abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 6 april 2010 @ 20:05:14 #26
236264 crew  capricia
pi_80016873
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:04 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Wat er nu nog is uitgedeel d lijkt een extraatje bovenop de oude regeling.
Ah, okay! Nou snap ik het...het zou sws dus eigenlijk vorig jaar eindigen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 6 april 2010 @ 20:06:32 #27
236264 crew  capricia
pi_80016928
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:04 schreef droom_econoom8 het volgende:
Voor degene die in alle 50 edities heeft gepost, de NOS zoekt contact met woningmarktdeskundigen:
http://nos.nl/artikel/148(...)arktdeskundigen.html

DAM?
Of zeepbel? Die houdt er ook een bijzonder website op na!
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 6 april 2010 @ 20:06:47 #28
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_80016943
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:05 schreef capricia het volgende:

[..]

Ah, okay! Nou snap ik het...het zou sws dus eigenlijk vorig jaar eindigen.
Dat lijkt althans zo. In feite had men gewoon een budget :-)
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
  dinsdag 6 april 2010 @ 20:09:03 #29
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_80017014
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:06 schreef capricia het volgende:

[..]

Of zeepbel? Die houdt er ook een bijzonder website op na!
Het is niet zo moeilijk. Als ik voldoende tijd had, had ik een obscuur onderwerp gekozen waar mijn werkgever niks van vind en niks om geeft. En dan wachten tot er iets over komt in het nieuws, dan kun je losgaan als truffeldeskundige, doolhovendeskundige of als Benindeskundige maar in allerhande shows.

Benindeskundige is trouwens moeilijker, omdat je concurrentie hebt van de professionele subsidiesponzen.

"Deskundige" is géén beschermde titel.
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_80017237
De Christenunie begint dus op drie fronten aan de HRA te zagen

52% naar 42% gelijk voor nieuwe hypotheken
Tot maximum van 750.000
Van 42% door naar 30% in tien jaar

Dat zet dus wel de toon voor de toekomst
pi_80017616
Ik ben niet zo van het CU, maar het mag van mij nog best 'strenger'
  Moderator dinsdag 6 april 2010 @ 20:25:30 #32
236264 crew  capricia
pi_80017666
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:24 schreef inXs het volgende:
Dan gaat helemaal alles op slot...en dat wil je nu echt niet in deze tijd.
Beter is om even te wachten tot alles weer goed gaat.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80017760
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:24 schreef inXs het volgende:
nee dat hoeft niet, ook de huursubsidie moet eraan en de huren moeten vrij gelaten, de woningbouw moet aan de markt worden gelaten en de overheid moet kavels grond beschikbaar stellen voor zelfbouw door starters .

Er moet van alles gebeuren, maar het begin is er
pi_80020111
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Dan gaat helemaal alles op slot...en dat wil je nu echt niet in deze tijd.
Beter is om even te wachten tot alles weer goed gaat.
Als je met "als alles weer goed gaat" bedoelt dat de daling in huizenprijzen stopt... binnen 8 tot 12 jaar dus, en dan nog 30 jaar afbouwen... ja waarom ook niet he

Er moet gewoon snel duidelijkheid komen over wat de regering met de HRA gaat doen, dat is van grootste belang. Afschaffen op 10 tot 15 jaar lijkt mij zeker zeer realistisch. Aftrek beperken tot een bepaald percentage is natuurlijk ook een manier, maar ben daar niet zo voor te vinden. Aftrek tot een bepaald woningbedrag, dat dan jaarlijks geindexeerd wordt lijkt me een beter idee. Dit bedrag moet dan ook realistisch zijn, maar kan volgens mij liggen tussen 250 en 400k.
  Moderator dinsdag 6 april 2010 @ 21:24:13 #35
236264 crew  capricia
pi_80020279
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 21:20 schreef Emu het volgende:

[..]

Als je met "als alles weer goed gaat" bedoelt dat de daling in huizenprijzen stopt... binnen 8 tot 12 jaar dus, en dan nog 30 jaar afbouwen... ja waarom ook niet he
Das enkel een aanname...
Maar ik doelde meer op de economie, werkloosheid etc.
quote:
Er moet gewoon snel duidelijkheid komen over wat de regering met de HRA gaat doen, dat is van grootste belang. Afschaffen op 10 tot 15 jaar lijkt mij zeker zeer realistisch. Aftrek beperken tot een bepaald percentage is natuurlijk ook een manier, maar ben daar niet zo voor te vinden. Aftrek tot een bepaald woningbedrag, dat dan jaarlijks geindexeerd wordt lijkt me een beter idee. Dit bedrag moet dan ook realistisch zijn, maar kan volgens mij liggen tussen 250 en 400k.
Duidelijkheid is wel heel belangrijk. Dat ben ik met je eens.
Maar timing doet er ook toe.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80020583
HRA niet afschaffen is ook duidelijk
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Moderator dinsdag 6 april 2010 @ 21:32:12 #37
236264 crew  capricia
pi_80020720
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 21:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ook die mededeling moet je goed timen...gezien alle heftige emoties in deze reeks.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 6 april 2010 @ 22:54:20 #38
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_80024757
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 21:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Een kabinet duurt tegenwoordig niet meer dan 2 à 3 jaar. Dus je hebt zo weer verkiezingen en dan hangt het afschaffen weer boven ons hoofd.

Dus HRA niet afschaffen is onzekerheid laten voortduren. Dit omdat de HRA geen draagvlak meer heeft. Dit omdat de HRA economisch contraproductief is. Dit omdat de overheid geld nodig heeft en er bij de HRA iets valt te halen. Nothing lasts forever, en de HRA al helemaal niet. Vroeg of laat wordt de HRA afgeschaft. Stel niet uit tot morgen wat gij heden doen kan.
pi_80024966
Er is geen noodzaak om de HRA afd te schaffen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 6 april 2010 @ 23:25:40 #40
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_80026058
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Er is geen noodzaak om de HRA afd te schaffen
Ja, natuurlijk, de staat kan ook schulden maken. Hypotheek schuld voor de burger, staatschuld voor de bank. Wat Griekenland kan, kunnen wij beter.
pi_80026102
Dus zeg maar dat als je een hypotheek hebt heb je eigenlijk een obligatie van de Nederlandse staat?
pi_80026130
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 21:20 schreef Emu het volgende:

[..]

Een beperking tot een x bedrag lijkt mij onuitvoerbaar, daar gaan de banken weer allerlei trucs voor verzinnen. Zoals 'leen nu 400k voor 8% en krijg een bonus van 100k contant'

Per schaal afschaffen, lijkt mij nog de meest eenvoudig en haalbare oplossing. Naast de afschaffing van de huur toeslag en versoepeling van huurverhogingen moet het onderdeel zijn van een pakket maatregelen die arbeid goedkoper/aantrekkelijker maken.
pi_80026512
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 23:27 schreef lutser.com het volgende:

Naast de afschaffing van de huur toeslag en versoepeling van huurverhogingen moet het onderdeel zijn van een pakket maatregelen die arbeid goedkoper/aantrekkelijker maken.

Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_80026577
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 23:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dus zeg maar dat als je een hypotheek hebt heb je eigenlijk een obligatie van de Nederlandse staat?
Nee, met een hypotheek heb je gewoon een berg schulden.
I'll sing you a lullaby.
pi_80026608
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 23:25 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk, de staat kan ook schulden maken. Hypotheek schuld voor de burger, staatschuld voor de bank. Wat Griekenland kan, kunnen wij beter.
Ik vrees het, want wij hebben dezelfde mentaliteit
I'll sing you a lullaby.
  Moderator dinsdag 6 april 2010 @ 23:39:55 #46
236264 crew  capricia
pi_80026645
Het is laat op de avond, maar toch hier mijn spinsels:
Het afschaffen van de HRA lijkt mij ook allerlei nieuwe situaties creeren met nieuwe kansen voor banken, tussenpersonen etc.

-Niemand kiest meer voor een spaarhypotheek, want wat is het voordeel zonder HRA? Hierop volgend: Mensen bij wie de vastgezette hyp.rente op termijn afloopt, en die een spaarhyp. hebben, gaan een andere constructie overwegen. Hoera voor de aanbieders en notarissen.

-Hyp.rente staat vaak voor langere tijd vast, zeg 10 soms 20 jaar. Rente op de spaarrekening kan nog wel eens hoger worden in die tijd dan de hyp.rente die je betaalt.
Veel mensen lenen nu tegen minder dan 5%. In de tijd van Icesave, NIBC etc met hun hoge rentes (en das eigenlijk nog heel kort geleden), was de rente 5.25%..direct opneembaar... vastzetten op dat moment leverde nog meer rente op. Dus de consument wil constructies waarin het makkelijker is om alle overwaarde snel op te nemen en die in een spaardepot te stoppen...naar eigen inzicht.

Ik voorspel gouden tijden bij de hypotheker en dat soort bedrijven...!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80026703
feli
pi_80026754
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 23:36 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Mijn inziens moet de afschaffing van de hra onderdeel zijn van een grote belastingschoonmaak met als doel mensen die een bijdrage leveren (arbeid) te belonen en niet de mensen die de grootste lening/gok durven te nemen.

Huurtoeslag, hra, woningbouw belastingvoordelen, 65+ belasting voordelen, etc.. moeten worden afgeschaft. Er kan dan een simpel gestaffelt inkomstenbelasting systeem worden gehanteerd waarbij de meeste werkende nederlanders er ongeveer een gelijke koopkracht houden.

Dit met als doelstellingen mensen te belonen die werken en niet mensen te belonen voor het aangaan van grote risico's met geleend geld. Door de regelgeving te simplificeren kan er in het ambtenaren apparatuur fors worden bezuinigd.
pi_80026876
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 23:39 schreef capricia het volgende:
Dus de consument wil constructies waarin het makkelijker is om alle overwaarde snel op te nemen en die in een spaardepot te stoppen...naar eigen inzicht.

Ik voorspel gouden tijden bij de hypotheker en dat soort bedrijven...!
Jij gaat er van uit dat er overwaarde zal zijn?
I'll sing you a lullaby.
pi_80027049
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 23:43 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Mijn inziens moet de afschaffing van de hra onderdeel zijn van een grote belastingschoonmaak met als doel mensen die een bijdrage leveren (arbeid) te belonen en niet de mensen die de grootste lening/gok durven te nemen.

Huurtoeslag, hra, woningbouw belastingvoordelen, 65+ belasting voordelen, etc.. moeten worden afgeschaft. Er kan dan een simpel gestaffelt inkomstenbelasting systeem worden gehanteerd waarbij de meeste werkende nederlanders er ongeveer een gelijke koopkracht houden.

Dit met als doelstellingen mensen te belonen die werken en niet mensen te belonen voor het aangaan van grote risico's met geleend geld. Door de regelgeving te simplificeren kan er in het ambtenaren apparatuur fors worden bezuinigd.
Ok, duidelijk.Minder regels, dus minder ambtenaren
Ik verwacht niet dat de koopkracht te handhaven zal zijn zonder vergaande economische hervormingen i.v.m de vergrijzing en het offshoren van arbeid.
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')