abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80020762
Moeilijk hier een goede titel voor te bedenken.

Al tijden erger ik mij kapot aan organisaties als Animal Care of Espaņa.
Dit soort organisaties halen verwaarloosde, mishandelde en/of zwervende honden uit andere landen, om hier in Nederland te plaatsen. Dat klinkt hartstikke nobel, maar is dat het ook?

ACE heeft momenteel 395 honden op marktplaats staan. De prijs van een hond die je "huurkoopt" is 250 euro, waarmee ze het vervoer, inentingen e.d. betalen. De honden blijven op papier eigendom van de stichting en je kunt de hond niet bezichtigen voordat je hem in huis krijgt (met alle nare gevolgen van dien).

Maar waar erger ik me dan aan? Het asiel hier in Nederland zit VOL met honden. Waarom ons ontfermen over zielige hondjes uit andere landen terwijl we in Nederland net zo goed een probleem hebben met een "hondenoverschot"? Wat zou er gebeuren met honden in (bijvoorbeeld) Spanje die NIET door gekke Nederlandertjes geadopteerd worden? Worden die ingeslapen? Zou dat voor die diertjes niet veel beter zijn, aangezien ze vaak <quote> zwaar mishandeld, verwaarloosd & niet gewend aan het huiselijk leven </unquote> zijn?

Hier in Nederland worden bijvoorbeeld geheel dove dalmatiër(pups) afgemaakt. Maar voor ACE geen enkel probleem: Gewoon invoeren die handel.

Mijn persoonlijke mening lijkt me duidelijk Ik ben benieuwd naar jullie meningen!

Note: En natuurlijk vind ik het verschrikkelijk wat ze daar allemaal met die diertjes doen
  woensdag 7 april 2010 @ 00:05:25 #2
271246 hc-sjonny
sometimes... U don't know
pi_80027537
doe het nooit uit Spanje, je hebt snel kans dat ze hartworm meedragen, waarom denk je dat nederlandse honden ook hartworm kunnen krijgen nu, en ik vind; In nederland zijn er ook al zoveel diertjes in kooitjes,
natuurlijk je kan er altijd een adopteren, maar laten we eerst de nederlandse dieren helpen, dan pas van het buitenland, in spanje is het heel normaal dat ze honden van de berg afgooien als het te duur word hoor, dit klinkt misschien heel raar, maar het gebeurt dagelijks daar. ze hebben een ander gevoel om met dieren om te gaan dan wij..
nja, ze kunnen heel respectloos gezegd maar ze kunnen beter eerst al die hondjes na laten kijken bij een nederlandse dierenarts die naar Spanje gaat, en ook op hartworm etc. en als ze goedgekeurd zijn, dat ze nederland Inmogen, en zo niet, dan of naar ander land dan nederland of gewoon afmaken. in nederland worden dagelijks ook genoeg hondjes afgemaakt omdat ze niet goed zijn. dit is wel heel zielig, maar er zijn al zoveel dieren..
nja genoeg tekst:$?
haha, nja, jouw mening is gedeeltelijk het zelfde:D
Oh, en
quote:
Wat zou er gebeuren met honden in (bijvoorbeeld) Spanje die NIET door gekke Nederlandertjes geadopteerd worden?
ze worden daar ook gewoon afgemaakt of van een bergje afgeduwd of gewoon de keel doorgesneden, het zijn daar net kippen (die honden).

nja, doeg!
U will have a job, my Dear!
  zondag 11 april 2010 @ 01:17:24 #3
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_80176459
Ik heb daar ook mijn twijfels bij. Die honden (en katten) daar zijn natuurlijk hartstikke zielig, maar de asiels hier puilen uit hun voegen en hoe meer dieren er daar vandaan worden gehaald, hoe meer er hier blijven zitten.

Mijn oude overburen hadden een hond uit Griekenland laten overkomen. Het dier was daar verwilderd en opgevangen. Ze woont hier nu al zo'n 5 jaar en mag nooit los. 3 Maal daags mag ze een klein rondje op de hei (15 minuten) aan de riem en voor de rest zit ze binnen. Ik vraag me dan af of dat dier zo'n enorme verbetering heeft ten opzichte van haar afkomst? Op het moment dat zo'n hond daar zo leeft, weet'ie niet beter. Die gaat echt niet zitten overpeinzen dat het in Nederland zoveel beter is. Dat'ie zijn vrijheid graag af zou staan voor een gezellig huis (zonder vrijheid).

Ik ken mensen die hun honden via MP hebben "gedumpt" , puur omdat ze erop uit waren gekeken en vervolgens vrolijk een zielig katje uit Griekenland meenamen, want dat was toch wel zo'n zielig schattig beestje.......

Ik ben het er dus ook niet mee eens. Ik vind dat hier geneog dieren zitten die een plekje verdienen. En natuurlijk is de situatie is andere landen voor dieren altijd slechter dan hier. Maar zowel de dieren als mensen weten niet beter. Het is zoals het is. Doordat iemand dan een "zielige" hond uit een ander land meeneemt blijft er hier weer een dier nog langer in een hokje in het asiel zitten; zo'n leuk leven is het voor asieldieren in Nederland ook niet.....
pi_80176649
Ik heb zelf een hond uit spanje. De reden was voor mij dat ik een klein hondje zocht. Via marktplaats kon ik daar aankomen vanaf 600 euro. Ik heb zelf diverse asielen bekeken hier in nederland maar geen klein hondje kunnen vinden ( er waren er wel op 1 hand geteld die ik tegen kwam) maar of die mankeerde die wat ( en niet iets kleins) of waren ze langharig.

Toen ik het met iemand toevallig over had die buiten liep met een hond vertelde deze mevrouw dat haar hond uit spanje kwam en dat ik daar ook kon kijken. En zo is het begonnen.

Ik ben zeker met je eens dat een hond uit spanje of waar dan ergens vandaan een grote verantwoording is. Ik heb zeker 6 maanden 1x per week iemand thuis gehad van de hondenschool. Die gedrag en ook mij en hond dingen heeft aangeleerd. Een pluspunt vind ik zelf dat je uitgebreid een bloedonderzoek krijgt en ook op diverse ziektes ( bij mij dan ik weet niet hoe het voor andere was). Een nadeel vond ik zeker dat het geen makkelijke honden zijn en er vaak rooskleurig door organisaties over word gedaan. Dit heb ik zelf ook ondervonden.

Ik heb er toen die tijd 250 euro voor betaald dat was incl. paspoort, vlucht, inentingen, en bloedonderzoeken en als een vrouwtje was was ze ook nog gesterliseerd. Hier in nederland zou ik 200 euro betalen ( athans bij de asielen waar ik ben geweest).

Ohja mocht ik er niet meer voor kunnen zorgen om wat voor reden dan ook dan moet ik de hond eerst aanbieden de stichting. Voor de rest hoef ik nergens toestemming voor te vragen.
  zondag 11 april 2010 @ 01:30:16 #5
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_80176673
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 21:33 schreef Faithfulness het volgende:
Moeilijk hier een goede titel voor te bedenken.

Al tijden erger ik mij kapot aan organisaties als Animal Care of Espaņa.
Dit soort organisaties halen verwaarloosde, mishandelde en/of zwervende honden uit andere landen, om hier in Nederland te plaatsen. Dat klinkt hartstikke nobel, maar is dat het ook?

ACE heeft momenteel 395 honden op marktplaats staan. De prijs van een hond die je "huurkoopt" is 250 euro, waarmee ze het vervoer, inentingen e.d. betalen. De honden blijven op papier eigendom van de stichting en je kunt de hond niet bezichtigen voordat je hem in huis krijgt (met alle nare gevolgen van dien).

Maar waar erger ik me dan aan? Het asiel hier in Nederland zit VOL met honden. Waarom ons ontfermen over zielige hondjes uit andere landen terwijl we in Nederland net zo goed een probleem hebben met een "hondenoverschot"? Wat zou er gebeuren met honden in (bijvoorbeeld) Spanje die NIET door gekke Nederlandertjes geadopteerd worden? Worden die ingeslapen? Zou dat voor die diertjes niet veel beter zijn, aangezien ze vaak <quote> zwaar mishandeld, verwaarloosd & niet gewend aan het huiselijk leven </unquote> zijn?

Hier in Nederland worden bijvoorbeeld geheel dove dalmatiër(pups) afgemaakt. Maar voor ACE geen enkel probleem: Gewoon invoeren die handel.

Mijn persoonlijke mening lijkt me duidelijk Ik ben benieuwd naar jullie meningen!

Note: En natuurlijk vind ik het verschrikkelijk wat ze daar allemaal met die diertjes doen
Helemaal mee eens!
Want ik vermoed zelfs dat ze honden van de straat meejatten om hier dus geld mee te verdienen, er klopt iets niet helemaal!!!!!
En ik hoop dat ze die gasten snel eens aanpakken!
Snollebolt
pi_83238230
Ik heb met veel verbazing de postings op dit forum gelezen. Ik denk dat het veel onwetendheid is maar ik lees ook dat mensen vinden dat honden met een gebrek maar afgemaakt moeten worden en dat stuit mij heel erg tegen de borst. Ik vind dat mensen die een hondje een tweede kans willen geven zelf een keuze mogen maken waar ze een hondje vandaan nemen of dit uit een asiel is of uit het buitenland. Idd wij maken geen dove honden af ook geen blinde of manke honden, alle honden die kwaliteit van leven hebben krijgen bij ons een kans. Honden jatten is te gek voor woorden. Iedereen die hier denkt het te weten kan ik een ding adviseren kom eens bij ons kijken, jullie zijn allen van harte uitgenodigd en dan gaan we daarna de discussie aan
pi_83239485
Inmiddels heb ik me meer ingelezen over Ace, waar mevrouw Rineke van der Waal werkzaam is.
Ze vliegen pups in met parvo, giardia, en andere ziekten.

Fijn dat jullie je inzetten voor zieke dieren, maar zo brengen jullie dus ook onze dieren in gevaar.

Zie bijvoorbeeld;
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=80&t=67962&sid=cb2968aed77d8e2b0b9cde688c1aa2cf
http://www.dierennieuws.nl/forum/smf/index.php?topic=10024.0
  donderdag 24 juni 2010 @ 14:31:53 #8
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83242820
Ik denk ook altijd "Ja leuk, maar hier zitten de asiels ook vol." Er zijn ook organisaties waar vrijwilligers naar Spanje of Griekenland ed gaan om daar wat te helpen, dat lijkt mij veel beter.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 24 juni 2010 @ 14:32:52 #9
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83242856
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 13:13 schreef Faithfulness het volgende:
Inmiddels heb ik me meer ingelezen over Ace, waar mevrouw Rineke van der Waal werkzaam is.
Ze vliegen pups in met parvo, giardia, en andere ziekten.

Fijn dat jullie je inzetten voor zieke dieren, maar zo brengen jullie dus ook onze dieren in gevaar.

Zie bijvoorbeeld;
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=80&t=67962&sid=cb2968aed77d8e2b0b9cde688c1aa2cf
http://www.dierennieuws.nl/forum/smf/index.php?topic=10024.0
Maar dat komt toch niet als een verrassing? De opvanggezinnen die hier dieren van de straat opvangen krijgen vaak ook kittens met vlooien, mijt en what not.
pi_83243966
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 14:32 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Maar dat komt toch niet als een verrassing? De opvanggezinnen die hier dieren van de straat opvangen krijgen vaak ook kittens met vlooien, mijt en what not.
Vlooien en mijt is wel even een ander kaliber dan parvo
  Moderator donderdag 24 juni 2010 @ 15:02:48 #11
155227 crew  Guppy
dus
pi_83244077
Ik vind het allemaal heel liefdadig, en de bedoeling is ook vast niet verkeerd (hoop ik dan).

Maar doe dat dan in Spanje! Plaats die dieren bij Spaanse gezinnen. Doe daar aan voorlichting en preventie. Ga geen zieke dieren naar NL halen, dat is nergens voor nodig, en daar wordt niemand beter van.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_83244219
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 15:02 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik vind het allemaal heel liefdadig, en de bedoeling is ook vast niet verkeerd (hoop ik dan).

Maar doe dat dan in Spanje! Plaats die dieren bij Spaanse gezinnen. Doe daar aan voorlichting en preventie. Ga geen zieke dieren naar NL halen, dat is nergens voor nodig, en daar wordt niemand beter van.
Ahhh, maar dat vind ik ook. Ik ben er zeker van dat ze het goed bedoelen allemaal, maar de asiels hier barsten ook uit hun voegen. Dan wordt zo'n (supermegazielig ) hondje hierheen gevlogen, een dierenliefhebber (die vaak zelf ook al dieren heeft) vangt zo'n diertje op, en het diertje wordt ziek. Komt soms te overlijden. Eigen dieren worden ook ziek.

Enige wat voor ACE pleit, is dat ze wel de dierenartskosten betalen. Maar dan alleen voor het geimporteerde dier, niet voor de dieren die dankzij dit dier ziek zijn geworden.

En de verhalen zijn hartverscheurend. Als je gaat googlen breekt je hart. Zijn niet alleen ACE dieren overigens, er zijn meer van dit soort organisaties.
  donderdag 24 juni 2010 @ 15:13:34 #13
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83244463
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 14:59 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Vlooien en mijt is wel even een ander kaliber dan parvo
Ja, daar was ik nog niet. Maar hier uit asiels kun je ook een aidskat meenemen zonder dat je het weet.
pi_83245821
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 15:13 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ja, daar was ik nog niet. Maar hier uit asiels kun je ook een aidskat meenemen zonder dat je het weet.
Wederom anders dan Parvo. Een hond hoort ingeent te zijn tegen Parvo. ZEKER als je ze vanuit het buitenland haalt. Er bestaat zoiets als quarantaine...
  donderdag 24 juni 2010 @ 15:54:48 #15
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83246364
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 15:43 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Wederom anders dan Parvo. Een hond hoort ingeent te zijn tegen Parvo. ZEKER als je ze vanuit het buitenland haalt. Er bestaat zoiets als quarantaine...
Okay Maar in de eerste post hierover ging het om ziektes, waaronder parvo.
  donderdag 24 juni 2010 @ 15:56:45 #16
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_83246465
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 15:43 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Er zijn ook genoeg stichtingen die buitenlandse honden daarginds testen op besmettelijke ziektes, en de honden die een besmettelijke ziekte hebben, niet meenemen naar Nederland.

Ik vind het verder ook een beetje een lastige zaak... ik snap best dat mensen een hondje uit het buitenland halen, want het zijn vaak hele leuke en gemakkelijke hondjes. In het asiel in Nederland zitten veel honden met gedragsproblemen, dus dan heb je liever een ongecompliceerd buitenlandertje.

Overigens, als je een pup haalt bij een dierenwinkel, is er ook grote kans dat die uit het buitenland komt. Er rijden wagens vol puppies uit het oostblok naar Nederland omdat hier nu eenmaal vraag is naar goedkope puppies.

Er zijn ook asiels die honden uit buitenlandse asiels laten komen, om maar plaatsbare honden te hebben .
De asiels zitten helemaal niet zo 'proppievol' als je zegt.

En mensen willen graag wat te kiezen hebben, ieder zijn ding toch?
Het is niet zo zwart-wit. .
KuikenGuppy
  donderdag 24 juni 2010 @ 15:58:30 #17
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83246548
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 15:56 schreef Burdie het volgende:

[..]

Er zijn ook genoeg stichtingen die buitenlandse honden daarginds testen op besmettelijke ziektes, en de honden die een besmettelijke ziekte hebben, niet meenemen naar Nederland.

Ik vind het verder ook een beetje een lastige zaak... ik snap best dat mensen een hondje uit het buitenland halen, want het zijn vaak hele leuke en gemakkelijke hondjes. In het asiel in Nederland zitten veel honden met gedragsproblemen, dus dan heb je liever een ongecompliceerd buitenlandertje.

Overigens, als je een pup haalt bij een dierenwinkel, is er ook grote kans dat die uit het buitenland komt. Er rijden wagens vol puppies uit het oostblok naar Nederland omdat hier nu eenmaal vraag is naar goedkope puppies.

Er zijn ook asiels die honden uit buitenlandse asiels laten komen, om maar plaatsbare honden te hebben .
De asiels zitten helemaal niet zo 'proppievol' als je zegt.

En mensen willen graag wat te kiezen hebben, ieder zijn ding toch?
Het is niet zo zwart-wit. .
Wat een onzin, zeg

En eh in Nederland is bijna geen dierenwinkel die pups verkoopt, dus hele vrachtwagens naar Nederland is ook niet waar. Die gaan allemaal naar Belgie.
  donderdag 24 juni 2010 @ 16:07:38 #18
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_83247000
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 15:58 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Wat een onzin, zeg

En eh in Nederland is bijna geen dierenwinkel die pups verkoopt, dus hele vrachtwagens naar Nederland is ook niet waar. Die gaan allemaal naar Belgie.

Er zijn ook in Nederland genoeg broodfokkers die hun pups gewoon uit een vrachtwagen halen.
Alle leuke verhalen over particuliere nestjes ten spijt.
KuikenGuppy
pi_83248068
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 15:56 schreef Burdie het volgende:
ik snap best dat mensen een hondje uit het buitenland halen, want het zijn vaak hele leuke en gemakkelijke hondjes. In het asiel in Nederland zitten veel honden met gedragsproblemen, dus dan heb je liever een ongecompliceerd buitenlandertje.

Quote website ACE:
quote:
Honden die al enige tijd zwerven, honden die mishandeld en verwaarloosd zijn, honden die vastgebonden worden achtergelaten aan het toegangshek, puppies in een doos achtergelaten, puppies gevonden in vuilcontainers, honden half dood aangetroffen langs de kant van de weg, honden zonder reden gedumpt door hun eigenaar, etc. Alle honden zouden zonder de hulp van Fabiënne na 10 dagen in het dodingstation afgemaakt worden.
Jaaaaa, leuke en gemakkelijke hondjes zonder gedragsproblemen, for sure!

donderdag 24 juni 2010 @ 16:32:42 #20
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_83248275
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 16:28 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Quote website ACE:
[..]

Jaaaaa, leuke en gemakkelijke hondjes zonder gedragsproblemen, for sure!

Ik ken ACE niet

Ik ken alleen Mirtos en weet dat zij zwerfhonden van straat haalt en evt. naar Nederland brengt. Honden met ziektes en/of gedragsproblemen worden door Mirtos niet naar Nederland gehaald.
KuikenGuppy
  donderdag 24 juni 2010 @ 16:43:27 #21
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_83248788
Ik vind het vreemd om die problemen op te lossen in het buitenland terwijl we hier ook de asiels tjokvol hebben zitten.
Kijk, als mensen een greyhound of een podenco willen , of een andere windhond, dan snap ik nog wel dat je als je dan toch voor dat ras valt er een uit Spanje adopteert, die vind je hier minder snel als herplaatser.
Maar ik ken zat mensen die liever een schattig zielig buitenlandertje nemen dan een Nederlands asielhondje, en ik heb geen flauw idee waarom.
Lekker exotisch of zo?
En ja we kunnen die dieren wel helpen, niks mis mee, maar help ze dan idd daar en haal ze niet hierheen zolang wij ook nog met volle asiels te kampen hebben
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 24 juni 2010 @ 16:55:40 #22
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83249496
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 16:07 schreef Burdie het volgende:

[..]

Er zijn ook in Nederland genoeg broodfokkers die hun pups gewoon uit een vrachtwagen halen.
Alle leuke verhalen over particuliere nestjes ten spijt.
't Ging over dierenwinkels.
  donderdag 24 juni 2010 @ 16:57:21 #23
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_83249578
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 16:55 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

't Ging over dierenwinkels.
Naja dierenwinkels / broodfokkers, broodfokhondenhandel is dr ieg plenty hier hoor, helaas.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_83254546
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 16:43 schreef oh-oh het volgende:
Ik vind het vreemd om die problemen op te lossen in het buitenland terwijl we hier ook de asiels tjokvol hebben zitten.
Kijk, als mensen een greyhound of een podenco willen , of een andere windhond, dan snap ik nog wel dat je als je dan toch voor dat ras valt er een uit Spanje adopteert, die vind je hier minder snel als herplaatser.
Maar ik ken zat mensen die liever een schattig zielig buitenlandertje nemen dan een Nederlands asielhondje, en ik heb geen flauw idee waarom.
Lekker exotisch of zo?
En ja we kunnen die dieren wel helpen, niks mis mee, maar help ze dan idd daar en haal ze niet hierheen zolang wij ook nog met volle asiels te kampen hebben
Omdat je dan op verjaardagen zo lekker zelfgenoegzaam kunt vertellen dat je een hondje gered hebt.
There is no love sincerer than the love of food.
  donderdag 24 juni 2010 @ 18:43:02 #25
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83254591
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 16:57 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Naja dierenwinkels / broodfokkers, broodfokhondenhandel is dr ieg plenty hier hoor, helaas.
Dat weet ik, maar ik reageerde op dierenwinkel. Broodfok is hier ook wel genoeg ja, maar gelukkig is het nog lang geen België.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')