Oooo nou heb ik je advies te laat gelezen Kaasplankje en ben daar ongewild dus volledig tegenin gegaan! Wel bedankt dat je nog hebt gereageerd...
Ik heb nu 5 verschillende klimmers gekocht, die in verschillende periodes bloeien. Dat heb ik juist gedaan, zodat er altijd wat te zien is. Een wilde wingerd voor de winter, een groenblijvende kamperfoelie voor de winter en bloemen in de zomer, twee clematissen die op verschillende momenten bloeien en een passiebloem, gewoon om te kijken of ie ook in de schaduw bloemen geeft... Ik ga ze verdelen over twee potten: wilde wingerd, kamperfoele en een clematis in de pot die bij de regenpijp komt, zodat die mooi bedekt wordt, en de andere twee in de andere hoek, zodat die een beetje over de muur kunnen kriebelen. Ik ben benieuwd hoe het wordt als ze uit gaan lopen... Ik ga wel zorgen dat niet de hele muur volgroeit, dus zal moeten snoeien, want anders wordt m'n uitzicht zo donker...
Zo staat het er nu bij, klaar om gepot te worden:
![]()
![]()
Heb meteen twee mooie nieuwe potten gekocht, was een godsvermogen kwijt hier aan, maar ja, het zijn vaste planten dus de potten moeten wel mooi zijn als ze daar jaren blijven staan...
Nu ga ik ze er in zetten!