NOSquote:VLIEGTUIG POOLSE PRESIDENT CRASHT
Update: zaterdag 10 apr 2010, 09:36
Op de luchthaven van Smolensk is het vliegtuig van de Poolse president Kaczynski verongelukt. Kaczynski zou in Rusland een herdenking bijwonen van de 17.000 Poolse militairen die in 1941 in Katyn werden vermoord door de geheime dienst van de Sovjet-Unie.
Het vliegtuig stortte neer tijdens de landing. Over overlevenden is nog niets bekend.
waarom ga ik daar nu weer iets achter zoeken?quote:Op zaterdag 10 april 2010 09:42 schreef borisz het volgende:
[..]
NOS
http://nos.nl/tekst/149636-vliegtuig-poolse-president-crasht.html
Meer details zullen zo wel volgen.
omdat overheidstoestellen iets veiliger zijn dan de vliegtuigen waar jij en ik ons in begeven.quote:
Dat klinkt wel heel toevalligquote:Kaczynski zou in Rusland een herdenking bijwonen van de 17.000 Poolse militairen die in 1941 in Katyn werden vermoord door de geheime dienst van de Sovjet-Unie
Nee het was niet de KGB. Deze blast from the past werd geheel verzorgd door KLF (u-huh! u-huh!)quote:Op zaterdag 10 april 2010 09:46 schreef Loveless85 het volgende:
OPEN JE OGEN HET WAS DE KGB DIT SOORT DINGEN IS GEEN TOEVAL, HET IS ALLEMAAL EEN COMPLOT VAN NWO
Ehehe.quote:Op zaterdag 10 april 2010 09:46 schreef timmmmm het volgende:
[..]
een president neerstort met een vliegtuig?
quote:Op zaterdag 10 april 2010 09:48 schreef Sigmund666 het volgende:
Rusland gaat een oorlog ontketenen
Eerst Kirgyziė, nu dit.
Dit dus. Er had een fijner persoon kunnen verongelukken dan dit ultra-conservatieve stuk vreten. Laten we met z'n allen dankbaar zijn dat dat niet is gebeurt.quote:Op zaterdag 10 april 2010 10:03 schreef Dagonet het volgende:
Jammer voor hem maar hopelijk krijgt Polen dan nu een wat moderner figuur als president ipv deze homohater.
Er is nog een kopie van die kerelquote:Op zaterdag 10 april 2010 10:03 schreef Dagonet het volgende:
Jammer voor hem maar hopelijk krijgt Polen dan nu een wat moderner figuur als president ipv deze homohater.
quote:Op zaterdag 10 april 2010 10:05 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dit dus. Er had een fijner persoon kunnen verongelukken dan dit ultra-conservatieve stuk vreten. Laten we met z'n allen dankbaar zijn dat dat niet is gebeurt.
Dat dan weer wel.quote:Op zaterdag 10 april 2010 10:03 schreef Dagonet het volgende:
Jij kent mij niet, vrind.quote:Op zaterdag 10 april 2010 10:08 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zullen we dat als jou het gebeurt ook maar zeggen? Ach, laten we blij zijn dat het geen beter persoon was?
quote:POLISH C.BANK'S PRESS OFFICE: GOVERNOR SKRZYPEK WAS ON BOARD OF PLANE THAT CRASHED IN SMOLENSK
FSB zeg ik (Moderne KGB)quote:Ļščķīńčģ čēāčķåķč’, čäóņ ņåõķč÷åńźčå šąįīņū... Sorry, site is under maintainance...
Is dat dan weer niet lichtelijk overtrokkenquote:Op zaterdag 10 april 2010 10:13 schreef Saekerhett het volgende:
TT meldt nu ook een extra journaal om 12 uur. Zal neem ik aan hier over gaan?
In welk opzicht? Misschien tov onur air ofzo maar ik geloof er niets van dat het veiliger zou zijn dan een vliegtuig van de KLM bijv en dan nog steeds is het niet bizar te noemen. Als de president door het ongeluk met zijn hoofd door het raam zou zijn gevlogen en zijn kop naast het vliegtuig lag, dat is bizar.quote:Op zaterdag 10 april 2010 09:45 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
omdat overheidstoestellen iets veiliger zijn dan de vliegtuigen waar jij en ik ons in begeven.
quote:"It clipped the tops of the trees, crashed down and broke into pieces. There were no survivors," he was quoted as saying.
Lijkt me wel idd.quote:Op zaterdag 10 april 2010 10:13 schreef Saekerhett het volgende:
TT meldt nu ook een extra journaal om 12 uur. Zal neem ik aan hier over gaan?
Vliegtuigen kunnen in principe prima m.b.v. ILS in (dichte) mist landen. Hij wordt dan helemaal begeleid naar de landingsbaan, automatisch. En dit vliegtuig is daar 1,5 km voor al gecrasht.quote:Op zaterdag 10 april 2010 10:12 schreef Pino112 het volgende:
Mistig tijdens landing.
Dat verklaart een hoop misschien.
In het opzicht dat een commerciele luchtvaartmaatschappij niet meer onderhoud verricht dan kosten-tecnisch noodzakelijk is en soms zelfs dat niet. Voorbeelden te over door de jaren heen.quote:
Lijkt me bullshit.. Alsof commerciele van een goede maatschappij vanwege kosten minder onderhouden wordenquote:Op zaterdag 10 april 2010 10:17 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
In het opzicht dat een commerciele luchtvaartmaatschappij niet meer onderhoud verricht dan kosten-tecnisch noodzakelijk is en soms zelfs dat niet. Voorbeelden te over door de jaren heen.
Reken maar dat een overheidstoestel beter onderhouden en geinspecteerd wordt, simpelweg omdat daar het geld voor is.
quote:
quote:Op 10 april 2010 stortte zijn vliegtuig neer op de luchthaven van Smolensk. Geen van de inzittenden heeft het ongeluk overleefd.[1]
quote:Reuters: The official said the head of the Polish army and the head of the presidential administration were also on board the plane #smolesk
Heeft ie er net zelf opgezet.quote:
Klopt in een Cessna krijg je geen 87 mensenquote:Op zaterdag 10 april 2010 10:19 schreef Saekerhett het volgende:
Het vliegtuig is geen kleintje trouwens:
[ afbeelding ]
Volgens mij klopt het gewoon wat er staat.quote:Op zaterdag 10 april 2010 10:21 schreef Loveless85 het volgende:
Ja beetje kansloos. Je zou verwachten dat het Wikipedia eerder om volledigheid en juistheid gaat dan om het snel brengen van nieuws. Niet echt hun functie imho. Maar goed, iedere debiel kan natuurlijk editten, dus dan krijg je dat
Ze zijn anderhalve kilometer VOOR het vliegveld toch gecrashed, nog VOOR het landen?quote:Op zaterdag 10 april 2010 10:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Volgens mij klopt het gewoon wat er staat.
quote:Wyborcza: "Sejm President will automatically become acting President. Armed forces are more problematic—the whole command was on board"
Ja, ach.quote:Op zaterdag 10 april 2010 10:23 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ze zijn anderhalve kilometer VOOR het vliegveld toch gecrashed, nog VOOR het landen?
Hoe kan een vliegtuig nou OP het vliegveld neerstorten als hij 1,5 km voor het landen is neergestort? Die landingsbanen liggen namelijk niet echt in het midden van een vliegveldquote:Op zaterdag 10 april 2010 10:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Volgens mij klopt het gewoon wat er staat.
Ik zit met mn PSP te internetten, dus dat kįn ik er niet opzettenquote:Op zaterdag 10 april 2010 10:21 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Heeft ie er net zelf opgezet.
Maar ff serieus. Was het een normale Charter of een Presidentieel Vliegtuig?
Nu klopt 't wel.quote:Op zaterdag 10 april 2010 10:24 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Hoe kan een vliegtuig nou OP het vliegveld neerstorten als hij 1,5 km voor het landen is neergestort? Die landingsbanen liggen namelijk niet echt in het midden van een vliegveld
Bron?quote:Op zaterdag 10 april 2010 10:28 schreef alors het volgende:
Zaten heel veel belangrijke mensen in, hoge militairen, bisschoppen, en ook de pas benoemde opvolger van de president voor de verkiezingen in oktober.
Hmm, niet heel handig dan, om de hele legerstaf in één vliegtuig te vervoeren.quote:Op zaterdag 10 april 2010 10:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://twitter.com/ako9000/status/11928030052
[..]
En daar is de eerste conspiracy nut alquote:Op zaterdag 10 april 2010 10:29 schreef Saekerhett het volgende:
Ik denk een aanslag. Waarom?
- (Bijna) geen enkel vliegtuig, zeker geen presidentieel vliegtuig, stort 'zomaar' neer 1,5 km voor de landing;
- De terroristen stonden gewoon in het verlengde van de landingsbaan het vliegtuig op te wachten. Van daar kunnen ze erbij, omdat ze weten dat het vliegtuig daar laag moet vliegen;
- Spanningen tussen Polen en Rusland.
Uit de lucht jaquote:Op zaterdag 10 april 2010 10:29 schreef Otis2.0 het volgende:
De Poolse regering is dus gevallen?
quote:Op zaterdag 10 april 2010 10:29 schreef Saekerhett het volgende:
- (Bijna) geen enkel vliegtuig, zeker geen presidentieel vliegtuig, stort 'zomaar' neer 1,5 km voor de landing;
- De terroristen stonden gewoon in het verlengde van de landingsbaan het vliegtuig op te wachten. Van daar kunnen ze erbij, omdat ze weten dat het vliegtuig daar laag moet vliegen;
Ik dacht dat ze dat soort belangrijke mensen nooit allemaal in 1 vliegtuig lieten reizen, juist om dit soort dingen.quote:Op zaterdag 10 april 2010 10:28 schreef alors het volgende:
Zaten heel veel belangrijke mensen in, hoge militairen, bisschoppen, en ook de pas benoemde opvolger van de president voor de verkiezingen in oktober.
Wel origineel op zich.quote:
Ja dat dusquote:Op zaterdag 10 april 2010 10:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze dat soort belangrijke mensen nooit allemaal in 1 vliegtuig lieten reizen, juist om dit soort dingen.
Maar dat gebeurt dan zo te horen niet altijd...
Zucht ga gewoon verder slapen.....quote:Op zaterdag 10 april 2010 10:29 schreef Saekerhett het volgende:
quote:En ook de vice-voorzitter van het Poolse parlement zat in dit vliegtuig: http://bit.ly/9POLWE #smolesk #tragedie
Ja. En dan is een van de eerste berichten in dit topic dan wel weer terecht... Bizarquote:Op zaterdag 10 april 2010 10:33 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja dat dus![]()
Half politiek Polen ligt daar dus? Met meteen nog even wat andere hoge ambtenaren e.d.
Omdat ik gewoon onderbouwd aangeef wat ik denk? Ik trek helemaal geen conclusies, ik geef alleen aan wat ik denkquote:
Ja en tevens toch ook wel beetje dom dan hoor... Hebben die mensen nu niks meer aan, maar de hele top van het land in 1 vliegtuig proppenquote:Op zaterdag 10 april 2010 10:35 schreef Evenveel het volgende:
[..]
Ja. En dan is een van de eerste berichten in dit topic dan wel weer terecht... Bizar
Zit nu in Polen, niemand gelooft het als je het 'zo vertelt', 130 belangrijke mensen van de regering dood, dat is ook bizar toch?
Rusland heeft geen behoefte om een NAVO land in problemen te brengenquote:Op zaterdag 10 april 2010 09:48 schreef Sigmund666 het volgende:
Rusland gaat een oorlog ontketenen
Eerst Kirgyziė, nu dit.
