abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80015293
Hi.
Ik krijg een minuut geleden een mailtje van mijn baas en ik voel me op dit moment:
Ik werk bij New York Pizza (eerst als courier, nu binnen) en het werkt daar zo. Elke zaterdag/zondag krijgen wij een mail met daarin het rooster voor de komende week. Wij krijgen dit nooit eerder, meestal pas zondagavond. Daarvoor kan ik dan nog aangeven van 'dan en dan kan ik niet werken' etc. Nu krijg ik ineens een mail:

Beste collega's,

Zoals jullie weten is Koninginnedag de drukste dag van het jaar. Rooster staat al vast. Mocht er iets tussenkomen dan moet je zelf vervanging regelen anders moet je gewoon werken.

Hierbij het rooster van donderdag 29 april en vrijdag 30 april;

Daar staat ik dus twee keer op. Normaal krijgen wij het rooster dus altijd een dag van tevoren (voor die week), het is nog nooit gebeurd dat ik eerder een rooster kreeg ofzo. Normaal had ik gewoon een week van tevoren gezegd 'ja ik wil niet op Koninginnedag werken' maar daar kreeg ik dus nu de kans niet voor. Ook is er bijna niemand over om te vervangen want er werken beide dagen al 8 mensen en aangezien we niet zo veel personeel hebben is het dus onmogelijk om iemand te vinden die dan wil werken.

Mijn vraag is: mag dit zomaar? Ik wil helemaal niet werken op Koninginnedag!
pi_80015365
Een echte baan zoeken dan maar?
  dinsdag 6 april 2010 @ 19:24:57 #3
115062 onderjas
Eigenlijk een trui
pi_80015372
Ben je ook op Lowlands?
pi_80015384
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:24 schreef onderjas het volgende:
Ben je ook op Lowlands?
pi_80015413
wat voor contract heb je?

0-uren contract?
pi_80015417
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:23 schreef EdNoolk het volgende:
Hi.
Ik krijg een minuut geleden een mailtje van mijn baas en ik voel me op dit moment:
Ik werk bij New York Pizza (eerst als courier, nu binnen) en het werkt daar zo. Elke zaterdag/zondag krijgen wij een mail met daarin het rooster voor de komende week. Wij krijgen dit nooit eerder, meestal pas zondagavond. Daarvoor kan ik dan nog aangeven van 'dan en dan kan ik niet werken' etc. Nu krijg ik ineens een mail:

Beste collega's,

Zoals jullie weten is Koninginnedag de drukste dag van het jaar. Rooster staat al vast. Mocht er iets tussenkomen dan moet je zelf vervanging regelen anders moet je gewoon werken.

Hierbij het rooster van donderdag 29 april en vrijdag 30 april;

Daar staat ik dus twee keer op. Normaal krijgen wij het rooster dus altijd een dag van tevoren (voor die week), het is nog nooit gebeurd dat ik eerder een rooster kreeg ofzo. Normaal had ik gewoon een week van tevoren gezegd 'ja ik wil niet op Koninginnedag werken' maar daar kreeg ik dus nu de kans niet voor. Ook is er bijna niemand over om te vervangen want er werken beide dagen al 8 mensen en aangezien we niet zo veel personeel hebben is het dus onmogelijk om iemand te vinden die dan wil werken.

Mijn vraag is: mag dit zomaar? Ik wil helemaal niet werken op Koninginnedag!
Dus je hebt liever dat ze het jou een week van tevoren vertellen dan 3 weken van tevoren?

Apart.
Leaf
pi_80015434
Had je maar moeten leren, kon je gaan vakkenvullen
pi_80015441
Al geemaild?
pi_80015512
@Sandsucker: Ja, want als je pech hebt word je gewoon twee keer per week afgebeld .
@Vancouverfan: Ik had liever gehad dat hij het had gedaan zoals altijd, want dan had ik van tevoren kunnen zeggen dat ik Koninginnedag niet wilde werken!
  dinsdag 6 april 2010 @ 19:29:48 #10
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_80015553
In je volgende leven zou ik wel een vak leren.
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
pi_80015571
Wtf ik zit nog op school dus gaat niet haten
pi_80015622
Bij een nul-urencontract is er sprake van een vast dienstverband waarin de werknemer op afroep werkt. Flexibel als de werknemer is, werkt ie de ene week niet of nauwelijks, de andere week kan dat oplopen tot veertig uur. De werkgever betaalt alleen loon uit over de daadwerkelijk gewerkte uren.

dit geldt ook voor de werknemer. heb je geen zin? hoef je niet te werken
pi_80015626
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:30 schreef EdNoolk het volgende:
Wtf ik zit nog op school dus gaat niet haten
Je zit op FOK.
Maar je hebt gelijk dat het erg kansloos is om iemand op een bijbaantje af te rekenen , jij werkt tenminste in tegenstelling tot veel zelf ingenomen studentjes die op FOK gaan reageren, maar ondertussen teren op papa's portefeuille.
pi_80015845
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:28 schreef EdNoolk het volgende:
@Sandsucker: Ja, want als je pech hebt word je gewoon twee keer per week afgebeld .
@Vancouverfan: Ik had liever gehad dat hij het had gedaan zoals altijd, want dan had ik van tevoren kunnen zeggen dat ik Koninginnedag niet wilde werken!
Je had vorige week niet al aan kunnen geven dat je niet met Koninginnedag wilde werken?

Als ik een dag perse vrij wil hebben, vraag ik dat ruim vantevoren aan en ga ik niet wachten tot het rooster komt.
Leaf
pi_80015898
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:31 schreef sandsucker het volgende:
Bij een nul-urencontract is er sprake van een vast dienstverband waarin de werknemer op afroep werkt. Flexibel als de werknemer is, werkt ie de ene week niet of nauwelijks, de andere week kan dat oplopen tot veertig uur. De werkgever betaalt alleen loon uit over de daadwerkelijk gewerkte uren.

dit geldt ook voor de werknemer. heb je geen zin? hoef je niet te werken
Top! Dus in feite hoeft de bezorger helemaal niet zelf de vervanger te regelen? In dat geval kan ik 'm in feite nu een mail sturen in de trend van 'Ik wil niet die dag werken, dus ik ben er dan niet.'
pi_80015928
Tja, ik neem aan dat je werkgever sowieso niet mee gaat in 'zo snel mogelijk van te voren zeggen dat je niet kan'-regelingen. Anders gaat iedereen op 1 Januari alvast alle feestdagen roepen: "Dan kan ik niet hoor" en heeft hij niemand met Tweede Kerstdag of Oud en Nieuw e.d.

Ik zou er gewoon een mail achteraan gooien dat je liever niet werkt en of 1 van de anderen toevallig wel wil werken die dag... wie weet heb je geluk. Anders eens een balletje opgooien hoe hij het feestdagenrooster maakt (wordt er geloot? of krijg je X-feestdagen per jaar), misschien dat je dit dan kan voorkomen volgende keer.
pi_80015961
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:39 schreef EdNoolk het volgende:

[..]

Top! Dus in feite hoeft de bezorger helemaal niet zelf de vervanger te regelen? In dat geval kan ik 'm in feite nu een mail sturen in de trend van 'Ik wil niet die dag werken, dus ik ben er dan niet.'
Juridisch gezien kan het. Het feit blijft wel dat hij niet verplicht is om je in te roosteren... dus kan hij je de hele contractduur op 0 uren zetten elke week... Hard spelen heeft vaak niet echt zin!
pi_80015964
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:37 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Je had vorige week niet al aan kunnen geven dat je niet met Koninginnedag wilde werken?

Als ik een dag perse vrij wil hebben, vraag ik dat ruim vantevoren aan en ga ik niet wachten tot het rooster komt.
Ik heb daar nog helemaal niet aan gedacht, ik kijk namelijk nooit een maand vooruit omdat ik gewend ben het net voordat het rooster gemaakt gaat worden aan te geven.
pi_80016084
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:39 schreef kahlie het volgende:
Tja, ik neem aan dat je werkgever sowieso niet mee gaat in 'zo snel mogelijk van te voren zeggen dat je niet kan'-regelingen. Anders gaat iedereen op 1 Januari alvast alle feestdagen roepen: "Dan kan ik niet hoor" en heeft hij niemand met Tweede Kerstdag of Oud en Nieuw e.d.

Ik zou er gewoon een mail achteraan gooien dat je liever niet werkt en of 1 van de anderen toevallig wel wil werken die dag... wie weet heb je geluk. Anders eens een balletje opgooien hoe hij het feestdagenrooster maakt (wordt er geloot? of krijg je X-feestdagen per jaar), misschien dat je dit dan kan voorkomen volgende keer.
Ik zal het ook niet al te hard spelen hoor, alleen het was meer een voorbeeld van wat ik zou mogen. De feestdagen worden gewoon ingeroosterd op basis van wie kan er en wie mag ik volgens mij aangezien er een bezorger is die twee dagen werkt en er bezorgers zijn die geen van beide dagen werken. Ik mag beide dagen werken omdat ik alles binnen kan als enige denk ik, dus dat ik beter ben ik mijn werk heeft dus een flink nadeel, haha!

Verder bedankt voor alle reacties!
pi_80016190
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:23 schreef EdNoolk het volgende:
Hi.

(lapje tekst)
Respect! Dan typ je snel
  dinsdag 6 april 2010 @ 20:05:58 #21
268298 klotefokker
kuttige kinderen
pi_80016904
als er niemand is als vervanger omdat (bijna) iedereen al werkt lijkt het me gewoon all hands on deck. En moet je dus helaas gewoon werken lijkt me. Zonder mensen gaat de tent heel niet open natuurlijk. Ik zou wel verwachten de baas ook gewoon komt werken, en erg dankbaar is dat je op Koninginnedag op je werk bent.
pi_80016925
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:46 schreef r_one het volgende:

[..]

Respect! Dan typ je snel
Tussen het typen van de eerste paar zinnen van een OP en het posten ervan zit tijd
  dinsdag 6 april 2010 @ 20:11:17 #23
148219 Jeroen_S.
De waarheid bestaat niet
pi_80017106
ik heb hetzelfde werk in een discotheek maar kreeg net een mail dat we er nietvanuit hoeven te gaan dat we vrij kunnen gaan krijgen:P
PSV - Feyenoord 10 - 0
  dinsdag 6 april 2010 @ 20:15:22 #24
268298 klotefokker
kuttige kinderen
pi_80017254
kak moet 29ste werken:( hopen dat ik wat kan regelen.
pi_80017750
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:15 schreef klotefokker het volgende:
kak moet 29ste werken:( hopen dat ik wat kan regelen.
users die "kak" gebruiken, verdienen ook niet beter.
  dinsdag 6 april 2010 @ 20:49:57 #26
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_80018727
nU heb ik zin in pizza
  dinsdag 6 april 2010 @ 22:21:33 #27
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_80023227
Tja je hebt geen kantoorbaan ofzo dus je had kunnen weten dat er gewerkt moet worden en dat het ook wel een drukkere dag zal zijn. Maar goed dat is achteraf gepraat. Je zegt dat je beide dagen bent ingeroosterd, kun je missschien niet regelen dat je maar 1 dag hoeft te werken? Krijg je ook meer uitbetaald op de 30e? Zo ja, dan is dit wellicht is dit een lokkertje voor een collega.
Ik weet niet of je heftig wilde gaan stappen ofzo, of andere (dag)plannen had, maar misschien eerder weg of later beginnen een optie?
Ik zou als ik jou was nu wel ff kijken voor de rest van de lente/zomer wanneer je niet wil/kan werken (bevrijdingsdag bijvoorbeeld) en dat nu alvast maar doorgeven.

Succes ermee!
klerkje
pi_80069508
Tja de CAO zegt eer waarschijnlijk niks over vrijwillige basis omdat de horecacao daar niet om bekend staat. Wij hebben hetzelfde probleem,er moeten 2 mensen werken om leiding te lopen, dat is een groepje van 8 mensen, op basis van de cao is het vrijwillige basis, dus het word nu zoeken wie wil.

Bevrijdingsdag is niks bijzonders de wet verzint dat het een feestdag is maar ik werk dan met liefde. 200% + me normale uren.

Maar ja dat is bij onze cao dus het voordeel het is op "vrijwillige basis".

Wat moet je werken voor tijden dan? want New York is open van 16 tot 22? Dus ik kan me voorstellen dat jullie werken daar van 15 tot 23 ? Ik weet niet wat je plannen waren maar misschien kan je ze er om heen plannen? En bijvoorbeeld je baas vragen of je op de 29ste om 20:00 weg kan en bijvoorbeeld de 30ste pas o m18 kan beginnen ofzo? Dan kan je misschien alles gewoon toch doen?
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_80069831
Op zich logisch he; weet je als je aan dat baantje begint. Jurisich geblaat heeft weinig zin, je bent maar een koeriertje. Hij kan jou weinig maken als je niet komt opdagen, maar jij kan hem dan ook niet kwalijk nemen dat hij jou 'niet meer inroostert' (aka ontslaat).

Je had dit kunnen weten; dus je kan nu een paar dingen doen. 1. proberen een collega-brommerkoerier te regelen 2. op een normale manier aan je baas vragen of hij misschien rond wil vragen of iemand wil switchen 3. niet op komen dagen en hopen dat je je laatste salaris gewoon netjes krijgt nadat je ontslagen bent.
  donderdag 8 april 2010 @ 08:26:26 #30
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_80071863
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:49 schreef Buschetta het volgende:
nU heb ik zin in pizza
Zie je wel - het is allemaal JOUW schuld dat TS nu in de puree zit, smerige pizza-vreter

@mods en Buschetta - dat was een grapje

TS ik weet niet of je baas je kan dwingen, dat hangt ervanaf denk ik wat letterlijk in je contract en CAO staat.
Maar dit soort dingen komt wel met de job... je baas moet het wel hebben van dit soort topdagen.

Hoop dat je nog iets kunt regelen met die paar die niet ingeroosterd zijn.
  donderdag 8 april 2010 @ 09:25:27 #31
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_80072972
quote:
Op donderdag 8 april 2010 08:26 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Zie je wel - het is allemaal JOUW schuld dat TS nu in de puree zit, smerige pizza-vreter

@mods en Buschetta - dat was een grapje

Gisteren nog Pizza gegeten

It'zz tha internetz
pi_80073105
Tsja dat is het nadeel van de horeca,
Hier bij de mac moet iedereen ook verplicht op Koninginnedag werken. Het is nou eenmaal een van de drukste dagen van het jaar. Als je dan niet wil werken moet je maar buiten de horeca werken. Maar idd wel lullig dat er echt niets te regelen is.
pi_80073855
Wat wil je dan doen op Koninginnedag

Vrij willen voor koninginnedag!
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 8 april 2010 @ 10:07:04 #34
8372 Bastard
Persona non grata
pi_80073934
Vraag je gewoon een compensatiedag
The truth was in here.
  donderdag 8 april 2010 @ 10:09:27 #35
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_80073994
quote:
Op donderdag 8 april 2010 10:07 schreef Bastard het volgende:
Vraag je gewoon een compensatiedag
pi_80074060
Dubbel loon, lekker toch.

-of 50 % extra, als je onder de horeca-cao valt.

[ Bericht 29% gewijzigd door Adfundum op 08-04-2010 10:18:30 ]
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_80075640
niet als je bij de Mac werkt dat schijnt niet verplicht te zijn als je niet vast in dienst bent. Kan iemand me juridisch iets er over vertellen? ik ben het zat om de officiele feestdagen zonder toeslag te werken of vrije dagen
pi_80075784
quote:
Op donderdag 8 april 2010 11:10 schreef piepkuiken21 het volgende:
niet als je bij de Mac werkt dat schijnt niet verplicht te zijn als je niet vast in dienst bent. Kan iemand me juridisch iets er over vertellen? ik ben het zat om de officiele feestdagen zonder toeslag te werken of vrije dagen
Ik heb ook bij de mac gewerkt, maar mijn zinsbouw was toch een stuk beter. Probeer het nog eens?
pi_80076196
ik ben niet zo sterk in het gebruik van punten en komma's.
Het schijnt volgens Mac Donalds NL zo te zijn: dat ze niet verplicht zijn op feestdagen toeslag te hoeven betalen. Dit omdat de horeca COA dat zo voorschrijft. Nu zegt de horeca COA iets onduidelijks er over. Ik ben van mening dat ik daar recht op heb omdat ik het in een andere vestiging wel kreeg. Kan iemand mij juridisch er iets over vertellen. Mijn CAO is het horeca CAO.
Volgens MD NL behoor je het wel te krijgen als je meer dan 4 jaar aaneengesloten gewerkt hebt, ik vind dat raar want diegene die er 4 jaar werkt is echt niet anders dan iemand die er net werkt qua voorwaarden.

Kan iemand daar iets over vertellen?
pi_80076371
Toen ik er werkte kreeg ik het wel omdat ik er inderdaad langer werkte, maar dat was omdat de CAO was aangepast in de tijd dat ik er werkte. Voor die verandering was het wel zo dat je toeslag kreeg op feestdagen,r werken na 12 uur 's nachts en werken op zondag. Daarna dus niet meer.
Dus als je bent aangenomen na die verandering, krijg je niets extra.

Ook niet meer dan terecht lijkt me. Je kiest zelf werk uit waarin het mogelijk is om op die tijdens of dagen te werken. Waarom zou je dan extra krijgen? Als dominee werk je altijd op zondag, dan zou het ook gek zijn als je zondagtoeslag krijgt.
pi_80078677
ik werk fulltime waarom moet ik op alle belangrijke dagen in het jaar dan ook werken voor hetzelfde loontje? alle andere mensen in andere horeca gelegenheden krijgen het wel dus waar wij niet?
pi_80078737
Had het eerder doorgegeven, dan had je werkgever er rekening mee kunnen houden
pi_80078779
dat is ook een redelijk groot probleem bij iets van een mac of NY, ze luisteren niet naar je. Je moet en je hebt geen keuze
pi_80079011
Dan doe je het verkeerd..

Ben je zwart?
Heb je banden om je benen en armen?
Heb je een bordje met pakezel om je nek hangen en een grote bulk met rotzooi op je rug?
Lig je meerdere keren per dag met je benen wijd?

Zo nee, dan ben je geen slaaf.
En heb je dus ook rechten.
Je werkgever is geen slavendrijver.. Je hebt keuze. Beetje meer in je schoenen staan.
pi_80095742
quote:
Op donderdag 8 april 2010 12:30 schreef piepkuiken21 het volgende:
dat is ook een redelijk groot probleem bij iets van een mac of NY, ze luisteren niet naar je. Je moet en je hebt geen keuze
Ik zou gewoon een toeslag eisen en anders kijken in je contract of ze kunnen eisen dat je werkt.
pi_80110175
helaas als je met zulke dingen aankomt pakken ze je op je uren, omdat het allemaal van die vage contracten zijn. Ik werk rond de 30- 40 uur in de week en heb een contract voor 4 uur in de week, die maar volgens hun niet om te zetten zijn.
pi_80110246
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:39 schreef EdNoolk het volgende:

[..]

dat kan... vraag is of je daarna nog welkom bent
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  vrijdag 9 april 2010 @ 10:17:05 #48
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_80114618
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 01:23 schreef piepkuiken21 het volgende:
helaas als je met zulke dingen aankomt pakken ze je op je uren, omdat het allemaal van die vage contracten zijn. Ik werk rond de 30- 40 uur in de week en heb een contract voor 4 uur in de week, die maar volgens hun niet om te zetten zijn.
Drie maanden
In het geval van structureel overwerk, dient u de termijn van drie maanden goed in de gaten houden. Wettelijk is namelijk bepaald dat als de werknemer feitelijk - structureel - meer werkt dan hij volgens zijn arbeidsovereenkomst verplicht is te werken, de omvang van de arbeid vermoed wordt gelijk te zijn aan de gemiddelde omvang van de arbeid per maand in de drie voorafgaande maanden. Met andere woorden: de arbeidsovereenkomst is structureel uitgebreid met het aantal uren dat door werknemer in de drie maanden daarvoor is overgewerkt. Het is dan aan de werkgever om te bewijzen dat deze uitbreiding van de arbeidsovereenkomst niet op zijn plaats is.
pi_80170864
Niemand die wil/kan werken die dag. Ik moet van 16.30 tot 8 uur, het is máár 3,5 uur maar wel 3,5 uur die precies zo vallen dat je niet echt ver weg kan gaan of zo. Ik krijg geen 1 dag in het jaar meer dan 100% betaald? Ik heb het nu maar geaccepteerd voor wat het is, valt toch niet op te lossen haha .
pi_80172046
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 21:47 schreef EdNoolk het volgende:
Niemand die wil/kan werken die dag. Ik moet van 16.30 tot 8 uur, het is máár 3,5 uur maar wel 3,5 uur die precies zo vallen dat je niet echt ver weg kan gaan of zo. Ik krijg geen 1 dag in het jaar meer dan 100% betaald? Ik heb het nu maar geaccepteerd voor wat het is, valt toch niet op te lossen haha .
Een teken van zeer slecht werkgeverschap, dat je hiervoor niets extra's krijgt uitbetaald. Misschien werken er veel studenten en maakt de werkgever misbruik van het feit dat de lagere lonen voor deze groep werknemers niet structureel zijn.
pi_80175272
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 21:47 schreef EdNoolk het volgende:
Whaha, en wat verdien je dan? 10 euro netto?
Gunstige tijden ook
pi_80176255
wees blij dat je niet zoals ik 18:00-0:00 moet werken, met al die dronkenlappen
pi_80225283
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 01:23 schreef piepkuiken21 het volgende:
Dat kunnen ze wel tegen je zeggen....en blijkbaar geloof je ze ook nog!!!

Maar wat hier al eerder werd gezegt is bij jou van toepassing! Ik zou de flexwet er maar op gaan naslaan! Maar het is niet als je 3 maanden structureel overwerkt maar 6 maanden en dan kijken ze maar 3 maanden terug! Het enige nadeel is dat ze naar een week kunnen kijken waarin je toevallig het minst hebt gewerkt!!!

Het hetzelfde aan het handje gehad! Ik werktte op basis van 0 uren en heb netjes na een half jaar aangegeven dat ik graag uren op contract wilde krijgen! Ik werktte gemiddeld 20 uur in de week en dacht dat ook te krijgen.....NIET dus!!! De werkgever heeft een addertje onder het gras gevonden bij de flexwet en bood mij dus een contract aan van 8 uur (had toevallig eens een week maar 8 uur gewerkt)....en die 8 uur konden ze ook nog eens over 3 dagen verspreiden!

Maar in jouw geval kun je contractaanpassing aanvragen en is je werkgever in ieder geval verplicht dit te geven maar let op het addertje!!!
Belastingdienst? ppppffffttt
pi_80231102
Gewoon werken!

Niemand vind het leuk op feestdagen te werken, maar in sommige functies weet je dat het normaal is dat je op zulke dagen toch verwacht wordt. Jouw functie is er daar 1 van.

Over het algemeen is wordt dan de volgende regeling vastgehouden.

Kerst OF oud & nieuw werken
Pasen OF pinksteren werken.
Hemelvaart OF koninginnedag werken

Elke keer is 1 van de 2 werken, ander vrij.

Dus jij mag nu rustig van je baas verwachten dat je met hemelvaart vrij bent.
Je kan het op je 0-uren gooien maar daar maakt je vrienden mee denk ik.
pi_80235661
Man, tot 20 uur. Daarna begint het feest pas
pi_80251222
quote:
Op maandag 12 april 2010 16:42 schreef covie het volgende:
Gewoon werken!

Niemand vind het leuk op feestdagen te werken, maar in sommige functies weet je dat het normaal is dat je op zulke dagen toch verwacht wordt. Jouw functie is er daar 1 van.

Over het algemeen is wordt dan de volgende regeling vastgehouden.

Kerst OF oud & nieuw werken
Pasen OF pinksteren werken.
Hemelvaart OF koninginnedag werken

Elke keer is 1 van de 2 werken, ander vrij.

Dus jij mag nu rustig van je baas verwachten dat je met hemelvaart vrij bent.
Je kan het op je 0-uren gooien maar daar maakt je vrienden mee denk ik.
kerst, oudjaar, nieuwjaar pasen ik heb ze allemaal gewerkt. dus die vlieger gaat niet op
pi_80251247
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 01:40 schreef piepkuiken21 het volgende:

[..]

kerst, oudjaar, nieuwjaar pasen ik heb ze allemaal gewerkt. dus die vlieger gaat niet op
Kies je zelf voor, jankzak.
pi_80251262
Gelukkig dan ben ik vrij.
Nu maar hopen dat het weer mee zit
Carpe diem quam minimum credula postero.
pi_80267462
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 01:40 schreef piepkuiken21 het volgende:

[..]

Heb je dit al eens voorgelegd aan de restaurant of roostermanager? Die zou je namelijk verder kunnen helpen, helemaal als je al zoveel feestdagen hebt gewerkt.

Hier is het zo dat iedereen standaard op Koninginnedag moet werken, het is namelijk de drukste dag van het jaar en dit wordt bij sollicitatiegesprekken ook gemeld. Daarnaast moeten mensen verplicht 1 dag werken rond kerst. (oud/nieuw kerstdagen kerstavond tot 19.00) Voor de rest is het redelijk vrij. Maar rond feestdagen kan het lastig zijn om vrij te krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')