Dus je hebt liever dat ze het jou een week van tevoren vertellen dan 3 weken van tevoren?quote:Op dinsdag 6 april 2010 19:23 schreef EdNoolk het volgende:
Hi.
Ik krijg een minuut geleden een mailtje van mijn baas en ik voel me op dit moment:![]()
![]()
Ik werk bij New York Pizza (eerst als courier, nu binnen) en het werkt daar zo. Elke zaterdag/zondag krijgen wij een mail met daarin het rooster voor de komende week. Wij krijgen dit nooit eerder, meestal pas zondagavond. Daarvoor kan ik dan nog aangeven van 'dan en dan kan ik niet werken' etc. Nu krijg ik ineens een mail:
Beste collega's,
Zoals jullie weten is Koninginnedag de drukste dag van het jaar. Rooster staat al vast. Mocht er iets tussenkomen dan moet je zelf vervanging regelen anders moet je gewoon werken.
Hierbij het rooster van donderdag 29 april en vrijdag 30 april;
Daar staat ik dus twee keer op. Normaal krijgen wij het rooster dus altijd een dag van tevoren (voor die week), het is nog nooit gebeurd dat ik eerder een rooster kreeg ofzo. Normaal had ik gewoon een week van tevoren gezegd 'ja ik wil niet op Koninginnedag werken' maar daar kreeg ik dus nu de kans niet voor. Ook is er bijna niemand over om te vervangen want er werken beide dagen al 8 mensen en aangezien we niet zo veel personeel hebben is het dus onmogelijk om iemand te vinden die dan wil werken.
Mijn vraag is: mag dit zomaar? Ik wil helemaal niet werken op Koninginnedag!
quote:Op dinsdag 6 april 2010 19:30 schreef EdNoolk het volgende:
Wtf ik zit nog op school dus gaat niet haten
Je had vorige week niet al aan kunnen geven dat je niet met Koninginnedag wilde werken?quote:Op dinsdag 6 april 2010 19:28 schreef EdNoolk het volgende:
@Sandsucker: Ja, want als je pech hebt word je gewoon twee keer per week afgebeld.
@Vancouverfan: Ik had liever gehad dat hij het had gedaan zoals altijd, want dan had ik van tevoren kunnen zeggen dat ik Koninginnedag niet wilde werken!
Top! Dus in feite hoeft de bezorger helemaal niet zelf de vervanger te regelen? In dat geval kan ik 'm in feite nu een mail sturen in de trend van 'Ik wil niet die dag werken, dus ik ben er dan niet.'quote:Op dinsdag 6 april 2010 19:31 schreef sandsucker het volgende:
Bij een nul-urencontract is er sprake van een vast dienstverband waarin de werknemer op afroep werkt. Flexibel als de werknemer is, werkt ie de ene week niet of nauwelijks, de andere week kan dat oplopen tot veertig uur. De werkgever betaalt alleen loon uit over de daadwerkelijk gewerkte uren.
dit geldt ook voor de werknemer. heb je geen zin? hoef je niet te werken
Juridisch gezien kan het. Het feit blijft wel dat hij niet verplicht is om je in te roosteren... dus kan hij je de hele contractduur op 0 uren zetten elke week... Hard spelen heeft vaak niet echt zin!quote:Op dinsdag 6 april 2010 19:39 schreef EdNoolk het volgende:
[..]
Top! Dus in feite hoeft de bezorger helemaal niet zelf de vervanger te regelen? In dat geval kan ik 'm in feite nu een mail sturen in de trend van 'Ik wil niet die dag werken, dus ik ben er dan niet.'
Ik heb daar nog helemaal niet aan gedacht, ik kijk namelijk nooit een maand vooruit omdat ik gewend ben het net voordat het rooster gemaakt gaat worden aan te geven.quote:Op dinsdag 6 april 2010 19:37 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Je had vorige week niet al aan kunnen geven dat je niet met Koninginnedag wilde werken?
Als ik een dag perse vrij wil hebben, vraag ik dat ruim vantevoren aan en ga ik niet wachten tot het rooster komt.
Ik zal het ook niet al te hard spelen hoor, alleen het was meer een voorbeeld van wat ik zou mogen. De feestdagen worden gewoon ingeroosterd op basis van wie kan er en wie mag ik volgens mij aangezien er een bezorger is die twee dagen werkt en er bezorgers zijn die geen van beide dagen werken. Ik mag beide dagen werken omdat ik alles binnen kan als enige denk ik, dus dat ik beter ben ik mijn werk heeft dus een flink nadeel, haha!quote:Op dinsdag 6 april 2010 19:39 schreef kahlie het volgende:
Tja, ik neem aan dat je werkgever sowieso niet mee gaat in 'zo snel mogelijk van te voren zeggen dat je niet kan'-regelingen. Anders gaat iedereen op 1 Januari alvast alle feestdagen roepen: "Dan kan ik niet hoor" en heeft hij niemand met Tweede Kerstdag of Oud en Nieuw e.d.
Ik zou er gewoon een mail achteraan gooien dat je liever niet werkt en of 1 van de anderen toevallig wel wil werken die dag... wie weet heb je geluk. Anders eens een balletje opgooien hoe hij het feestdagenrooster maakt (wordt er geloot? of krijg je X-feestdagen per jaar), misschien dat je dit dan kan voorkomen volgende keer.
Respect! Dan typ je snelquote:Op dinsdag 6 april 2010 19:23 schreef EdNoolk het volgende:
Hi.
Ik krijg een minuut geleden een mailtje van mijn baas en ik voel me op dit moment:![]()
![]()
(lapje tekst)
users die "kak" gebruiken, verdienen ook niet beter.quote:Op dinsdag 6 april 2010 20:15 schreef klotefokker het volgende:
kak moet 29ste werken:( hopen dat ik wat kan regelen.
Zie je wel - het is allemaal JOUW schuld dat TS nu in de puree zit, smerige pizza-vreterquote:
Gisteren nog Pizza gegetenquote:Op donderdag 8 april 2010 08:26 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Zie je wel - het is allemaal JOUW schuld dat TS nu in de puree zit, smerige pizza-vreter![]()
@mods en Buschetta - dat was een grapje![]()
Ik heb ook bij de mac gewerkt, maar mijn zinsbouw was toch een stuk beter. Probeer het nog eens?quote:Op donderdag 8 april 2010 11:10 schreef piepkuiken21 het volgende:
niet als je bij de Mac werkt dat schijnt niet verplicht te zijn als je niet vast in dienst bent. Kan iemand me juridisch iets er over vertellen? ik ben het zat om de officiele feestdagen zonder toeslag te werken of vrije dagen
Ik zou gewoon een toeslag eisen en anders kijken in je contract of ze kunnen eisen dat je werkt.quote:Op donderdag 8 april 2010 12:30 schreef piepkuiken21 het volgende:
dat is ook een redelijk groot probleem bij iets van een mac of NY, ze luisteren niet naar je. Je moet en je hebt geen keuze
dat kan... vraag is of je daarna nog welkom bentquote:Op dinsdag 6 april 2010 19:39 schreef EdNoolk het volgende:
[..]
Top! Dus in feite hoeft de bezorger helemaal niet zelf de vervanger te regelen? In dat geval kan ik 'm in feite nu een mail sturen in de trend van 'Ik wil niet die dag werken, dus ik ben er dan niet.'
Drie maandenquote:Op vrijdag 9 april 2010 01:23 schreef piepkuiken21 het volgende:
helaas als je met zulke dingen aankomt pakken ze je op je uren, omdat het allemaal van die vage contracten zijn. Ik werk rond de 30- 40 uur in de week en heb een contract voor 4 uur in de week, die maar volgens hun niet om te zetten zijn.
Een teken van zeer slecht werkgeverschap, dat je hiervoor niets extra's krijgt uitbetaald. Misschien werken er veel studenten en maakt de werkgever misbruik van het feit dat de lagere lonen voor deze groep werknemers niet structureel zijn.quote:Op zaterdag 10 april 2010 21:47 schreef EdNoolk het volgende:
Niemand die wil/kan werken die dag. Ik moet van 16.30 tot 8 uur, het is máár 3,5 uur maar wel 3,5 uur die precies zo vallen dat je niet echt ver weg kan gaan of zo. Ik krijg geen 1 dag in het jaar meer dan 100% betaald? Ik heb het nu maar geaccepteerd voor wat het is, valt toch niet op te lossen haha.
Whaha, en wat verdien je dan? 10 euro netto?quote:Op zaterdag 10 april 2010 21:47 schreef EdNoolk het volgende:
Niemand die wil/kan werken die dag. Ik moet van 16.30 tot 8 uur, het is máár 3,5 uur maar wel 3,5 uur die precies zo vallen dat je niet echt ver weg kan gaan of zo. Ik krijg geen 1 dag in het jaar meer dan 100% betaald? Ik heb het nu maar geaccepteerd voor wat het is, valt toch niet op te lossen haha.
Dat kunnen ze wel tegen je zeggen....en blijkbaar geloof je ze ook nog!!!quote:Op vrijdag 9 april 2010 01:23 schreef piepkuiken21 het volgende:
helaas als je met zulke dingen aankomt pakken ze je op je uren, omdat het allemaal van die vage contracten zijn. Ik werk rond de 30- 40 uur in de week en heb een contract voor 4 uur in de week, die maar volgens hun niet om te zetten zijn.
kerst, oudjaar, nieuwjaar pasen ik heb ze allemaal gewerkt. dus die vlieger gaat niet opquote:Op maandag 12 april 2010 16:42 schreef covie het volgende:
Gewoon werken!
Niemand vind het leuk op feestdagen te werken, maar in sommige functies weet je dat het normaal is dat je op zulke dagen toch verwacht wordt. Jouw functie is er daar 1 van.
Over het algemeen is wordt dan de volgende regeling vastgehouden.
Kerst OF oud & nieuw werken
Pasen OF pinksteren werken.
Hemelvaart OF koninginnedag werken
Elke keer is 1 van de 2 werken, ander vrij.
Dus jij mag nu rustig van je baas verwachten dat je met hemelvaart vrij bent.
Je kan het op je 0-uren gooien maar daar maakt je vrienden mee denk ik.
Kies je zelf voor, jankzak.quote:Op dinsdag 13 april 2010 01:40 schreef piepkuiken21 het volgende:
[..]
kerst, oudjaar, nieuwjaar pasen ik heb ze allemaal gewerkt. dus die vlieger gaat niet op
Heb je dit al eens voorgelegd aan de restaurant of roostermanager? Die zou je namelijk verder kunnen helpen, helemaal als je al zoveel feestdagen hebt gewerkt.quote:Op dinsdag 13 april 2010 01:40 schreef piepkuiken21 het volgende:
[..]
kerst, oudjaar, nieuwjaar pasen ik heb ze allemaal gewerkt. dus die vlieger gaat niet op
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |