abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 april 2010 @ 21:45:54 #51
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80021440
I low interest rates
The End Times are wild
pi_80021983
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 21:45 schreef LXIV het volgende:
I low interest rates
Mja je hebt natuurlijk wel makkelijk praten met een long portfolio. Die heeft de afgelopen 2 maand lekker rendement lopen vangen. Elke dag even kijken en elke dag hogere groene waardes zien. Dat kan haast(!) niet beter

Tot dusver hebben ongeveer 20 users in het topic gepost maar al meer dan 600+ views. Wie loopt hier zo te F5'en ?

[ Bericht 13% gewijzigd door sitting_elfling op 06-04-2010 22:04:19 ]
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 april 2010 @ 21:59:10 #53
862 Arcee
Look closer
pi_80022072
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 21:45 schreef LXIV het volgende:
I low interest rates
Ik niet, doe mij maar:

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_80026251
Grappig die breuknotatie.

De VS handel wordt toch ook nog steeds met breuken geschreven?
  woensdag 7 april 2010 @ 00:01:16 #55
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80027422
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 21:57 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja je hebt natuurlijk wel makkelijk praten met een long portfolio. Die heeft de afgelopen 2 maand lekker rendement lopen vangen. Elke dag even kijken en elke dag hogere groene waardes zien. Dat kan haast(!) niet beter

Tot dusver hebben ongeveer 20 users in het topic gepost maar al meer dan 600+ views. Wie loopt hier zo te F5'en ?
Ik niet!

Als de rente stijgt dan zwaaien we toch gewoon van long naar een spaarrekening?

Ben overigens van plan om naar 100% long te gaan, want het gaat een beetje te snel.
The End Times are wild
  woensdag 7 april 2010 @ 00:28:53 #56
57409 NurKs
Proud HWI Member
pi_80028168
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 21:57 schreef sitting_elfling het volgende:
  Moderator woensdag 7 april 2010 @ 00:29:34 #57
236264 crew  capricia
pi_80028179
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 7 april 2010 @ 01:31:11 #58
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_80029376
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:43 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]
Waarschijnlijk dus geen renteverhoging de 28ste. Australië heeft hem geloof ik vandaag wel wat omhoog geschroefd.
The more debt, the better
  woensdag 7 april 2010 @ 09:48:02 #59
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_80033203
Lurken is wel zo voordelig, learn from other people's mistakes.
Uiteraard wens ik iedereen heel veel groen
pi_80035679
Wanneer komt de dubbele dip?
pi_80038693
quote:
Op woensdag 7 april 2010 11:01 schreef Rejected het volgende:
Wanneer komt de dubbele dip?
Waar wil je hem hebben? Zo rond de 200? Dan kun je echt nog wel meer dan een jaar gaan wachten. Dat gebeurt pas als er fundamenteel iets over de kop gaat. China gaat barsten maar dat gaat nog wel even duren. Investeerders kunnen weer wat vrees krijgen voor de kredietwaardigheid van landen. Sinds die toch al fucked up zijn het de vraag wanneer het dus te laat is. Al die ruis op de lijn zoals wazige acties van kredietinstellingen zoals Fitch wordt je ook niet vrolijker van. Het gaat pas hard naar beneden als de overheid of landen een bepaalde instelling (of land) laten vallen. Dipjes zoals dat gezeik met Dubai levert misschien een -10/20% correctie op. Zelfde geld voor het kwartaal seizoen wat er straks aankomt. Ben wel benieuwd wat voor fantasie resultaten we nu weer krijgen en dat we daar weer lekker ignorant op gaan reageren zou me niks verbazen. Ik ga in die periode in ieder geval een paar afgestrafte aandelen oppakken.

Van de index blijf ik echt vanaf Enge shit. Ik wil eerst weer eens een flinke rode candle zien voordat ik weer aandelen koop die vrij hevig gecorreleerd zijn met de westerse indexen.

En het is weer een top dag vandaag. Alles groen in de porto + goed weer. Als ik de eerste 4 maanden van dit jaar doortrek naar het einde van dit jaar doortrek wordt dit qua rendement mijn sterkste jaar (dat gaat overigens niet lukken)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_80039210
Ik doel op de dip die voortkomt uit de overheidssteun/tekorten.
pi_80039374
quote:
Op woensdag 7 april 2010 12:39 schreef Rejected het volgende:
Ik doel op de dip die voortkomt uit de overheidssteun/tekorten.
Daar had ik het ook over En als dat loskomt zal dat geen dip meer zijn. Een dubbele dip verwacht ik dan ook niet.

Ga maar eens na wat er gebeurt met de index van een land als dat land failliet wordt verklaard. Dan moet je de riemen goed vasthouden want dan gaan we hard onderuit.
  woensdag 7 april 2010 @ 13:13:03 #64
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_80040364
Het gaat vandaag eens wat beter met Galapagos.
Tsja, en wat nu te doen...? Verkopen met 25 euro verlies (incl. transactiekosten) of hopen op een hervatting van de stijgende lijn?
pi_80043362
quote:
Op woensdag 7 april 2010 13:13 schreef Lemans24 het volgende:
Het gaat vandaag eens wat beter met Galapagos.
Tsja, en wat nu te doen...? Verkopen met 25 euro verlies (incl. transactiekosten) of hopen op een hervatting van de stijgende lijn?
Ik weet niet hoeveel kapitaal je er in hebt zitten maar om ze nu weg te doen lijkt me ook onverstandig. 25 euro verlies is in wezen niks. En ik denk niet dat het aandeel veel gaat doen komende tijd. Mocht het spoedig boven de 12 komen wordt het pas weer interessant. Onder de 11 zou ik het dumpen. Mocht je een ander interessant aandeel vinden zou ik het direct dumpen.

Wat was eigenlijk de reden achter de aanschaf van Galapagos?
  woensdag 7 april 2010 @ 16:02:15 #66
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_80046432
Aegon net in het groen
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  woensdag 7 april 2010 @ 16:08:45 #67
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80046719
Aegon gaat gewoon zeker en vast naar de 7 euro!
The End Times are wild
pi_80047117
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:02 schreef AQuila360 het volgende:
Aegon net in het groen
Je hebt ze aangeschaft?
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:08 schreef LXIV het volgende:
Dat sowieso.

Voor de rest is het toch wel weer een fantastische dag
pi_80050310
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:08 schreef LXIV het volgende:
als ze een reverse stock split doen wel
pi_80051246
Zijn er nog grote ETF aanbieders in Europa btw? Ik ken enkel iShares, en dan heb je ook nog Invesco PowerShares in de US. Ik zou graag een ETF rond landbouwchemicals vinden, maar die van iShares zegt mij niets qua samenstelling (in feite hebben ze er geen echte).

PAGG van PowerShares is een optie, maar ik zou ook liever winstnemen op de dollar eigenlijk...
  woensdag 7 april 2010 @ 18:30:26 #71
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_80052533
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:17 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je hebt ze aangeschaft?
[..]

Dat sowieso.

Voor de rest is het toch wel weer een fantastische dag
Ik had er al maar geen meer bij gekocht. Maar hij had bijna die stop-loss geraakt
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_80054720
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:56 schreef tony_clifton- het volgende:
Zijn er nog grote ETF aanbieders in Europa btw? Ik ken enkel iShares, en dan heb je ook nog Invesco PowerShares in de US. Ik zou graag een ETF rond landbouwchemicals vinden, maar die van iShares zegt mij niets qua samenstelling (in feite hebben ze er geen echte).

PAGG van PowerShares is een optie, maar ik zou ook liever winstnemen op de dollar eigenlijk...
Ken er verder ook niet heel veel. Mocht je er 1 vinden laat even weten in dit topic. Die landbouw gedrevenheid van je staat me wel aan en het zal niet heel lang duren voordat ik weer in aandelen spring.
pi_80056584
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:56 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik zou graag een ETF rond landbouwchemicals vinden,
Hij is helaas in dollars genoteerd, maar het fonds met de leukste fondscode ("MOO"), Van Eck Global's Agribusiness ETF, zit voor de helft in o.a. Monsanto, Syngenta en Potash.
pi_80058266
quote:
Op woensdag 7 april 2010 12:22 schreef sitting_elfling het volgende:

Waar wil je hem [de double dip - dvr] hebben? Zo rond de 200? Dan kun je echt nog wel meer dan een jaar gaan wachten. Dat gebeurt pas als er fundamenteel iets over de kop gaat. China gaat barsten maar dat gaat nog wel even duren. Investeerders kunnen weer wat vrees krijgen voor de kredietwaardigheid van landen. [..]. Het gaat pas hard naar beneden als de overheid of landen een bepaalde instelling (of land) laten vallen.
De case voor aandelen bestaat m.i. op dit moment maar uit twee factoren:

- Psychologisch: de bearmarketrally is nu al een jaar op gang en zal er steeds meer mensen van overtuigen dat ze hoge rendementen aan het mislopen zijn. Dus die gaan ook instappen.
- De Bond market. Stijgende rente betekent afnemende waarde van obligatieportfolio's. Als de 10-jaars rente nog een beetje stijgt is de kans op een exodus uit de lange bonds waarschijnlijk (nu al moet de Amerikaanse overheid meer rente betalen dan sommige bedrijven!). Veel van dat geld zal naar de aandelenmarkten gaan, zolang daar geen ongelukken gebeuren.

Het is een krankzinnige situatie dat aandelen die toch al overgewaardeerd zijn zo blijven stijgen, terwijl er nauwelijks economische groei is, laat staan bestendige groei. Het is meer een anti-investering omdat men in andere vermogensklassen nog minder vertrouwen heeft. Ik had deze beweging zelf pas verwacht in een scenario van hyperinflatie, waarin alleen aandelen en grondstoffen nog iets waard zijn. Het is nogal ontmoedigend dat dit nu al gebeurt - de hoop van inflationisten is immers dat ze dadelijk de hele beurs voor een appel en een ei kunnen opkopen. Maar dan moet dat kreng wel instorten!
pi_80063123
quote:
Op woensdag 7 april 2010 20:42 schreef dvr het volgende:
- De Bond market. Stijgende rente betekent afnemende waarde van obligatieportfolio's. Als de 10-jaars rente nog een beetje stijgt is de kans op een exodus uit de lange bonds waarschijnlijk (nu al moet de Amerikaanse overheid meer rente betalen dan sommige bedrijven!). Veel van dat geld zal naar de aandelenmarkten gaan, zolang daar geen ongelukken gebeuren.

Het is een krankzinnige situatie dat aandelen die toch al overgewaardeerd zijn zo blijven stijgen, terwijl er nauwelijks economische groei is, laat staan bestendige groei. Het is meer een anti-investering omdat men in andere vermogensklassen nog minder vertrouwen heeft. Ik had deze beweging zelf pas verwacht in een scenario van hyperinflatie, waarin alleen aandelen en grondstoffen nog iets waard zijn. Het is nogal ontmoedigend dat dit nu al gebeurt - de hoop van inflationisten is immers dat ze dadelijk de hele beurs voor een appel en een ei kunnen opkopen. Maar dan moet dat kreng wel instorten!
Zoals elke markt schommelt het altijd wel een beetje, het is nog te vroeg conclusies hierover te trekken na een paar tiende % stijging in de rente. Vandaag is nog een 10-jaarse lening flink overschreven, dus vertrouwen is er wel degelijk. Zelf denk ik ook dat de lange rente ook gaat stijgen, door de stortvloed aan nieuw uit te geven obligaties/herfinancieringen en toenemende risicoperceptie in de toekomst.

Of je redenatie echter opgaat dat er dan een vlucht uit obligaties naar aandelen (en commoditys) ontstaat betwijfel ik ten zeerste. Een hogere rente betekent immers een hogere carrycost voor deze beleggingscatogorien. Ook zorgt een hogere rente ervoor dat er bezuinigd zal moeten worden en de kredietcontractie nog sneller gaat en de economie ineenstort (lees:bedrijfswinsten). Een hogere nominale rente zal dan ook tijdelijk zijn, omdat (flinke) deflatie het gevolg is. De reele rente zal echter enorm zijn.

Dat zowel aandelen/commoditys als obligaties (laagste rente is net achter ons) aan kracht blijven winnen geeft dan ook de omvang van deze bubble aan. Als obligaties ook niet veilig blijken te zijn (zoiets gaat gegarandeerd gepaard met een ineenstorting van aandelen/commoditys) gaat een beleggingscategorie aan terrein winnen: CASH. Vooral in het licht van de deflatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door piepeloi55 op 07-04-2010 22:19:32 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')