Tuurlijk. Zelfs bedrijven doen dat vaak beter. Ik heb bij een bedrijf gewerkt waar het hoger management niet in eenzelfde auto of vliegtuig mochten reizen.quote:Op zaterdag 10 april 2010 10:36 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja en tevens toch ook wel beetje dom dan hoor... Hebben die mensen nu niks meer aan, maar de hele top van het land in 1 vliegtuig proppen
quote:Tu-154: The backbone of Russian fleets
By Paul Duffy
Russian editor, Air Transport World
The Tupolev-154 has for more than a quarter of a century been the backbone of Russia and the Soviet Union's air transport system.
It has carried half the number of all passengers flown by Aeroflot and its successors in that time, with that number peaking at 137 million per year in 1990.
About 1,000 have been built, and many remain in service in Russia.
The aircraft entered service in 1972 and was "modernised" in 1986, with new engines and equipment to improve its fuel consumption and flight operations.
The Chinese government decided in 2001 to withdraw the Tu-154 fleet from its airlines and so this, and several others, were sold back to Russia.
Difficult conditions
Since its service entry, some 28 Tu-154s have been lost in accidents, a figure about normal for the quantity, years of service and technology of the type.
The Tu-154 operates in regions with not very good air traffic control and navigation equipment, and in very difficult weather conditions.
The Tu-154 accidents include a number that have little relation to the aircraft.
In 1982, an aircraft landing at Omsk in Russia in a heavy snowstorm - normal for Russian winters - hit six snowploughs that had not been told to leave the runway as the aircraft landed.
Freak accidents
About five have been shot down by enemy or terrorist attacks in Lebanon, Georgia and Afghanistan during the civil wars in those countries.
In 2001, a Tu-154 crashed into the Black Sea after being hit by a Ukrainian missile fired during exercises.
One landed safely in a field after its cargo of cigarettes caught fire but was completely burnt.
Another ran out of fuel five miles short of the runway when the state airline of an almost bankrupt country decided to carry less fuel from its base, where the price was high.
And Swiss air controllers have accepted full responsibility for a mid-air collision between a Tu-154 and a cargo plane in July 2002.
Few of the Tu-154 accidents appear to have involved technical failure.
The aircraft is likely to remain in service in Russia and former Soviet republics for another decade.
Schaamteloze kopie van TVPInfoquote:Op zaterdag 10 april 2010 10:46 schreef DiegoRibasdaCunha het volgende:
http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
tja, maar icm met "Polen" schrik ik daar niet vanquote:Op zaterdag 10 april 2010 10:36 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja en tevens toch ook wel beetje dom dan hoor... Hebben die mensen nu niks meer aan, maar de hele top van het land in 1 vliegtuig proppen
quote:Op zaterdag 10 april 2010 10:29 schreef Otis2.0 het volgende:
De Poolse regering is dus gevallen?
Van wat ik begrijp, waren ze al aan het landen maar de eerste landingspoging lukte niet vanwege de dikke mist. Toen werd het vliegtuig weer opgetrokken en ze gingen keren voor de tweede poging. En toen ging het mis.quote:Op zaterdag 10 april 2010 10:23 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ze zijn anderhalve kilometer VOOR het vliegveld toch gecrashed, nog VOOR het landen?
Ok, waar heb je dat vandaan dan?quote:Op zaterdag 10 april 2010 11:13 schreef Elgyn het volgende:
[..]
Van wat ik begrijp, waren ze al aan het landen maar de eerste landingspoging lukte niet vanwege de dikke mist. Toen werd het vliegtuig weer opgetrokken en ze gingen keren voor de tweede poging. En toen ging het mis.
Geef de Turken maar weer de schuldquote:Op zaterdag 10 april 2010 11:21 schreef Re het volgende:
dat is minder... , lijkt op ongeluktje van Turkish Airlines op Schiphol?
Poolse kranten. Zie derde alinea van beneden. In de zin net daarboven staat zelfs dat het hun vierde landingspoging was.quote:Op zaterdag 10 april 2010 11:15 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ok, waar heb je dat vandaan dan?
Naar ik begrijp van Poolse vrienden zijn het vooral de Kaczynski-getrouwen die in het vliegtuig zaten. Niet de hele legertop maar alleen de generaals die op de hand van Kaczynski waren.quote:Op zaterdag 10 april 2010 10:36 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |