Nog even en je probeert je D3S door te draaien.quote:Op dinsdag 20 april 2010 22:03 schreef Danny het volgende:
Ik heb na het schieten van een foto de neiging om m'n histogram te checken
quote:Op dinsdag 20 april 2010 23:08 schreef Omniej het volgende:
[..]
Nog even en je probeert je D3S door te draaien.
Ik ook niet, maar als je zin hebt om de hele dag in de doka te staan om je negatieven te bewerken dan vind ik dat moet mogen. Alles mag zolang je 't maar analoog houdtquote:Op vrijdag 23 april 2010 20:05 schreef liesje1979 het volgende:
Maar begreep ik nou dat je de foto's wel een beetje mocht bewerken? Dat kan ik niet.
Ik gooi ze wel af bij de Hema, en als ik niemand kan vinden met een scanner dan ben je het bokje.quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:06 schreef zquing het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar als je zin hebt om de hele dag in de doka te staan om je negatieven te bewerken dan vind ik dat moet mogen. Alles mag zolang je 't maar analoog houdt
wat mij betreft gooi je een diafilmpje in je wegwerpcamera en hobby je er een andere lens op
Ik dacht eerst dat de ON/OFF knop aan de voorkant voor de camera was dus ik kijk zo naar de voorkant... klik op het foto maak knopje doet ie het alsnogquote:Op zondag 25 april 2010 11:52 schreef liesje1979 het volgende:
Ik vergeet steeds dat je door moet draaien.
Staat scherp tussen 1 tot en met 3 meterquote:Op zondag 25 april 2010 12:07 schreef Chemiu het volgende:
Wegwerpcameraatje ligt klaar, volgende week eens uitproberen. Ik wil dan wel graag gebruik maken van de scan-optie, niemand in mijn omgeving heeft er een
.
Maar hoe bepaalt dat ding eigenlijk zijn diafragma/sluitertijd? Of heeft 'ie een vast diafragma ofzo? (sorry, laatste keer dat ik een automatische analoge camera in mn handen had is een jaar of 7 geleden) Hoe stelt 'ie scherp?
quote:
Ja ik had al zitten kijken naar een groothoek en wellicht een macro, maar dat was me nog wat duur. Wel even voor de zekerheid een UV filter gekocht, dan beschadigt de lens niet zo snelquote:Op zondag 25 april 2010 23:01 schreef Danny het volgende:
[..]
Die heb ik ook
Beste wat je kunt krijgen voor dat geld. Komt ook uitstekend uit de tests. Binnenkort een mooie tas voor zien te scoren en een statief en wat strobist spul
* DutchErrorist vraagt zich af of zquing dit bedoeldquote:
Heuy! beetje mijn reactie gaan editten (Wat heb je ge-edit?quote:Op zondag 25 april 2010 23:08 schreef zquing het volgende:
zoiets ja, maar kan 't ook zonder de me functie?
quotefaal van mijn kantquote:Op zondag 25 april 2010 23:08 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Heuy! beetje mijn reactie gaan editten (Wat heb je ge-edit?)
* zo kan het ookquote:Op zondag 25 april 2010 23:08 schreef zquing het volgende:
zoiets ja, maar kan 't ook zonder de me functie?
1 |
Oh zo te zien staat mn monitor niet goed, of horen die 2 kleuren wit linksonder hetzelfde te zijn?quote:Op zondag 25 april 2010 23:09 schreef zquing het volgende:
Ook belangerijk, als ik je foto's moet inscannen, graag een foto maken van 't volgende plaatje
http://www.ae5d.com/mcc.html
Bij voorkeur vanaf een gecalibreerd scherm/gecalibreerde print, anders voldoet je normale monitor ook wel
raad ik trouwens iedereen aan om te doen, want dan kan je makkelijker je kleuren corrigeren
Ik zal het morgen doen, het is nu te donker hierquote:Op zondag 25 april 2010 23:09 schreef zquing het volgende:
Ook belangerijk, als ik je foto's moet inscannen, graag een foto maken van 't volgende plaatje
http://www.ae5d.com/mcc.html
Bij voorkeur vanaf een gecalibreerd scherm/gecalibreerde print, anders voldoet je normale monitor ook wel
raad ik trouwens iedereen aan om te doen, want dan kan je makkelijker je kleuren corrigeren
Nee gewoon met je camera een foto ervan schieten en alle negatieven naar mij opsturenquote:Op woensdag 28 april 2010 21:30 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik zal het morgen doen, het is nu te donker hier
Van de rest begrijp ik niet zoveel maar ik begrijp dat we die foto dan moeten meesturen?
dan koop je er toch nog 1quote:Op vrijdag 30 april 2010 12:54 schreef liesje1979 het volgende:
Hij is vol!
En eigenlijk vind ik dat jammer want ik vermaakte mij er prima mee
Ik denk dat ik dat maar doe ja.quote:
Eh ja, nou wees niet bang, zo'n vaart zal het niet lopen.quote:Op zondag 2 mei 2010 13:51 schreef zquing het volgende:
Van mij mag je meedoen met 10 camera's, alleen niet als ik alles moet gaan scannen
alleen de foto waarmee je wil meedoenquote:Op zaterdag 8 mei 2010 20:07 schreef Miriampje het volgende:
Ik heb al een wegwerpcamera maar totaal geen inspiratie (en zin) om op pad te gaan voor om foto's te maken.
Resultaten opsturen kan tot 14mei. Moet ik deze naar jou PM-en zquing?
Leuk, kan je ook nog even een foto maken van je wegwerptoestel?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 20:55 schreef Miriampje het volgende:
Ik ga mijn best doen om iets in te sturen.
Mij lukt het sowieso niet meer. Heb wel foto's gemaakt, maar het rolletje is nog niet vol (ben er te zuinig mee omdat je die foto's niet zomaar wist) en voor de 14e gaat de hema het vast niet afhebben. Meteen het nadeel van analoogquote:Op zaterdag 8 mei 2010 20:30 schreef liesje1979 het volgende:
Wie doen er eigenlijk allemaal precies mee? En lukt het iedereen om de 14e klaar te zijn?
Ik ben ook met een tweede rolletje bezig en heb nog 13 foto's. (van mijn eerste rolletje waren er maar 14 geluktquote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:07 schreef Chemiu het volgende:
[..]
Mij lukt het sowieso niet meer. Heb wel foto's gemaakt, maar het rolletje is nog niet vol (ben er te zuinig mee omdat je die foto's niet zomaar wist) en voor de 14e gaat de hema het vast niet afhebben. Meteen het nadeel van analoog.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |