Het door mij aangehaalde huis ligt ofwel net ofwel net niet in Bos en Lommer, en dat is een Vogelaarwijk.quote:Op donderdag 8 april 2010 12:37 schreef zatoichi het volgende:
[..]
![]()
Vogelaarwijk alsjeblieft. Weet je uberhaupt wat dat is? Ik zou het knap vinden als je een huis weet te vinden van meer dan drie ton in de echte vogelaarwijken....
En die locatie is zo duur vanwege de vraag. En dat heet marktwerking. Welke partij is van de marktwerking?
Ik wil niet zeggen dat de HRA er niet mee te maken heeft, maar er zijn wel veel meer factoren die een rol spelen...
http://www.funda.nl/koop/utrecht/ondiep/quote:Op donderdag 8 april 2010 13:00 schreef Sachertorte het volgende:
http://www.funda.nl/koop/(...)iii-iv/omschrijving/
350k, en verkocht ook. In B&L, een Vogelaarwijk.
Hoe komt het dan de de hypotheekrenteaftrek landelijk is, maar de prijzen tussen verschillende buurten en steden zo verschillen, juist door verschil van vraag&aanbod. Oud-zuid is gewild en dus duurder. Niet oud-zuid is duurder doordat er HRA is want dat hebben ze in ondiep niet?quote:Op donderdag 8 april 2010 12:57 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Het door mij aangehaalde huis ligt ofwel net ofwel net niet in Bos en Lommer, en dat is een Vogelaarwijk.
Deze: http://www.funda.nl/koop/(...)e-ruijterweg-245-ii/ Ligt er zeker in.
En verder weet je niks van de huizenmarkt. Ja, de vraag is hoog en de prijs dus ook, maar dat komt omdat het aanbod wordt afgeknepen door de PvdwAanzin, die liever allerlei kanslozen gesubsidieerd ziet wonen in 'sociale' huurwoningen. Let wel, dat zijn precies dezelfde woningen waar jij en ik 3 ton voor betalen. De kanslozen wonen er echter voor een paar honderd euro/mnd in.
Het percentage sociale huurwoningen in Amsterdam is enorm. Dat betekent dat het aandeel koopwoningen wordt gedrukt. Amsterdam is inderdaad een populaire stad (dat is niet aan de PvdA te danken), en doordat het aandeel sociale huurwoningen zo hoog is, betalen mensen die een koopwoning kopen nu meer dan wanneer Amsterdam minder 'sociaal' zou zijn. Een kwestie van vraag en aanbod.quote:Op donderdag 8 april 2010 13:03 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Hoe komt het dan de de hypotheekrenteaftrek landelijk is, maar de prijzen tussen verschillende buurten en steden zo verschillen, juist door verschil van vraag&aanbod. Oud-zuid is gewild en dus duurder. Niet oud-zuid is duurder doordat er HRA is want dat hebben ze in ondiep niet?
Ze liggen zo'n beetje op dezelfde locatie, en het is de locatie die de prijs bepaalt, toch?quote:En ik heb ook in sociale huurwoningen gewoond en kan je vertellen dat dat echt niet dezelfde woningen zijn waar jij en ik drie ton voor betalen...
Scheefhuren, wat een waanzin. Dat zou helemaal niet bestaan als de woningmarkt geliberaliseerd zou zijn.quote:Op donderdag 8 april 2010 13:05 schreef zatoichi het volgende:
Overigens vind ik al jaren dat het sociale huurstelsel op de schop moet, lange wachttijden, scheefhuren enfin zeg maar waar de linkse partijen ook tegen zijn...
Je moet voor de grap het mocropercentage van Ondiep eens opzoeken. Dan snap je ook meteen waarom.quote:Op donderdag 8 april 2010 13:01 schreef zatoichi het volgende:
[..]
http://www.funda.nl/koop/utrecht/ondiep/
Alle (let op Alle!!!!) huizen in ondiep; 1 boven de 300k, de rest onder. Gemiddelde huizenprijs 200k.
Ik doel meer op tochtige huizen zonder CV en met enkel glas.quote:Op donderdag 8 april 2010 13:17 schreef Sachertorte het volgende:
Ze liggen zo'n beetje op dezelfde locatie, en het is de locatie die de prijs bepaalt, toch?
Wat is er niet geliberaliseerd aan de woningmarkt? Iedereen mag vragen wat hij/zij wil, en iederen mag bieden wat hij/zij wil. De prijzen worden bepaald door de vraag. De overheid mag niet zeggen wat je wel of niet mag vragen.quote:Op donderdag 8 april 2010 13:18 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Scheefhuren, wat een waanzin. Dat zou helemaal niet bestaan als de woningmarkt geliberaliseerd zou zijn.
