Let me know hoe je eerste ontmoeting gegaan is met dat jongetje van 17 jaar!quote:Op donderdag 8 april 2010 14:34 schreef Thomas B. het volgende:
edit
Maar ik houd de moed er wel in. Hopelijk kan ik die jongen waaraan ik vanmiddag gekoppeld word helpen.
Vandaag hadden we in de bibliotheek afgesproken. Was erg leuk moet ik zeggen. Het is een slimme, leergierige jongen. Hij stelt veel vragen en is erg geinteresseerd in alles. Hij is pas sinds november in Nederland dus z'n Nederlands is erg gebrekkig nog, maar we kunnen elkaar goed begrijpen met zo nu en dan een woordje Engels tussendoor. Uiteraard ga je niet meteen vragen naar details over z'n vluchtverhaal ed vragen, maar hij praat graag dus ik neem aan dat dat soort onderwerpen ook nog wel ter sprake gaan komen. Ik heb goede hoop.quote:Op donderdag 8 april 2010 16:06 schreef Marya het volgende:
[..]
Let me know hoe je eerste ontmoeting gegaan is met dat jongetje van 17 jaar!
Inderdaad.quote:Op donderdag 8 april 2010 13:41 schreef Sjeen het volgende:
[..]
*kuch*34*kuch*
Ik vind vrijwilligerswerk sowieso ondankbaar werk, dus daardoor zal ik me niet laten tegenhouden. Maar dan kies ik wel iets waar ik zelf nog een beetje feeling mee heb en dat heb ik niet met vluchtelingen.
Je bent bekend met het concept vrijwilligerswerk?quote:Op vrijdag 9 april 2010 17:24 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Inderdaad.
Ik heb zelf bijvoorbeeld 3 jaar in een jongerenwerkgroep gezeten, eerst in die van de wijk, en daarna de stedelijke overkoepelende werkgroep, en hoewel het niet zeer veel werk was(af en toe evenementen organiseren voor jongeren en de gemeenteraad adviseren/bijstaan, heb ik er nooit wat voor terug gekregen.
Mjah, 1 keer een bioscoopbon..
Voor geld natuurlijk, dat lijkt me meer dan duidelijk, en de meeste vluchtelingen die ik ken zijn daar ook eerlijk over totdat ze door vrijwilligers verteld wordt dat ze dat niet moeten zeggen.quote:Op donderdag 8 april 2010 13:25 schreef Marya het volgende:
[..]
Het is geen huiswerk topic, maar een topic om onderwerpen bespreekbaar te maken waarover er amper door jongeren tegenwoordig wordt gediscussieerd. Kijk eens naar andere forums, nergens wordt er over het doen van vrijwilligerswerk & vluchtelingen gepraat, right?
Op je andere reactie ga ik niet eens op in. Want blijkbaar weet je niet waarom vluchtelingen hier naar NL überhaupt komen.
Als ik er voldoening uit haal. Ik ben bijvoorbleed politiek actief. Daar haal ik veel voldoening uit, dat is meer mijn ding.quote:Op donderdag 8 april 2010 13:39 schreef Marya het volgende:
[..]
En wanneer is het werk bevredigend in je ogen? Want het klinkt beetje vaag nu...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |