Ah, okay! Het gaat dus niet om jouw relatie...zo had ik het nl opgevat.quote:Op dinsdag 6 april 2010 20:40 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
Dat ik door zulke acties wel eens een mes tussen me ribben heb gekregenDat is mijn struikelpunt, ik stel het waarborgen van andermans hun veiligheid boven die van mijzelf. Gek niet?
Breng me niet op ideeenquote:Op dinsdag 6 april 2010 20:41 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Als je echt beschermend bent, dan verhuis je samen met je vriendin
Dan had ik hem wel gefilterd op R&Lquote:Op dinsdag 6 april 2010 20:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah, okay! Het gaat dus niet om jouw relatie...zo had ik het nl opgevat.
Dat weet ik niet of hij dat kon.quote:Op dinsdag 6 april 2010 20:42 schreef Jumping-Skippy het volgende:
Jij moet je met zulke dingen ook helemaal niet bemoeien. Kon die jongen niet voor zichzelf opkomen ofo, dat jij jezelf opwierp als zijn redder in nood?
Draai het eens om: zou jij het op prijs stellen als een ander zich gaat bemoeien met iets waar jij mee bezig bent?
Die kans is grootquote:Op dinsdag 6 april 2010 20:41 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
En hoe groot is die kans?
en hoe groot is de kans dat je relatie hier door sneuvelt?
Juist
Ik denk dat het topic dan meteen minder interessant is voor velen hier.quote:Op dinsdag 6 april 2010 20:43 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
Dan had ik hem wel gefilterd op R&L
Je gunt zo iemand dan ook niet de kans om het zelf op te lossen... Het begint zo langzamerhand wel op een soort bewijsdrang te lijken.quote:Op dinsdag 6 april 2010 20:44 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet of hij dat kon.
Ik ben niet zo iemand die er maar naar zit te kijken
Daar kan ik niet bij met mijn pet dat iemand dat doet
Bij mij is het kwaliteit boven kwantiteitquote:Op dinsdag 6 april 2010 20:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat het topic dan meteen minder interessant is voor velen hier.
Als je gewoon wat over je problemen met je vriendin post, dan krijg je veel meer reacties...
Klopt, maar dat komt voornamelijk omdat ik het vaak zat mee gemaakt heb hoe het kan gaan als je niks doetquote:Op dinsdag 6 april 2010 20:47 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
Je gunt zo iemand dan ook niet de kans om het zelf op te lossen... Het begint zo langzamerhand wel op een soort bewijsdrang te lijken.
En jij wil dan laten zien hoe jij vindt dat het eigenlijk zou moeten?quote:Op dinsdag 6 april 2010 20:49 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
Klopt, maar dat komt voornamelijk omdat ik het vaak zat mee gemaakt heb hoe het kan gaan als je niks doet
Ik vind dat mocht er iets gebeuren en je doet niks en het loopt uit de hand je medeplichtig bentquote:Op dinsdag 6 april 2010 20:49 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
En jij wil dan laten zien hoe jij vindt dat het eigenlijk zou moeten?
Ik denk het wel ja, maar dat interreseert mij nietquote:Op dinsdag 6 april 2010 20:54 schreef Jumping-Skippy het volgende:
Ik denk dat er meer mensen zijn die zich afvragen waar je je in hemelsnaam mee bemoeit, vooral als het niet direct betrekking op jou heeft.
Ben je altijd al zo geweest?
Jij wel, maar je zal je dan niet een halve minuut lang uit laten schelden zonder iets te zeggen danquote:Op dinsdag 6 april 2010 20:59 schreef Demise het volgende:
Je zou jezelf tegen mij moeten beschermen als jij mij tegen iemand zou beschermen. Ik kan m'n eigen boontjes wel doppen en als ik hulp nodig heb van een vreemde, dan vraag ik daar wel om. Zoiets heet 'om hulp roepen'.
Of sommige mensen zien degene die hen uitscheldt voor de zielepiet die hij/zij is en laten hem/haar lekker schelden. Met andere woorden: het gaat het ene oor in en het andere uit. Die mensen interesseert dat echt geen bal.quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:00 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
Jij wel, maar je zal je dan niet een halve minuut lang uit laten schelden zonder iets te zeggen dan
Maw. Sommige durven niet om hulp te roepen
Ja, ongewenst gedrag negeren heet dat, werkt primaquote:Op dinsdag 6 april 2010 21:00 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
Jij wel, maar je zal je dan niet een halve minuut lang uit laten schelden zonder iets te zeggen dan
Maw. Sommige durven niet om hulp te roepen
Je bent wel angstig, je reageert vanuit je trauma. Je bent bang dat het opnieuw gebeurt en daarom zit je overal meteen of vrijwel meteen bovenop. Vicieuze cirkel dus.quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:26 schreef Exentric90 het volgende:
Ja er is in het verleden wel wat voor gevallen jaooit een vriend van me zonder aanleiding neer gestoken, dood...
En ja dat heeft een klap gegeven waar door ik mij zo gedraag, maar een psych helpt daar niet bij, ik kies er zelf voor om zo te zijn omdat ik het niet nog eens wil zien gebeuren. Ik kies er zelf voor dus nee ik ben niet angstig. Alleen kan ik er nu niet meer voor kiezen om het niet te doen. Iets met aard van het beestjemijn vraag is dus hoe ik dit op kan lossen en ook een beetje aan mijn eigen hachje te kunnen denken?
Je vraagt hoe je dit het beste kunt oplossen. Een psycholoog zou je hier het beste mee kunnen helpen, die helpt jou deze klap te verwerken. Je bent bang voor wat er gaat komen jij hebt dit bij voorbaat al ingevuld en daarom krijg jij de neiging om te beschermen. Jij associeert een ruzie met hetgeen wat er in het verleden is gebeurd.quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:26 schreef Exentric90 het volgende:
Ja er is in het verleden wel wat voor gevallen jaooit een vriend van me zonder aanleiding neer gestoken, dood...
En ja dat heeft een klap gegeven waar door ik mij zo gedraag, maar een psych helpt daar niet bij, ik kies er zelf voor om zo te zijn omdat ik het niet nog eens wil zien gebeuren. Ik kies er zelf voor dus nee ik ben niet angstig. Alleen kan ik er nu niet meer voor kiezen om het niet te doen. Iets met aard van het beestjemijn vraag is dus hoe ik dit op kan lossen en ook een beetje aan mijn eigen hachje te kunnen denken?
Psych helpt niet al geprobeertquote:Op dinsdag 6 april 2010 21:31 schreef raebyddet het volgende:
[..]
Je vraagt hoe je dit het beste kunt oplossen. Een psycholoog zou je hier het beste mee kunnen helpen, die helpt jou deze klap te verwerken. Je bent bang voor wat er gaat komen jij hebt dit bij voorbaat al ingevuld en daarom krijg jij de neiging om te beschermen. Jij associeert een ruzie met hetgeen wat er in het verleden is gebeurd.
quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:34 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
Psych helpt niet al geprobeert
En ik kan er goed mee leven alleen is het gevaarlijk en struikel ik er wel eens over, dat wil ik graag veranderen, maar het is in mijn leefstijl geslopen dus wil ik weten hoe ik het eruit krijg
Er zijn er anders ook genoeg van 40 die zo jaloers zijn als de pestquote:Op dinsdag 6 april 2010 20:24 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Dan ben je dus wel jaloers. Want diep van binnen ben je gewoon bang dat je vriendin op die sexuele aantijgingen in gaat. En als je daar zelf niet op kan komen of mee om kan gaan op je 20e, zou ik eens vraagtekens zetten bij je eigen IQ. Dit is namelijk gedrag wat past bij een 15 jarige.
Tot tien tellen in plaats van meteen overal bovenop te springen. Mensen zijn meestal prima in staat zelf in te schatten of ze hulp nodig hebben. Dat hoef jij niet voor ze te doen...quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:34 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
En ik kan er goed mee leven alleen is het gevaarlijk en struikel ik er wel eens over, dat wil ik graag veranderen, maar het is in mijn leefstijl geslopen dus wil ik weten hoe ik het eruit krijg
Gezien de reacties van de TS begin ik dit ook te denken.quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:56 schreef TC03 het volgende:
TS, wil je horen dat je een superieur mens bent omdat je zo voor anderen opkomt? Ik denk het wel.
De oplossing is namelijk heel simpel: niet doen. Je bent namelijk een mens, je hebt jezelf in de hand, je bepaalt zelf welke ledematen je beweegt. Je bepaalt zelf of je actie onderneemt. Hiervoor heb je echt geen hulp nodig, dat weet je zelf ook wel.
Dit hele topic is gewoon een zielige roep om aandacht en erkenning.
Daar sluit ik me bij aan.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:12 schreef raebyddet het volgende:
[..]
Gezien de reacties van de TS begin ik dit ook te denken.
quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:34 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
Hier heb je gelijk in, en dat heb ik ook aangegeven.quote:Op woensdag 7 april 2010 00:53 schreef Piccalilly het volgende:
De beweegredenen om 'in te grijpen' lijken er voor TS meer te zijn om zichzelf een mogelijk schuldgevoel te besparen, dan dat hij echt de noodzaak ervan inziet voor de mensen die hij zal beschermen.
Inzien dat dit gedrag te maken heeft met de moord op je maat en daar aan gaan werken. Misschien ben je wel altijd beschermend geweest en daar is niets mis mee, maar door de dood van je maat ben je over the top gegaan en daar valt wel wat aan te doen.quote:Op zaterdag 10 april 2010 13:18 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
Hier heb je gelijk in, en dat heb ik ook aangegeven.
Mijn vraag is gewoon herkent iemand dit "gedrag" en zo ja, Hoe kom ik er vanaf?
quote:Op zaterdag 10 april 2010 14:20 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
Inzien dat dit gedrag te maken heeft met de moord op je maat en daar aan gaan werken. Misschien ben je wel altijd beschermend geweest en daar is niets mis mee, maar door de dood van je maat ben je over the top gegaan en daar valt wel wat aan te doen.
Ik heb er 3 gehad, wel voor andere dingen. Maar ze bevielen me allemaal niet, puur omdat ik geen prater ben en zulke mensen mij totaal niet liggen..quote:Op zondag 11 april 2010 21:27 schreef raebyddet het volgende:
Probeer eens een andere psycholoog. Als de één je niet bevalt kan je nog altijd een ander proberen.
Tips, ervaring? Ik vraag het hele topic er al om, omdat ik een psych hiervoor ook niet zie zitten. So tell me!quote:Op zondag 11 april 2010 21:29 schreef TC03 het volgende:
Psycholoog dit, psycholoog dat, hoe moeilijk is het om gewoon iets niet te doen als je het niet wilt?Gewoon hard zijn voor jezelf. Kom op zeg, wat een aanstellerig non-issue is dit hele topic.
![]()
Ik snap je punt, en zal het eens proberen. Maar ik persoonlijk zou het mij goed voor kunnen stellen dat je op zo'n moment juist te bang bent om iemand om hulp te vragen. Of vergis ik mij hier in?quote:Op zondag 11 april 2010 22:50 schreef Sjeen het volgende:
Zoals ik al eerder aangaf... Tel eerst eens tot tien en als het 'slachtoffer' dan nog niet om hulp geschreeuwd heeft, is het blijkbaar niet nodig om als buitenstaander in te grijpen
ik denk dat je je daarin vergistquote:Op zondag 11 april 2010 23:17 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
Ik snap je punt, en zal het eens proberen. Maar ik persoonlijk zou het mij goed voor kunnen stellen dat je op zo'n moment juist te bang bent om iemand om hulp te vragen. Of vergis ik mij hier in?
Ik denk dat je je vergist. Als iemand mij met een mes bedreigt en zegt: 'Geef me je geld, nu.' dan zal ik dat braaf doen. En dan wil ik niet dat er iemand tussen springt en daardoor het risico alleen maar vergroot.quote:Op zondag 11 april 2010 23:17 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
Ik snap je punt, en zal het eens proberen. Maar ik persoonlijk zou het mij goed voor kunnen stellen dat je op zo'n moment juist te bang bent om iemand om hulp te vragen. Of vergis ik mij hier in?
Dit dus, dan ben je achterlijk bezig, er zijn mensen op de wereld die wel kunnen voorkomen dat je ook werkelijk dat mes door je keel heen krijgt en dus ook je geld kan houden.quote:Op maandag 12 april 2010 09:03 schreef Demise het volgende:
[..]
Ik denk dat je je vergist. Als iemand mij met een mes bedreigt en zegt: 'Geef me je geld, nu.' dan zal ik dat braaf doen.
Wellicht, maar je vergroot er wel een risico mee. Dat geld verdien ik wel weer terug. En moet je nagaan hoe schuldig ík me zou voelen als iemand dan voor mij in de bres zou springen en neergestoken zou worden.quote:Op maandag 12 april 2010 17:25 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
Dit dus, dan ben je achterlijk bezig, er zijn mensen op de wereld die wel kunnen voorkomen dat je ook werkelijk dat mes door je keel heen krijgt en dus ook je geld kan houden.
Dat kun je misschien niet aan de buitenkant zien, maar iemand die dat niet kan zal er echt niet zomaar tussen stappen. Just my 2 cents
Jij mag je niet schuldigvoelen maar iemand die er na staat te kijken wel? Die voelt zich echt wel lullig als jij opeens het geld kwijt bent en niks gedaan heeft, en voor t zelfde geld steekt hij/zij je alsnog neer. Dus daar ben ik het niet mee eens.quote:Op maandag 12 april 2010 17:31 schreef Demise het volgende:
[..]
Wellicht, maar je vergroot er wel een risico mee. Dat geld verdien ik wel weer terug. En moet je nagaan hoe schuldig ík me zou voelen als iemand dan voor mij in de bres zou springen en neergestoken zou worden.Ik kan iemand best een mes afpakken (genoeg vechtsporten gedaan en cursussen gevolgd), maar ik weet ook dat je zoiets, tenzij het echt nodig is, beter niet kunt doen.
Niemand, maar dan kan ik alsnog reageren. De kans vermindert in ieder geval aanzienlijk als ik braaf mijn geld afgeef.quote:Op maandag 12 april 2010 17:37 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
Jij mag je niet schuldigvoelen maar iemand die er na staat te kijken wel? Die voelt zich echt wel lullig als jij opeens het geld kwijt bent en niks gedaan heeft, en voor t zelfde geld steekt hij/zij je alsnog neer. Dus daar ben ik het niet mee eens.
Vechtsport zegt niet veel cursus en reactie vermogen wel. En idd krijg je dan te horen t beter niet te doen, maar for all you know staat er iemand met een mes voor je om je geld te jatten, wie geeft jou de garantie dat ie je niet alsnog neersteekt?
Als iemand je neer steekt pas om hulproepen? Sorry maar dan ben je al telaat, ziekenhuizen verichten ook geen wonderenquote:Op maandag 12 april 2010 17:41 schreef Demise het volgende:
[..]
Niemand, maar dan kan ik alsnog reageren. De kans vermindert in ieder geval aanzienlijk als ik braaf mijn geld afgeef.
Wat ben jij volwassen hé!quote:Op maandag 12 april 2010 17:51 schreef Buitendam het volgende:
Op een dag krijg je van een kerel wel een knal voor je harses, ben je het zo afgeleerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |