abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 april 2010 @ 17:37:15 #201
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_80233188
TS heeft een nieuwe woning, 2 meter onder de kaapsviooltjes.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_80234343
Nee hoor, helemaal geen runaway topic...

Gisteren hebben de drie bewoners (zoontje van de huisbaas, andere huisgenoot en ik) een gesprek gehad met de huisbaas. In het begin van het gesprek was hij nog al beledigd dat wij niet zonder slag of stoot van plan waren te vertrekken maar nadat hij onze argumenten had gehoord werd hij iets redelijker. Wij hebben hem voorgesteld om zelf (huisgenoot en ik) een 3e huurder te zoeken, zelf had hij daar nog niet aan gedacht maar hij was wel bereid uit te zoeken in hoeverre dat financieel gunstig is voor hem (want zoonlief gaat weer thuiswonen zoals het er nu uitziet).

Mocht het voor hem financieel niet gunstig zijn stelde hij het volgende voor: dat we mogen blijven zitten tot 1 Augustus (aangezien in de tweede week van juli nog tentamens heb) en dat we die laatste maand dan geen huur hoeven te betalen mits we boel schoon en netjes achterlaten (wat we toch al van plan waren). De uitgevoerde werkzaamheden zouden volgens hem dan opwegen tegen die laatste maand gratis huren.

Ik heb ook tegen hem gezegd dat ik zijn voorstel wel wil overwegen maar natuurlijk liever een 3e huurder heb...
  maandag 12 april 2010 @ 18:26:22 #203
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_80234668
1 maand geen huur als je er per 1 augustus vrijwillig uitgaat? Die man is niet goed bij zijn hoofd. een fooi van 450 euro.
pi_80235867
quote:
Op maandag 12 april 2010 18:16 schreef TechnoThijs het volgende:

Mocht het voor hem financieel niet gunstig zijn stelde hij het volgende voor: dat we mogen blijven zitten tot 1 Augustus (aangezien in de tweede week van juli nog tentamens heb) en dat we die laatste maand dan geen huur hoeven te betalen mits we boel schoon en netjes achterlaten (wat we toch al van plan waren). De uitgevoerde werkzaamheden zouden volgens hem dan opwegen tegen die laatste maand gratis huren.

Ik heb ook tegen hem gezegd dat ik zijn voorstel wel wil overwegen maar natuurlijk liever een 3e huurder heb...
Dat lijkt me wat mager. De zomer is een slappe tijd om het huis te verkopen, en september zal een lastige tijd zijn om een kamer te vinden. Ik zou op wel op een maand of 4 a 5 mikken, dan heb je tijd om goede vervangende woonruimte te vinden. En dan kun je de startdatum ook niet kiezen, dus heb je dat geld niet allemaal zomaar in het handje.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_80235976
quote:
Op maandag 12 april 2010 18:26 schreef Stefan het volgende:
1 maand geen huur als je er per 1 augustus vrijwillig uitgaat? Die man is niet goed bij zijn hoofd. een fooi van 450 euro.
Idd

De vastgestelde verhuiskosten is trouwens zo'n 5300 euro dit jaar
Zie ook http://www.rijksoverheid.(...)ostenvergoeding.html
quote:
Sinds 27 februari 2010 moeten ook particuliere en commerciėle verhuurders de verhuiskosten vergoeden aan huurders.
pi_80238875
quote:
Op maandag 12 april 2010 19:01 schreef Piles het volgende:

[..]

Idd

De vastgestelde verhuiskosten is trouwens zo'n 5300 euro dit jaar
Zie ook http://www.rijksoverheid.(...)ostenvergoeding.html
[..]

Dat is alleen voor een zelfstandige woonruimte, dus dat gaat niet door...
Kom je hier vaker, of loop je stage?
  maandag 12 april 2010 @ 20:18:11 #207
8369 speknek
Another day another slay
pi_80239320
Ik vind het best aardig. Kijk, natuurlijk heeft TS 'recht' op meer, maar die vriend's vader is geen professionele huisjesmelker en zal er waarschijnlijk ook niet al te veel op verdienen, op het moment dat hij er vanaf wil vind ik dat je gewoon moet zeggen okay, bedankt voor de fijne jaren, beetje billijke overgangsregeling en ik zoek wel iets nieuws.

En misschien mag je wel blijven zitten totdat het huis ook daadwerkelijk is verkocht.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 12 april 2010 @ 20:36:17 #208
54408 Parzival
Where it happens
pi_80240172
what he said..

gewoon vriendendienst!
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  maandag 12 april 2010 @ 23:41:30 #209
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_80248703
quote:
Op maandag 12 april 2010 18:16 schreef TechnoThijs het volgende:
Nee hoor, helemaal geen runaway topic...

Gisteren hebben de drie bewoners (zoontje van de huisbaas, andere huisgenoot en ik) een gesprek gehad met de huisbaas. In het begin van het gesprek was hij nog al beledigd dat wij niet zonder slag of stoot van plan waren te vertrekken maar nadat hij onze argumenten had gehoord werd hij iets redelijker. Wij hebben hem voorgesteld om zelf (huisgenoot en ik) een 3e huurder te zoeken, zelf had hij daar nog niet aan gedacht maar hij was wel bereid uit te zoeken in hoeverre dat financieel gunstig is voor hem (want zoonlief gaat weer thuiswonen zoals het er nu uitziet).

Netjes aangepakt. Met praten kom je een eind.
Ik zou wel naast het zoeken van een nieuwe huisgenoot ook uitkijken naar een andere kamer, zo kom je niet in de problemen. Veel huurders verlaten eind juni en in juli hun kamer en daarna kan het erg lastig worden.
pi_80271529
quote:
Op maandag 12 april 2010 18:26 schreef Stefan het volgende:
wat hij zegt
Ik wil niet zeggen dat je er een bedrag a la ¤10.000 uit moet slepen.... maar hier zit zeker wel wat meer in, aangezien hij afhankelijk is van jullie en jij niet van hem
pi_80326211
TVP wegens verzoek tot opzeggen huur
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_80327224
Volgens mij was deze situatie te omzeilen geweest door de zoon als enige het pand te laten huren - en vervolgens aan hem de onderhuur te laten. Op het moment dat de zoon in dat geval de huur opzegt, moeten de onderhuurders ook vertrekken.

Dus, met andere woorden, de hoofdbewoner tikt bij zijn vader 1350 euro af en incassseert vervolgen 900 euro van de andere huurders. Hij kan de huur die hij incasseert verrekenen met de kosten en zal dus uiteindelijk geen inkomstenbelasting erover hoeven betalen. Voor de vader verandert er in feite niets, zijn belasting valt sowieso in bpx 3.

Het probleem van de huisvestingsvergunning bestaat waarschijnlijk niet, aangezien de woning (waarschijnlijk?) in de vrije sector valt.
pi_80331066
Mooie oplossing imo.
Kan je ook na 1 september nog over de vloer bij ze komen.
  donderdag 15 april 2010 @ 04:55:11 #214
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_80331285
quote:
Volgens mij was deze situatie te omzeilen geweest door de zoon als enige het pand te laten huren - en vervolgens aan hem de onderhuur te laten. Op het moment dat de zoon in dat geval de huur opzegt, moeten de onderhuurders ook vertrekken
Ten opzichte van de onderhuurders is de huurder dan gewoon de verhuurder en daarmee schuif je de verantwoordelijkheid alleen maar door naar de zoon. Die is dan verplicht om het contract na te komen en dat is woonruimte leveren. Als hij dat niet meer kan, kom je vanzelf uit op alsnog een schadevergoeding.
pi_80498476
Zoals dit voor alle huurcontracten geldt, geldt dit ook voor bovenstaande: koop breekt geen huur. Oftewel als de vader van jouw huisgenoot het huis wil verkopen, dan zal hij die moeten verkopen inclusief huurders. Dat staat vast. Daar hoef je niet over te onderhandelen. Uiteraard is het wel fijn als dit op een prettige manier gebeurt.

Succes ermee
Juridisch advies nodig? Maar geen behoefte aan een hoge kostenpost? Ga dan naar:
| www.consolve.nl |
pi_80584902
En maar klagen dat er zoveel projectontwikkelaars panden leeg laten staan voordat ze er mee aan de gang kunnen gaan
pi_80597267
quote:
Op donderdag 22 april 2010 04:26 schreef tjoptjop het volgende:
En maar klagen dat er zoveel projectontwikkelaars panden leeg laten staan voordat ze er mee aan de gang kunnen gaan

Uiteindelijk nog netjes opgelost door TS.

Proberen geld te vangen in zo'n situatie
pi_80597704
quote:
Op donderdag 22 april 2010 14:40 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Uiteindelijk nog netjes opgelost door TS.

Proberen geld te vangen in zo'n situatie
Hoezo opgelost?
  vrijdag 25 juni 2010 @ 13:56:57 #219
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_83284299
En? Woon je er nog?
  vrijdag 25 juni 2010 @ 14:18:16 #220
58560 Oksel
Gezellig.
pi_83285288
Ja, spannend enzo.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 14:22:19 #221
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_83285492
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:45 schreef Palomar het volgende:
Ik vind de 450 euro per maand die je nu betaalt voor 18m3 ook weer niet supergoedkoop voor een 'vriendendienstje'. Voor de 2x450=900 euro per maand die hij hiermee ophaalt (dus exclusief de zoon) is ie volgens mij al aardig uit de kosten als het een niet al te groot huis is. Zoonlief zit er dan zowat gratis. Maw. jullie zitten niet in dat huis omdat ie jullie zo aardig vindt, maar puur om de kosten ruimschoots te dekken.

Ben ook geen voorstander van het uitbuiten van de situatie (blijft toch de pa van een vriend), maar je kunt er wel enigszins zakelijk mee omgaan, door bijv. een redelijke termijn af te spreken waarop je eruit moet. Bijv. 6 maanden of tot het einde van dit jaar. Per 1 juli vind ik echt te kort. Verhuiskosten vind ik wat overdreven (studentenkamertje heb je in 1 ochtend leeg mbv. de auto van je ouders die je gratis leent). Zou sowieso met schadevergoedingen in geld beginnen, want aan die paar euro's heb je niks. Het is imo veel belangrijker dat je er nog even kunt wonen en rustig op zoek kunt naar iets anders.
Waarom koop jij het huis niet dan en verhuurd aan een aantal medestudenten de kamers?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 14:26:25 #222
58560 Oksel
Gezellig.
pi_83285698
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 14:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom koop jij het huis niet dan en verhuurd aan een aantal medestudenten de kamers?
Goed idee. Zorg dat je ouders garant staan, en koop het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')