abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 april 2010 @ 16:33:30 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_80128310
Zat laats wat dingen erover te lezen op een andere male. Vond het wel een apart verhaal. Dus volgens sommig mensen zijn er twee of drie soorten mannen.

Alpha male: http://www.wisegeek.com/what-is-an-alpha-male.htm

De baas onder mannen. Hij is succesvol in zijn sociale kring, dus mensen kijken naar hem op. Alle vrouwen willen hem.

Beta male: http://en.wikipedia.org/wiki/Alpha_(biology)#Beta_and_omega

Zijn zo'n beetje de volgers van de alpha male.

Omega male: http://en.wikipedia.org/wiki/Alpha_(biology)#Beta_and_omega

De losers die eigenlijk voor niks goed zijn.

Maar ik heb wat vragen en aangezien er veel mensen hier zijn die alles en nog wat weten over ladder theorien en evolutionaire psychologie en wat dan ook, dacht ik dat ik ze hier zou stellen.

Wat moet ik voorstellen als een alpha male, vooral in Nederland dan. Zo'n bontkraagje die stoer zit te doen? Zo'n suave zakenman die een BMW of Mercedes rijdt? Of iets anders? En vinden meisjes normaalgesproken alleen alpha males leuk, of is dat gewoon bullshit?

En een BETA male dan? Gewoon een normale persoon dan? Als meisjes alleen Alpha males leuk vinden, hoe krijgen de BETA males vriendinnetjes dan? En Omega males krijgen dus helemaal niks?

Wordt iemand geboren als een alpha males of beta male of omega male, of is het iets dat je aanleert en dat kan veranderen?

Graag jullie theorien erover, AUB.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 9 april 2010 @ 16:40:42 #2
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_80128542
interessant

Ik geloof er niet zo in eigenlijk
zelfvertrouwen kan je maken
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
  vrijdag 9 april 2010 @ 16:43:00 #3
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_80128619
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 16:40 schreef DeBassist het volgende:
interessant

Ja ik geloof ook niet dat het echt zo is als die pick up artist of wat dan ook zeggen dat het is, maar lijk mij wel interessant om erover te praten.

En ik denk dat het wel zo is dat sommige mannen gewoon meer status en respect krijgen dan andere mannen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_80128675
Ik geloof in een kaste systeem in het onderbewustzijn van mensen

-edit- doe eens niet

[ Bericht 30% gewijzigd door Re op 09-04-2010 17:31:36 ]
pi_80128721
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 16:33 schreef Keep_Walking het volgende:

En een BETA male dan? Gewoon een normale persoon dan? Als meisjes alleen Alpha males leuk vinden, hoe krijgen de BETA males vriendinnetjes dan? En Omega males krijgen dus helemaal niks?

Wordt iemand geboren als een alpha males of beta male of omega male, of is het iets dat je aanleert en dat kan veranderen?

Graag jullie theorieën erover, AUB.
dat vraag ik me ook af, "wie als beta male geboren wordt, wordt nooit een alpha?" of wel?

en als je die shit je aanleert, dan kan me me voorstellen dat je altijd een beetje beta blijft.
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  vrijdag 9 april 2010 @ 16:46:22 #6
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_80128728
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 16:43 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja ik geloof ook niet dat het echt zo is als die pick up artist of wat dan ook zeggen dat het is, maar lijk mij wel interessant om erover te praten.

En ik denk dat het wel zo is dat sommige mannen gewoon meer status en respect krijgen dan andere mannen.
of willen
sommige mensen blijven graag op de achtergrond
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
pi_80128748
quote:

Wat moet ik voorstellen als een alpha male, vooral in Nederland dan. Zo'n bontkraagje die stoer zit te doen? Zo'n suave zakenman die een BMW of Mercedes rijdt? Of iets anders? En vinden meisjes normaalgesproken alleen alpha males leuk, of is dat gewoon bullshit?
Dat ligt aan de groep, in een criminele jeugdbende is een stoer bontkraagje met een grote smoel natuurlijk de alpha male van die groep. in een groep zaken mensen is het een Omega.
quote:
zo zwart wit is het niet natuurlijk.
quote:
tjah, het zal een combinatie van zijn he. sociale invloed zal belangerijk zijn maar erfelijkheid zal ook een rol spelen
  vrijdag 9 april 2010 @ 16:49:12 #8
245536 Goldfoxx
As fast as lightning
pi_80128835
Liefde is iets vreemds en complex, dat kan je echt niet in dit soort concepten gieten.
  vrijdag 9 april 2010 @ 16:57:04 #9
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_80129120
Ik ben een Omega-3 male.
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
  vrijdag 9 april 2010 @ 16:57:55 #10
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_80129156
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 16:57 schreef Twizu het volgende:
Ik ben een Omega-3 male.
Je hebt een vette vissekop?
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:08:01 #11
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80129598
Ik denk dat mensen dat niveau wel ontstegen zijn .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_80129808
Ik denk dat de sociale psychologie interessantere theorieën heeft .

Dit is wel leuk en aardig voor chimpansees hoor.
pi_80129848
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:08 schreef Maanvis het volgende:
Ik denk dat mensen dat niveau wel ontstegen zijn .
mwa er zijn meer lagen, alpha -> beta -> omega is een te grove indeling.we zijn geen apen meer die alleen neuken en vreten.

tegenwoordig bevinden we ons in veel complexere sociale situaties. wel meerdere per dag. het alpha male zijn hangt heel erg af van de situatie.

Een alpha male op de werkvloer is niet per definitie een alpha male in de disco. maar nog steeds in zijn specifieke sociale situatie een alpha male
pi_80130898
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:13 schreef Ra-z het volgende:

[..]

mwa er zijn meer lagen, alpha -> beta -> omega is een te grove indeling.we zijn geen apen meer die alleen neuken en vreten.

tegenwoordig bevinden we ons in veel complexere sociale situaties. wel meerdere per dag. het alpha male zijn hangt heel erg af van de situatie.

Een alpha male op de werkvloer is niet per definitie een alpha male in de disco. maar nog steeds in zijn specifieke sociale situatie een alpha male
Maar het punt is juist dat sommige mannen van nature dominant zijn en andere volgers zijn. Dit zou dan niet contextgevoelig moeten zijn, want dan heb je het meer over sociale rollen die mannen spelen.
pi_80131015
Evolutionair gezien, is het net als vroegâh, de leider van een groep. En dan kun je best zeggen dat we dat niveau ontstegen zijn, maar heel veel dingen zijn nog terug te brengen naar evolutionaire psychologie. Alfamannen maken sneller beslissingen, leiden groepen makkelijker etc etc. Natuurlijk kun je dit allemaal best aanleren, en is het verschil tegenwoordig miniem, maar ik heb wel het idee dat er nog iets van dit is blijven steken.
pi_80132099
Ik denk dat er in principe geen echte alfamannen bestaan. Het leiderschap is aangeleerd.
Het enige dat er vroeger anders was dan nu, is dat mannen toen aan de macht kwamen door hun fysieke kracht, net als in het dierenrijk. Dat wil helemaal niet zeggen dat die sterkste ook de beste leider is. Hij hield gewoon de andere 'mannetjes' op afstand en men had ontzag.
  vrijdag 9 april 2010 @ 19:02:37 #17
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_80133528
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:20 schreef Gestiech het volgende:
Ik denk dat er in principe geen echte alfamannen bestaan. Het leiderschap is aangeleerd.
Het enige dat er vroeger anders was dan nu, is dat mannen toen aan de macht kwamen door hun fysieke kracht, net als in het dierenrijk. Dat wil helemaal niet zeggen dat die sterkste ook de beste leider is. Hij hield gewoon de andere 'mannetjes' op afstand en men had ontzag.
Ik denk niet dat het ooit bij mensen alleen over fysieke kracht ging. Het ging gewoon over de beste combinatie van intelligentie, sociale vaardigheden en fysieke kracht. Waarschijnlijk in dat volgorde.
pi_80133881
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 19:02 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het ooit bij mensen alleen over fysieke kracht ging. Het ging gewoon over de beste combinatie van intelligentie, sociale vaardigheden en fysieke kracht. Waarschijnlijk in dat volgorde.
De volgorde, dat lijkt me nogal lastig om te zeggen.

Maar het zal zoals velen zeggen nogal context afhankelijk zijn wanneer iemand een Alpha-man is, hoewel het wel zo zal zijn dat er mannen zijn die in meerdere situaties Alpha zijn ten opzichte van andere mannen.
pi_80134029
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 16:57 schreef Catbert het volgende:

[..]

Je hebt een vette vissekop?
jij weet mensen altijd op hun juiste waarde in te schatten, is het niet?
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_80134054
Huilies will huil

Rulers will rule .
pi_80134171
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 19:17 schreef Salvad0R het volgende:
Huilies will huil

Rulers will rule .
Ja en gras is gras
en konijnen zijn konijnen.

Wat een niveau!!!!
  vrijdag 9 april 2010 @ 19:23:03 #22
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_80134299
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 19:12 schreef SuperFokker het volgende:

[..]

De volgorde, dat lijkt me nogal lastig om te zeggen.

Maar het zal zoals velen zeggen nogal context afhankelijk zijn wanneer iemand een Alpha-man is, hoewel het wel zo zal zijn dat er mannen zijn die in meerdere situaties Alpha zijn ten opzichte van andere mannen.
Ja ik denk dat het zo is. Ik kan misschien op een feest of op de dansvloer alpha zijn, maar bij een gaming party ben ik beta (of zelfs omega). Iemand kan op voetbal alpha zijn, maar bij poker een beta. En ja, sommige mensen zullen gewoon in meer situaties kunnen uitblinken dan andere.

Maar toch, ik ben wel benieuwd of er boeken zijn die dit soort onderwerpen heel diep bespreken.
pi_80134829
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 19:23 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja ik denk dat het zo is. Ik kan misschien op een feest of op de dansvloer alpha zijn, maar bij een gaming party ben ik beta (of zelfs omega). Iemand kan op voetbal alpha zijn, maar bij poker een beta. En ja, sommige mensen zullen gewoon in meer situaties kunnen uitblinken dan andere.

Maar toch, ik ben wel benieuwd of er boeken zijn die dit soort onderwerpen heel diep bespreken.
http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss?url=search-alias%3Dstripbooks&field-keywords=behavior+monkeys&x=0&y=0

http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss?url=search-alias%3Dstripbooks&field-keywords=male+behavior&x=0&y=0

http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss?url=search-alias%3Dstripbooks&field-keywords=alpha+male&x=0&y=0
  vrijdag 9 april 2010 @ 19:39:20 #24
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_80134943
quote:

[..]

Alpha heeft toch niks te maken met goed zijn in een bepaald "iets"?
Toch meer met lichaamshouding en de manier waarop een persoon denkt over bepaalde zaken?
pi_80135195
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 19:39 schreef YazooW het volgende:

[..]

Alpha heeft toch niks te maken met goed zijn in een bepaald "iets"?
Toch meer met lichaamshouding en de manier waarop een persoon denkt over bepaalde zaken?
alpha gaat vooral over leiderschap, onze sociale situatie is te ingewikkeld voor all-round alpha's
pi_80135442
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 16:40 schreef DeBassist het volgende:
interessant

Daar geloofde ik eerst niet zo in, maar ik heb recent in mijn eigen omgeving gezien dat zelfvertrouwen echt de key tot alles is, zelfs al ben je hondslelijk en een enorme zak.
  vrijdag 9 april 2010 @ 19:56:56 #27
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_80135602
Vind het ook een beetje vreemd, mijn man zou dan tussen de Alpha en de Beta invallen.
Hij is succesvol en sociaal maar geloof niet dat vrienden echt tegen hem opkijken, maar hij is zeker ook geen volger en kijkt ook niet echt tegen iemand op.
Hij is wel heel zelfverzekerd maar niet arrogant.

Wel heeft hij altijd veel vrouwen kunnen krijgen ondanks dat hij niet de knapste is, puur omdat hij zijn mondje mee had/heeft.

Werkt dat ook zo bij vrouwen overigens?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 9 april 2010 @ 20:45:42 #28
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_80137796
Ik ben een beta-male met de kwaliteiten ( leiderschap, visie) van een alpha male. Het blijft schipperen.
Voor vrienden is het kortweg Wauw
  zaterdag 10 april 2010 @ 00:41:07 #29
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_80148346
Een alpha-man pik je er best snel uit. Zo iemand straalt zeer veel zelfvertrouwen uit, heeft een bepaalde arrogantie, wordt door iedereen geliefd en is erg stoer en mannelijk. Je ziet ze echter bijna nooit. Ik ken er een, de hele stad kent hem zo'n beetje.
  zaterdag 10 april 2010 @ 03:47:38 #30
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_80151363
Ik ben een omega.
Bedankt Hans.
pi_80151568
deze comment in je eerste link geeft het wel goed weer.
quote:
Alpha, Beta, males and females in the ape world have an almost set social position in their group. They don't move to other groups and they are monkeys.

Humans have many social groups: the family, extended family, friends, work groups, etc.

When someone moves to a different group the social position is changed. For example, I might be a introvert and a little shy, but if i was a tour group leader for the tour I would most likely be the alpha male in that group (and attractive to the women tourists). I go home for a family dinner and my respected father is in the group, i am then not the alpha male.

It changes depending on your position your current group and what you are doing. Those that are constantly Beta probably have an inferiority complex or some other disorder and those who are constantly alpha have the same, possibly worse.

Well balanced people (men) will be reasonably confident, not arrogant, and will accept their different social standing and be able to fit in and get on with most people in different social situations.
.
pi_80151594
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 19:52 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Daar geloofde ik eerst niet zo in, maar ik heb recent in mijn eigen omgeving gezien dat zelfvertrouwen echt de key tot alles is, zelfs al ben je hondslelijk en een enorme zak.
een key of in ieder geval een hulpmiddel. Voldoende zelfvertrouwen geeft je rust waardoor je tijd over hebt om over nuttigere dingen na te denken dan wat anderen van je vinden. Je kan dan in de meeste situaties scherp denken en adequaat handelen. Een eigenschap die wel wordt verwacht van een Alpha mens.
.
pi_80210077
Het is niet mijn intentie om te flamen, maar ik denk toch dat uiterlijk bepalend is voor de alpha man.
De mooiste en intelligentste mensen worden meestal het populairst gevonden en hebben groter sociale kringen. Verder hebben ze ook een lagere barriere om geaccepteerd te worden in een groep.
Uit eigen ervaring is af te leiden dat het meestal de meest aantrekkelijke mensen die in een groep, ongeacht op school of werk is, naar elkaar toetrekken. Aan de andere kant is het ook dat de meest intelligente mensen meestal populair zijn. Misschien is onze vorm van alpha wel de mensen die het meest populair zijn en zo invloed kunnen uitoefenen op de groep.
pi_80212492
Ik denk niet dat er de 'alpha male' bestaat en nogal afhankelijk is om welke groep het gaat. Bij de gabbers zal er een andere alpha male zijn dan bij gothics. En bewoners van een wijk met alleen villa's zullen ook een andere alpha male hebben dan bewoners van een volksbuurt.
signatuurloos
  maandag 12 april 2010 @ 01:31:18 #35
167595 mirved
Infobesitas
pi_80213378
Vrouwen vallen evolutionair gezien op de leider van de groep. Of deze man ook op hun valt is niet zeker. Daarom neemt ze maar genoegen met een mindere. Vandaar dat Beta;s ook vrouwen vinden.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_80218631
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 00:41 schreef Premium_Quality het volgende:
Een alpha-man pik je er best snel uit. Zo iemand straalt zeer veel zelfvertrouwen uit, heeft een bepaalde arrogantie, wordt door iedereen geliefd en is erg stoer en mannelijk. Je ziet ze echter bijna nooit. Ik ken er een, de hele stad kent hem zo'n beetje.
Waar woont hij
  maandag 12 april 2010 @ 11:22:28 #37
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_80219059
quote:
Op maandag 12 april 2010 01:31 schreef mirved het volgende:
Vrouwen vallen evolutionair gezien op de leider van de groep. Of deze man ook op hun valt is niet zeker. Daarom neemt ze maar genoegen met een mindere. Vandaar dat Beta;s ook vrouwen vinden.
dat vind ik een rare generalisatie....de meeste mensen zijn onderdeel van veel groepen, familie, werk, vereniging, etc....en wat je in de ene groep tot een beta maakt, kan je in de andere groep een alpha maken, want in elke groep zijn weer andere eigenschappen het meest belangrijk...

tenzij je een minderwaardigheidscomplex hebt, of heel onzeker en verlegen bent...dan ben je in elke groep de lul
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  maandag 12 april 2010 @ 11:31:33 #38
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_80219376
Wordt het woordje 'Alpha' door anderen toegekend of kan je in je eentje ook een Alpha mannetje zijn, niet volgen, zelfverzekerd zijn maar geen übergroot netwerk hebben?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 12 april 2010 @ 12:00:11 #39
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_80220303
quote:
Op maandag 12 april 2010 11:31 schreef jogy het volgende:
Wordt het woordje 'Alpha' door anderen toegekend of kan je in je eentje ook een Alpha mannetje zijn, niet volgen, zelfverzekerd zijn maar geen übergroot netwerk hebben?
Ik meld me dan graag.
Voor vrienden is het kortweg Wauw
  maandag 12 april 2010 @ 12:49:10 #40
167595 mirved
Infobesitas
pi_80221857
quote:
Op maandag 12 april 2010 11:22 schreef Abbadon het volgende:

[..]

dat vind ik een rare generalisatie....de meeste mensen zijn onderdeel van veel groepen, familie, werk, vereniging, etc....en wat je in de ene groep tot een beta maakt, kan je in de andere groep een alpha maken, want in elke groep zijn weer andere eigenschappen het meest belangrijk...

tenzij je een minderwaardigheidscomplex hebt, of heel onzeker en verlegen bent...dan ben je in elke groep de lul
Met je vriendengroep zal je toch vooral vrouwen ontmoeten. Niet met je familie. Dus of je een beta bent bij je familie zal weinig uit maken. Vooral op stap of in verenigingen. Kan me ook niet voorstellen dat je opeens een volger wordt op het werk of in een vereniging als je dat normaal met vrienden ook niet doet.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  maandag 12 april 2010 @ 12:53:43 #41
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_80221993
quote:
Op maandag 12 april 2010 12:49 schreef mirved het volgende:

[..]

Met je vriendengroep zal je toch vooral vrouwen ontmoeten. Niet met je familie. Dus of je een beta bent bij je familie zal weinig uit maken. Vooral op stap of in verenigingen. Kan me ook niet voorstellen dat je opeens een volger wordt op het werk of in een vereniging als je dat normaal met vrienden ook niet doet.
Mensen kunnen elke week de koning van de kroeg zijn in hun eigen dorp, maar een onopvallend schuchter ventje/meisje in de grote stad.

Of je binnen een willekeurige groep/kudde de alpha/beta/overig rol neemt hangt erg van de groep af, je eigen karakter en je ervaringen in het verleden. Dat is niet geheel aangeboren.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 12 april 2010 @ 12:58:20 #42
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_80222155
dit topic vraagt wel om een poll

Poll: Wat vindt jij jezelf voor man ?
  • Alpha Male
  • Beta Male
  • Omega Male
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  • TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
    pi_80222329
    Op de middelbare school is dit misschien zo.... Verder is het niet zo zwart wit
    pi_80222500
    Vind dit altijd een beetje lachwekkend, stamt echt uit de prehistorie, toen we nog meer dier dan mens waren, nu nog steeds mannen in alpha/beta/omega hokjes plaatsen is te zwart wit inderdaad.
    Let's drop some acid and go to a titty bar.
    pi_80223291
    Naar mijn (kroeg) ervaring zijn Alpha mannen, mannen die in elke vrouw een minderwaardige zien. Dit is niet kwaad bedoeld maar het zijn mannen die het meest (om vrouwen) vechten met andere mannen. Puur om zich ervan te gewisse dat hun 'status' onveranderd blijft.
    Vrouwen daarentegen stellen zich vaak afhankelijk op, en zeker naar de Alpha man.
    Wanneer een vrouw in haar bil geknepen wordt, loopt ze waarschijnlijk gelijk richting onze Alpha man, welke de boosdoener weer op zijn plaats moet zetten. Een vrouw voelt zich dus graag beschermd en wie beschermd er liever dan een Alpha mannetje..
    Not my cup of tea in ieder geval!
    Ben niet zo dom als ik eruit zie!
      maandag 12 april 2010 @ 14:27:18 #46
    288142 mr_t88
    Legen...wait for it...DARY!
    pi_80225827
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 13:08 schreef PBateman1978 het volgende:
    Vind dit altijd een beetje lachwekkend, stamt echt uit de prehistorie, toen we nog meer dier dan mens waren, nu nog steeds mannen in alpha/beta/omega hokjes plaatsen is te zwart wit inderdaad.
    Inderdaad. We zijn namelijk zo ontzettend veel veranderd sinds de prehistorie. Techniek is vooruitgegaan tuurlijk, waarden en normen zijn veranderd tuurlijk etc. maar de dierlijke instincten zitten nog degelijk diep in ons.
    Alpha, Beta en omega mannen zijn er wel degelijk, maar een driedeling is naar mijn mening een beetje grof. De situatie maakt in principe niet zoveel uit, het gaat namelijk niet om de vaardigheden maar om het natuurlijk overgewicht wat je hebt. Ook al kan je totaal niet pokeren of voetballen, je zal dan nog steeds, wanneer je alpha bent, het overgewicht hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door mr_t88 op 12-04-2010 14:42:21 ]
    Those who push themselves, and are willing to face pain, exhaustion, humiliation, rejection, or worse, are the ones who become champions. The rest are left on the sidelines.
    pi_80226397
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 14:27 schreef mr_t88 het volgende:
    je zal dan nog steeds, wanneer je alpha bent, het overgewicht hebben.
    hihi
    Ja, ik generaliseer.
      maandag 12 april 2010 @ 16:08:32 #48
    34775 Metro2005
    Mind explorer
    pi_80229751
    quote:
    Zat laats wat dingen erover te lezen op een andere male. Vond het wel een apart verhaal. Dus volgens sommig mensen zijn er twee of drie soorten mannen.

Alpha male: http://www.wisegeek.com/what-is-an-alpha-male.htm

De baas onder mannen. Hij is succesvol in zijn sociale kring, dus mensen kijken naar hem op. Alle vrouwen willen hem.

Beta male: http://en.wikipedia.org/wiki/Alpha_(biology)#Beta_and_omega

Zijn zo'n beetje de volgers van de alpha male.

Omega male: http://en.wikipedia.org/wiki/Alpha_(biology)#Beta_and_omega

De losers die eigenlijk voor niks goed zijn.

Maar ik heb wat vragen en aangezien er veel mensen hier zijn die alles en nog wat weten over ladder theorien en evolutionaire psychologie en wat dan ook, dacht ik dat ik ze hier zou stellen.

Die bontkraagjes zijn juist typische beta-males. Meestal is er maar 1 in de groep een alfa male en de rest loopt daar als een stel randdebielen achteraan in de hoop zelf ook ooit op een dag zo stoer te zijn als de leider. Die dag komt natuurlijk nooit.

Alpha males zijn mensen die zeker van zichzelf zijn, die niet hun status aan dure spullen hoeven te ontlenen (ook al hebben ze die wel), die niet té arrogant zijn maar gewoon zelfverzekerd. Mensen die veel zelfvertrouwen hebben en dat ook uitstralen. Mensen die, wanneer ze spreken, de aandacht trekken van de beta-males en de aandacht vast kan houden. Mensen die vrouwen om zich heen hebben zwermen als waren het planeten rondom een zwaartekrachtveld.
    quote:
    Alpha males zijn vaak het meest aantrekkelijk voor vrouwen, beta-males zijn vaak te lief, hebben te weinig eigen mening etc. Allemaal alleen interessant voor vrouwen wanneer ze willen settlen, niet als ze willen neuken. Zodra vrouwen wat ouder worden, zodra ze kinderen willen (of al hebben) gaan ze vaak voor de beta-male.
    quote:
    Je kan dat veranderen. Puur gedragspsychologie.
    quote:
    Op vrijdag 9 april 2010 18:20 schreef Gestiech het volgende:
    een mooi voorbeeld van een alpha male vind ik nog steeds een leraar die goed kan lesgeven. Zo iemand die de klas instapt en dat dan gelijk de klas compleet stil is. Natuurlijk gezag zeg maar.
    quote:

[..]

Ik heb zelf deze wel eens gelezen: John Alexander - How To Become An Alpha Male

Best interessant, ook als je niet alleen op chickies wilt jagen gewoon vanuit psychologisch oogpunt gezien.

[ Bericht 10% gewijzigd door Metro2005 op 12-04-2010 16:16:06 ]
    Childhood is over the moment you know you're going to die.
    'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
    pi_80229857

5caring motherfuckers like stephen king flicks
      maandag 12 april 2010 @ 16:15:01 #50
    283230 DeBassist
    met een hoofdletter B
    pi_80229983
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 16:12 schreef DoubleHawk het volgende:
    [ afbeelding ]

en waar is jouw fobo
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')