abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80069585
quote:
Op donderdag 8 april 2010 00:17 schreef Ryan3 het volgende:
Ik denk dat verreweg het gros van de internetters best een 10tje overhebben per maand voor het downloaden, waarom deze shit niet gewoon op die manier in het vat gieten.
Of ik ergens geld voor over heb, is mijn eigen, individuele keuze. Wat vind je van het argument dat je mensen niet zou moeten beboeten voor verondersteld gedrag, namelijk dat ze wel zullen gaan downloaden, omdat ze nu eenmaal internet hebben?
pi_80069617
Wat een bizar slecht plan zeg. Het is aan commerciële partijen om hun business draaiende te houden, niet aan de politiek.
pi_80069661
quote:
Op woensdag 7 april 2010 20:34 schreef YuckFou het volgende:
Heeft hier iemand de moeite genomen het D66 programma te lezen?
[..]

Ik download best veel, vooral illegaal en heb daarbij soms naar kleinere artiesten best last van een schuldgevoel, vind ik het album wat ik heb binnengesleept goed dan koop ik het vaak alsnog, als ik met een kleine heffing dat kan kopen is daar naar mijn idee niks mis mee, mits zoals ook verwoord, die afdracht bij de juiste personen komt en niet bij BUMA aan de strijkstok, of beter, op de spaarrekening blijft staan.
Ja weet je wat alleen het punt is?
Dat geld komt hooguit terecht bij de artiesten die al dusdanig hoog in de top 40 staan dat ze dat geld echt niet meer nodig hebben. Terwijl de kleine artiesten waar iedereen zoveel medelijden mee heeft, geen cent krijgen. Die verdeling wordt namelijk volledig bepaald op verkoopcijfers, airplay, enz. en dan vallen die kleine artiesten simpelweg buiten de schaal.

Ik vind dit plan minder slecht dan zo'n three-strikes wet ofzo, maar het blijft lood om oud ijzer. Van mij mag die hele auteursrechtenzwendel zo opgeheven worden. Ik weet niet wie het ooit verzonnen heeft, maar als artiesten aan geld willen komen dan treden ze maar op. Of verkopen ze maar CD's. Want op één of andere manier blijven die dingen toch altijd nog als warme broodjes over de toonbank gaan, ondanks dat je op dit moment gewoon legaal muziek mag downloaden in Nederland.
pi_80070051
De muziekindustrie moet op zoek naar nieuwe verdienmodellen. Je kunt internetgebruikers niet verwijten dat mp3's de functie van het cassettebandje hebben overgenomen. Vroeger nam je liedjes op van de radio, nu download je ze. Mensen die veel (illegaal) downloaden zijn trouwens de mensen die het meeste geld aan muziek besteden...
pi_80071446
quote:
Op donderdag 8 april 2010 00:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat een bizar slecht plan zeg. Het is aan commerciële partijen om hun business draaiende te houden, niet aan de politiek.
Onbegrijpelijk, ik kan ook niet geloven dat D66 hier werkelijk achter zit, zo een dom en kortzichtig plan, meer een GL plan of zo

Waren we eindelijk van de kopieerheffing op lege cd's en dvd's af en dan dit, in omringende landen doen ze dit niet, hoe wil D66 dat geld in de USA bij die artiesten gaan brengen, dat gebeurt dus niet
pi_80071886
Het is geweldig dat d66 vooral aan de kiezer denkt en niet een van de meest huilerige en privacy wegvagende industrieën. Oh wacht....
pi_80071968
een duidelijk onzinnig en ongeliefd plan
maar om er nou 7 paginas voll over te diskusieren, daar is het niet ernstig genoeg voor
pi_80073373
quote:
Op woensdag 7 april 2010 22:56 schreef jankooi het volgende:

[..]

en dat geloof je??

De wereld is groter dan Nederland hoor
Nee, ik geloof er niets van. Maar ik heb deze heffing toch niet bedacht.
  donderdag 8 april 2010 @ 09:43:21 #159
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_80073408
quote:
Op woensdag 7 april 2010 13:58 schreef Sjeen het volgende:
Waarom moet ik opdraaien voor download gedrag van anderen?
Ga\ jij me vertellen dat je nooit wat gedownload hebt?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 8 april 2010 @ 09:46:55 #160
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_80073479
quote:
Op donderdag 8 april 2010 00:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Downloaden heeft het kopen overbodig gemaakt wmb.
Maar jij ziet dat anders?
Er zijn diverse onderzoeken geweest waaruit bleek dat de mensen die veel films en muziek downloaden ook de mensen zijn die het veelvuldig kopen. Andere consumenten downloaden nauwelijks, maar kopen ook nauwelijks.
  donderdag 8 april 2010 @ 10:02:31 #161
282696 b00nke
Boontje komt om zijn ...
pi_80073832
quote:
Op woensdag 7 april 2010 14:00 schreef eleusis het volgende:

[..]

Want? Jij wil alles gratis?

Ik wil best dat artiesten iets verdienen aan al die downloads.

Schrijf bij mij maar gewoon een tientje per maand af, en dan alle muziek gewoon legaal zonder gezeik.
Aangezien ik amper muziek download wil ik geen tien euro per maand kwijt zijn voor dit soort onzin, dank u.
quote:
Op donderdag 8 april 2010 09:43 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ga\ jij me vertellen dat je nooit wat gedownload hebt?
Er zit nog al een verschil tussen eens per jaar eens een CD downloaden of gewoon iedere dag weer je downloadprogramma voltieften met muziek. Laat dat soort mensen maar betalen, ik zie niet in waarom ik zeg ff 5 euro per maand x 12 = 60 euro per jaar aan de muziekindustrie moet betalen voor 1 CD.
pi_80073926
quote:
Op donderdag 8 april 2010 09:46 schreef Tijn het volgende:

[..]

Er zijn diverse onderzoeken geweest waaruit bleek dat de mensen die veel films en muziek downloaden ook de mensen zijn die het veelvuldig kopen. Andere consumenten downloaden nauwelijks, maar kopen ook nauwelijks.
Die laatste groep is ook niet relevant in zo'n onderzoek. Je moet kijken naar de mensen die sowieso veel muziek en films aanschaffen, En dan kijken: hoe schaffen die mensen dat aan. Ik denk dat je dan een groep krijgt van mensen die af en toe downloaden (25 %) en veel kopen (75 %). En mensen die veel downloaden en af en toe kopen.
  donderdag 8 april 2010 @ 10:10:46 #163
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_80074024
quote:
Op donderdag 8 april 2010 10:06 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Die laatste groep is ook niet relevant in zo'n onderzoek. Je moet kijken naar de mensen die sowieso veel muziek en films aanschaffen, En dan kijken: hoe schaffen die mensen dat aan. Ik denk dat je dan een groep krijgt van mensen die af en toe downloaden (25 %) en veel kopen (75 %). En mensen die veel downloaden en af en toe kopen.
Uit bijvoorbeeld een onderzoek van TNO blijkt dat downloaden per saldo een positief effect op de economie heeft. Grote artiesten worden weliswaar geschaad, maar kleine artiesten hebben er meer baat bij dan de grote artiesten aan inkomsten inleveren.
pi_80076610
D66 een liberale partij noemen, wat een grap.
En hiermee bewijzen zij mooi dat punt weer eens.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_80076647
quote:
Op woensdag 7 april 2010 13:58 schreef Sjeen het volgende:
Waarom moet ik opdraaien voor download gedrag van anderen?
Zo ken ik er nog wel een paar natuurlijk....
pi_80078010
geweldig plan weer
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_80084319
quote:
Op donderdag 8 april 2010 00:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dat dus. Laat de platenmaatschappijen en artiesten zelf uitzoeken hoe zij in de 21e eeuw geld kunnen verdienen en naar nieuwe business modellen zoeken ipv dat de overheid moet zorgen dat er een gegarandeerde geldstroom richting deze instanties gaan.
  donderdag 8 april 2010 @ 15:37:41 #168
298663 Slok7
Voorheen Slok6
pi_80085976
Het is te gek voor woorden, dit is erger dan communisme, het heeft ook niets met crisismaatregelen te maken
pi_80090449
Leuk, een overheid die gaat collecteren voor private organisaties.

Krijgen we straks ook een heffing straks om Natuurmonumenten overeind te houden? Of de Dierenbescherming?

En we hebben de kopieerheffing al. Dus dat is dubbelop.
quote:
Op donderdag 8 april 2010 14:57 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dat dus. Laat de platenmaatschappijen en artiesten zelf uitzoeken hoe zij in de 21e eeuw geld kunnen verdienen en naar nieuwe business modellen zoeken ipv dat de overheid moet zorgen dat er een gegarandeerde geldstroom richting deze instanties gaan.
En dat dus ook. Platenbazen en muzikanten zijn gewoon ondernemers, dus hoe die hun geld binnenkrijgen is in eerste instantie hun verantwoordelijkheid.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  donderdag 8 april 2010 @ 17:29:07 #170
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80090580
Zitten er eigenlijk heffingen op kopieerapparaten? Of was de boekenlobby niet rijk genoeg.

Kut D66. En maar de liberale kut uithangen
Intelligent, but fucked up.
  donderdag 8 april 2010 @ 17:51:49 #171
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_80091481
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:25 schreef Ferdo het volgende:
En dat dus ook. Platenbazen en muzikanten zijn gewoon ondernemers, dus hoe die hun geld binnenkrijgen is in eerste instantie hun verantwoordelijkheid.
Als je producten gestolen worden, dan kun je het een ondernemer toch niet kwalijk nemen dat z'n zaak ten onder gaat?
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_80091693
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:51 schreef reem het volgende:

[..]

Als je producten gestolen worden, dan kun je het een ondernemer toch niet kwalijk nemen dat z'n zaak ten onder gaat?
Als ik een winkel begin en mijn zaak wordt leeggestolen, denk jij dan dat de overheid geld gaat heffen van iedereen omdat eenieder misschien wel eens wat uit mijn winkel gestolen zou kúnnen hebben?

Ik denk het niet.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  donderdag 8 april 2010 @ 18:01:05 #173
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_80091773
quote:
Op donderdag 8 april 2010 10:02 schreef b00nke het volgende:

[..]

Aangezien ik amper muziek download wil ik geen tien euro per maand kwijt zijn voor dit soort onzin, dank u.
Je betaald wel voor meer dingen waarvan je nooit gebruik zal maken.
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:51 schreef reem het volgende:

[..]

Dan hadden ze daar maar wat eerder op moeten anticiperen, nu is het een gevecht tegen de bierkaai geworden.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  donderdag 8 april 2010 @ 18:07:21 #174
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_80091985
quote:
Op donderdag 8 april 2010 18:01 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Je betaald wel voor meer dingen waarvan je nooit gebruik zal maken.
Nee, je betaald wel meer voor dingen waar andere mensen graag gebruik van maken die zelf te belabberd zijn er een prestatie tegenover te zetten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 8 april 2010 @ 18:07:59 #175
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_80092011
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:29 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Zitten er eigenlijk heffingen op kopieerapparaten? Of was de boekenlobby niet rijk genoeg.

Kut D66. En maar de liberale kut uithangen
Jep, ergens in begin jaren 90 ingevoerd.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')