Zoooo... Wat is er allemaal gebeurd deze week?
Mijn douchegordijn heeft echte ringen gekregen

en het raampje in de douche heeft een plakfolietje (

maar deze is wel ok en anders kon de buurman als ie z'n best deed naar binnen kijken

) gekregen...
![]()
Verder is de studeerkamer bijna af
Eerst al het houtwerk in de grondverf gezet, daarna afgelakt en woensdag de muren geverfd...
Resultaat:
![]()
Zelfgef&fte muur van dichtbij, nu met verf:
![]()
![]()
F*ing mooi, al zeg ik het zelf
Verder natuurlijk ook even de radiator geverfd.
En een Billy boekenkast, die nu als tweede boekenkast in de woonkamer staat. (Een afdankertje van mijn ouders, maar doet hier goede dienst) Die heb ik ook al mooi ingeruimd, weer 3 dozen leeg...
![]()
Vandaag heeft mijn vader de plinten in de studeerkamer bevestigd. Ik had gehoopt ze ook al te kunnen lakken, maar het was eigenlijk maar een half klusdagje (van 12 tot 5) en het klikstsyteem waar je de plinten mee vast zou zetten, werkte niet op de gipsplaten-muur

Eerst nog geprobeerd op allerhande manieren, maar uiteindelijk toch moeten lijmen. Maarja, hoe klem je de plinten vast tegen de muur? Zo dus:
![]()
![]()
![]()
Her en der zijn er nog wat grote kieren in de hoeken, maar dat komt omdat de muren niet haaks zijn en de cirkelzaag alleen 45 graden (of 90 natuurlijk, maar die hadden we nu niet nodig) hoeken kan zagen (en niets ertussen in). Dat ga ik morgenavond opvullen met kit en dan kunnen ze afgelakt worden. Daarna even de radiator ophangen en dan kan de kamer ingericht worden!
Het begon er allemaal weer uit te zien als een bouwkeet, maar da's op zich altijd een goed teken, er gebeurt dus tenminste wat
![]()
Ondertussen heb ik even wat schakelmateriaal er op gezet. Dat was er in de keuken ook nog steeds af, vanwege het stucen. Maar eerst de studeerkamer. Tip: haal het hele ding er af voor je gaat stucen, anders krijg je dit:
![]()
Nieuwe ding is iets ander formaat (grotere formaat zit niet in de serie die ik gebruik) en nu heb ik lelijk randje.

De andere stopcontacten in de studeerkamer kon ik helaas niet doen, want dacht dat ik hier nog het goede (ongeaarde) schakelmateriaal had, maar nee, ik had alleen nog zo'n 20 geaarde wcd's...

Dat moet dus even wachten tot ik een keer weer bij mijn favo winkel, de Gamma uiteraard, ben.
Maar goed, in de keuken ben ik lekker verder gegaan, met onder andere deze:
![]()
![]()
Kleine klusjes, maar moeten ook gedaan...
Gister had ik via MP een leuk tafeltje voor in mijn keuken op de kop getikt. 15 e, onbehandeld vuren. Dat heb ik gebeitst...
Voor:
![]()
Na 1 laag:
![]()
Na 2 lagen (eindresultaat):
![]()
Verder heb ik lekker veel opgeruimd: weer wat dozen leeg, schoenenrekje in de kelder opgebouwd en de kelder flink opgeruimd... Moet ook gebeuren he
Maar ben erg blij dat ik over een paar dagen gewoon de studeerkamer kan gebruiken en de tafel uit de woonkamer, waar ik nu aan zit, dan hier weg is en daar staat. En dat de 10 dozen die hier staan, als het goed is dan daar in mijn expedit-kast kunnen (en anders daar opgestapeld kunnen worden tot ik extra planken of een kast ofzo heb... Kan ik m'n kont weer keren.
Bedankt voor het meedenken allemaal over de pleerolhouder! Heeeeel belangrijk issue namelijk! Ik ga jullie posts later beter bekijken. En TOAO vroeg geloof ik hoe het met de tegels in de keuken stond: niet aan toegekomen dus helaas vandaag, omdat de plinten niet echt opschoten...
Ik heb trouwens het gevoel dat er iets boven mijn tafeltje in de keuken moet... Een plankje met frutsels of een plantje ofzo, of een schilderijtje... Daar moet ik nog even op broeden... Ik denk dat het iets mat-rvs-vierkants moet worden
[ Bericht 19% gewijzigd door Beijtje op 10-05-2010 08:47:59 ]