Lees nou eerst het topic is door, pffff.quote:Op donderdag 8 april 2010 01:24 schreef Killer_Mom het volgende:
Kinderen neem je niet , die krijg je. en als je geen kinderen wil kijg je ze niet, en geen kleinkinderen. simpel.
als je geen kinderen kunt krijgen is dat voor heel veel mensen een tragedie. en voor de ouders van die kinderen ook.
De drang tot voortplanting zit stevig verankerd in alle levensvormen. Een enkel organisme is maar een nietig en tijdelijk individu en is van geen betekenis op de lange termijn. Waar het om draait is het ras als geheel en voortzetting daarvan. Bij ons is dat niet anders, ook wij hebben nog steeds die primitieve voortplantingsdrang. Dankzij de enorme evolutionaire voorsprong die we hebben genomen op de rest van het leven op het gebied van cognitieve vermogens, kunnen we onszelf echter vragen gaan stellen die eigenlijk geen vragen horen te zijn.quote:Op donderdag 8 april 2010 01:02 schreef VonHinten het volgende:
Maar hoeveel mensen ken je die dit als reden noemen om kinderen te nemen? Is dit onbewust heel sterk aanwezig en zijn de genoemde redenen daarom (soms) zo vaag?
Hear hear... Ben zelf sinds twee weken vader (quote:Op donderdag 8 april 2010 01:12 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
de onvoorstelbare onschuld van een klein meisje, de fantasie, de liefde, ...
een ervaring die ik absoluut niet wil missen
TS gaat even uit van de meest gangbare situatie waarin mensen die kinderen willen, kinderen krijgen.quote:Op donderdag 8 april 2010 01:28 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Alleen TT en eerste zin OP gelezen: hoezo 'nemen' ?!
Zie nu edit, en ik verander mijn reactie in: pas dat dan aan!
We gaan uit van mensen met een oprechte kinderwens (en of ze die kinderen dan uiteindelijk 'krijgen' is een tweede). Waarom steeds de grenzen van het onderwerp opzoeken, zo onduidelijk is mijn OP toch niet? Ga es in op het onderwerp!quote:Op donderdag 8 april 2010 01:34 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Meer @ kinderen nemen/willen/krijgen: het onderscheid tussen willen en krijgen is wel degelijk heel belangrijk, want er zijn ook mensen die ze niet willen, maar ze toch krijgen.
Feliquote:Op donderdag 8 april 2010 01:34 schreef dscx het volgende:
[..]
Hear hear... Ben zelf sinds twee weken vader () en blijf me verbazen over hetgeen "we" op de wereld hebben gezet. Dat gevoel begon op dag 1 en zal nog wel een tijd blijven duren.(Wonderbaarlijk genoeg merk ik ook dat alle cliches waar zijn trouwens...)
Natuurlijk is voortplanting biologisch gedreven en genetisch ingegeven, of liever; het doel van onze soort. Hoewel ik me kan voorstellen dat mensen bewust kinderloos blijven omwille van bijvoorbeeld vrijheid en gemak, had ik de afgelopen tijd voor geen goud willen missen.
Het feit dat ik dit kan tikken onder het genot van het gejengel van een ventje dat de hele avond last heeft van stevige darmkrampjes zegt me ook dat m'n tolerantie voor kindergehuil ernstig is veranderd.. gek ding, die natuur...
Fuck... m'n eerste post in OUD... nu voel ik me voor t eerst OUD...quote:Op donderdag 8 april 2010 01:35 schreef VonHinten het volgende:
[..]
[...]Pfff, wellicht als je 24/7 in OUD post [...]
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 8 april 2010 01:34 schreef dscx het volgende:
[..]
Hear hear... Ben zelf sinds twee weken vader () en blijf me verbazen over hetgeen "we" op de wereld hebben gezet. Dat gevoel begon op dag 1 en zal nog wel een tijd blijven duren.(Wonderbaarlijk genoeg merk ik ook dat alle cliches waar zijn trouwens...)
Natuurlijk is voortplanting biologisch gedreven en genetisch ingegeven, of liever; het doel van onze soort. Hoewel ik me kan voorstellen dat mensen bewust kinderloos blijven omwille van bijvoorbeeld vrijheid en gemak, had ik de afgelopen tijd voor geen goud willen missen.
Het feit dat ik dit kan tikken onder het genot van het gejengel van een ventje dat de hele avond last heeft van stevige darmkrampjes zegt me ook dat m'n tolerantie voor kindergehuil ernstig is veranderd.. gek ding, die natuur...
Goed lezen. Ik had het niet over mensen die kinderen willen maar ze uiteindelijk niet krijgen...maar mensen die géén kinderen willen, maar ze wél krijgen. En dat heeft wel degelijk te maken met het onderwerp! Wat is immers hun motivatie??quote:Op donderdag 8 april 2010 01:36 schreef VonHinten het volgende:
[..]
We gaan uit van mensen met een oprechte kinderwens (en of ze die kinderen dan uiteindelijk 'krijgen' is een tweede). Waarom steeds de grenzen van het onderwerp opzoeken, zo onduidelijk is mijn OP toch niet? Ga es in op het onderwerp!
Dit is wel een mooie vraag van jou. Hoe ga je om met het feit dat je misschien niet doelbewust een kind wilt, maar het wel krijgt? En de opmerking dat er tegenwoordig toch genoeg AC bestaat is niet relevant. Op het moment dat iermand onbedoelt zwanger raakt is de AC al niet meer ter sprake. En dan.....wat is dan je motivatie om het toch door te zetten, om toch dit kind te krijgen?quote:Op donderdag 8 april 2010 01:41 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Goed lezen. Ik had het niet over mensen die kinderen willen maar ze uiteindelijk niet krijgen...maar mensen die géén kinderen willen, maar ze wél krijgen. En dat heeft wel degelijk te maken met het onderwerp! Wat is immers hun motivatie??
Edit: of mag ik alleen een antwoord geven op je vraag, en niet bijdragen aan je vraag met mijn eigen vervolg/deelvraag?
Om te kosten, dergelijk sentimenteel, kortzichtig gehuil.quote:Op donderdag 8 april 2010 01:34 schreef dscx het volgende:
[..]
Jouw ouders......Wat zullen ze blij met je zijnquote:Op donderdag 8 april 2010 01:47 schreef MaskOfSanity het volgende:
[..]
Om te kosten, dergelijk sentimenteel, kortzichtig gehuil.
Nee, maar waarom denk jij dat dat relevant is?quote:Op donderdag 8 april 2010 01:52 schreef childintime het volgende:
[..]
Jouw ouders......Wat zullen ze blij met je zijn
Vandaar je reaktie. Alles hangt samen namelijk.......quote:Op donderdag 8 april 2010 01:53 schreef MaskOfSanity het volgende:
[..]
Nee, maar waarom denk jij dat dat relevant is?
Hoewel jouw Libelle-opvatting in zeldzame gevallen nog wel kan kloppen, is het vrij dom om dat in deze context te stellen. Het sluit echter wel naadloos aan bij de kortzichtigheid die jij voor lijkt te staan.quote:Op donderdag 8 april 2010 01:56 schreef childintime het volgende:
[..]
Vandaar je reaktie. Alles hangt samen namelijk.......
Thanks...quote:Op donderdag 8 april 2010 01:38 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Feli![]()
Maar ga es in op de periode voordat je vrouw zwanger raakte. Waarom kiezen voor een kind?
Vreselijk schattig, dergelijke ongegronde opmerkingen... Leuk dat iedereen tegenwoordig het woord "kortzichtig" in de mond schijnt te nemen zonder zelf de diepte van een stelling te schetsen...quote:Op donderdag 8 april 2010 01:47 schreef MaskOfSanity het volgende:
[..]
Om te kosten, dergelijk sentimenteel, kortzichtig gehuil.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |