Wat erg dat racisme. Alsof je meteen last van je buren hebt als je naast een homo woont, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:43 schreef IHVK het volgende:
[..]
http://www.guardian.co.uk(...)ry-move-from-fringes
Net als in andere delen van Europa. Het artikel is wat lang, maar zeker interessant. Opvallende aan deze beweging, wiens leider eerder is veroordeeld wegen het oprichten van een paramilitaire beweging, is dat het zoveel jongeren trekt. Vooral Roma zijn de pineut, maar ook Joden moeten het bijvoorbeeld ontgeleden. Zo gaf 55% van de Hongaren aan niet naast een Roma-zigeuner te willen wonen. 50% wil niet naast een homo wonen en 22% wil liever geen Jood, Slovaak of Roemeen als buurman.
De extreem-rechtse partij wordt waarschijnlijk de tweede partij in Hongarije. Lijkt me toch een zorgelijke ontwikkeling.
Media, het feit dat onder de minderheden toch altijd wel meer werklozen zijn en moeite met integratie, en de economische crisis waarbij zondebokken worden aangewezen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:47 schreef Amos_ het volgende:
Het is op zijn minst opmerkelijk te noemen dat een aversie tegen massa-immigratie (onder andere) in zoveel landen speelt tegenwoordig, nietwaar?
Zonder meteen weer voor racist uitgemaakt te willen worden stel ik toch de vraagWat zou hier ten grondslag aan liggen? Dat is veel interessanter dan de symptoombestrijding (voor iets wat misschien niet eens een direct probleem hoeft te zijn) vanuit extreem-rechts.
Media heeft altijd een grote invloed op de publieke opinie, in welk land dan ook.quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:37 schreef Amos_ het volgende:
De media als dader aanwijzen vind ik kort door de bocht, vooral omdat de problemen in Hongarije van heel andere aard zijn dan in Nederland.
Uiteraard, maar het ontkennen van problemen in Hongarije en het daarom afschuiven op media exposure is onterecht.quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Media heeft altijd een grote invloed op de publieke opinie, in welk land dan ook.
Er zullen vast problemen zijn, maar daarom is het nog wel logisch dat je meteen hele bevolkingsgroepen niet als je buurman wilt hebben. Dan heb je, denk ik, echt aangepraat gekregen dat alle homo's of vul maar in slecht zijn, door de media bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:38 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Uiteraard, maar het ontkennen van problemen in Hongarije en het daarom afschuiven op media exposure is onterecht.
precies! liegen met cijfers om angst in te boezemen. ik baseer me liever op het cbs.quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:47 schreef misteriks het volgende:
dit artikel![]()
ik haal er maar 1tje uit :
In Belgium the extreme right separatist Vlaams Belang party has been joined by mainstream rightwing parties, so secessionists now enjoy almost 50% support among Flemish voters, according to the polls.
Vlaams belang haalt bij de laatste polls nog geen 15% ; en ik zie niet in wat nationalisme (als ze van secessionists spreken) per definitie met extreem rechts te maken heeft.
wederom sterk staaltje riooljournalistiek van over het kanaal; niets nieuws onder de zon dus
Omdat het vlaams belang geen kans maakt om in de regering te komen, al heel lang niet.quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:47 schreef misteriks het volgende:
dit artikel![]()
ik haal er maar 1tje uit :
In Belgium the extreme right separatist Vlaams Belang party has been joined by mainstream rightwing parties, so secessionists now enjoy almost 50% support among Flemish voters, according to the polls.
Vlaams belang haalt bij de laatste polls nog geen 15% ; en ik zie niet in wat nationalisme (als ze van secessionists spreken) per definitie met extreem rechts te maken heeft.
wederom sterk staaltje riooljournalistiek van over het kanaal; niets nieuws onder de zon dus
Een hele enge uitspraak. Oostblokkers draaien hun hand volgens mij niet om voor een beetje genocide. Althans, de extreme gevallen dan.quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:51 schreef misteriks het volgende:
Trouwens is het een mooie trend ! er zal een tijd komen dat de oosteuropeanen ons, domme westerlingen, ter hulp zullen schieten om al het uitschot terug naar hun zandbak te sturen. Daar zijn ze tenminste nog niet in slaap gevallen
Uitschot zoals....homo's?quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:51 schreef misteriks het volgende:
Trouwens is het een mooie trend ! er zal een tijd komen dat de oosteuropeanen ons, domme westerlingen, ter hulp zullen schieten om al het uitschot terug naar hun zandbak te sturen. Daar zijn ze tenminste nog niet in slaap gevallen
over welke genocide heb jij het ?quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een hele enge uitspraak. Oostblokkers draaien hun hand volgens mij niet om voor een beetje genocide. Althans, de extreme gevallen dan.
De homo's zigeuners en Joden terug naar hun zandbak ja!quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:51 schreef misteriks het volgende:
ik discrimineer niemand, trouwens krijgen "sommige groepen" meer dan genoeg kansen; maar waar geen wil is, zal ook geen weg zijn. en dan het ik het niet alleen over deze groepen, maar ook over de onkunde die onze bestuurders tonen in deze migratieproblematiek.quote:Op vrijdag 9 april 2010 12:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Uitschot zoals....homo's?
Kijk, ik snap dat landen niet blij zijn met de criminaliteit van minderheden, maar kom op zeg.![]()
Bovendien maakt zulk soort discriminatie, die gehele houding tegen alles wat maar "vreemd" is, het alleen maar erger. Wanneer leren mensen eens ieder persoon individueel te beoordelen i.pv. allemaal vooroordelen erop los te laten. Je buitenlandse buurman kan uitschot zijn, maar het kan ook een fijne vent zijn. Katholieke geestelijken kunnen pedofiel zijn, maar ook een hele hoop zijn dat niet. Je kan ze moeilijk allemaal uitmoorden of terug naar het buitenland sturen, dus probeer er dan het beste van te maken en bestraf de criminelen die ertussen zitten. Als je ze blijft discrimineren, dan zal het percentage dat crimineel of asociaal wordt alleen maar groeien. Wat een oplossing....
En ja, ik had je UI gezien.![]()
Een multiculturele samenleving werkt niet zonder integratie en wederzijdse tolerantie, nee. En misschien is dat met alle vreemdelingenhaat binnen een samenleving, en dan bedoel ik de haat van het domme volk voor wat ze niet begrijpen(moslims, homo's), wel nooit te bereiken. Immers zullen immigranten wel deels hun eigen cultuur behouden en moeilijker meedraaien in deze samenleving, het kan gaan botsen, waardoor je altijd een groep hebt die "anders" is. Alleen van die mensen die echt botsen met onze samenleving, wat betreft normen en waarden, snap ik ook niet dat ze hier gaan wonen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 12:08 schreef misteriks het volgende:
[..]
over welke genocide heb jij het ?![]()
trouwens weten ze beter waarover ze spreken dan wij, westerlingen. De gypo's lopen daar al heel lang rond; en kunnen ze ook niets mee aanvangen; alle moeite ten spijt. Multikul werkt niet, nergens... Alleen zijn wij moegeluld door links en mogen we een kat geen kat meer noemen. Gelukkig zien ze dat in haast alle oost europese landen anders
Ik had het niet over jou, maar het soort discriminatie als in het artikel.quote:Op vrijdag 9 april 2010 12:17 schreef misteriks het volgende:
[..]
ik discrimineer niemand, trouwens krijgen "sommige groepen" meer dan genoeg kansen; maar waar geen wil is, zal ook geen weg zijn. en dan het ik het niet alleen over deze groepen, maar ook over de onkunde die onze bestuurders tonen in deze migratieproblematiek.
quote:Op vrijdag 9 april 2010 12:16 schreef IHVK het volgende:
[..]
De homo's zigeuners en Joden terug naar hun zandbak ja!
De Oostblokkers stonden in WOII vooraan om de joden een kopje kleiner te maken. Vreemdelingenhaat zit bij die lui in de genen, zo lijkt het althans.quote:
Wij presenteren onszelf als zijnde het beschaafde westen. Figuren zijn een gevaar voor onze beschaving. Want als jij het Oostblok als voorbeeld gaat noemen als hoe het wel moet, dan heb je wat mij betreft echt een steekje los.quote:trouwens weten ze beter waarover ze spreken dan wij, westerlingen. De gypo's lopen daar al heel lang rond; en kunnen ze ook niets mee aanvangen; alle moeite ten spijt. Multikul werkt niet, nergens... Alleen zijn wij moegeluld door links en mogen we een kat geen kat meer noemen. Gelukkig zien ze dat in haast alle oost europese landen anders
je geneert je blijkbaar niet om er zelf ook op los te discrimineren en te generaliserenquote:Op vrijdag 9 april 2010 12:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De Oostblokkers stonden in WOII vooraan om de joden een kopje kleiner te maken. Vreemdelingenhaat zit bij die lui in de genen, zo lijkt het althans.
[..]
Wij presenteren onszelf als zijnde het beschaafde westen. Figuren zijn een gevaar voor onze beschaving. Want als jij het Oostblok als voorbeeld gaat noemen als hoe het wel moet, dan heb je wat mij betreft echt een steekje los.
Ja, dat is dan ook wel weer zoquote:Op vrijdag 9 april 2010 12:44 schreef misteriks het volgende:
[..]
je geneert je blijkbaar niet om er zelf ook op los te discrimineren en te generaliseren
De turken stuurden de armenen naar de zandbak, dat hielp ookquote:Op vrijdag 9 april 2010 12:16 schreef IHVK het volgende:
[..]
De homo's zigeuners en Joden terug naar hun zandbak ja!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |