quote:Wat een trieste vorm van chantage is dit zeg![]()
Als het een collega is van een bedrijf waar je al 4 maanden werkt wel jaquote:Op vrijdag 9 april 2010 12:20 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dus jij geeft zomaar geld aan iedereen die je niet kent, maar wel ziek is?
WTF. Als je zelf kanker krijgt bijvoorbeeld?quote:Op vrijdag 9 april 2010 12:41 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Waarom zouden ze medelijden met je moeten hebben
Ja, da's dagelijkse kostquote:Op vrijdag 9 april 2010 15:04 schreef EINZ het volgende:
[..]
WTF. Als je zelf kanker krijgt bijvoorbeeld?
helaas dagelijkser dan je denkt..quote:
Maar natuurlijk...quote:
Want je weet hoe de rest er over denkt?quote:TS: ik denk dat je beter maar mee kan doen, komt de werksfeer alleen maar ten goede..
quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:16 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dan blijft de vraag staan: waarom dan niet vrijwillig?
1: Ja, natuurlijk. Dat jij dat in je omgeving niet meemaakt is alleen maar fijn voor jou, maar ter indicatie; ik heb in de 23 jaar dat ik op de aarde rondloop al 5x moeten meemaken dat er iemand in mijn familie (en dan tel ik kennissen, buren etc. nog maar niet mee) kanker kreeg.quote:Op vrijdag 9 april 2010 15:24 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Maar natuurlijk...
[..]
Want je weet hoe de rest er over denkt?
Dan weet je dus niét hoe de meerderheid er over denkt. Nogmaals: het is 'not done' om dit hardop uit te spreken en dat puur uit groepsdruk. Gezien de reacties in dit topic, zullen er zat anderen zo over denken als TS.quote:Op vrijdag 9 april 2010 15:31 schreef silliegirl het volgende:
2: Nee, dat weet ik niet. Ik mag echter aannemen dat als je met 62 man personeel bent en enkel TS een probleem met de betreffende regeling aangeeft, je er beter aan doet om je gewoon bij de meerderheid te voegen. Zeker als je ergens nog maar relatief kort werkt. Maargoed, ieder z'n mening verder he
quote:Op vrijdag 9 april 2010 15:36 schreef Five_Horizons het volgende:
Laat ze dan gewoon vrijwillig (daar schijnt niemand in dit topic antwoord op te 'durven' geven) invoeren en dan kijken wat er van die 'meerderheid' overblijft.
In de zin van dat bij de ene medewerker "meer" geld word geven dan bij een andere medewerker. In het huidige stysteem worden bij bepaalde gebeurtenissen standaard bedragen gegeven = gelijkheid.quote:Op vrijdag 9 april 2010 15:28 schreef l3laster het volgende:
Omdat een vrijwillige bijdrage net zulke scheve ogen creeert als een verplichte bijdrage. Dit kan juist voor een negatieve sfeer zorgen terwijl deze cultuur juist gebasseerd is op saamhorigheid....
Hoe zorgt dit voor een negatieve sfeer? (sorry; reactie gemist) Saamhorigheid afdwingen lijkt me niet de bedoeling.quote:Op vrijdag 9 april 2010 15:28 schreef l3laster het volgende:
Omdat een vrijwillige bijdrage net zulke scheve ogen creeert als een verplichte bijdrage. Dit kan juist voor een negatieve sfeer zorgen terwijl deze cultuur juist gebasseerd is op saamhorigheid....
Saamhorigheid is wellicht niet het juiste woord maar komt wel in de buurt. Maar in een ons kent ons bedrijf van 62 man is de kans groter dat er een sfeer is waarbij iedereen op elkaar past dan als je een nummertje bent. En zelfs voor collega's die elkaar direct nooit zien door verschillende shifts.... (werkoverdracht, zaken schoonachterlaten oid)quote:Op vrijdag 9 april 2010 16:00 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Hoe zorgt dit voor een negatieve sfeer? (sorry; reactie gemist) Saamhorigheid afdwingen lijkt me niet de bedoeling.
Kost het creëren van een goede werksfeer tegenwoordig geldquote:Op vrijdag 9 april 2010 15:23 schreef silliegirl het volgende:
[..]
helaas dagelijkser dan je denkt..
TS: ik denk dat je beter maar mee kan doen, komt de werksfeer alleen maar ten goede..
Ja, maar dat kan toch net zo goed vrijwillig?quote:Op vrijdag 9 april 2010 16:04 schreef l3laster het volgende:
[..]
Saamhorigheid is wellicht niet het juiste woord. Maar in een ons kent ons bedrijf van 62 man is de kans groter dat er een sfeer is waarbij iedereen op elkaar past dan als je een nummertje bent. En zelfs voor collega's die elkaar direct nooit zien door verschillende shifts.... (werkoverdracht, zaken schoonachterlaten oid)
mwa, afgedwongen vind ik wat vergaan. Je accepteerd een baan met bepaalde arbeidsvoorwaarden. Daarnaast krijg een soms een "extratje" in de zin van fooi. Als daar iets collectiefs mee gebeurd accepteer je die voorwaarden zodra je de baan aanneemt....quote:Op vrijdag 9 april 2010 16:06 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja, maar dat kan toch net zo goed vrijwillig?
Als men tóch op elkaar past, dan hoeft dat toch niet afgedwongen te worden, lijkt me.(ik begrijp ook wel dat dán misschien weleens zou kunnen blijken hoe men 'op elkaar past' en dat is nu net het punt dat ik wil maken.)
Ik neem aan dat dát niet in je contract staat.quote:Op vrijdag 9 april 2010 16:07 schreef l3laster het volgende:
[..]
mwa, afgedwongen vind ik wat vergaan. Je accepteerd een baan met bepaalde arbeidsvoorwaarden. Daarnaast krijg een soms een "extratje" in de zin van fooi. Als daar iets collectiefs mee gebeurd accepteer je die voorwaarden zodra je de baan aanneemt....
Blaaskanker overkomt een derde van de mannen en is doodsoorzaak nummer drie in Nederland. Weet je al genoeg?quote:
Je kunt het ook omdraaien: het ontbreken van geld kan de werksfeer verpestenquote:Op vrijdag 9 april 2010 16:05 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Kost het creëren van een goede werksfeer tegenwoordig geld
Ja, over het algemeen bij mannen van boven de 60quote:Op vrijdag 9 april 2010 18:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Blaaskanker overkomt een derde van de mannen en is doodsoorzaak nummer drie in Nederland. Weet je al genoeg?
of Probeer van een pizza voorzien..quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:00 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Met zo'n drogredenering zou ik kunnen stellen dat jij met het geld dat je betaalt om te internetten (*of vul willekeurig wel andere niet-noodzakelijk gebeuren in) wel een kind in een derdewereldland geopereerd kan worden.
Je snapt hopelijk wel dat ook al zal het vrijwillig worden, het begrip vrijwillig nog steeds een wassen neus is.quote:Op vrijdag 9 april 2010 16:06 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja, maar dat kan toch net zo goed vrijwillig?
Yeah right.quote:Op vrijdag 9 april 2010 08:22 schreef Karasta het volgende:
Dat ik meer fooi krijg dan de rest betekent niet dat ik er zelf beter van word want het word verdeeld.
Voorbeeld gisteren kregen we totaal $2500 binnen, waarvan ik $400 heb gemaakt de overige 61 mensen maakten de rest.
Van die $400 kreeg ik $40![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |