Nou dan moet ik nog even zoeken daarvoorquote:Op woensdag 14 april 2010 12:56 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
De tijden voor charts aanpassen kan toch wel? En de trailing stops zijn niet helemaal wat ik er van verwacht had.
[..]
Op dit moment? Nauwelijks omhoog nu, toch?quote:Op woensdag 14 april 2010 13:18 schreef sitting_elfling het volgende:
Best enge zaak dat er zo'n euforie heerst omtrent de cijfers.
Toepasselijke avatarquote:Op woensdag 14 april 2010 13:40 schreef piepeloi55 het volgende:
Lol, wat heb je aan een trailing stop die niet te geranderen is (in een liquide markt), kun je beter gewoon een stoploss instellen. Zo'n traling stop is net om het niet constant in de gaten te hoeven houden om je winst (proberen) te maximaliseren en je verlies vanaf de top te beperken.
De bubble blaast zich maar verder en verder op, het lijkt er in mijn ogen steeds meer op dat we werkelijk bezig zijn aan die blow-off fase.
Ik weet het even niet meer. De waarderingen zijn absurd hoog (op diverse fora van DOW-aandelen vallen redeneringen te lezen ala: op 40 keer de winst is CAT goedkoop want over 3 jaar maken ze meer winst en dan doen ze nog maar 20 keer de winstquote:Op woensdag 14 april 2010 13:18 schreef sitting_elfling het volgende:
JPM toch nog steeds verlies op retail banking en creditcards. ( No wonder ... want de consumenten hebben nog steeds geen baan of hebben nog steeds problemen met lonen)
Best enge zaak dat er zo'n euforie heerst omtrent de cijfers. Ze hebben de top en bottom line te pakken en maar liefst 25 analisten hebben een BUY op JPMorgan. Dat is meer dan 80%! .. Kopen kopen kopen!![]()
Kan je nagaan als de 'lagging consumers' waar continu wordt over gesproken straks ook nog gaan aantrekken!![]()
Dan gaan de aandelen nog veel meer omhoog
Waar denk je dat we in de cyclus zitten?quote:Toch maar kopen en hopen dat de bubbel niet al te snel barst?
Relief.quote:Op woensdag 14 april 2010 13:52 schreef Perrin het volgende:
Waar denk je dat we in de cyclus zitten?
[ afbeelding ]
Dan zou je eerder zeggen dat we nog onder Optimism zitten, toch?quote:Op woensdag 14 april 2010 14:06 schreef Goverman het volgende:
ik denk ergens tussen excitement en euphoria... Belangrijke indicaties:
- rente nog steeds (bijna) nul: de liquiditeiten moeten ergens heen... totdat die liquiditeiten aanhouden duurder wordt
- de schuldenberg van alles en iedereen is niet / nauwelijks geslonken (wel verplaatst naar belastingbetalers)
Voor mijn gevoel dansen we al op de top van de vulkaan (euphoria), maar het zal ergens tussen Thrill & Euphoria zitten.quote:Op woensdag 14 april 2010 14:02 schreef piepeloi55 het volgende:
Deze keer verloopt het toch iets anders, onderliggend blifjt er namelijk angst en paniek. Als ik dan toch een fase moet aangeven denk ik dat we op de excitement fase zijn beland of al voorbij zijn, maar nog (net) niet in de fase van de thrill zitten. Wat denk je zelf eigenlijk?
Waarom zou je dat zeggen?quote:Op woensdag 14 april 2010 14:09 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dan zou je eerder zeggen dat we nog onder Optimism zitten, toch?
quote:
Dat klopt, er is onder de oppervlakte nog steeds een hoop niet op orde, maar aan de oppervlakte roept iedereen dat de recessie voorbij is. De beleggers op de beurzen denken dit ook: een soort van heerlijk optimistisch / euforische stemming. Maar... omdat de onderliggende problemen onherroepelijk een keertje terugkomen, komt de neergang ook nog een keer terug.quote:Op woensdag 14 april 2010 14:20 schreef Arcee het volgende:
[..]
Op basis van de negativiteit die Goverman noemt.
Er is imo wel degelijk sprake van "new era" denken. Het "new era" element is de overtuiging dat wat er ook gebeurt de FED/ ECB/ overheid toch wel weer een bailout verstrekt. Daarom zit er ook nauwelijks meer risicopremie in aandelen. Iedereen verwacht dat de authoriteiten de beurs nooit significant zullen laten dalen, op straffe van meer QE e.d.quote:Op woensdag 14 april 2010 14:40 schreef piepeloi55 het volgende:
Ik denk dan ook niet dat we in deze rally zullen meemaken dat vrijwel iedereen positief is en men spreekt over een soort van new era of een new economy of iets dergelijks, omdat de onder de oppervlakte we allemaal aanvoelen dat het niet klopt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |