abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81211170
Ik heb ook alles vierkant op de badkamer..............

Van de kraan tot aan de zeepdispenser (en nee, niet de wc rol ).
pi_81215811
Vierkant is tof!
  zondag 9 mei 2010 @ 17:46:40 #103
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_81219415
quote:
Op zondag 9 mei 2010 16:12 schreef Beijtje het volgende:
Vierkant is tof!
Aljeblieft voor onder je auto

Of ben ik nu beijdehand
pi_81225132
quote:
Op zondag 9 mei 2010 17:46 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Aljeblieft voor onder je auto

[ afbeelding ]

Of ben ik nu beijdehand
Die zocht ik! Maar de bandenmeneer begon te zeiken over dat dat niet bestond en je er niet mee kon rijden enzo...
pi_81230541
Zoooo... Wat is er allemaal gebeurd deze week?

Mijn douchegordijn heeft echte ringen gekregen en het raampje in de douche heeft een plakfolietje ( maar deze is wel ok en anders kon de buurman als ie z'n best deed naar binnen kijken ) gekregen...

Verder is de studeerkamer bijna af
Eerst al het houtwerk in de grondverf gezet, daarna afgelakt en woensdag de muren geverfd...

Resultaat:

Zelfgef&fte muur van dichtbij, nu met verf:

F*ing mooi, al zeg ik het zelf

Verder natuurlijk ook even de radiator geverfd.
En een Billy boekenkast, die nu als tweede boekenkast in de woonkamer staat. (Een afdankertje van mijn ouders, maar doet hier goede dienst) Die heb ik ook al mooi ingeruimd, weer 3 dozen leeg...

Vandaag heeft mijn vader de plinten in de studeerkamer bevestigd. Ik had gehoopt ze ook al te kunnen lakken, maar het was eigenlijk maar een half klusdagje (van 12 tot 5) en het klikstsyteem waar je de plinten mee vast zou zetten, werkte niet op de gipsplaten-muur Eerst nog geprobeerd op allerhande manieren, maar uiteindelijk toch moeten lijmen. Maarja, hoe klem je de plinten vast tegen de muur? Zo dus:

Her en der zijn er nog wat grote kieren in de hoeken, maar dat komt omdat de muren niet haaks zijn en de cirkelzaag alleen 45 graden (of 90 natuurlijk, maar die hadden we nu niet nodig) hoeken kan zagen (en niets ertussen in). Dat ga ik morgenavond opvullen met kit en dan kunnen ze afgelakt worden. Daarna even de radiator ophangen en dan kan de kamer ingericht worden!

Het begon er allemaal weer uit te zien als een bouwkeet, maar da's op zich altijd een goed teken, er gebeurt dus tenminste wat

Ondertussen heb ik even wat schakelmateriaal er op gezet. Dat was er in de keuken ook nog steeds af, vanwege het stucen. Maar eerst de studeerkamer. Tip: haal het hele ding er af voor je gaat stucen, anders krijg je dit:

Nieuwe ding is iets ander formaat (grotere formaat zit niet in de serie die ik gebruik) en nu heb ik lelijk randje. De andere stopcontacten in de studeerkamer kon ik helaas niet doen, want dacht dat ik hier nog het goede (ongeaarde) schakelmateriaal had, maar nee, ik had alleen nog zo'n 20 geaarde wcd's... Dat moet dus even wachten tot ik een keer weer bij mijn favo winkel, de Gamma uiteraard, ben.
Maar goed, in de keuken ben ik lekker verder gegaan, met onder andere deze:

Kleine klusjes, maar moeten ook gedaan...

Gister had ik via MP een leuk tafeltje voor in mijn keuken op de kop getikt. 15 e, onbehandeld vuren. Dat heb ik gebeitst...
Voor:

Na 1 laag:

Na 2 lagen (eindresultaat):

Verder heb ik lekker veel opgeruimd: weer wat dozen leeg, schoenenrekje in de kelder opgebouwd en de kelder flink opgeruimd... Moet ook gebeuren he
Maar ben erg blij dat ik over een paar dagen gewoon de studeerkamer kan gebruiken en de tafel uit de woonkamer, waar ik nu aan zit, dan hier weg is en daar staat. En dat de 10 dozen die hier staan, als het goed is dan daar in mijn expedit-kast kunnen (en anders daar opgestapeld kunnen worden tot ik extra planken of een kast ofzo heb... Kan ik m'n kont weer keren.

Bedankt voor het meedenken allemaal over de pleerolhouder! Heeeeel belangrijk issue namelijk! Ik ga jullie posts later beter bekijken. En TOAO vroeg geloof ik hoe het met de tegels in de keuken stond: niet aan toegekomen dus helaas vandaag, omdat de plinten niet echt opschoten...

Ik heb trouwens het gevoel dat er iets boven mijn tafeltje in de keuken moet... Een plankje met frutsels of een plantje ofzo, of een schilderijtje... Daar moet ik nog even op broeden... Ik denk dat het iets mat-rvs-vierkants moet worden

[ Bericht 19% gewijzigd door Beijtje op 10-05-2010 08:47:59 ]
  zondag 9 mei 2010 @ 22:34:04 #106
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_81231998
Ik zie geen foto's
pi_81232573
quote:
Op zondag 9 mei 2010 22:34 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ik zie geen foto's
Nu wel, als het goed is?
  zondag 9 mei 2010 @ 22:53:29 #108
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_81232943
quote:
Op zondag 9 mei 2010 22:46 schreef Beijtje het volgende:
Nu wel, als het goed is?
thanks
pi_81233503

Deze moet 90 graden tegen de klok in gemonteerd worden.
pi_81233721
Moet?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_81234416
quote:
Op zondag 9 mei 2010 23:05 schreef RVP67 het volgende:
[ afbeelding ]

Deze moet 90 graden tegen de klok in gemonteerd worden.
Snap ik, maar ging niet ivm de schroefjes. En idd, niets moet ;-)

Mijn plan qua toiletaccessoires is nu als volgt:

Toiletborstel van Haceka (ongeveer 35 e)

Van Tiger de haken, twee van deze en dan mat (ongeveer 10 e per stuk)

Van Tiger de reserverolhouder en de wcrolhouder en dan mat (bij elkaar ongeveer 50 ofzo)

(Prijzen heb ik er ff bijgezet voor mijn eigen idee. Wilde ze al gaan bestellen, maar bedacht me dat ik beter ff kan wachten tot ik de voegen heb gewit, anders staan hier weer tijden die dozen met die spullen rond te slingeren)

Nu nog een piepklein (klein badkamertje) vierkant mat vuilnisbakkie vinden. En uiteindelijk ook vierkante zeepdispenser voor in de keuken. Dan wil ik daar ook een kraan in dezelfde stijl en in de douche ook, maar da's van later zorg.

Dank voor de hulp allemaal!
  zondag 9 mei 2010 @ 23:58:41 #112
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_81236169
quote:
Op zondag 9 mei 2010 12:26 schreef Beijtje het volgende:
Jongens, ik kijk 5 minuten niet en jullie hebben van alles gepost. Straks ff kijken... Die van TM is mooi! Is die wel mat? Zo ja, dan neem ik die! Kon ik niet vinden, gek he...
En die van tuur is ook mooi, maar die glimt, toch?
Misschien een dom idee, maar kan glimmend rvs niet mat gemaakt worden met een heel fijn schuurpapiertje? Of zou dat lelijk worden? (nooit zelf geprobeerd overigens, zomaar een idee)
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_81241118
heel kunstwerk, die plinten!

mooie badkamer / toilet spullen heb je al verzameld, inderdaad hoop gedoe dat vinden van mat rvs, heb hetzelfde ge# gehad met de barkkruk in de keuken, uiteindelijk maar losgelaten, was óf onvindbaar óf onbetaalbaar.
denk dat glimmend niet met schuurpapier mat te maken is, hoogstens gekrast, maar ik heb wel ooit een keer per ongeluk iets mat en dof gemaakt, met nagellak remover, maar zou dat niet zo maar op een groot oppervlak durven.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_81241151
Zo die studeerkamer is echt opgeknapt
En foto's bij daglicht

Heb je die billy boekenkast zelf geverfd? Maar dat is toch meestal met zo'n laagje dat niet te schilderen is erover?
EN dat tafeltje schattig zo in de keuken, doe je goed!
Haceka hebben wij ook in het toilet, prima spul.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_81241795
quote:
Op zondag 9 mei 2010 23:58 schreef maok het volgende:

[..]

Misschien een dom idee, maar kan glimmend rvs niet mat gemaakt worden met een heel fijn schuurpapiertje? Of zou dat lelijk worden? (nooit zelf geprobeerd overigens, zomaar een idee)
Nou, dat glimmende is vaak chroom en geen rvs. Dat is ook vaak maar een heel dun laagje, over een ander metaal heen, dus denk niet dat dat mooi wordt, maar creatief idee!
quote:
Op maandag 10 mei 2010 07:36 schreef WRH het volgende:
heel kunstwerk, die plinten!

mooie badkamer / toilet spullen heb je al verzameld, inderdaad hoop gedoe dat vinden van mat rvs, heb hetzelfde ge# gehad met de barkkruk in de keuken, uiteindelijk maar losgelaten, was óf onvindbaar óf onbetaalbaar.
denk dat glimmend niet met schuurpapier mat te maken is, hoogstens gekrast, maar ik heb wel ooit een keer per ongeluk iets mat en dof gemaakt, met nagellak remover, maar zou dat niet zo maar op een groot oppervlak durven.
Ik zei ook al tegen m'n pa: dit is gewoon moderne kunst, ik laat het zo...
Ja irritant he, als je niet kan vinden wat je zoekt? Heb nou wel aardig gevonden wat ik wil, maar hoopte dat het allemaal uit één serie/merk kon, omdat je anders misschien toch verschil ziet, maarja, we zien wel.
quote:
Op maandag 10 mei 2010 07:42 schreef Ml-etje het volgende:
Zo die studeerkamer is echt opgeknapt
En foto's bij daglicht

Heb je die billy boekenkast zelf geverfd? Maar dat is toch meestal met zo'n laagje dat niet te schilderen is erover?
EN dat tafeltje schattig zo in de keuken, doe je goed!
Haceka hebben wij ook in het toilet, prima spul.
Ja die boekenkast idd zelf geverfd. Klopt, zit altijd laagje fineer op wat je officieel niet kan schilderen. Mijn ouders hadden die kasten echter al 1000 jaar (ok, iets korter) en hebben ze op een gegeven moment in de kleur van hun muren geverfd, toen de kasten wat ouder werden en niet zo mooi meer waren. Die muren waren niet echt wit, maar hadden een licht tintje. Gewoon lichtjes opschuren en verven maar. Dat heb ik nu dus weer licht opgeschuurd en geverfd, omdat ik knalwitte muren heb en je kasten er anders al snel geel uit zien, zeker door die tint die op de muren van mijn ouders zat.
Nadeel is dat ik bij de kast die je nu ziet de planken niet kan verstellen, want de dingetjes waar die planken op liggen zijn bij de verfsessie van mijn ouders meegeverfd en zitten dus vast. Bij die andere kast was dat overigens niet en die planken zijn wel verstelbaar. Uiteraard is het resultaat niet zo strak als bij een nieuwe Billy, maar ach, waarom iets weg doen wat nog functioneert - en bovendien weer budgetair verantwoord...
pi_81242065
quote:
Op maandag 10 mei 2010 08:46 schreef Beijtje het volgende:

[..]

Ja die boekenkast idd zelf geverfd. Klopt, zit altijd laagje fineer op wat je officieel niet kan schilderen. Mijn ouders hadden die kasten echter al 1000 jaar (ok, iets korter) en hebben ze op een gegeven moment in de kleur van hun muren geverfd, toen de kasten wat ouder werden en niet zo mooi meer waren. Die muren waren niet echt wit, maar hadden een licht tintje. Gewoon lichtjes opschuren en verven maar. Dat heb ik nu dus weer licht opgeschuurd en geverfd, omdat ik knalwitte muren heb en je kasten er anders al snel geel uit zien, zeker door die tint die op de muren van mijn ouders zat.
Nadeel is dat ik bij de kast die je nu ziet de planken niet kan verstellen, want de dingetjes waar die planken op liggen zijn bij de verfsessie van mijn ouders meegeverfd en zitten dus vast. Bij die andere kast was dat overigens niet en die planken zijn wel verstelbaar. Uiteraard is het resultaat niet zo strak als bij een nieuwe Billy, maar ach, waarom iets weg doen wat nog functioneert - en bovendien weer budgetair verantwoord...
Hmm heb deze staan en die zou ik graag wit kwasten samen met de side table en de kapstok die in de gang staan en hangen.

Toch eens proberen dan
pi_81248205
Ja, zou het gewoon doen!
pi_81271133
Poeeeeh, het leven van de echte klussert gaat niet over rozen... Na een dag van iets meer dan 10 uur werken lagen de plintjes hier thuis op me te wachten. Had echt geen zin, maar me er toch maar toe gezet, zodat ik donderdag als ik vrij ben de kamer in kan gaan ruimen... Lekker pizzatje in bed gegeten (woonkamer staat vol dozen opeens dus kan daar m'n kont niet keren) en aan de slag gegaan. Eerst de lijmresten weggekrabd. Daarna zojuist alles gekit. Heb behalve de naden in de hoeken maar meteen de aansluiting op de muren rondom gekit en ook wat naadjes bij de kozijnen die wel een kitje kunnen gebruiken. En eenmaal bezig kreeg ik vanzelf weer energie, want kitten is leuk Je ziet zo lekker snel resultaat!
Wat voors en na's:

Nu dan de plinten even aflakken en dan naar bed
Kan het morgen en overmorgen lekker drogen en dan donderdag radiator er op, "subdorpel" en stukje nieuwe plank olieën en inrichten (oftewel: volplempen met boeken en meer van zulks ) maar!

maandag 10 mei 2010 @ 21:53:45 #119
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_81272447
quote:
Op maandag 10 mei 2010 21:33 schreef Beijtje het volgende:
... Lekker pizzatje in bed gegeten
Was de honing op
pi_81272560
Nou je bent weer lekker opgeschoten, zit zelf in een klusdip de enige klus die ik doe is er over schrijven hier op fok.
pi_81274369
quote:
Op maandag 10 mei 2010 21:53 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Was de honing op
Is het weer even klaar
pi_81274390
Knapt op zeg Beijtje!!!
pi_81275488
quote:
Op maandag 10 mei 2010 21:55 schreef aegor102 het volgende:
Nou je bent weer lekker opgeschoten, zit zelf in een klusdip de enige klus die ik doe is er over schrijven hier op fok.
Haha, ja ik ken dat, ik ben blij dat ik nu weer wat doe. Een tempo van lik me vestje met de ene dag een plint de andere dag een spijker, dus dan doe je over alles een eeuw, maar er gebeurt tenminste wat!

Net lekker plintjes gelakt, hoera!!!
pi_81275933
Je blijft goed bezig !

Heerlijk vooruitzicht; dozen leeg en boekenkast vol.
pi_81276159
quote:
Op maandag 10 mei 2010 22:48 schreef AnneX het volgende:
Heerlijk vooruitzicht; dozen leeg en boekenkast vol.
Jaaa!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')