2 straten kunnen zo 20% verschil betekeken, verder is de staat van de woningen belangerijk. Meeste socialehuurwoningen zijn uitgeleefdquote:Op donderdag 8 april 2010 13:17 schreef Sachertorte het volgende:
Ze liggen zo'n beetje op dezelfde locatie, en het is de locatie die de prijs bepaalt, toch?
Mwah voor zover ik weet is ondiep vooral een echt hollandse volkswijk, dus eigenlijk weinig buitenlanders...quote:Op donderdag 8 april 2010 13:21 schreef goudenregen het volgende:
[..]
Je moet voor de grap het mocropercentage van Ondiep eens opzoeken. Dan snap je ook meteen waarom.
Woningmarkt is alleen de markt van verkoop en aankoop? Huren vergeten we even?quote:Op donderdag 8 april 2010 13:32 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Wat is er niet geliberaliseerd aan de woningmarkt? Iedereen mag vragen wat hij/zij wil, en iederen mag bieden wat hij/zij wil. De prijzen worden bepaald door de vraag. De overheid mag niet zeggen wat je wel of niet mag vragen.
Veel geliberaliseerden kan haast niet zou je zeggen.
Zelfs de HRA is bedoeld geweest als stimulant voor de koop en verkoop van huizen.
Als je maandlasten daardoor met 2/3 dalen, doe mij dan maar een huis zonder CV, en met enkel glas!quote:Op donderdag 8 april 2010 13:26 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ik doel meer op tochtige huizen zonder CV en met enkel glas.
De staat van de woning is veel minder belangrijk dan de locatie.quote:Op donderdag 8 april 2010 13:34 schreef zquing het volgende:
[..]
2 straten kunnen zo 20% verschil betekeken, verder is de staat van de woningen belangerijk. Meeste socialehuurwoningen zijn uitgeleefd
Alles.quote:Op donderdag 8 april 2010 13:32 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Wat is er niet geliberaliseerd aan de woningmarkt?
Mag ik zelf een huis bouwen op een door mij uitgezocht en aangekocht stuk grond? Mag ik zelf de huurprijs bepalen van het pand dat ik verhuur?quote:Iedereen mag vragen wat hij/zij wil, en iederen mag bieden wat hij/zij wil.
Ze doen niet anders.quote:De prijzen worden bepaald door de vraag. De overheid mag niet zeggen wat je wel of niet mag vragen.
Echt, verdiep je eens in de materie. De huizenmarkt in Nederland is stalinistisch ingericht, er is helemaal niets liberaals aan.quote:Veel geliberaliseerden kan haast niet zou je zeggen.
Zelfs de HRA is bedoeld geweest als stimulant voor de koop en verkoop van huizen.
Waarom is dat geen verstandige oplossing?quote:Op donderdag 8 april 2010 13:47 schreef zatoichi het volgende:
Goed punt, zou wel verstandig zijn om bij de les te blijven
Hoe dan ook, als je de woningmarkt volledig zou liberaliseren krijg je standaard huurprijzen van 1000 euro in de randstad; huisjesmelkers en dergelijke, dus dat zou ook geen verstandige oplossing zijn lijkt me...
Leg eens uit?quote:Op donderdag 8 april 2010 14:25 schreef zquing het volgende:
Iets met maatschappelijk ongewenste situatie en marktfalen
Een minimale huurprijs van 1000eu zou ongewenst zijn aangezien er gestreven wordt naar een bepaalde samenstelling in wijken. Bij volledige liberalisatie zou je gettho vorming kunnen krijgen aangezien mensen met een laag inkomen alleen in die bepaalde delen kunnen wonen. Dat is ongewenst en de markt zorgt niet voor de gewenste situatie, ergo marktfalenquote:
Je hebt nu ook al ghettovorming, met als extra nadeel dat minder kansloze mensen voor een smak geld in dat ghetto moeten wonen. Wat is er mis mee als kanslozen in zeg Den Helder of Lelystad bij elkaar hokken ipv in Amsterdam te wonen, zodat een groot deel van de beroepsbevolking van Amsterdam dagelijks urenlang in de files moet staan?quote:Op donderdag 8 april 2010 14:58 schreef zquing het volgende:
[..]
Een minimale huurprijs van 1000eu zou ongewenst zijn aangezien er gestreven wordt naar een bepaalde samenstelling in wijken. Bij volledige liberalisatie zou je gettho vorming kunnen krijgen aangezien mensen met een laag inkomen alleen in die bepaalde delen kunnen wonen. Dat is ongewenst en de markt zorgt niet voor de gewenste situatie, ergo marktfalen
Die verbetering zie ik nu ook niet. Los daarvan vind ik de nadelen van het huidige systeem dusdanig, dat afschaffen gewenst is. Overigens zie ik ook weinig rechtvaardigs in voor een prikkie gesubsidieerd op een mooie plek mogen wonen.quote:Op donderdag 8 april 2010 15:17 schreef zquing het volgende:
Slecht voor ontwikkeling van die groepen, minder kansen voor verbetering
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |