quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:36 schreef DeZwabber het volgende:
wat is eigenlijk de status van die schele?
quote:Op vrijdag 9 april 2010 14:08 schreef Greys het volgende:
Voor degenen die het gemist hebben nog even de zojuist ontvangen foto van Dierenthuis, van Ozzy met zijn korte kapsel![]()
[ afbeelding ]
Antonquote:
Precies dezelfde reactie hier!! Alleen zei ik: ik heb 2 honden geadopteerdquote:Op vrijdag 9 april 2010 19:49 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik zei net al tegen WJ. Ik heb een hond geadopteerd. Hij: WAT EEN HOND HOEZO?
Met 2,50 verhoogdquote:Op vrijdag 9 april 2010 19:58 schreef Maes het volgende:
Ing? Wil je voor mij kijken of er nu ook extra van mij komt voor Roxanne? Ik heb dat volgens mij wel aan de bank doorgegeven
Dank je! Bijgewerkt in de lijst!quote:
Jij en Anton staan in het lijstje, met linkje naar de site van Anton!quote:
Dan is het goedquote:
Antonquote:
Maar ik sta nog niet in dat lijstje met Jaantjequote:Op vrijdag 9 april 2010 20:03 schreef Greys het volgende:
Jij en Anton staan in het lijstje, met linkje naar de site van Anton!![]()
Gefeliciteerd met je eigen adoptiehond!
Ik wil je er met alle liefde inzetten, maar ik kan dat nietquote:Op vrijdag 9 april 2010 20:44 schreef Autidude het volgende:
[..]
Maar ik sta nog niet in dat lijstje met Jaantje
Tis net zo'n klein beertje.quote:Op zaterdag 10 april 2010 13:19 schreef Greys het volgende:
Ozzy ziet er echt jonger uit he, met kort haar!![]()
tis bijna een puppy op die fotoquote:Op zaterdag 10 april 2010 13:19 schreef Greys het volgende:
Ozzy ziet er echt jonger uit he, met kort haar!![]()
en gestemd ze staan op de eerste plaatsquote:Op zondag 11 april 2010 09:34 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Deze kwam ik tegen op een ander forum:
-knip-
quote:Beste Donateurs,adoptanten en belangstellende van Stichting Dierenthuis,
Het leek lange tijd stil aan deze kant. Niets is minder waar. Achter de schermen wordt heel hard gewerkt om onze verhuizing naar Almere steeds weer een stapje dichterbij te brengen. Besprekingen, mails, telefoontjes, tekeningen, denkwerk, overleg. Het is aan de orde van de dag.
De verzorging van onze dieren gaat gewoon door dus er wordt gewerkt dat de vonken er af vliegen.
Gelukkig kunnen we u weer wat stapjes dichterbij melden:
• De actie om het geld bij elkaar te krijgen gaat beginnen.
• Anton en Kees zijn de mascottes van deze actie.
• De website Dierenthuis naar Almere gaat de lucht in. Deze website staat los van de zo vertrouwde site van Dierenthuis. Op die bekende site blijft u verhalen vinden over het wel en wee van onze bewoners. Op de nieuwe website vindt u nieuws over Almere. Over de voortgang van de besprekingen, over de acties om het geld bij elkaar te krijgen.
• http://www.dierenthuis-naar-almere.nl/
• Het definitieve adres wordt het Jaap Edenpad in Almere. Dit is een doodlopend pad dat in het verlengde ligt van de Groene Kadeweg dat eerder als adres genoemd werd. Een prachtige, rustige en ruime locatie.
• De bouwaanvraag is er door. Het ontwerp van architect René van Zuuk uit Almere goedgekeurd.
• Het voorbereidende werk is gedaan en we kunnen van start! Voor de aanbetaling van het hele project hebben we 50.000 euro nodig. Onze vraag aan al onze donateurs is eenmalig 10 euro over te maken om deze aanbetaling mogelijk te maken. Helpt u ons ook nu weer?
• U kun uw bijdrage overmaken op rekeningnummer 5081003 van de ING of 1028.28.938 van de Rabobank t.n.v. Dierenthuis naar Almere.
We weten dat u ons een warm hart toedraagt. U bent immers als donateur, adoptant of vrijwilliger aan Dierenthuis verbonden. Maar Nederland kent nog veel meer dierenvrienden. Om die te bereiken hebben we uw hulp nodig. Wilt u deze brief doorsturen aan iedereen in uw omgeving die iets met dieren heeft?
Guusquote:Op zondag 11 april 2010 09:48 schreef Rewimo het volgende:
Kom ook weer even meelezen, ben er een beetje uit (ziekenhuis - bah - maar gelukkig inmiddels internet).
En thuis een poes minderBen nu extra blij met Reneetje
Wat scheetigquote:Op zaterdag 10 april 2010 13:10 schreef DanseMacabre het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is zo'n leuk project he.![]()
![]()
![]()
![]()
Piece of cakequote:Op zondag 11 april 2010 18:11 schreef Ingetje79 het volgende:
Nu nog 50.000 euro bij elkaar zien te krijgen en dan benne we klaar![]()
Ik zal het effe overmaken oke?quote:Op zondag 11 april 2010 18:11 schreef Ingetje79 het volgende:
Nu nog 50.000 euro bij elkaar zien te krijgen en dan benne we klaar![]()
quote:
Nou, de eerste 30 euro is er alquote:Op zondag 11 april 2010 19:08 schreef Autidude het volgende:
Nou, ik maak dat tientje iig graag over.![]()
En als ik de Koninginnedag-loterij win, dan betaal ik de hele bouw!
Whoeiiiizzzzquote:Op zondag 11 april 2010 19:15 schreef Cat22 het volgende:
De donatie die Nieslief me gisteren meegaf gaat ook op de rekening. En van mij komt er een tientje bij.
Allemaal zelf hadden we bedacht.quote:Op zondag 11 april 2010 19:20 schreef Autidude het volgende:
Even gewoon voor pure duidelijkheid.. gaan we een Almere donatie doen via en namens het Fok clubje en de Fok rekening of doen we allemaal zelf naar de rekening van dierenthuis storten?
Ok, duidelijk, dank je wel!quote:Op zondag 11 april 2010 19:22 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Allemaal zelf hadden we bedacht.
Mss kun je er wel iets van Fok! bijzetten, maar aangezien alle donateurnamen op de site komen is het wel zo leuk als je er als persoon op staat.
Daarbij is onze rekening echt voor onze adoptiebeestjes en niet voor de verhuizing
Nou, daar hebben we het wel over gehad heur.quote:Op zondag 11 april 2010 20:32 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ok, duidelijk, dank je wel!![]()
Het kwam op mij namelijk een beetje over als een collectief vanwege "namens Fok!" enzo..
Wat dan misschien wel een goed idee is, is om een apart topic over de verhuizing te maken? Of ergens een nieuwsberichtje... gewoon een beetje extra aandacht. Fok is groot, maar dit topic leest lang niet iedereen.quote:Op zondag 11 april 2010 21:27 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Nou, daar hebben we het wel over gehad heur.
Maar we vonden het een beetje teveel van het goede om nu een "grote" actie te houden en dan in augustus weer de "gewone" asielactie.
Dus vandaar dat deze mail gewoon in dit topic staat, dan kan een ieder zelf bepalen wat hij/zij er mee doet
Op zich leuk, maar we willen niet dat de posters een soort van asielactie of DTH-moe worden natuurlijk.quote:Op zondag 11 april 2010 21:33 schreef Autidude het volgende:
[..]
Wat dan misschien wel een goed idee is, is om een apart topic over de verhuizing te maken? Of ergens een nieuwsberichtje... gewoon een beetje extra aandacht. Fok is groot, maar dit topic leest lang niet iedereen.
Of misschien een tip voor de PR afdeling, een soort van bannertje... kosteloos..![]()
Dat is misschien wel een leuk ideetje.. een bannertje
Fok! steunt Dierenthuis. En als het een groot succes is dan kan Dierenthuis weer Fok! aanprijzen als sponsor, wat weer gratis reclame is![]()
Dat snap ik heel goedquote:Op zondag 11 april 2010 21:37 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Op zich leuk, maar we willen niet dat de posters een soort van asielactie of DTH-moe worden natuurlijk.
En geheel terecht natuurlijkquote:Op zondag 11 april 2010 22:02 schreef Autidude het volgende:
Ik ben enkel advieseurEn lobby overal waar ik mogelijkheden zie
![]()
quote:Beste adoptant;
Dit berichtje stuurde ik in februari naar mijn adoptanten.
Inmiddels is de kou gelukkig verdreven. Maar ik wilde u dit verhaal niet onthouden.
Lekker rond en gezond zo zie ik er nu uit. Ik ben scheel en omdat buiten
nu niets te beleven valt zit ik veel binnen. Ik ben niet de enige die
binnen zit, de verwarming draait hier temperaturen van 25 graden en daar
wil iedereen wel van genieten. Voor mij betekent dat met mijn schele ogen
dat het binnen wel twee keer zo vol zit als voor een niet schele kat, ik
zie tenslotte alles dubbel. Afijn het is niet anders.
Ze rennen zich hier rot tot s nachts toe zijn ze bezig om alle verblijven
met gaskachels warme te houden, een gaskachel gaat 10 uur mee dus tweemaal
daags moeten de verblijven verwisseld worden met nieuwe gasflessen die
loodzwaar zijn. Een gesleep en een gesjouw, maar ze doen dat hier met
liefde want ze weten dat wij extra warmte nodig hebben ivm onze ziekte.
Onze populatie doet het goed, we zijn allemaal stabiel en dat is toch wel
bijzonder in deze koude maanden. Er wordt steeds aan ons dagelijks menu
gewerkt, nieuwe etenswaren worden uitgeprobeerd zoals verse haring, verse
sardientjes en andere vissoorten. Vette vis is goed voor onze weerstand.
Het vlees en vis komt hier 20 graden onder nul binnen en moet eerst
ontdooien en dat gebeurt in de gang waar de beheerders slapen. Normaal kan
dat in de garage, maar daar is het zo koud dat het vlees en vis nooit
ontdooit. De beheerders vinden de vislucht in de gang niet echt prettig
maar het is niet anders en ze gunnen ons het beste. Of ze mij mogen aaien,
nou nee daar ben ik nog steeds niet van gediend.
Liefs van Jasper.
quote:Op maandag 12 april 2010 01:46 schreef Ingetje79 het volgende:
Verhaaltje van Donna op de site![]()
![]()
http://www.fiv-felv.nl/nieuws/nieuwsdetail.php?nieuws_id=268
Kun je die vragen in het vervolg niet beter stellen in Feedback of zo? Ik vind dit er niet echt het topic voor eigenlijk.quote:Op maandag 12 april 2010 21:53 schreef trovey het volgende:
Even hier een vraagje droppen: Is er op dit moment nog een lopende F en F SC of moet ik nou echt aan de leesbril?
Edit: laat maar...gevonden....ik moet dus aan de leesbril![]()
quote:De omgekeerde wereld
Twee lieve oude honden met gebreken die in hun leven niet veel geluk gehad hebben. We willen hen dit keer aan u voorstellen in de hoop ook voor hen adoptanten te vinden. Ze werden door justitie in beslag genomen en naar een asiel gebracht. Zolang het onderzoek naar hun vorige “baasjes” nog gaande was moesten ze daar blijven. Het lijkt de omgekeerde wereld maar toch gebeurde het. Hun baas mishandelde hen en zij verdwenen lange tijd achter de tralies. Begrijpt u het nog? Wij niet. Gelukkig wist dierenasiel de Hooge Hoeve van het bestaan van Dierenthuis en zorgden ze ervoor de dieren, nadat ze waren vrijgegeven, naar Dierenthuis konden verhuizen. Ze werden in dat asiel met met veel liefde en zorg opgevangen maar al snel was duidelijk dat plaatsing bij particulieren voor deze dieren niet meer mogelijk was. Over kruising herderteefje Jenske kon u al eerder een kort verhaaltje lezen. Ze is haar leven lang seksueel misbruikt (!) door haar eerste eigenaar. Op moment van binnenkomst weegt ze nog maar 19 kilo. Zo moe van haar wrede levensomstandigheden. Het prachtige lied van Frank Boeyen: “Heb me lief” met als verdere tekst: “bemin mij, heel mij, streel mij” lijkt voor haar geschreven. Naar aanleiding van dit lied en op verzoek van een dierenvriend draagt ze nu de naam Franka. Een naam die niet herinnert aan het vreselijke eerste deel van haar leven maar die hoort bij het leven dat ze nu mag leiden. Dagelijks hartmedicatie, vers vlees en vooral veel liefkozingen brengen weer wat vet op haar magere ribbetjes. Boris is een grote rottweiler die door de jarenlange verwaarlozing een huidprobleem heeft. Daarom krijgt hij speciaal dieetvoer.
Het bijzondere is dat zowel Boris als Franka iedereen in hun omgeving lief tegemoet treden. Mens, hond of kat, ze kunnen allemaal rekenen op een vriendelijke benadering.
Foto: Franka
Sorryquote:Op maandag 12 april 2010 23:24 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Kun je die vragen in het vervolg niet beter stellen in Feedback of zo? Ik vind dit er niet echt het topic voor eigenlijk.
Verdommequote:Op zaterdag 17 april 2010 12:59 schreef Ingetje79 het volgende:
http://www.dierenthuis.nl(...)il.php?nieuws_id=754
Duimen voor een positieve uitspraak van de rechter![]()
![]()
Ik heb buiten ook niets geroken.quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:08 schreef MissBliss het volgende:
Ik heb daar echt niks geroken van stank ofzo. Of ben ik dat vergeten?
En emotionele schadeWaarom in godsnaam?
"Er zitten daar heel veel dieren. Ik kan daar niet mee omgaan"
Dat laatste denk ik ookquote:Op zaterdag 17 april 2010 @ 13:14 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ik heb buiten ook niets geroken.
Die buren zijn gewoon zeikerds die proberen te etteren.
En ik kan me niet voorstellen dat een rechter in de wetenschap dat ze toch al gaan verhuizen, een negatieve uitspraak doet.
Arme diertjes
wtfquote:Op zaterdag 17 april 2010 12:59 schreef Ingetje79 het volgende:
http://www.dierenthuis.nl(...)il.php?nieuws_id=754
Duimen voor een positieve uitspraak van de rechter![]()
![]()
En zojuist overgemaakt!quote:Op zondag 11 april 2010 19:15 schreef Cat22 het volgende:
De donatie die Nieslief me gisteren meegaf gaat ook op de rekening. En van mij komt er een tientje bij.
quote:Allereerst hartelijk dank dat u mij hebt geadopteerd.
Ik kan wel zeggen dat ik grote vorderingen heb gemaakt sinds ik bij
Dierenthuis woon.
Helemaal in het begin trok ik me terug onder de struiken buiten maar ik
heb ontdekt dat mensen eigenlijk best heel aardig zijn en ik laat me dan
ook regelmatig zien.
Het liefst blijf ik nog wel op een afstandje. Ik hecht me aan een persoon,
de andere verzorgers moeten moeite doen om mij voor zich te winnen, maar
soms mag een enkeling me zelfs kammen.
Het liefst slaap ik in het hondenverblijf samen met Neeltje en Chan. Met
Neeltje heb ik een sterke band want ik heb samen met haar 6 jaar lang
opgesloten gezeten in een donkere kelder. Chan is ook schuw, hij komt uit
Taiwan en zoekt altijd dekking achter mijn brede rug.
Als er bezoek komt blaf ik graag vanuit mijn vaste ligplaats.
Laatst is de dierenarts langs geweest want we kregen allemaal onze
jaarlijkse inentingen en druppels in de neus tegen kennelhoest. Dat was
niet leuk maar het goede nieuws is dat ik kerngezond ben verklaard!
Ik zag dat ik het bericht nog niet aangepast heb. En ik had deze al
verstuurd. Neeltje is helaas een tijdje geleden overleden. Nu is Jaantje
nog de enige van de drie kelderhonden.
Maar gelukkig heeft hij inmiddels ook andere vriendjes gevonden en Chan.
Doe iedereen van het FOK forum de groetjes.
Leuk heh?!quote:
Voor de verhuizing vragen ze aan alle donateurs of ze eenmalig 10 euro willen overmaken naar hun rekening.quote:Op donderdag 22 april 2010 13:01 schreef Qwea het volgende:
Zegguh...
Als er poen gestort moet worden, dan mag 1 v/d dames me wel pm'enik vergeet altijd verder dan de 1ste 2 topics in MYAT te kijken.....
Dus wanneer (ik las iets van grees met wachten met storten voor die verhuis actie) we mogen/kunnen storten, doe me dan een PM! Ing, Greys, ElisaB...
quote:Op donderdag 22 april 2010 13:05 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Voor de verhuizing vragen ze aan alle donateurs of ze eenmalig 10 euro willen overmaken naar hun rekening.
Ze hebben namelijk 50.000 euro nodig om aan de bouw te mogen beginnen.
Staat allemaal op de site www.dierenthuis-naar-almere.nl
Dat kun je dan gewoon zelf naar hun rekening overmaken; loopt niet via Fok!
quote:Op zondag 11 april 2010 21:51 schreef Greys het volgende:
Laten we heel even wachten tot die speciale website ook iets meer is ingevuld
Het is wellicht wel een leuk idee om iedereen die via FOK! ervan gehoord heeft ook -FOK! achter zijn naam te laten zetten bij het doneren aan die speciale verhuiswebsite. Het is wel tof om dan eens te zien straks in die lijst hoeveel mensen via FOK! daar aan het doneren zijn gegaan!
Heel even wachten nog, laat het even op gang komen en dan gaan wij even rustig bedenken hoe we dit wel of niet extra onder de aandacht gaan brengen op FOK! Want wellicht kunnen we de Asielactie later in het jaar eens een keer anders invullen deze keer. Speciaal voor deze verhuizing. Moeten we nog even over denken. In elk geval niet allebei groots opzetten, want dan wordt men (terecht) actie-moe
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |