jij hebt duidelijk nog nooit kanon opquote:
Gelukkig niet. Doe mij maar goed Belgisch bier dan dat slappe aftreksel.quote:
Hoezo? Kanonbier is en blijft inferieur alcoholistenbier. Je wilde beweren dat het een zekere kwaliteit bezit, dat het zelfs... verfijnd is?quote:
Amen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 20:51 schreef nozem het volgende:
[..]
Hoezo? Kanonbier is en blijft inferieur alcoholistenbier. Je wilde beweren dat het een zekere kwaliteit bezit, dat het zelfs... verfijnd is?
quote:Op vrijdag 9 april 2010 20:51 schreef nozem het volgende:
[..]
Hoezo? Kanonbier is en blijft inferieur alcoholistenbier. Je wilde beweren dat het een zekere kwaliteit bezit, dat het zelfs... verfijnd is?
als je bitburger of fink brau had gezegd had ik je gelijk gegeven maar nu.. neequote:Op vrijdag 9 april 2010 20:51 schreef nozem het volgende:
[..]
Jammer voor je.quote:
Mwah, ik vind Westvleteren zwaar overgewaardeerd. Rochefort 8/10 is inderdaad wel een topper. Een La Trappe Is'idor is trouwens met dit weer ook best fijn.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:01 schreef nozem het volgende:
[..]
Jammer voor je.
Als je eens een echt goed bier wil drinken met een zelfde alcoholpercentage heb je tientallen opties met een aanzienlijk verfiijndere smaak. Ik noem een Rochefort 10, Gulden Draak, Bush Prestige, Westvleteren Abt of - je moet er van houden, maar toch - Kasteelbier Bruin. Verder heb je een enorm scala aan relatief onbekende brouwerijen die veel betere zware bieren brouwen dan Grolsch. Kanon blijft gewoon bocht. Qua smaak amper verschil met echte junkenbrouwsels als Amsterdam Navigator en Atlas.
quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:03 schreef Boomfluisteraar het volgende:
[..]
Mwah, ik vind Westvleteren zwaar overgewaardeerd. Rochefort 8/10 is inderdaad wel een topper. Een La Trappe Is'idor is trouwens met dit weer ook best fijn.
Exact mijn gedachten.quote:Op vrijdag 9 april 2010 20:48 schreef Duzzy het volgende:
Je kan er nu toch wel stiekem 1 opentrekken..
Lauw dus?quote:Op vrijdag 9 april 2010 20:43 schreef genakt het volgende:
Helaas tot 22:00 vandaag op werk![]()
antiklacht: nog 2 halve liter grolsch kanon blikjes in me tas voor dalijk
Westvleteren is goed, maar door de schaarsheid - als je een krat wilt moet je er zelf voor naar de brouwerij en de max is 1 krat per persoon - wellicht een beetje gehyped in bierland. La Trappe Isid'or is inderdaad een goed biertje, maar past qua percentage dan weer niet bij de tienplussers (als het daar dan toch over gaat..) Sowieso is het feit dat bijna alle supermarkten La Trappe verkopen - en ook de smakelijke Quadrupel - geen excuus meer om jezelf te vergrijpen aan inferieur bier als Kanon.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:03 schreef Boomfluisteraar het volgende:
[..]
Mwah, ik vind Westvleteren zwaar overgewaardeerd. Rochefort 8/10 is inderdaad wel een topper. Een La Trappe Is'idor is trouwens met dit weer ook best fijn.
Zwaar bier drink je sowieso niet koud. Alhoewel, Kanon misschien wel, dan proef je die rottende siroopsmaak misschien wat minder.quote:
tas staat in koelkast op werkquote:
Idd. Ik kreeg laatst een Westmalle Tripel die bij wijze van spreken bevroren was.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:11 schreef nozem het volgende:
[..]
Zwaar bier drink je sowieso niet koud. Alhoewel, Kanon misschien wel, dan proef je die rottende siroopsmaak misschien wat minder.
De meeste kroegbazen snappen het sowieso niet. Laatst nog een Rochefort 10 gedronken die gewoon bij het pilsenerbier in de koeling stond. Dat bier moet je gewoon op 12-14 graden drinken, een goeie rooie wijn zet je ook niet in de koelkast.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:13 schreef Boomfluisteraar het volgende:
[..]
Idd. Ik kreeg laatst een Westmalle Tripel die bij wijze van spreken bevroren was.
Zonde van zo'n mooi biertje. Nadeel van de Rochefort vind ik toch wel dat je hem niet tussendoor drinkt, alles wat je erna drinkt valt in het niet bij die smaak.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:15 schreef nozem het volgende:
[..]
De meeste kroegbazen snappen het sowieso niet. Laatst nog een Rochefort 10 gedronken die gewoon bij het pilsenerbier in de koeling stond. Dat bier moet je gewoon op 12-14 graden drinken, een goeie rooie wijn zet je ook niet in de koelkast.
Eens. Een Rochefort -en zeker de 10 - is om de avond mee te eindigen. Het is toch een van de meest 'aanwezige' bieren in bierland - althans wat betreft de meer bekendere brouwers - denk ik. Helaas is het tegelijkertijd ook een ongeschikt bier om mee af te ronden, als je de dag naderhand nog plannen hebt in ieder geval. De keren dat ik dat ik doe - na een bieravond in een goeie kroeg bijvoorbeeld - ga ik steevast wankelend naar huis.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:18 schreef Boomfluisteraar het volgende:
[..]
Zonde van zo'n mooi biertje. Nadeel van de Rochefort vind ik toch wel dat je hem niet tussendoor drinkt, alles wat je erna drinkt valt in het niet bij die smaak.
Een biertje van 5% is 'warm' stukken minder te zuipen, maar zij hebben het over zwaarder bier. Dat moet je imo ook niet ijskoud drinken.quote:
Lul, bier moet je ALTIJD ijskoud drinken, dat de condensdruppels over je glas lopen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:26 schreef MaskOfSanity het volgende:
[..]
Een biertje van 5% is 'warm' stukken minder te zuipen, maar zij hebben het over zwaarder bier. Dat moet je imo ook niet ijskoud drinken.
Dat je er weinig van hebt begrepen was al wel duidelijk, maar dat schelden mag je best achterwege laten.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:27 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Lul, bier moet je ALTIJD ijskoud drinken, dat de condensdruppels over je glas lopen.
Het blijft een soort wet, in grove lijnen dan:quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:26 schreef MaskOfSanity het volgende:
[..]
Een biertje van 5% is 'warm' stukken minder te zuipen, maar zij hebben het over zwaarder bier. Dat moet je imo ook niet ijskoud drinken.
Vooral als je daarvoor nog een Delirium wegtankt.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:25 schreef nozem het volgende:
[..]
Eens. Een Rochefort -en zeker de 10 - is om de avond mee te eindigen. Het is toch een van de meest 'aanwezige' bieren in bierland - althans wat betreft de meer bekendere brouwers - denk ik. Helaas is het tegelijkertijd ook een ongeschikt bier om mee af te ronden, als je de dag naderhand nog plannen hebt in ieder geval. De keren dat ik dat ik doe - na een bieravond in een goeie kroeg bijvoorbeeld - ga ik steevast wankelend naar huis.![]()
Je verwart bier met pils. Voor jou is bier hetzelfde als pils, en dat maakt natuurlijk niet uit. Maar laat dan wel de mensen met verstand van zaken verder praten, afgesproken?quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:27 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Lul, bier moet je ALTIJD ijskoud drinken, dat de condensdruppels over je glas lopen.
Hier kan ik me wel aardig in vinden. Ijskoud is zelfs Schultenbrau nog best wel te zuipen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:31 schreef nozem het volgende:
[..]
Het blijft een soort wet, in grove lijnen dan:
Pils drink je meestal zo koud mogelijk. En zelfs inferieur pils drinkt lekker weg als het 2 graden boven 0 is.
Hoe zwaarder het bier, hoe hoger de drinktemperatuur, maar tripelbieren en zwaardere blonde bieren (Duvel, La Chouffe) drink je meestal wat kouder dan bruine bieren van dezelfde sterkte. De echte heftige, complexe bieren zoals de meeste Quadrupels drink je doorgaans bijna op kamertemperatuur.
Veel meer regels zijn er niet.
Wat is jouw oplossing dan als je zin hebt om ff te zuipen in de trein?quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:34 schreef HSG-BOMBER het volgende:
halve blikken bierTS gaat straks met zijn winkelwagentje onder een brug slapen
quote:
halve liters zijn gewoon sowieso koning! Flesjes moet je terugbrengen = extra moeite = geen optiequote:Op vrijdag 9 april 2010 21:37 schreef MaskOfSanity het volgende:
[..]
Wat is jouw oplossing dan als je zin hebt om ff te zuipen in de trein?
ik hoef nog maar 20 min gelukkigquote:Op vrijdag 9 april 2010 21:32 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:
Ik voel je!
Ik ben hier ook nog hard aan het werk!
Wel thuis, onder het genot van een glaasje rode wijn en een goed muziekje...
Terwijl ik ook voor een feestje ben uitgenodigd...maar op de een of andere manier blijf ik liever werken vanavond!
Workaholic stijl!
quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:39 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:
[..]
halve liters zijn gewoon sowieso koning! Flesjes moet je terugbrengen = extra moeite = geen optie
Nee, precies. Daarom snapte ik de verontwaardiging ook niet zo.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:39 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:
[..]
halve liters zijn gewoon sowieso koning! Flesjes moet je terugbrengen = extra moeite = geen optie
Het 1 sluit het ander niet uit.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:41 schreef nozem het volgende:
De meer alcoholische bierdrinkers worden in dit topic toch weer gescheiden van de groep die bier drinkt omdat ze het echt lekker vinden. Typisch.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |