abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 6 april 2010 @ 20:42:14 #61
236264 crew  capricia
pi_80018394
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:40 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Dat ik door zulke acties wel eens een mes tussen me ribben heb gekregen Dat is mijn struikelpunt, ik stel het waarborgen van andermans hun veiligheid boven die van mijzelf. Gek niet?
Ah, okay! Het gaat dus niet om jouw relatie...zo had ik het nl opgevat.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80018409
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:41 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Als je echt beschermend bent, dan verhuis je samen met je vriendin
Breng me niet op ideeen
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
pi_80018414
Jij moet je met zulke dingen ook helemaal niet bemoeien. Kon die jongen niet voor zichzelf opkomen ofo, dat jij jezelf opwierp als zijn redder in nood?

Draai het eens om: zou jij het op prijs stellen als een ander zich gaat bemoeien met iets waar jij mee bezig bent?
pi_80018451
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:42 schreef capricia het volgende:

[..]

Ah, okay! Het gaat dus niet om jouw relatie...zo had ik het nl opgevat.
Dan had ik hem wel gefilterd op R&L
pi_80018514
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:42 schreef Jumping-Skippy het volgende:
Jij moet je met zulke dingen ook helemaal niet bemoeien. Kon die jongen niet voor zichzelf opkomen ofo, dat jij jezelf opwierp als zijn redder in nood?

Draai het eens om: zou jij het op prijs stellen als een ander zich gaat bemoeien met iets waar jij mee bezig bent?
Dat weet ik niet of hij dat kon.
Ik ben niet zo iemand die er maar naar zit te kijken
Daar kan ik niet bij met mijn pet dat iemand dat doet
pi_80018562
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:41 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

En hoe groot is die kans?
en hoe groot is de kans dat je relatie hier door sneuvelt?

Juist
Die kans is groot

Die kans is vrij klein tis voornamelijk gewoon vrij irritant
  Moderator dinsdag 6 april 2010 @ 20:47:32 #67
236264 crew  capricia
pi_80018639
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:43 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Dan had ik hem wel gefilterd op R&L
Ik denk dat het topic dan meteen minder interessant is voor velen hier.
Als je gewoon wat over je problemen met je vriendin post, dan krijg je veel meer reacties...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80018649
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:44 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Dat weet ik niet of hij dat kon.
Ik ben niet zo iemand die er maar naar zit te kijken
Daar kan ik niet bij met mijn pet dat iemand dat doet
Je gunt zo iemand dan ook niet de kans om het zelf op te lossen... Het begint zo langzamerhand wel op een soort bewijsdrang te lijken.
pi_80018664
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:47 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik denk dat het topic dan meteen minder interessant is voor velen hier.
Als je gewoon wat over je problemen met je vriendin post, dan krijg je veel meer reacties...
Bij mij is het kwaliteit boven kwantiteit
pi_80018700
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:47 schreef Jumping-Skippy het volgende:

[..]

Je gunt zo iemand dan ook niet de kans om het zelf op te lossen... Het begint zo langzamerhand wel op een soort bewijsdrang te lijken.
Klopt, maar dat komt voornamelijk omdat ik het vaak zat mee gemaakt heb hoe het kan gaan als je niks doet
pi_80018728
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:49 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Klopt, maar dat komt voornamelijk omdat ik het vaak zat mee gemaakt heb hoe het kan gaan als je niks doet
En jij wil dan laten zien hoe jij vindt dat het eigenlijk zou moeten?
pi_80018794
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:49 schreef Jumping-Skippy het volgende:

[..]

En jij wil dan laten zien hoe jij vindt dat het eigenlijk zou moeten?
Ik vind dat mocht er iets gebeuren en je doet niks en het loopt uit de hand je medeplichtig bent
pi_80018918
Ik denk dat er meer mensen zijn die zich afvragen waar je je in hemelsnaam mee bemoeit, vooral als het niet direct betrekking op jou heeft.

