Hoezo? Het geeft aan dat door overheidsbemoeienis de markt volkomen scheef gegroeid is. Een beetje VVD-er of ander soort liberaal zou zich er aan kapot ergeren toch?quote:Op woensdag 7 april 2010 15:48 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Weer zo'n kort-door-de-bocht-ik-geef-m'n-bek-maar-een-douw-stukje
Helemaal mee eens. Persoonlijk denk ik er ook zo over. Ik heb jarenlang een vaste relatie, maar zijn pas sinds 1 jaar uit huis. We hebben bewust ervoor gekozen om te gaan huren, omdat je niet weet hoe de relatie zich gaat houden. Als ik in mijn omgeving kijk, zie ik vooral stelletje die van hun eerste verdiende maandsalaris, gelijk naar de bank rennen om een bouwval van 2 ton te kopen. En niet zelden ploft de relatie en zit je met een te duur huis. Er wordt simpelweg niet meer nagedacht over eventuele gevolgen. En het erge is, dat niet nadenken beloond wordt. De overheid heeft talloze regelingen om de boel niet te laten klappen. Soms vraag ik me af waarom ik me niet kansloos in de schulden steek..............quote:Op woensdag 7 april 2010 15:43 schreef xenobinol het volgende:
[..]
En hoe moet dat dan met al die mensen die het probleem hebben dat zij zich niet in willen laten met het nemen van onverantwoordelijk hoge risico's? Deze mensen worden aan alle kanten bestraft door het volk dat maar doet. Ik vind dat deze mensen wel degelijk geconfronteerd mogen worden met de kwalijke gevolgen. Niet dat ik dit mijn medemens gun maar gewoon omdat het nu eenmaal zo in het leven gaat. In Den Haag is met al reeds begonnen met het beleid van de hand boven de hoofden houden van mensen die de gemeenschap op kosten jagen![]()
Onder het mom van: "maar de noodopvang kost ook een hoop centjes", in de VSA zijn ze tenminste een stuk consequenter en mogen die mensen fijn in een tentenkamp gaan wonen
De tendentieuze kop 'hoeveel kost het de schatkist' is gewoonweg onwaar. Dat geld komt immers niet op spaarrekeningen terecht.quote:Op woensdag 7 april 2010 16:16 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Hoezo? Het geeft aan dat door overheidsbemoeienis de markt volkomen scheef gegroeid is. Een beetje VVD-er of ander soort liberaal zou zich er aan kapot ergeren toch?
Goed planquote:Op woensdag 7 april 2010 16:19 schreef Freak188 het volgende:
Soms vraag ik me af waarom ik me niet kansloos in de schulden steek..............
Jawel, voornamelijk op de bankrekening van zelfbenoemde topbankiersquote:Op woensdag 7 april 2010 16:23 schreef Five_Horizons het volgende:
De tendentieuze kop 'hoeveel kost het de schatkist' is gewoonweg onwaar. Dat geld komt immers niet op spaarrekeningen terecht.
Iemand die het snaptquote:Op woensdag 7 april 2010 16:23 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
De tendentieuze kop 'hoeveel kost het de schatkist' is gewoonweg onwaar. Dat geld komt immers niet op spaarrekeningen terecht.
Dus? Ik wil ook wel een belastingkorting krijgen, moet ik mezelf nu ook onverantwoordelijk gaan gedragen en een vermogen gaan lenen voor een betonnen kippenhok? Ik vind het prima dat mensen dat doen, maar dan niet gaan zeuren als de overheid besluit de HRA in te perken of zelfs helemaal te stop te zetten.quote:Op woensdag 7 april 2010 16:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iemand die het snapt
Iedereen die HRA heeft is een netto betaler aan de BV Nederland,
Heb ik niet gedaan.quote:Op woensdag 7 april 2010 13:46 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het zou ook een hoop schelen als je je niet tot je oogballen toe had laten financieren
Wat is er nou onverantwoordelijk aan het kopen van een huis? Niet iedereen zit tot z'n nek toe in de schulden.quote:Op woensdag 7 april 2010 17:03 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dus? Ik wil ook wel een belastingkorting krijgen, moet ik mezelf nu ook onverantwoordelijk gaan gedragen en een vermogen gaan lenen voor een betonnen kippenhok? Ik vind het prima dat mensen dat doen, maar dan niet gaan zeuren als de overheid besluit de HRA in te perken of zelfs helemaal te stop te zetten.
Als je belastingkorting wil koop je een huisquote:Op woensdag 7 april 2010 17:03 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dus? Ik wil ook wel een belastingkorting krijgen, moet ik mezelf nu ook onverantwoordelijk gaan gedragen en een vermogen gaan lenen voor een betonnen kippenhok? Ik vind het prima dat mensen dat doen, maar dan niet gaan zeuren als de overheid besluit de HRA in te perken of zelfs helemaal te stop te zetten.
Iedereen?quote:Op woensdag 7 april 2010 16:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Iemand die het snapt
Iedereen die HRA heeft is een netto betaler aan de BV Nederland,
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
Ik moet meer belasting betalen omdat jij minder betaald, dus ik ben voor het afschaffen ervan.quote:Op woensdag 7 april 2010 17:12 schreef HansvD het volgende:
[..]
Heb ik niet gedaan.
Maar wil jij elke maand 350 euro extra afstaan aan de overheid? Ik niet.
Daarom ben ik voor de instandhouding van de HRA. Goed voor mijn portomonee.
Wat houdt je tegen om ook een huis te kopen?quote:Op woensdag 7 april 2010 19:24 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik moet meer belasting betalen omdat jij minder betaald, dus ik ben voor het afschaffen ervan.
Het kopen van een huis is geen onverantwoordelijke daad, hoe je de boel financiert kan wel zeer riskant zijn. Ik beweer ook niet dat iedereen zich schuldig maakt aan onverantwoordelijk gedrag, maar zeker met de enorme prijsstijgingen van de afgelopen jaren zijn veel starters over gegaan tot onverantwoordelijk gedrag.quote:Op woensdag 7 april 2010 17:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat is er nou onverantwoordelijk aan het kopen van een huis? Niet iedereen zit tot z'n nek toe in de schulden.
Nope, dan pleit je voor afschaffing van de HRAquote:Op woensdag 7 april 2010 17:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als je belastingkorting wil koop je een huis
De slechte verhouding tussen de vraagprijs en datgene wat je voor die prijs krijgt.quote:Op woensdag 7 april 2010 19:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat houdt je tegen om ook een huis te kopen?
Heb jij effe pechquote:Op woensdag 7 april 2010 19:27 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De slechte verhouding tussen de vraagprijs en datgene wat je voor die prijs krijgt.
Nope, degene die mij zijn waar probeert aan te prijzen, die heeft pechquote:
Jij betaalt meer belasting omdat iemand anders wel waar koopt. Dat lijkt me een duidelijk gevalletje van genaaid wordenquote:Op woensdag 7 april 2010 19:28 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nope, degene die mij zijn waar probeert aan te prijzen, die heeft pech
Als de prijzen een beetje redelijk zouden zijn, dan zou ik het misschien zo kunnen voelen. Maar met de huidige marktprijzen voel ik me niet genaaidquote:Op woensdag 7 april 2010 19:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jij betaalt meer belasting omdat iemand anders wel waar koopt. Dat lijkt me een duidelijk gevalletje van genaaid worden
Volgens mij ben jij gewoon een mol. Je gedrag in deze topic reeks is zo onderhand het beste argument tegen de HRA.quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
HRA niet afschaffen is ook duidelijk
Mwah, van mij hoeft die afschaffing ook niet. En bij de komende verkiezingen ga ik daar, samen met veel NLers, eens extra op letten.quote:Op woensdag 7 april 2010 20:05 schreef Jordi1978 het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij gewoon een mol. Je gedrag in deze topic reeks is zo onderhand het beste argument tegen de HRA.
Dat is natuurlijk je goed recht, maar ik neem aan dat er ook nog andere punten zijn waar je aandacht voor hebt?quote:Op woensdag 7 april 2010 20:07 schreef capricia het volgende:
Mwah, van mij hoeft die afschaffing ook niet. En bij de komende verkiezingen ga ik daar, samen met veel NLers, eens extra op letten.
Tuurlijk, maar dat valt een beetje buiten dit topic. Zelf ben ik voorstander van goed en betaalbaar onderwijs, en nog zo wat punten.quote:Op woensdag 7 april 2010 20:11 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk je goed recht, maar ik neem aan dat er ook nog andere punten zijn waar je aandacht voor hebt?
Mee eens, goed onderwijs is de backbone van de toekomstige economie imhoquote:Op woensdag 7 april 2010 20:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dat valt een beetje buiten dit topic. Zelf ben ik voorstander van goed en betaalbaar onderwijs, en nog zo wat punten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |