abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 vrijdag 9 april 2010 @ 09:55:41 #276
7889 tong80
Spleenheup
pi_80114064
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:51 schreef MaskOfSanity het volgende:

[..]

Heee heee heeeee die Tong, zal ik eens een emmertje satésaus over jou heengooien?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_80114125
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:48 schreef Tezz het volgende:

[..]

Ik was gister ook op de markt, maar vind het altijd zo jammer dat mijn boodschappentas zo snel vol is (en zwaar...). De buit: groene asperges, courgette, rode uien, sugar snaps, aardbeien, een blok emmenthaler en drie doosjes tapas van de turk! Jummie jummie jummie.......
de markt hier ben je nog meer kwijt voor g&f dan bij de supermarkt vandaar dat ik helemaal happy ben dat we naar rotterdam gaan. * SeaOfLove noteert aardbeien en asperges op boodschappenlijstje
pi_80114160
Goedemorgen!

Ik heb niet alles teruggelezen hoor, bijna twee topics vol sinds ik gister rond etenstijd weg ging!

Maar Lein: wat een tof jurkje! Steps heeft inderdaad vaak gave dingen, maar wel behoorlijk prijzig. Maar daar is de kwaliteit dan ook wel weer naar Als ik weer slank ben ga ik daar ook winkelen

Hobbels! Een huis! Wat gaaf! Ik ben erg benieuwd naar de foto's!

Verder weinig nieuws, vandaag weer leren, en nog even hardlopen (5 x 3 al!) en boodschappen doen. Veel verder zullen we wel niet komen vandaag
pi_80114173
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:49 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ja kratje bier.

drink smakelijk
  vrijdag 9 april 2010 @ 10:10:52 #280
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_80114426
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:03 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Moet je opletten Stap 1 is het op kantoor uitpakken van dat ding en de batterij in de oplader stoppen Stap 2 is het wachten tot-ie is opgeladen. Stap 3 is om 17:00 uur het kantoor uitrennen met cam en andere fotospullen die ik dus ook meegesleept heb En dan ff naar HvH om dat fullframe eens goed aan de tand te voelen

* PdeHoog is een beetje irritant blij en zo
Is je lenzen arsenaal volledig FF ready P. ? Of benoem ik hier de volgende investering
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_80114506
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:10 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Is je lenzen arsenaal volledig FF ready P. ? Of benoem ik hier de volgende investering
lenzen = centjes
pi_80114542
quote:

[..]

Daag hem nou niet uit
pi_80114576
quote:

[..]

Dat is nou de precies de reden waarom ik in het verleden alle non-Canon objectieven de deur heb gewezen en alleen maar de L-lijn heb aangeschaft. Dat is allemaal FF-ready

De enige mega-investering die er nog aan zit te komen is drie nieuwe accu's (a 75 EUR per stuk want kloontjes werken niet meer ), een extra oplader en een zooi nieuwe graduele filters. Weer een paar 100 euro weg en dan mag ik hopen dat het een beetje werkt met mijn CF-kaartjes. Ik heb 4x2 GB en 4x4 GB maar 21 megapixel slurpt nogal geloof ik
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_80114610
mijn boodschappenlijstje voor morgen, weet niet of alles te krijgen is: frambozen, aardbeien, asperges, sjalotten, rode uien, gewone uien, courgette, aubergine, bleekselderij, appels, meloen, mango, avocado, paprika's, papaya, granaatappels, sperziebonen, sinaasappels, mandarijnen, komkommers, tomaten, venkel, champignons, pompoen, pine berry's en druiven zal mijn rugzak maar meenemen
pi_80114696
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:16 schreef SeaOfLove het volgende:
mijn boodschappenlijstje voor morgen, weet niet of alles te krijgen is: frambozen, aardbeien, asperges, sjalotten, rode uien, gewone uien, courgette, aubergine, bleekselderij, appels, meloen, mango, avocado, paprika's, papaya, granaatappels, sperziebonen, sinaasappels, mandarijnen, komkommers, tomaten, venkel, champignons, pompoen, pine berry's en druiven zal mijn rugzak maar meenemen
En een sterke man!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  vrijdag 9 april 2010 @ 10:20:19 #286
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_80114716
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:13 schreef cybermans het volgende:

[..]

lenzen = centjes
Joh? Niets van gemerkt

@P: wij zijn er ook helemaal klaar voor, nu alleen de FF camera nog. Zal ook wel geen 2 jaar meer duren gok ik.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_80114723
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:16 schreef SeaOfLove het volgende:
* cybermans heeft medelijden met de vriend/pakezel
pi_80114795
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:19 schreef Tezz het volgende:

[..]

En een sterke man!
Hoe doen jullie dat? Als ik dat allemaal meeneem dan is het niet goed meer voor dat ik het allemaal kan opeten!
pi_80114807
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:15 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Dat is nou de precies de reden waarom ik in het verleden alle non-Canon objectieven de deur heb gewezen en alleen maar de L-lijn heb aangeschaft. Dat is allemaal FF-ready

De enige mega-investering die er nog aan zit te komen is drie nieuwe accu's (a 75 EUR per stuk want kloontjes werken niet meer ), een extra oplader en een zooi nieuwe graduele filters. Weer een paar 100 euro weg en dan mag ik hopen dat het een beetje werkt met mijn CF-kaartjes. Ik heb 4x2 GB en 4x4 GB maar 21 megapixel slurpt nogal geloof ik
dan ga ik jou gewoon een lastige vraag stellen.

Zelf wil ik ook deze zomer een leuke spiegel reflex halen maar van canon weet ik dat de image stableliser in de lens zit en niet in de body, waardoor je dus leuk de duurdere lenzen blijft kopen. Bij Sony zit dat dus in de body verwerkt. Is dat genoeg reden om voor een sony te gaan of is de rest van de camera van sony zoveel minder om toch de canon te nemen.
pi_80114952
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:19 schreef Tezz het volgende:

[..]

En een sterke man!
tjek die komt vanavond Oh en hij neemt eitjes mee, alle 4 de kipkes zijn aan de leg Elke dag 2-3 eitjes rapen tussen de lavendel of van het dak van het kippenhok
pi_80115039
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:22 schreef LieLie het volgende:

[..]

Hoe doen jullie dat? Als ik dat allemaal meeneem dan is het niet goed meer voor dat ik het allemaal kan opeten!
wil ook allemaal sapjes maken met de sapcentrifuge en ik heb 2 koelkasten en ik wil gewoon heel erg lekker koken aankomende week
  Trouwste user 2022 vrijdag 9 april 2010 @ 10:32:55 #292
7889 tong80
Spleenheup
pi_80115060
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:28 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

tjek die komt vanavond Oh en hij neemt eitjes mee, alle 4 de kipkes zijn aan de leg Elke dag 2-3 eitjes rapen tussen de lavendel of van het dak van het kippenhok
Grappig

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_80115124
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:22 schreef cybermans het volgende:

[..]

dan ga ik jou gewoon een lastige vraag stellen.

Zelf wil ik ook deze zomer een leuke spiegel reflex halen maar van canon weet ik dat de image stableliser in de lens zit en niet in de body, waardoor je dus leuk de duurdere lenzen blijft kopen. Bij Sony zit dat dus in de body verwerkt. Is dat genoeg reden om voor een sony te gaan of is de rest van de camera van sony zoveel minder om toch de canon te nemen.
Ik weet niet wat jij verstaat onder de duurdere lenzen, maar als je deze bekijkt, dan heb je een hele aardig objectief voor niet al te veel geld (in mijn ogen, maar ik ben gewend aan prijzen die 3-5x zo hoog zijn) en die ook nog eens best aardig uit de reviews komt.

En om dan nog antwoord te geven op je vraag: qua techniek maakt het echt niet uit wat voor camera je koopt. Voordeel van de sony is dat je daar oude Minolta objectieven op kan zetten. Die zijn voor niet al te veel op Marktplaats wel te vinden denk ik. Voordeel van Canon is dat ze een wat groter assortiment nieuwe objectieven hebben en dat het gewoon meer gemeengoed is.

Het beste wat je kunt doen is beide camera's eens beet gaan houden en kijken hoe het allemaal in de hand ligt en of je niet een leuke aanbieding kan vinden ergens.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_80115149
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:32 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

wil ook allemaal sapjes maken met de sapcentrifuge en ik heb 2 koelkasten en ik wil gewoon heel erg lekker koken aankomende week
Ik begrijp dat ik volgende week dus langs moet komen?
  vrijdag 9 april 2010 @ 10:40:42 #295
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_80115297
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:34 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Het beste wat je kunt doen is beide camera's eens beet gaan houden en kijken hoe het allemaal in de hand ligt en of je niet een leuke aanbieding kan vinden ergens.
Inderdaad, dat onderschatten veel mensen gruwelijk. Een camera moet gewoon goed in de hand liggen en dat is heel persoonlijk. En even kijken naar beschikbare lenzen is ook een dikke aanrader. Nikon is ook nog een te overwegen optie, die voelen ook weer anders aan en ook die hebben veel objectieven en de kwaliteit van de Nikkor objectieven is, zeker ook in het bovensegment, echt heel erg goed.

Sowieso: overschat stabilisatie niet en overdenk eerst even wat je uberhaupt met je camera gaat doen. In moeilijke omstandigheden is stabilisatie lekker, maar dan heb je sowieso ook wel echt goede lenzen nodig om er iets moois van te maken. WIj schieten concerten e.d. ook met lenzen in de prijsklasse die P ook aanstipt (1500 euro plus). En dan is de stabilisatie eigenlijk vooral bij de hogere zoomfactoren echt een groot voordeel (scheelt dan toch wel een halve tot hele stop).
pi_80115307
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:22 schreef LieLie het volgende:

[..]

Nou, hier worden echt veel groenten gegeten,. Vanavond eten we een salade met beenham en daar gaan bij: groene asperges, kastanje champs, paprika, courgette en sugarsnaps! Dan heb ik al weer heel wat leeg uit mijn groente lade!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  Trouwste user 2022 vrijdag 9 april 2010 @ 10:44:58 #297
7889 tong80
Spleenheup
pi_80115441
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:41 schreef Tezz het volgende:

[..]

Nou, hier worden echt veel groenten gegeten,. Vanavond eten we een salade met beenham en daar gaan bij: groene asperges, kastanje champs, paprika, courgette en sugarsnaps! Dan heb ik al weer heel wat leeg uit mijn groente lade!
Maak me gek.

Kom ik met mijn diepvries Pizza.

pi_80115833
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:41 schreef Tezz het volgende:

[..]

Ja oké, maar toch, met z'n tweeën krijgen we nooit zoveel op volgens mij. En mijn koelkast is niet mega
  Trouwste user 2022 vrijdag 9 april 2010 @ 11:02:13 #299
7889 tong80
Spleenheup
pi_80116050
  Trouwste user 2022 vrijdag 9 april 2010 @ 11:02:39 #300
7889 tong80
Spleenheup
pi_80116073
Dit topic kan dus naar de gaarkeuken.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')