Mja je hebt natuurlijk wel makkelijk praten met een long portfolio. Die heeft de afgelopen 2 maand lekker rendement lopen vangen. Elke dag even kijken en elke dag hogere groene waardes zien. Dat kan haast(!) niet beterquote:
Ik niet, doe mij maar:quote:
Ik niet!quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja je hebt natuurlijk wel makkelijk praten met een long portfolio. Die heeft de afgelopen 2 maand lekker rendement lopen vangen. Elke dag even kijken en elke dag hogere groene waardes zien. Dat kan haast(!) niet beter
Tot dusver hebben ongeveer 20 users in het topic gepost maar al meer dan 600+ views. Wie loopt hier zo te F5'en?
quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:57 schreef sitting_elfling het volgende:
Tot dusver hebben ongeveer 20 users in het topic gepost maar al meer dan 600+ views. Wie loopt hier zo te F5'en?
Waarschijnlijk dus geen renteverhoging de 28ste. Australië heeft hem geloof ik vandaag wel wat omhoog geschroefd.quote:
Waar wil je hem hebben? Zo rond de 200? Dan kun je echt nog wel meer dan een jaar gaan wachten. Dat gebeurt pas als er fundamenteel iets over de kop gaat. China gaat barsten maar dat gaat nog wel even duren. Investeerders kunnen weer wat vrees krijgen voor de kredietwaardigheid van landen. Sinds die toch al fucked up zijn het de vraag wanneer het dus te laat is. Al die ruis op de lijn zoals wazige acties van kredietinstellingen zoals Fitch wordt je ook niet vrolijker van. Het gaat pas hard naar beneden als de overheid of landen een bepaalde instelling (of land) laten vallen. Dipjes zoals dat gezeik met Dubai levert misschien een -10/20% correctie op. Zelfde geld voor het kwartaal seizoen wat er straks aankomt. Ben wel benieuwd wat voor fantasie resultaten we nu weer krijgen en dat we daar weer lekker ignorant op gaan reageren zou me niks verbazen. Ik ga in die periode in ieder geval een paar afgestrafte aandelen oppakken.quote:
Daar had ik het ook overquote:Op woensdag 7 april 2010 12:39 schreef Rejected het volgende:
Ik doel op de dip die voortkomt uit de overheidssteun/tekorten.
Ik weet niet hoeveel kapitaal je er in hebt zitten maar om ze nu weg te doen lijkt me ook onverstandig. 25 euro verlies is in wezen niks. En ik denk niet dat het aandeel veel gaat doen komende tijd. Mocht het spoedig boven de 12 komen wordt het pas weer interessant. Onder de 11 zou ik het dumpen. Mocht je een ander interessant aandeel vinden zou ik het direct dumpen.quote:Op woensdag 7 april 2010 13:13 schreef Lemans24 het volgende:
Het gaat vandaag eens wat beter met Galapagos.
Tsja, en wat nu te doen...? Verkopen met 25 euro verlies (incl. transactiekosten) of hopen op een hervatting van de stijgende lijn?
Je hebt ze aangeschaft?quote:
Dat sowieso.quote:Op woensdag 7 april 2010 16:08 schreef LXIV het volgende:
Aegon gaat gewoon zeker en vast naar de 7 euro!
als ze een reverse stock split doen welquote:Op woensdag 7 april 2010 16:08 schreef LXIV het volgende:
Aegon gaat gewoon zeker en vast naar de 7 euro!
Ik had er al maar geen meer bij gekocht. Maar hij had bijna die stop-loss geraaktquote:Op woensdag 7 april 2010 16:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je hebt ze aangeschaft?
[..]
Dat sowieso.
Voor de rest is het toch wel weer een fantastische dag![]()
Ken er verder ook niet heel veel. Mocht je er 1 vinden laat even weten in dit topic. Die landbouw gedrevenheid van je staat me wel aan en het zal niet heel lang duren voordat ik weer in aandelen spring.quote:Op woensdag 7 april 2010 17:56 schreef tony_clifton- het volgende:
Zijn er nog grote ETF aanbieders in Europa btw? Ik ken enkel iShares, en dan heb je ook nog Invesco PowerShares in de US. Ik zou graag een ETF rond landbouwchemicals vinden, maar die van iShares zegt mij niets qua samenstelling (in feite hebben ze er geen echte).
PAGG van PowerShares is een optie, maar ik zou ook liever winstnemen op de dollar eigenlijk...
Hij is helaas in dollars genoteerd, maar het fonds met de leukste fondscode ("MOO"), Van Eck Global's Agribusiness ETF, zit voor de helft in o.a. Monsanto, Syngenta en Potash.quote:Op woensdag 7 april 2010 17:56 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik zou graag een ETF rond landbouwchemicals vinden,
De case voor aandelen bestaat m.i. op dit moment maar uit twee factoren:quote:Op woensdag 7 april 2010 12:22 schreef sitting_elfling het volgende:
Waar wil je hem [de double dip - dvr] hebben? Zo rond de 200? Dan kun je echt nog wel meer dan een jaar gaan wachten. Dat gebeurt pas als er fundamenteel iets over de kop gaat. China gaat barsten maar dat gaat nog wel even duren. Investeerders kunnen weer wat vrees krijgen voor de kredietwaardigheid van landen. [..]. Het gaat pas hard naar beneden als de overheid of landen een bepaalde instelling (of land) laten vallen.
Zoals elke markt schommelt het altijd wel een beetje, het is nog te vroeg conclusies hierover te trekken na een paar tiende % stijging in de rente. Vandaag is nog een 10-jaarse lening flink overschreven, dus vertrouwen is er wel degelijk. Zelf denk ik ook dat de lange rente ook gaat stijgen, door de stortvloed aan nieuw uit te geven obligaties/herfinancieringen en toenemende risicoperceptie in de toekomst.quote:Op woensdag 7 april 2010 20:42 schreef dvr het volgende:
- De Bond market. Stijgende rente betekent afnemende waarde van obligatieportfolio's. Als de 10-jaars rente nog een beetje stijgt is de kans op een exodus uit de lange bonds waarschijnlijk (nu al moet de Amerikaanse overheid meer rente betalen dan sommige bedrijven!). Veel van dat geld zal naar de aandelenmarkten gaan, zolang daar geen ongelukken gebeuren.
Het is een krankzinnige situatie dat aandelen die toch al overgewaardeerd zijn zo blijven stijgen, terwijl er nauwelijks economische groei is, laat staan bestendige groei. Het is meer een anti-investering omdat men in andere vermogensklassen nog minder vertrouwen heeft. Ik had deze beweging zelf pas verwacht in een scenario van hyperinflatie, waarin alleen aandelen en grondstoffen nog iets waard zijn. Het is nogal ontmoedigend dat dit nu al gebeurt - de hoop van inflationisten is immers dat ze dadelijk de hele beurs voor een appel en een ei kunnen opkopen. Maar dan moet dat kreng wel instorten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |