inderdaad, denk dat we vnaaf pas wat horen, ze zullen ook niet meteen naar een computer rennen als de uitspraak geweest isquote:
quote:5. De beslissing
De voorzieningenrechter
5.1. veroordeelt Stichting Dierenthuis om de met het bestemmingsplan “Buitengebied” strijdige activiteiten op het perceel Bakelseweg 27, bestaande uit het houden van honden en katten, na betekening van het vonnis te beëindigen;
5.2. bepaalt dat Stichting Dierenthuis een dwangsom verbeurt van ¤ 1.000,00 per dag dat zij niet aan de veroordeling onder 5.1. voldoet, met dien verstande dat deze dwangsom pas verschuldigd is na 1 oktober 2010 en nadat die verschuldigdheid per afzonderlijk exploot is aangezegd;
5.3. veroordeelt Stichting Dierenthuis om binnen drie dagen na betekening van dit vonnis de bakken met uitwerpselen uitsluitend in de uiterst westelijke hoek van haar terrein aan de straatzijde van het perceel te plaatsen en geplaatst te houden en deze bakken alleen aan de openbare weg (Bakelseweg) te zetten ter hoogte van de uiterst westelijke hoek van haar terrein, indien de inhoud van die bakken door een instantie binnen twee uur wordt opgehaald;
5.4. bepaalt dat Stichting Dierenthuis een dwangsom verbeurt van ¤ 1.000,00 per dag dat zij niet aan de veroordeling onder 5.3. voldoet;
5.5. veroordeelt Stichting Dierenthuis de bakken winddicht afgesloten te houden, behoudens voor zover het openen nodig is om de bakken te vullen of te ledigen;
5.6. bepaalt dat Stichting Dierenthuis een dwangsom verbeurt van ¤ 1.000,00 per dag dat zij niet aan de veroordeling onder 5.5. voldoet;
5.7. veroordeelt Stichting Dierenthuis in de proceskosten, aan de zijde van [eiser] tot op heden begroot op ¤ 1.180,02, waarvan ¤ 364,02 aan verschotten en ¤ 816,00 salaris advocaat en aan de zijde van [gevoegde partij] op een bedrag van ¤ 636,00, waarvan ¤ 400,00 salaris advocaat en ¤ 263,00 verschotten;
5.8. verklaart dit vonnis tot zover uitvoerbaar bij voorraad;
5.9. wijst het meer of anders gevorderde af.
Dit vonnis is gewezen door mr. J.F.M. Strijbos en in het openbaar uitgesproken op 29 april 2010.
Ga hem even doorl;ezen en voor je vertalenquote:
Nou, dat ze grotendeels verloren hebben.. zoals ik het lees dan.quote:
5. De beslissingquote:Op donderdag 29 april 2010 12:59 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik lees dat ze er uit moeten en een dwangsom van 1000 euro per dag krijgen als ze daar niet aan voldoen
Snap dit niet hoor..als er uitzicht is op wat anders waarom dit geklier dan.quote:Op donderdag 29 april 2010 13:04 schreef Ingetje79 het volgende:
Godverdomme....waar moeten ze nu met al die diertjes naar toe?![]()
![]()
Ik weet niet of ze hier nog tegen in beroep kunnen, dat geeft weer tijd. Ze hebben nu iig tot 1 Oktober.quote:Op donderdag 29 april 2010 13:04 schreef Ingetje79 het volgende:
Godverdomme....waar moeten ze nu met al die diertjes naar toe?![]()
![]()
quote:Dierenthuis zou zó naar Almere kunnen
door Anja van den Akker. vrijdag 16 april 2010 | 17:07 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 16 april 2010 | 17:09
Tekstgrootte
HELMOND - De gemeente Almere is bereid om alle circa 1500 dieren uit de opvang Dierenthuis aan de Bakelseweg in Aarle-Rixtel per direct op te nemen in tijdelijke barakken.
Dit in afwachting van de nieuwbouw in Almere, waarvoor zojuist een vergunning is afgegeven.
Dat bleek gisteren tijdens een kort geding, dat omwonenden van Dierenthuis hadden aangespannen. Zij willen, ruim een half jaar nadat de Raad van State hen gelijk gaf door te stellen dat Dierenthuis strijdig is met het bestemmingsplan, die uitspraak weleens verzilverd zien.
Waar haal je die info vandaan?quote:Op donderdag 29 april 2010 13:06 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze hier nog tegen in beroep kunnen, dat geeft weer tijd. Ze hebben nu iig tot 1 Oktober.
Maar ze geven zelf aan dat ze niet eerder dan december 2011 kunnen verhuizen, en de tijdelijke oplossing
in Lelystad is ook niet financieel haalbaar.
Dus nu is er gewoon haast..
quote:Op donderdag 29 april 2010 @ 13:07 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
http://www.ed.nl/regio/ge(...)ar-Almere-kunnen.ece
Da's dan op zich weer heel fijn, maar hoe krijgen ze dat in vredesnaam zo snel voor elkaar? Om al die diertjes daarheen te verhuizen?quote:Op donderdag 29 april 2010 13:07 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
http://www.ed.nl/regio/ge(...)ar-Almere-kunnen.ece
Ze hebben alleen tot 1 oktober om te betalen.quote:Op donderdag 29 april 2010 13:06 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze hier nog tegen in beroep kunnen, dat geeft weer tijd. Ze hebben nu iig tot 1 Oktober.
Maar ze geven zelf aan dat ze niet eerder dan december 2011 kunnen verhuizen, en de tijdelijke oplossing
in Lelystad is ook niet financieel haalbaar.
Dus nu is er gewoon haast..
Thanks ga even lezen.quote:Op donderdag 29 april 2010 13:09 schreef Autidude het volgende:
Er was ook geeist dat er een opnamestop zou komen en dat alle beestjes gechipped moesten worden, dat is afgewezen.
Nu weet ik niet hoe dat zit met die opnamestop als ze toch moeten stoppen met activiteiten, maar dat ze niet gechipped hoeven te worden scheelt natuurlijk wel in kosten en al.
Maar volgens mij is dat dan ook echt het enige positieve.
De hele uitspraak met eisen, feiten, geschil en beoordeling + vonnis staat op
http://zoeken.rechtspraak.nl
Ik kan het niet verder copy pasten.. maar als je zoekt op datum 29-04 dan vindt je hem zo!
Leg uit?quote:Op donderdag 29 april 2010 13:12 schreef Ml-etje het volgende:
Oh wacht even zit die uitspraak te lezen en dat valt meer mee dan ik dacht adhv de opsomming
Binnen een redelijke termijn staat op pagina 1 maar het zijn 7 pagina's en heb nu niet de tijd/rust om het te lezen met binnenlopende collega's.quote:Op donderdag 29 april 2010 13:13 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Leg uit?
Wanneer moeten ze bijv. weg zijn daar?
Oke...tnx alvast.quote:Op donderdag 29 april 2010 13:15 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Binnen een redelijke termijn staat op pagina 1 maar het zijn 7 pagina's en heb nu niet de tijd/rust om het te lezen met binnenlopende collega's.
Heb hem geprint en lees het even door vanavond.
Ja dat verwacht ik ook ja.quote:Op donderdag 29 april 2010 13:17 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Oke...tnx alvast.
Ik neem aan dat ze straks zelf ook wel eez op hun site zullen zetten, aangezien ze hierbij hulp nodig gaan hebben.
1 oktober.quote:Op donderdag 29 april 2010 13:27 schreef Ingetje79 het volgende:
Binnen 3 dagen moeten ze dus wegzijn?
Dat klopt.. Maar ze zijn dus veroordeelt tot ;quote:
Ja ze hadden volgens de rechter al moeten beginnen met sparen en zoekenquote:Op donderdag 29 april 2010 13:29 schreef Autidude het volgende:
[..]
Dat klopt.. Maar ze zijn dus veroordeelt tot ;
veroordeelt Stichting Dierenthuis om de met het bestemmingsplan “Buitengebied” strijdige activiteiten op het perceel Bakelseweg 27, bestaande uit het houden van honden en katten, na betekening van het vonnis te beëindigen;
Dat is in principe de uitspraak van 20 december 2007. Want wat ze daar doen dat mag eigenlijk niet volgens het bestemmingsplan.
En het lullige is dus dat de rechter vind dat ze sinds die uitspraak al rekening hadden kunnen houden met een verhuizing.
Wat ik in het deel van Autidude lees voor 1 oktober, omdat het een hachelijke situatie isquote:Op donderdag 29 april 2010 13:27 schreef Ingetje79 het volgende:
Binnen 3 dagen moeten ze dus wegzijn?
Jep ben halverwege en dat klopt idd.quote:Op donderdag 29 april 2010 13:40 schreef Autidude het volgende:
Yep, ik heb hem nu ook helemaal 3 voudige goed doorgelezen en heel kort en duidelijk is het
Ze moeten eruit
Ze hebben tot 1 Oktober
Vanaf 1 Oktober kost blijven zitten 1000 euro per dag.
De rest is kleinigheid en geen probleem.
Nu heb ik verder geen verstand van Recht, maar het lijkt mij dat ze hier dan weer in beroep tegen kunnen gaan.. dat ze weg moeten staat vast, gaan ze niet winnen, maar tijd vragen en rekken is natuurlijk gunstig.
Verder zal er ff flink aan de bel getrokken moeten worden denk![]()
5 maanden..
Dat was de eis heh..quote:Op donderdag 29 april 2010 13:26 schreef Ml-etje het volgende:
Binnen drie dagen nadat ze het exploot hebben gekregen moeten ze dus de stank en geluidsoverlast reduceren en geen andere dieren opnemen plus alle beesten chippen die er zijn.
Had hem nog niet helemaal doorgelezenquote:Op donderdag 29 april 2010 13:48 schreef Autidude het volgende:
[..]
Dat was de eis heh..
De veroordeling ligt dus anders, dat is het beeindigen van de illegale activiteiten in de zin van het overtreden van het bestemmingsplan met een uitstel tot 1 oktober.
En de rest gaat alleen over stankoverlast, specifieke plaatsing van containers, specifieke plaatsing en tijdbestek voor het ophalen/legen van die containers. Winddicht afsluiten.
Over het chippen staat niets in het vonnis. En aanvoerverbod is het zelfde als oprotten/stoppen met activiteiten en daar is uitstel voor. Er staat ook niet specifiek in het vonnis dat het aanvoeren van nieuwe
dieren binnen de uitstel periode is verboden.
Doet Natasja nog Hart in Aktie? Dan kan toch alles ineens wel geregeld worden?quote:Op donderdag 29 april 2010 13:57 schreef Greys het volgende:
Verdomme.![]()
Ik snap zo'n rechter écht niet he, als je weet dat men eigenlijk al aan het verhuizen is maar dat het pand nog gebouwd moet worden in Almere. En wát nou 'ze hadden eerder moeten gaan kijken en sparen'... dat hebben ze toch gedaan? Er zijn toch al concrete plannen om te verhuizen?
Gatverdamme. Die buren
Maar in beroep gaan kost weer geld en ze moeten deze proceskosten ook al betalen toch?quote:Op donderdag 29 april 2010 @ 13:40 schreef Autidude het volgende:
Yep, ik heb hem nu ook helemaal 3 voudige goed doorgelezen en heel kort en duidelijk is het
Ze moeten eruit
Ze hebben tot 1 Oktober
Vanaf 1 Oktober kost blijven zitten 1000 euro per dag.
De rest is kleinigheid en geen probleem.
Nu heb ik verder geen verstand van Recht, maar het lijkt mij dat ze hier dan weer in beroep tegen kunnen gaan.. dat ze weg moeten staat vast, gaan ze niet winnen, maar tijd vragen en rekken is natuurlijk gunstig.
Verder zal er ff flink aan de bel getrokken moeten worden denk![]()
5 maanden..
Ja dat is waar, maar tegen 1000 euro per dag is dat te verwaarlozen.quote:Op donderdag 29 april 2010 14:00 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Maar in beroep gaan kost weer geld en ze moeten deze proceskosten ook al betalen toch?
Nou ja, tot 1 oktober is iets beter dan volgende week ofzo, maar toch zwaar kut zeg
tuurlijk redden ze dat niet.. ze staan onder vonnis.. Het is niet alleen de buren, het is ook de gemeentequote:Op donderdag 29 april 2010 13:59 schreef tombolafan het volgende:
En anders bonje met de buren ofzo... Ik vrees dat ze het alleen niet gaan redden
Die buren zijn zuur.. maar die staan ook alleen maar sterk door dat bestemmingsplan.quote:Op donderdag 29 april 2010 13:57 schreef Greys het volgende:
Verdomme.![]()
Ik snap zo'n rechter écht niet he, als je weet dat men eigenlijk al aan het verhuizen is maar dat het pand nog gebouwd moet worden in Almere. En wát nou 'ze hadden eerder moeten gaan kijken en sparen'... dat hebben ze toch gedaan? Er zijn toch al concrete plannen om te verhuizen?
Gatverdamme. Die buren
jepquote:Op donderdag 29 april 2010 14:00 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Maar in beroep gaan kost weer geld en ze moeten deze proceskosten ook al betalen toch?
Nou ja, tot 1 oktober is iets beter dan volgende week ofzo, maar toch zwaar kut zeg
Ja, zo sneuquote:Op donderdag 29 april 2010 @ 14:45 schreef Greys het volgende:
Maar dan moeten al die dieren dus in barakken leven tot dat pand in Almere eind 2011 klaar is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |