quote:Op maandag 19 april 2010 21:39 schreef Barcaconia het volgende:
Dat moet wel te verzinnen zijn met bijvoorbeeld een klein plakkertje, zuignap, klemmetje achter hemel, etc. Ik weet niet hoe het er bij een AX uitziet maar er is altijd wel iets te verzinnen. Het weegt niks dus een klein plakkertje is al genoeg.
Misschien, maar zelf maken is natuurlijk leukerquote:Op maandag 19 april 2010 21:55 schreef Barcaconia het volgende:
Kun je dan niet beter het hele remlicht van de ZX direct plaatsen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |