quote:
Op vrijdag 5 november 2010 13:52 schreef STFB het volgende:Hallo iedereen,
Ik weet niet zeker of ik de Emla-creme ga halen omdat ik het nou ook weer niet zó pijnlijk vond dat ik het niet volhield.
Nou vroeg ik me af, het is nu geloof ik de 3e dag na de behandeling, of het normaal is dat de huid weer vrij normaal is? Ik heb namelijk geen blaasjes, korstjes of andere dingen gehad. De inkt is wel flink dik zegmaar. en er zitten een soort kleine witte stipjes af en toe, die niet zo met het blote oog te zien zijn.
Ook vroeg ik me af of het invloed heeft dat mijn bh-bandje over de plek schuurt, af en toe voelt dat namelijk een beetje vervelend aan. Kan ik het bandje dan beter even losmaken, of af doen?
Ben benieuwd naar de antwoorden!
wat leuk, nog iemand uit Almere die naar Veldhoven gaat! same here!
vwb je vragen:
creme; ja ik zou het wel doen eigenlijk, de pijn van de behandeling verschilt per keer, dus niet als de eerste 2x niet pijnlijk was, de 3de keer ook weer niet pijnlijk, valt eigenlijk geen peil op te trekken.
zal ongetwijfeld ook van de locatie afhangen, waar wat meer vet zit kan de laser meer 'weg' ipv op bv plekken waar geen vet zit en je vrij dicht op het bot zit, dan kan de laser nauwelijks weg en blijft het min of meer kaatsen waardoor de temperatuur inwendig weer meer oploopt.
en anders hou je de creme voor een keer proberen, ik vind het zelf in ieder geval echt vele malen prettiger.
creme is te koop bij kliniek veldhoven zelf.
invloed van een bh bandje; nee, niet echt, het werk van de laser wordt onderhuids / inwendig gedaan, dus aan de buitenkant een beetje schuren zou ik mij niet te druk om maken. als het vervelend voelt (is vaak zo de eerste paar dagen na behandeling, gevoelig) proberen of je bv op vrijdag behandeld kunt worden, dan misschien het weekend bh-loos door het leven gaan
de tatoeage, dus de inkt zelf die gaat opzetten is redelijk normaal. het gebeurt niet altijd, maar is wel normaal en niets om je zorgen over te maken, gaat vanzelf weer over.
sterker nog, het kan ook spontaan 2 mnd na de behandeling gebeuren, dan is duidelijk onderhuids weer iets bezig. de werking van de laser gaat rustig 3 mnd minimaal door, dus in die tijd kan het geregeld gebeuren dat de inkt opeens naar boven komt of opzet. (bij mij gaat dit altijd gepaard met mega jeuk, maar dat is niet bij iedereen zo)
blaasjes / korstjes is ook zoiets dat kan gebeuren, maar lang niet altijd gebeurt. maak wel melding van alle reacties bij de behandelaar, dingen als blaren moeten bij voorkeur niet voorkomen, of minimaal.
het kan altijd natuurlijk, elke huid is uniek, maar laat het wel altijd weten aan de behandelaar zodat hij daar de volgende behandeling op kan aanpassen.
en voor alles geldt natuurlijk! maak pics!
het lijkt nu nog heel ver weg, maar straks ooit heb je daar geen tatoeage meer staan
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.