abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80284771
Snel nog maar even vragen:
Hoe laat moet je aanwezig zijn op het vliegveld? Onze vlucht gaat om 6:30 en we zijn nu van plan daar om 5:15/5:30 te zijn. Op ryanair.com staat dat de tassen-balie 40 minuten voor vertrek dicht gaat en de gate 30 minuten van tevoren. Dan zitten we toch goed in de tijd?

Vriend van me roept namelijk dat je minimaal 1.5 uur van tevoren aanwezig moet zijn
pi_80288054
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 22:18 schreef .aeon het volgende:
Snel nog maar even vragen:
Hoe laat moet je aanwezig zijn op het vliegveld? Onze vlucht gaat om 6:30 en we zijn nu van plan daar om 5:15/5:30 te zijn. Op ryanair.com staat dat de tassen-balie 40 minuten voor vertrek dicht gaat en de gate 30 minuten van tevoren. Dan zitten we toch goed in de tijd?

Vriend van me roept namelijk dat je minimaal 1.5 uur van tevoren aanwezig moet zijn
STEL dat het vliegtuig eerder aankomt, en iedereen stapt in, hebben ze het recht om te vertrekken als jij niet 30 minuten voor aanvang van de vlucht BIJ DE GATE bent.

In de praktijk komt dit bijna nooit voor, maar hou dit maar in gedachte. Op sommige vliegvelden kan de rij voor de douane vies tegenvallen!

1.5 uur van tevoren zonder ruimbagage is gewoon overbodig, dan is 40-50 minuten prima
1.5 uur van tevoren met ruimbagage is aan te raden vanwege eventuele wachtrijen voor de bagage drop-off point (vroeger genaamd: incheckbalie)
pi_80288177
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 23:43 schreef LaGrive het volgende:
Ik heb een wirecard, en dat werkt heel prima.
Je betaalt volgens mij 3%(ofzo) per keer en het duurt even voor je hem kan gebruiken. Hij schrijft namelijk een bedraag tussen de 1 en 3 euro van je cc rekening en die moet je controleren en invullen op de site om te activeren en dan krijg je het weer terug. Maar daarna wordt elke transactie gelijk gedaan, dus kun je hem ook gelijk gebruiken. Verder beetje zelfde idee als entropay, gewoon andere gegevens invullen en gebruiken.
Kan bij mywirecard.com worden aangevraagd.
3% per keer? is nog aardig wat! Ik heb nu een Neteller + card aangevraagd, als het goed is betaal je idd ook eenmalig verzendkosten, maar daarna kan je gewoon geld erop zetten met iDeal, en zijn er geen verdere kosten

(jaja, iDeal op een engelse website)
  woensdag 14 april 2010 @ 02:07:39 #29
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_80291833
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:46 schreef korting het volgende:

[..]

Heb het al een beetje verandert in de Wiki, maar meer uitleg is zeer welkom!

Ik zou bijvoorbeeld willen weten over Neteller:

- Wat zijn de kosten? (kosten per transactie? een bepaald percentage?)
+ Aanvragen/opsturen prepaid Mastercard: niets
+ Geld storten op je Neteller account (dus op de pprepaid Mastercard: via iDEAL: niets! Via een credit card (VISA/Mastercard): 1,75% van het bedrag
+ Betalen op internet (dus Ryanair): niets
- Betalen in een winkel: niets
- Pinnen bij een geldautomaat: EUR 4,-

Let op, dat je een Euro account neemt, verder als je pint/betaalt in een andere valuta (ponden, dolars etc) rekenen ze wel een omwisselkoers van 2,95%

https://help.neteller.com/cgi-bin/neteller.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=1324&p_created=1222877941&p_sid=9fOgsFwj&p_acces
quote:
- Zijn er risico's? (bijvoorbeeld als je je account een tijd lang niet gebruikt ofzo?)
Als je je account meer dan 14 maanden niet gebruikt, rekenen ze 30 Euro. Ik neem aan, dat je binnen die tijd wel een keer gevlogen hebt en anders betaal je een keer in een winkel met de kaart.
quote:
- Moet je persee zo'n extended account hebben of voldoet een normaal account ook voor betalingen bij Ryanair?
Je moet een extended account hebben als je een prepaid Mastercard aanvraagt en dus zonder kosten bij Ryanair wilt boeken

Als je me een PM stuurt, heb ik nog wel wat interssants voor je
The best firms advertise the least...
pi_80298998
quote:
Op woensdag 14 april 2010 02:07 schreef edcetera het volgende:

[..]

+ Aanvragen/opsturen prepaid Mastercard: niets
+ Geld storten op je Neteller account (dus op de pprepaid Mastercard: via iDEAL: niets! Via een credit card (VISA/Mastercard): 1,75% van het bedrag
+ Betalen op internet (dus Ryanair): niets
- Betalen in een winkel: niets
- Pinnen bij een geldautomaat: EUR 4,-

Let op, dat je een Euro account neemt, verder als je pint/betaalt in een andere valuta (ponden, dolars etc) rekenen ze wel een omwisselkoers van 2,95%

https://help.neteller.com/cgi-bin/neteller.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=1324&p_created=1222877941&p_sid=9fOgsFwj&p_acces
[..]

Als je je account meer dan 14 maanden niet gebruikt, rekenen ze 30 Euro. Ik neem aan, dat je binnen die tijd wel een keer gevlogen hebt en anders betaal je een keer in een winkel met de kaart.
[..]

Je moet een extended account hebben als je een prepaid Mastercard aanvraagt en dus zonder kosten bij Ryanair wilt boeken

Als je me een PM stuurt, heb ik nog wel wat interssants voor je
Nice! Ik had al een account aangemaakt, en mijn identiteit is al geverifieerd, maar nu ga ik ook maar een prepaid mastercard aanvragen, want met die virtual kaart kan je niet bij Ryanair betalen heb ik begrepen (is dat nog steeds zo?)
pi_80319963
Vrijdag vertrek ik voor weekend naar Londen en kom dus aan op Stansted.
Weet iemand of daar een pinautomaat aanwezig is? (ik heb gehoord dat daar een geldwisselkantoor is en dat deze hoge kosten in rekening brengt, dus heb liever gewoon een pinautomaat)
  woensdag 14 april 2010 @ 20:58:39 #32
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_80320084
Jazeker, als je die uitgang hebt waar die coaches staan dan zijn er daar twee. Naast die snoepwinkel.
  woensdag 14 april 2010 @ 21:08:36 #33
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_80320542
quote:
Op woensdag 14 april 2010 20:55 schreef sk888er het volgende:
Weet iemand of daar een pinautomaat aanwezig is? (ik heb gehoord dat daar een geldwisselkantoor is en dat deze hoge kosten in rekening brengt, dus heb liever gewoon een pinautomaat)
Op stansted is er direct als je vanuit Arrivels aankomt in het publieke gedeelte een pinautomaat, alleen is die wel eens druk qua wachtrij gezien er meer mensen aankomen, als je iets verder loopt kom je er nog 3 tegen, en nog een 'pier' verder weer 2 geldautomaten.
Mogelijkheden genoeg dus. En het is een stuk verstandiger om te pinnen dan het GWK te gebruiken inderdaad.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_80325215
quote:
Op woensdag 14 april 2010 20:55 schreef sk888er het volgende:
Ook de pinautomaten willen wel eens extra kosten in rekening brengen. Check even bij je eigen bank of het voordeliger is om in ponden of euro's af te rekenen; in euro's pinnen (en wel ponden krijgen) zou gratis moeten zijn, maar dan rekent de bank van de pinautomaat soms een slechte koers plus een vast bedrag.
pi_80326601
Ok dank je voor de info dan weet ik ook teminste dat er meerdere automaten zijn
pi_80342367
Ik hoop dat ik morgenvroeg gewoon naar London kan.... de vlucht voor vanavond is geannuleerd
pi_80344508
ryanair site werkt niet goed, verdomme! moet een vlucht boeken en nu issie nog goedkoop haha
  donderdag 15 april 2010 @ 19:25:49 #38
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_80354873
quote:
Op woensdag 14 april 2010 22:43 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ook de pinautomaten willen wel eens extra kosten in rekening brengen. Check even bij je eigen bank of het voordeliger is om in ponden of euro's af te rekenen; in euro's pinnen (en wel ponden krijgen) zou gratis moeten zijn, maar dan rekent de bank van de pinautomaat soms een slechte koers plus een vast bedrag.
Je moet inderdaad niet accepteren dat de pinautomaat de wisselkoers wel even zal berekenen, want naast dat je een extreem slechte wisselkoers krijgt, moet je daar bovenop ook transactiekosten betalen. Zelfs als je niet gratis in niet-eurolanden kan binnen is deze optie duurder.
Wel hebben ze die automaten wel zo gemaakt dat je gauw geneigd bent om ja te drukken, omdat je niet beter weet, je moet bij dit soort automaten vaak aangeven dat je niet wilt dat de wisselkoers door de betreffende bank berekend wordt. (Het lijkt of je hierdoor de transactie cancelled, maar je gaat dan gewoon verder in het menu). Hier heb je alleen last van bij GWK automaten, of bij geldautomaten bij wisselkantoren, bij grote bankautomaten zal dit niet gevraagd worden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_80360384
Damn mijn vlucht morgen vroeg is geannuleerd naar London Stansted...
Ik kan mijn geld terugkrijgen, weet iemand of dit al het geld is? dus ook van de administratiekosten etc?
pi_80360666
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:25 schreef sk888er het volgende:
Ik kan mijn geld terugkrijgen, weet iemand of dit al het geld is? dus ook van de administratiekosten etc?
Is een volledige refund ja. Ik kreeg ook ooit eens mijn gehele bedrag van 4 cent terug bij een geannuleerde vlucht
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_80360970
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:25 schreef sk888er het volgende:
Ja, gaat via een speciale website. Ik had het geld binnen een paar uur terug op m'n creditcard na het invullen van de gegevens.
  vrijdag 16 april 2010 @ 21:51:25 #42
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_80401834
Hoewel het vervelend is voor de passagiers is het wel duidelijk wat Ryanair doet, namelijk alle vluchten cancellen tot maandag 13:00 uur.

Uiteraard wordt op de website van Ryanair natuurlijk dat duidelijk zijn naar passagiers goed uitgelicht, maar het komt vooral Ryanair goed uit doordat deze nu hun vliegtuigen naar de juiste plekken kunnen krijgen om zo de vluchten zonder veel problemen te hervatten, bijkomend voordeel is dat er zo geen vertragingen ontstaan door laat aankomende vliegtuigen, tenzij er een vliegtuig ergens een technische storing krijgt.
En je kan dit alles wegschrijven onder overmacht, en zo komen je overige vluchten niet in gevaar.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_80403649
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 21:51 schreef ozzietukker het volgende:
Hoewel het vervelend is voor de passagiers is het wel duidelijk wat Ryanair doet, namelijk alle vluchten cancellen tot maandag 13:00 uur.

Uiteraard wordt op de website van Ryanair natuurlijk dat duidelijk zijn naar passagiers goed uitgelicht, maar het komt vooral Ryanair goed uit doordat deze nu hun vliegtuigen naar de juiste plekken kunnen krijgen om zo de vluchten zonder veel problemen te hervatten, bijkomend voordeel is dat er zo geen vertragingen ontstaan door laat aankomende vliegtuigen, tenzij er een vliegtuig ergens een technische storing krijgt.
En je kan dit alles wegschrijven onder overmacht, en zo komen je overige vluchten niet in gevaar.
Het IS toch ook overmacht ?
pi_80408135
Godver, ik zit vast in de UK
Wel direct een sms van RyanAir gekregen dat de vlucht werd gecancelled en dat we een refund of overboeking konden regelen. Hebben ze netjes gedaan. Nu maar afwachten of we maandag weer terug kunnen
pi_80408821
Ik snap echt niet dat KLM en alle andere maatschapijen maar steeds weer de zogenaamde begin tijden van de service vertellen. Alle meteologen zijn het er al lang over eens dat voor maandagochtend (op z'n vroegst) weer gevlogen kan worden...
pi_80424219

zaterdag 17 april 2010 @ 19:37:47 #47
246373 Idler
Simplicity!
pi_80426841
Even een vraagje: Ik ben op zoek naar een tas/koffer die net binnen de handbagagenorm van Ryanair valt, iemand een tip voor een bepaald merk/model/winkel?
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
  zaterdag 17 april 2010 @ 23:47:37 #48
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_80433791
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 19:37 schreef Idler het volgende:
Even een vraagje: Ik ben op zoek naar een tas/koffer die net binnen de handbagagenorm van Ryanair valt, iemand een tip voor een bepaald merk/model/winkel?
Ik heb mijne bij de bristol vandaan een paar jaar geleden. Mijn ouders hebben er eentje bij IKEA gekocht die nog beter binnen de maten past.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  zondag 18 april 2010 @ 10:14:38 #49
246373 Idler
Simplicity!
pi_80438858
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 23:47 schreef maok het volgende:

[..]

Ik heb mijne bij de bristol vandaan een paar jaar geleden. Mijn ouders hebben er eentje bij IKEA gekocht die nog beter binnen de maten past.
Dank je, ik zal eens bij de Ikea gaan kijken, daar had ik nooit aan gedacht.
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_80439854
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 18:00 schreef El_jefe07 het volgende:
[ afbeelding ]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')