abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82087128
Zoals ik al had verklapt, zou er weer geklust worden dit weekend!

Ben te moe om alle foto's toe te lichten en heb bovendien beetje last van een "stuc"-arm, dus typen = auw, maar ik heb dus de gang onder handen genomen! Mijn vader was om half 12 hier om me te helpen, maar voordat de verwarming afgekoppeld was, alle loszittende delen van de muren gehaald, alles opgeruimd, etc. en we klaar waren om te "stucen" (met fix 'n finish dus écht stucen is het niet, maar toch), was het half 3. Samen met mijn vader alles er op gezet (twee drie meter hoge muren van 4 à 5 meter lang, plus plafond van 1 meter breed) tot een uur of 8 en daarna kon ik in mijn eentje kaan spacken. Daar had ik echt géén zin in, maarja, kon niet wachten. Duurden eeuwen, rond half 11 uur was ik eindelijk klaar en toen kon ik nog de bende opruimen, poeh zeg, talk about your lang dagje. En dan is nog niet eens alles af want op één stuk van de muur moest eerst een laag roodband omdat de pleister te los zat, dus mag morgen weer verder...

Maar goed, hier de foto's, ze spreken redelijk voor zich...

pi_82088545
zzzzzzzo das een verdiende nachtrust.

Good work you woman
  zondag 30 mei 2010 @ 08:47:15 #153
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_82090845
ziet er goed uit, heb je er de schakelaar nu wel uit gehaald?
pi_82091014
veel gedaan!!
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_82092309
quote:
Op zondag 30 mei 2010 08:47 schreef TheOneAndOnly het volgende:
ziet er goed uit, heb je er de schakelaar nu wel uit gehaald?
Oja, dat gaf ik zelf als tip he? Haha, nee dus... Maar hier komt zelfde formaat schakelaar op, dus maakt niet zoveel uit...

Bij daglicht zien helaas niet alle stukken er even mooi uit. Sommige stukken zijn echt goed gelukt, maar op andere zat gewoon te weinig op en kon ik niet goed "afspacken" omdat je dan de korrel van de structuurverf/sierpleister/wat het ook was, er doorheen ging zien. Ik ga gewoon de hele muur licht opschuren voordat ik hem ga verven en dan wordt het wel strak...

Nou straks nog even dat laatste stuk doen, gadver, echt geen zin in, maarja.
pi_82094485
Ik zit er trouwens over te denken mijn gang een kleurtje te geven, iets van grijs/blauwig, wat ook in de rondjes in de tegeltjes terugkomt. En dan een witte kapstok erbij, zoiets als nu in de karwei-folder staat (misschien ga ik die wel halen deze week)...
  zondag 30 mei 2010 @ 12:17:47 #157
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_82094602
beijtje
pi_82094865
quote:
Op zondag 30 mei 2010 12:17 schreef DABAMaster het volgende:
beijtje

Ja ik doe ook wel eens wat...
  zondag 30 mei 2010 @ 12:27:51 #159
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_82094914
quote:
Op zondag 30 mei 2010 12:26 schreef Beijtje het volgende:

[..]

Ja ik doe ook wel eens wat...
Af en toe wat aanmoediging helpt in de motivatie
pi_82094921
Woww, die hoogte en dan zelf stucen, respect!
Die kapstok van de karwei is door mijn Mr afgekeurd zat niet goed genoeg in elkaar.
Dus kijk er goed naar , vind je verfidee wel heel leuk overigens!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_82095045
quote:
Op zondag 30 mei 2010 12:27 schreef DABAMaster het volgende:

[..]

Af en toe wat aanmoediging helpt in de motivatie
Idd, dank u
quote:
Op zondag 30 mei 2010 12:28 schreef Ml-etje het volgende:
Woww, die hoogte en dan zelf stucen, respect!
Die kapstok van de karwei is door mijn Mr afgekeurd zat niet goed genoeg in elkaar.
Dus kijk er goed naar , vind je verfidee wel heel leuk overigens!
Oow Maarja ik ga meer voor de looks dan voor stevigheid Toch bedankt voor de tip, ik zal er op letten...
Ja verfidee is leuk he? Zie alleen net dat de rondjes in de gang helemaal niet grijsblauw zijn maar zwart. Blijbaar zijn die in de keuken afgesleten tot grijsblauw. Maar om nou de muur zwart te verven is ook weer zo wat. Ik moet er dus nog even over nadenken. En dat kan ook mooi, want ik moet eerst nog dat kleine stukje afstucen en het houtwerk verven, dat gaat ook weer even duren...
  zondag 30 mei 2010 @ 13:14:08 #162
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_82096489
Stoer hoor, met je vader samen zo'n oud huis opknappen. Ik blijf het volgen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_82101534
Zo, heb het even afgemaakt. Laatste stuk nog f & f op gedaan. Ook nog even een lelijke regio na de kelderdeur een heeeeel dun laagje er op gedaan, dat is nu ook mooi strak. Ook meteen even het koofje achter de oven met f & f gedaan, dan kan dat straks ook eens geverfd worden.
Nu alleen vanmiddag nog even dat nieuwe stuk spacken en dan ben ik er weer klaar mee voor dit weekend!
  zondag 30 mei 2010 @ 15:26:41 #164
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_82101949
Mooi gedaan Beijtje!
O+
pi_82103910
Echt een leuk topic en respect voor hetgeen wat je allemaal doet.

Toch 1 dingetje: kun je je foto's niet goed draaien voor je ze upload? Kijkt wat makkelijker.
pi_82113955
quote:
Op zondag 30 mei 2010 16:08 schreef vannelle het volgende:
Echt een leuk topic en respect voor hetgeen wat je allemaal doet.

Toch 1 dingetje: kun je je foto's niet goed draaien voor je ze upload? Kijkt wat makkelijker.
O shit, waar is dat? Bij mij zijn ze namelijk wel gewoon rechtop...
pi_82114017
quote:
Op zondag 30 mei 2010 20:12 schreef Beijtje het volgende:

[..]

Bij mij ook
  zondag 30 mei 2010 @ 20:27:59 #168
267945 exlurker
energiek
pi_82114631
quote:
Op zondag 30 mei 2010 20:12 schreef Beijtje het volgende:

[..]

Ook hier geen problemen met de foto`s
pi_82115186
Nou, raar zeg.

Vandaag dus de boel afgemaakt in de gang:

Ben nu alleen weer in dubio over de kleur voor de gang. Een wat donkerdere kleur leek mij leuk in contrast met het (straks) witgelakte houtwerk. En de gang hoef je toch niet in te "wonen" dus mag best wat donkerder zijn. Alleen nu merk ik nu al verschil: doordat de zooi uit de gang weg is en de muur lichter is dan ie was, heb ik in de keuken ook opeens een mooiere lichtval. Ben bang dat als ik nou een donkere kleur op de muur smeer, ik dat effect weer teniet doe. Dus nu denk ik aan heel lichtgrijs of een lichte zandkleur (past bij de tegeltjes).
pi_82115369
Niet donker doen hoor het is veel mooier licht .
En dan matte verf
pi_82115682
quote:
Op zondag 30 mei 2010 20:41 schreef Ml-etje het volgende:
Niet donker doen hoor het is veel mooier licht .
Ja he?
quote:
En dan matte verf
Matte verf? Ehhh standaard verf voor op de muur is toch altijd mat?
pi_82115824
quote:
Op zondag 30 mei 2010 20:47 schreef Beijtje het volgende:

[..]

Ja he?
[..]

Matte verf? Ehhh standaard verf voor op de muur is toch altijd mat?
Nou niet altijd
Maar extra mat vind ik zo mooi (iets met eierschalen en een hoop bladiebla ).
pi_82116669
quote:
Op zondag 30 mei 2010 20:49 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Nou niet altijd
Maar extra mat vind ik zo mooi (iets met eierschalen en een hoop bladiebla ).
Extramat? = Extraduur? Het blijft een budgetverbouwing he? Ken het ook niet, eigenlijk. Zal er eens induiken. Maar verder dan de Gamma (ok, of de Praxis of Karwei) kom ik niet, dat vind ik maar eng. Maar ik zal eens kijken wat de Gamma me te bieden heeft...
pi_82117896
Binnenkant van voordeur, waar je op de foto tegenaankijkt, wordt trouwens ook gewoon hoogglans wit, net als de rest.
pi_82117990
En hier om de hoek zit trouwens een verfwinkel, ik ga daar binnenkort eens kijken voor potje matte verf voor de gang.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')