Ben je altijd al zo geweest?
pi_80019013
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:54 schreef Jumping-Skippy het volgende:
Ik denk dat er meer mensen zijn die zich afvragen waar je je in hemelsnaam mee bemoeit, vooral als het niet direct betrekking op jou heeft.

Ben je altijd al zo geweest?
Ik denk het wel ja, maar dat interreseert mij niet
Zover ik mij kan heugen ben ik wel altijd zo geweest
  dinsdag 6 april 2010 @ 20:59:23 #75
295984 Demise
I saw you look away
pi_80019092
Je zou jezelf tegen mij moeten beschermen als jij mij tegen iemand zou beschermen. Ik kan m'n eigen boontjes wel doppen en als ik hulp nodig heb van een vreemde, dan vraag ik daar wel om. Zoiets heet 'om hulp roepen'.
"Hell is other people." - Jean-Paul Sartre
"A first sign of the beginning of understanding is the wish to die." - Franz Kafka
"Never memorize what you can look up in books." - Albert Einstein
pi_80019151
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:59 schreef Demise het volgende:
Je zou jezelf tegen mij moeten beschermen als jij mij tegen iemand zou beschermen. Ik kan m'n eigen boontjes wel doppen en als ik hulp nodig heb van een vreemde, dan vraag ik daar wel om. Zoiets heet 'om hulp roepen'.
Jij wel, maar je zal je dan niet een halve minuut lang uit laten schelden zonder iets te zeggen dan
Maw. Sommige durven niet om hulp te roepen
  dinsdag 6 april 2010 @ 21:07:17 #77
286493 raebyddet
teddybear maar dan omgedraaid
pi_80019482
Overdrijf je niet een beetje, TS ? In wat voor een omgeving leef jij dat er zó vaak ruzies ontstaan zijn in het openbaar waardoor jij zó bang bent dat het uit de hand loopt ? Gun een ander eens de kans om het op te lossen, wanneer het écht uit de hand dreigt te lopen als in, kerel staat op en wilt vechten, dan pas zou ik me zorgen gaan maken over of het uit de hand gaat lopen of niet. En is er in het verleden eens wat misgegaan waardoor je zo angstig bent? Zo ja, een psycholoog kan je hier heel goed mee helpen. Je hoeft er niet bang voor te zijn, of je te schamen, de psycholoog biedt jou een helpende hand. We zijn allemaal mensen met onze problemen, niets om voor te schamen dus.

Oh en je redeneert verkeerd, ik word ook vaak genoeg lastiggevallen op straat maar ik reageer er niet op en dan houden ze meteen op, geen situatie waarbij je zou denken; dit gaat uit de hand lopen. ( Je moet relativeren, als je dat niet kunt dan ben ik bang dat je angst groter is dan je relativeringsvermogen en zoals eerder genoemd, ga eens langs bij een psycholoog )
"Nothing astonishes people so much as common-sense and plain dealing."
  Moderator dinsdag 6 april 2010 @ 21:09:36 #78
236264 crew  capricia
pi_80019596
Misschien heeft het idd met verwachtingen te maken en is een gesprek met een psycholoog niet eens zo raar.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80019619
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 21:00 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Jij wel, maar je zal je dan niet een halve minuut lang uit laten schelden zonder iets te zeggen dan
Of sommige mensen zien degene die hen uitscheldt voor de zielepiet die hij/zij is en laten hem/haar lekker schelden. Met andere woorden: het gaat het ene oor in en het andere uit. Die mensen interesseert dat echt geen bal.
Mensen zullen (lang) niet altijd reageren op de manier die jij in de gegeven situatie wenselijk acht.
pi_80019733
Eens met raebyddet en capricia.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 6 april 2010 @ 21:21:36 #81
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_80020160
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 21:00 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Ja, ongewenst gedrag negeren heet dat, werkt prima
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_80020368
Ja er is in het verleden wel wat voor gevallen ja ooit een vriend van me zonder aanleiding neer gestoken, dood...
En ja dat heeft een klap gegeven waar door ik mij zo gedraag, maar een psych helpt daar niet bij, ik kies er zelf voor om zo te zijn omdat ik het niet nog eens wil zien gebeuren. Ik kies er zelf voor dus nee ik ben niet angstig. Alleen kan ik er nu niet meer voor kiezen om het niet te doen. Iets met aard van het beestje mijn vraag is dus hoe ik dit op kan lossen en ook een beetje aan mijn eigen hachje te kunnen denken?
  dinsdag 6 april 2010 @ 21:27:14 #83
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_80020445
-edit- ga weg

[ Bericht 90% gewijzigd door Re op 07-04-2010 09:12:41 ]
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_80020679
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 21:26 schreef Exentric90 het volgende:
Ja er is in het verleden wel wat voor gevallen ja ooit een vriend van me zonder aanleiding neer gestoken, dood...
En ja dat heeft een klap gegeven waar door ik mij zo gedraag, maar een psych helpt daar niet bij, ik kies er zelf voor om zo te zijn omdat ik het niet nog eens wil zien gebeuren. Ik kies er zelf voor dus nee ik ben niet angstig. Alleen kan ik er nu niet meer voor kiezen om het niet te doen. Iets met aard van het beestje mijn vraag is dus hoe ik dit op kan lossen en ook een beetje aan mijn eigen hachje te kunnen denken?
Je bent wel angstig, je reageert vanuit je trauma. Je bent bang dat het opnieuw gebeurt en daarom zit je overal meteen of vrijwel meteen bovenop. Vicieuze cirkel dus.
  dinsdag 6 april 2010 @ 21:31:49 #85
286493 raebyddet
pi_80020696
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 21:26 schreef Exentric90 het volgende:
Je vraagt hoe je dit het beste kunt oplossen. Een psycholoog zou je hier het beste mee kunnen helpen, die helpt jou deze klap te verwerken. Je bent bang voor wat er gaat komen jij hebt dit bij voorbaat al ingevuld en daarom krijg jij de neiging om te beschermen. Jij associeert een ruzie met hetgeen wat er in het verleden is gebeurd.
pi_80020838
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 21:31 schreef raebyddet het volgende:

[..]

Je vraagt hoe je dit het beste kunt oplossen. Een psycholoog zou je hier het beste mee kunnen helpen, die helpt jou deze klap te verwerken. Je bent bang voor wat er gaat komen jij hebt dit bij voorbaat al ingevuld en daarom krijg jij de neiging om te beschermen. Jij associeert een ruzie met hetgeen wat er in het verleden is gebeurd.
Psych helpt niet al geprobeert

En ik kan er goed mee leven alleen is het gevaarlijk en struikel ik er wel eens over, dat wil ik graag veranderen, maar het is in mijn leefstijl geslopen dus wil ik weten hoe ik het eruit krijg
  dinsdag 6 april 2010 @ 21:36:31 #87
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_80020961
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 21:34 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

En ik kan er goed mee leven alleen is het gevaarlijk en struikel ik er wel eens over, dat wil ik graag veranderen, maar het is in mijn leefstijl geslopen dus wil ik weten hoe ik het eruit krijg
wat spreek jij jezelf tegen zeg
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  dinsdag 6 april 2010 @ 21:43:35 #88
277627 Seven.
We are Borg.
pi_80021319
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:24 schreef MarkyMarkx het volgende:

[..]

Dan ben je dus wel jaloers. Want diep van binnen ben je gewoon bang dat je vriendin op die sexuele aantijgingen in gaat. En als je daar zelf niet op kan komen of mee om kan gaan op je 20e, zou ik eens vraagtekens zetten bij je eigen IQ. Dit is namelijk gedrag wat past bij een 15 jarige.
Er zijn er anders ook genoeg van 40 die zo jaloers zijn als de pest .
Resistance is futile.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 6 april 2010 @ 21:53:35 #89
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_80021795
quote:

[..]

Tot tien tellen in plaats van meteen overal bovenop te springen. Mensen zijn meestal prima in staat zelf in te schatten of ze hulp nodig hebben. Dat hoef jij niet voor ze te doen...
  dinsdag 6 april 2010 @ 21:56:54 #90
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_80021960
TS, wil je horen dat je een superieur mens bent omdat je zo voor anderen opkomt? Ik denk het wel.

De oplossing is namelijk heel simpel: niet doen. Je bent namelijk een mens, je hebt jezelf in de hand, je bepaalt zelf welke ledematen je beweegt. Je bepaalt zelf of je actie onderneemt. Hiervoor heb je echt geen hulp nodig, dat weet je zelf ook wel.

Dit hele topic is gewoon een zielige roep om aandacht en erkenning.
Ten percent faster with a sturdier frame
  dinsdag 6 april 2010 @ 22:12:01 #91
286493 raebyddet
pi_80022760
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 21:56 schreef TC03 het volgende:
TS, wil je horen dat je een superieur mens bent omdat je zo voor anderen opkomt? Ik denk het wel.

De oplossing is namelijk heel simpel: niet doen. Je bent namelijk een mens, je hebt jezelf in de hand, je bepaalt zelf welke ledematen je beweegt. Je bepaalt zelf of je actie onderneemt. Hiervoor heb je echt geen hulp nodig, dat weet je zelf ook wel.

Dit hele topic is gewoon een zielige roep om aandacht en erkenning.
Gezien de reacties van de TS begin ik dit ook te denken.
pi_80023271
Dude, ten eerste. Kap met die achterlijke kut smiley. Echt.
Ten tweede. Spring niet overal tussen. Mensen kunnen dingen wel zelf oplossen, kunnen hun eigen boontjes wel doppen. Ik zeg niet dat je nooit moet ingrijpen, maar je hoeft niet de eerste 3 seconden in te grijpen. OOK niet bij je vriendin. Ik neem aan dat ze zelf goed in staat is om iemand die haar seksueel benaderd af te wimpelen. Dat ben ik ook.

En dat het in jouw ogen een "mooier meisjes dan menig meisje" is, wil niet zeggen dat de rest van de menigte dat ook zo ziet. Leer relativeren kerel. Damn.
pi_80023399
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:12 schreef raebyddet het volgende:

[..]

Gezien de reacties van de TS begin ik dit ook te denken.
Daar sluit ik me bij aan.
  dinsdag 6 april 2010 @ 22:49:36 #94
277627 Seven.
We are Borg.
pi_80024538
TS, het begint bij toegeven dat je niet beschermend maar jaloers bent. Daarna ga je bij jezelf ten rade waarom je diep van binnen andere mannen eigenlijk beter vind dan jou zelf. Dan kom je na lang denken tot de conclusie dat je je over bepaalde dingen altijd onzeker hebt gevoeld (en dikke kans dat dat ligt aan de band met je familie) en dat je dat projecteerde. Dan wordt het langzamerhand beter, maar helemaal verdwijnen zal lastig zijn. Succes.
Resistance is futile.
  dinsdag 6 april 2010 @ 22:56:45 #95
286493 raebyddet
pi_80024886
Is hij dan ook jaloers als hij in de bus voor een jongen van 18 opkomt ? Ben het niet echt met je eens ,Seven.
pi_80025999
quote:

[..]

_!

[ Bericht 0% gewijzigd door Xa1pt op 07-04-2010 00:50:15 ]
pi_80028263
Ik ken ook zo iemand als de TS (begin me nu ineens af te vragen wat de aanleding bij die persoon is geweest) maar ik snap je redenatie wel. Alleen door die achter elke regel kom je behoorlijk apatisch over.

Maar even to the point, als het bij de psych niet lukt, denk ik niet dat je hier veel kans hebt. Het lijkt mij iig een goed punt om te beginnen met het afbouwen van je behoorlijk grote ego, als ik je hier zo lees. Daarna, als je je niet meer ziet als eigen rechter maar als gelijkwaardig persoon moet je hier maar een nieuw topic aanmaken
pi_80028415
Eens. Continue de dood van je maat wreken, zoals het er nu op lijkt, schiet ook niet op.
pi_80028747
De beweegredenen om 'in te grijpen' lijken er voor TS meer te zijn om zichzelf een mogelijk schuldgevoel te besparen, dan dat hij echt de noodzaak ervan inziet voor de mensen die hij zal beschermen.
pi_80157261
quote:
Op woensdag 7 april 2010 00:53 schreef Piccalilly het volgende:
De beweegredenen om 'in te grijpen' lijken er voor TS meer te zijn om zichzelf een mogelijk schuldgevoel te besparen, dan dat hij echt de noodzaak ervan inziet voor de mensen die hij zal beschermen.
Hier heb je gelijk in, en dat heb ik ook aangegeven.

Mijn vraag is gewoon herkent iemand dit "gedrag" en zo ja, Hoe kom ik er vanaf?
pi_80158850
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 13:18 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Hier heb je gelijk in, en dat heb ik ook aangegeven.

Mijn vraag is gewoon herkent iemand dit "gedrag" en zo ja, Hoe kom ik er vanaf?
Inzien dat dit gedrag te maken heeft met de moord op je maat en daar aan gaan werken. Misschien ben je wel altijd beschermend geweest en daar is niets mis mee, maar door de dood van je maat ben je over the top gegaan en daar valt wel wat aan te doen.
pi_80203081
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 14:20 schreef Jumping-Skippy het volgende:

[..]

Inzien dat dit gedrag te maken heeft met de moord op je maat en daar aan gaan werken. Misschien ben je wel altijd beschermend geweest en daar is niets mis mee, maar door de dood van je maat ben je over the top gegaan en daar valt wel wat aan te doen.

Ja altijd zo geweest maar idd niet zo extreem..
Maar goed, Maw. Je raad nogsteeds een psych aan? Dat heb ik dus al eens geprobeert, en dat werkt niet. En ja ik zie deeld wel in dat het daarmee te maken heeft. Maar daar schiet ik niks mee op.
  zondag 11 april 2010 @ 21:27:50 #103
286493 raebyddet
pi_80203238
Probeer eens een andere psycholoog. Als de één je niet bevalt kan je nog altijd een ander proberen.
  zondag 11 april 2010 @ 21:29:42 #104
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_80203346
Psycholoog dit, psycholoog dat, hoe moeilijk is het om gewoon iets niet te doen als je het niet wilt? Gewoon hard zijn voor jezelf. Kom op zeg, wat een aanstellerig non-issue is dit hele topic.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_80203551
quote:
Op zondag 11 april 2010 21:27 schreef raebyddet het volgende:
Probeer eens een andere psycholoog. Als de één je niet bevalt kan je nog altijd een ander proberen.
Ik heb er 3 gehad, wel voor andere dingen. Maar ze bevielen me allemaal niet, puur omdat ik geen prater ben en zulke mensen mij totaal niet liggen..
quote:
Op zondag 11 april 2010 21:29 schreef TC03 het volgende:
Psycholoog dit, psycholoog dat, hoe moeilijk is het om gewoon iets niet te doen als je het niet wilt? Gewoon hard zijn voor jezelf. Kom op zeg, wat een aanstellerig non-issue is dit hele topic.
Tips, ervaring? Ik vraag het hele topic er al om, omdat ik een psych hiervoor ook niet zie zitten. So tell me!
  zondag 11 april 2010 @ 21:35:19 #106
286493 raebyddet
pi_80203715
Wij kunnen hier wel allerlei adviezen gaan zitten geven maar feit blijft, dit is een serieus probleem. En wanneer jij hier om hulp komt vragen geef je aan dat je een probleem ziet. Het is en blijft een serieus probleem, als jij dit goed verwerkt had zat je hier niet mee. Ik vind het heel naar van je vriend en kan mij ook goed voorstellen dat er een verband zit in jouw gedrag en de dood van je vriend.
  zondag 11 april 2010 @ 21:40:23 #107
286493 raebyddet
pi_80204014
Dan is mijn enige tip, leer relativeren. Hoe je dat het beste kunt doen ? Ieder situatie afwachten, wanneer het écht uit de hand dreigt te lopen is het goed om te helpen.
  Licht Ontvlambaar zondag 11 april 2010 @ 22:50:56 #108
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_80208077
Zoals ik al eerder aangaf... Tel eerst eens tot tien en als het 'slachtoffer' dan nog niet om hulp geschreeuwd heeft, is het blijkbaar niet nodig om als buitenstaander in te grijpen
pi_80209659
quote:
Op zondag 11 april 2010 22:50 schreef Sjeen het volgende:
Zoals ik al eerder aangaf... Tel eerst eens tot tien en als het 'slachtoffer' dan nog niet om hulp geschreeuwd heeft, is het blijkbaar niet nodig om als buitenstaander in te grijpen
Ik snap je punt, en zal het eens proberen. Maar ik persoonlijk zou het mij goed voor kunnen stellen dat je op zo'n moment juist te bang bent om iemand om hulp te vragen. Of vergis ik mij hier in?
pi_80209734
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:17 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Ik snap je punt, en zal het eens proberen. Maar ik persoonlijk zou het mij goed voor kunnen stellen dat je op zo'n moment juist te bang bent om iemand om hulp te vragen. Of vergis ik mij hier in?
ik denk dat je je daarin vergist
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  maandag 12 april 2010 @ 09:03:17 #111
295984 Demise
I saw you look away
pi_80215160
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:17 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Ik denk dat je je vergist. Als iemand mij met een mes bedreigt en zegt: 'Geef me je geld, nu.' dan zal ik dat braaf doen. En dan wil ik niet dat er iemand tussen springt en daardoor het risico alleen maar vergroot.

Wat je kunt doen, als je wilt, is iemand vragen: 'Heb je hulp nodig?', en dan gewoon echt doen wat diegene zegt. Nee is nee, ja is ja.
"A first sign of the beginning of understanding is the wish to die." - Franz Kafka
pi_80232826
quote:
Op maandag 12 april 2010 09:03 schreef Demise het volgende:

[..]

Ik denk dat je je vergist. Als iemand mij met een mes bedreigt en zegt: 'Geef me je geld, nu.' dan zal ik dat braaf doen.
Dit dus, dan ben je achterlijk bezig, er zijn mensen op de wereld die wel kunnen voorkomen dat je ook werkelijk dat mes door je keel heen krijgt en dus ook je geld kan houden.
Dat kun je misschien niet aan de buitenkant zien, maar iemand die dat niet kan zal er echt niet zomaar tussen stappen. Just my 2 cents
  maandag 12 april 2010 @ 17:31:19 #113
295984 Demise
I saw you look away
pi_80233011
quote:
Op maandag 12 april 2010 17:25 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Dit dus, dan ben je achterlijk bezig, er zijn mensen op de wereld die wel kunnen voorkomen dat je ook werkelijk dat mes door je keel heen krijgt en dus ook je geld kan houden.
Dat kun je misschien niet aan de buitenkant zien, maar iemand die dat niet kan zal er echt niet zomaar tussen stappen. Just my 2 cents
Wellicht, maar je vergroot er wel een risico mee. Dat geld verdien ik wel weer terug. En moet je nagaan hoe schuldig ík me zou voelen als iemand dan voor mij in de bres zou springen en neergestoken zou worden. Ik kan iemand best een mes afpakken (genoeg vechtsporten gedaan en cursussen gevolgd), maar ik weet ook dat je zoiets, tenzij het echt nodig is, beter niet kunt doen.
pi_80233202
quote:
Op maandag 12 april 2010 17:31 schreef Demise het volgende:

[..]

Wellicht, maar je vergroot er wel een risico mee. Dat geld verdien ik wel weer terug. En moet je nagaan hoe schuldig ík me zou voelen als iemand dan voor mij in de bres zou springen en neergestoken zou worden. Ik kan iemand best een mes afpakken (genoeg vechtsporten gedaan en cursussen gevolgd), maar ik weet ook dat je zoiets, tenzij het echt nodig is, beter niet kunt doen.
Jij mag je niet schuldigvoelen maar iemand die er na staat te kijken wel? Die voelt zich echt wel lullig als jij opeens het geld kwijt bent en niks gedaan heeft, en voor t zelfde geld steekt hij/zij je alsnog neer. Dus daar ben ik het niet mee eens.

Vechtsport zegt niet veel cursus en reactie vermogen wel. En idd krijg je dan te horen t beter niet te doen, maar for all you know staat er iemand met een mes voor je om je geld te jatten, wie geeft jou de garantie dat ie je niet alsnog neersteekt?
  maandag 12 april 2010 @ 17:41:10 #115
295984 Demise
I saw you look away
pi_80233317
quote:
Op maandag 12 april 2010 17:37 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Jij mag je niet schuldigvoelen maar iemand die er na staat te kijken wel? Die voelt zich echt wel lullig als jij opeens het geld kwijt bent en niks gedaan heeft, en voor t zelfde geld steekt hij/zij je alsnog neer. Dus daar ben ik het niet mee eens.

Vechtsport zegt niet veel cursus en reactie vermogen wel. En idd krijg je dan te horen t beter niet te doen, maar for all you know staat er iemand met een mes voor je om je geld te jatten, wie geeft jou de garantie dat ie je niet alsnog neersteekt?
Niemand, maar dan kan ik alsnog reageren. De kans vermindert in ieder geval aanzienlijk als ik braaf mijn geld afgeef.
pi_80233336
Slowchat
pi_80233595
quote:
Op maandag 12 april 2010 17:41 schreef Demise het volgende:

[..]

Niemand, maar dan kan ik alsnog reageren. De kans vermindert in ieder geval aanzienlijk als ik braaf mijn geld afgeef.
Als iemand je neer steekt pas om hulproepen? Sorry maar dan ben je al telaat, ziekenhuizen verichten ook geen wonderen

Punt is gewoon dat op t moment dat iemand een klap of whatever krijgt je naar mijn zin al telaat bent en ik daardoor als een schuldgevoel heb (heb te lang gewacht etc.) Wil dus gewoon van dat gedrag af en ook aan mijzelf denken (heb t mee gemaakt dat doordat ik iemand hielp een mes tussen mijn ribben had, dit is gewoon levens gevaarlijk maar t interesseert me niet, hecht dus meer waarden aan andermans leven dan die van mijzelf, dat klopt toch niet?)
  maandag 12 april 2010 @ 17:51:06 #118
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_80233629
Op een dag krijg je van een kerel wel een knal voor je harses, ben je het zo afgeleerd.
Dit, dus.
pi_80233701
quote:
Op maandag 12 april 2010 17:51 schreef Buitendam het volgende:
Op een dag krijg je van een kerel wel een knal voor je harses, ben je het zo afgeleerd.
Wat ben jij volwassen hé!
Denk je nu werkelijk dat ik dat nog nooit gehad heb? Wel erger dan een klap, t interesseert me niet en zou t iederekeer weer op dezelfde manier doen,,
pi_80233702
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Jumping-Skippy op 12-04-2010 17:53:25 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')