quote:
Op woensdag 7 april 2010 18:52 schreef porsche1 het volgende:[..]
Het is een AC130. En dan standje 2 of 3. Dus dat je bullets of die kleine bommetjes schiet.
25mm (stand 3):
[
afbeelding ]
En stand 2 heeft 40mm dacht ik, dus de gemiddelde noobtube op een wapen of zoeen thumper.
[
afbeelding ]
Zo 1.
Klopt nie veel van wat je zegt. We kunnen er vanuit gaan dat de AC130 de Spectre (oud model) of de huidige 'Spooky' is. Een C130 is overigens een 'Carrier' of vrachtvliegtuig, normaal staat A voor attack (zoals de A10 Thunderbold), vandaar de .. AC130
Vervolgens vind je eenvoudig via
Wiki dat de bewapening alsvolgt is:
AC-130U Spooky II
1× 25 mm (0.984 in) 5-barrel GAU-12/U Equalizer Gatling gun
1× 40 mm (1.58 in) L/60 Bofors cannon
1× 105 mm (4.13 in) M102 howitzer
Dus een fijne 25mm explosieve munitie knaller (dat zie je in-game ook prima), een 40mm snelvuur kanon ('I see bits and pieces') en de 105mm howitser, wat feitelijk gewoon een stuk artillerie is

Dan zie je na een directe treffer eigenlijk niets meer op IR dan een witte vlek.
Dat filmpje wat laatst in het nieuws was is gefilmd vanuit de schutter van de Apache heli. Die schiet met 30mm munitie, vanuit een
M230 kanon. Hiermee is het direct raken van doelen niet nodig, explosieven en scherven maken redelijk gehakt van alles in de buurt.
Ik vind dit voor zover de bedoeling redelijk waarheidsgetrouw gedaan in MW2

Andere dingen zoals de Harrier zijn natuurlijk wel vergezocht, maarja, een kratje waar een hele AC130 uit tevoorschijn komt, of een sentry gun die uit je broekzak verschijnt is ook niet zo realistisch

Zal mijn steam info enzo ook doorgeven binnenkort.. zit na maanden (heb de game sinds het begin) eindelijk in de 60... das het nadeel als je werkt, dan ben je niet na 1,5 week geleveld