Idd, al dan niet in combinatie met wat MA strategien.quote:
bron: http://www.tijd.be/nieuws(...)t_om.8900564-442.artquote:De koperprijs bijvoorbeeld staat voor het eerst sinds augustus 2008 boven 8.000 dollar per ounce.
quote:Op dinsdag 6 april 2010 15:29 schreef Crazy Harry het volgende:
Ik weet niet waar De Tijd hun koper koopt, maar ik zou het graag aan ze verkopen, heb nog wel wat liggen in de schuur.
[..]
bron: http://www.tijd.be/nieuws(...)t_om.8900564-442.art
Het is natuurlijk ook de keiharde waarheidquote:Op dinsdag 6 april 2010 14:01 schreef AQuila360 het volgende:
Die spreuk uit de TT klinkt altijd wel grappig.
Het ziet er allemaal leuk en aardig uit maar erg diep gaan ze niet in op hun 'heldere strategie'quote:Op dinsdag 6 april 2010 13:10 schreef richbitch het volgende:
@Selang;S_E
Kunnen jullie dit niet namaken met jullie skills?![]()
http://weekendbeleggers.nl/index.php?menu_id=196
Of zit er een addertje onder het gras?
Het kenmerkende aan de meeste rallys is vaak dat het laatste stukje omhoog het steilst gaat zonder echte correcties, door een boost aan optimisme en niemand die de boot wil missen. In dat opzicht lijkt het erop dat we nu bezig zijn aan die blow off fase, waarna we pas echte correcties gaan zien. Of we in zo'n blow off fase zijn beland en hoelang die duurt, weten we pas achteraf. Maar het lijkt in ieder geval verdacht veel erop.quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:44 schreef sitting_elfling het volgende:
Alle aandelen (met name Chinese commodity/construction (bamboo)/auto industrie en wat Amerikaanse aandelen) de deur uitgegooid. Ook de ETF's (op constructie & financials china), CFD op de Chinese property price index en nog een REIT die de real estate sector in Hongkong en China volgde.
Heb nog 2 aandeeltjes over. Is natuurlijk niet erg lastig raden welke 2 dat zijnZit nu dus ongeveer voor 93% cash. Ook al mijn cfd longs van paar dagen geleden zijn ook weg heb alleen de long posities van vandaag nog. Werd wel bijna gekielhaald door die 2e longsqueeze een paar uur geleden.
De trend is mij veels te positief. Ik zie geen reden om verder naar beneden te gaan maar de huidige stijging die we sinds februari kennen is vrij fors, zelfs als je de stijging vanaf maart vorig jaar meeneemt. Wat heet, in de laatste 2 maanden hebben we bijv. op de FTSE als meest rode dag een miniem verlies van slechts -0.83%! geleden zoals op de grafiek te zien is. Zelfs in alle kleine opwaartse trendjes sinds maart hebben we wel ergens zware rode candles gezien om even wat gas af te tappen maar dat is in de laatste trend niet het geval geweest. De trein dendert maar door. Het is bizar dat winstnemingen zelfs wordt weggedrukt door koopgedrag.
Al mijn TA en eigen indicators zwaaien dan ook continu rode waardes uit. Ik verwacht vrij spoedig een 1 a 2 tal knalrode dagen en misschien zelfs een kleine dip ten tijde van de kwartaal cijfers die volgende week met Alcoa weer beginnen.
[ afbeelding ]
Ik ben toevallig bekend met de tradingstrategie van een grote assetmanager in Nederland maar die halen hun winsten ook maar uit een paar trades hoor (staan wel hitrates van >75% tegenover). Gemiddelde aantal trades is ongeveer 1.5 per jaar.quote:Op dinsdag 6 april 2010 17:05 schreef sitting_elfling het volgende:
zie je dat meer dan de helft van de winst met name is gehaald uit 3 trades. Een strategie die leunt naar bepaalde optimalisatie en daardoor goed weet te pieken hou ik niet zo van voor een lange termijn strategie.
Wat een gayshit. Ze hebben gewoon een triple MA als uitgangspunt genomen en onder praktijkvoorbeeld staat een andere indicator gewoon beschreven. En dan denk ik met 80% zekerheid dat het de TRIX-indicator is omdat ik er laatst ook mee gekloot heb en het er verdacht veel op lijkt. Ik geloof niet dat mensen hiervoor betalenquote:Op dinsdag 6 april 2010 13:10 schreef richbitch het volgende:
@Selang;S_E
Kunnen jullie dit niet namaken met jullie skills?![]()
http://weekendbeleggers.nl/index.php?menu_id=196
Of zit er een addertje onder het gras?
Daar gaat het in dit geval niet om. Ik hou persoonlijk gewoon niet van strategieën waar relatief een klein percentage van de trades de grootste winsten uithaalt. En als je dan op de curve gaat kijken zie je dat dat vaak precies voor zo''n flink opwaartse of neergaande kanaal zo'n koop/verkoop signaal wordt ontwikkeld. Omdat je meerdere trades die periode doet vraag ik me af of het dus puur door random geluk er zo'n koop/verkoop moment wordt gecreëerd net voor een flinke bear/bullmarkt. Dat er toevallig in die 20 jaar net voor de momenten zo'n signaal kwam maar het maar de vraag is of in de toekomst wordt herhaald.quote:Op dinsdag 6 april 2010 18:06 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ik ben toevallig bekend met de tradingstrategie van een grote assetmanager in Nederland maar die halen hun winsten ook maar uit een paar trades hoor (staan wel hitrates van >75% tegenover). Gemiddelde aantal trades is ongeveer 1.5 per jaar.
Uiteraard zelf ook gebacktest maar niet heel indrukwekkend ofzo
Ik ben het met je eens hoor. Een laag aantal succesvolle trades is op zijn minst geen bewijs voor een succesvolle tradingstrategie, ergo een waarschijnlijke curvefit. Ik heb liever een systeem dat 1000 trades per jaar genereert met 8% equitystijging dan een systeem met 20 trades en 20% winst.quote:Op dinsdag 6 april 2010 18:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Daar gaat het in dit geval niet om. Ik hou persoonlijk gewoon niet van strategieën waar relatief een klein percentage van de trades de grootste winsten uithaalt. En als je dan op de curve gaat kijken zie je dat dat vaak precies voor zo''n flink opwaartse of neergaande kanaal zo'n koop/verkoop signaal wordt ontwikkeld. Omdat je meerdere trades die periode doet vraag ik me af of het dus puur door random geluk er zo'n koop/verkoop moment wordt gecreëerd net voor een flinke bear/bullmarkt. Dat er toevallig in die 20 jaar net voor de momenten zo'n signaal kwam maar het maar de vraag is of in de toekomst wordt herhaald.
Wat voor prijs had je in gedachten? En waarom zou je een ultra defensief aandeel shorten? Het aandeel beweegt nauwelijks en wil je daar al een degelijke winst uit halen zul je toch een dikke hefboom moeten kiezen?quote:Op dinsdag 6 april 2010 18:52 schreef Zure_Pruim het volgende:
Morgen als ik een aantrekkelijk prijs krijg, KPN bescheiden shorten.
John Arnold van Centaurus Energy haalt ook de winst op een paar trades/swings per jaar.quote:Op dinsdag 6 april 2010 18:06 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ik ben toevallig bekend met de tradingstrategie van een grote assetmanager in Nederland maar die halen hun winsten ook maar uit een paar trades hoor (staan wel hitrates van >75% tegenover). Gemiddelde aantal trades is ongeveer 1.5 per jaar.
Uiteraard zelf ook gebacktest maar niet heel indrukwekkend ofzo
Maar ja, wat als je een keer goed verkeerd zit, zoals een eerder 'slachtoffer'quote:His Houston-based hedge fund, Centaurus Energy, which manages more than $5 billion in assets, has never returned less than 50% in seven years of business.
Verkoop orders moet je altijd instellen (dan heb je ook minder last van tentamen stress en dergelijke). Gaat nog wel leuk worden. Wij hebben 1 examen dat grofweg voor zo'n 75% bestaat uit het fundamenteel & technisch analyseren van 2 aandelen. (voor een 2e jaars universiteit vak). De andere 25% is wat definitie werk.quote:Op dinsdag 6 april 2010 19:14 schreef AQuila360 het volgende:
Ik twijfel of ik een stop-loss instel
Heb tentamens de rest van de week
Het was in ieder geval in R&P, misschien daar zoeken op beleggen oidquote:Op dinsdag 6 april 2010 19:25 schreef AQuila360 het volgende:
Elfling heb jij toevallig nog een linkje naar dat ene topic wat over zo'n gast ging die ook met beleggen was begonnen n.a.v. dit topic en toen veel verloor enzo? Of onder welke term zoek ik het op.
Wil dat even aan iemand geven.
Inderdaad. Het nut van KNP shorten ontgaat me ook. Gaat het goed op de beurs, dan kwakkelt KPN wat, gaat het slecht dan blijft het aardig stand houden. De prijs van de short zal hier ook wel op berekend zijn, maar ja, een geweldige shortkandidaat vind ik het nu ook weer niet.quote:Op dinsdag 6 april 2010 19:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat voor prijs had je in gedachten? En waarom zou je een ultra defensief aandeel shorten? Het aandeel beweegt nauwelijks en wil je daar al een degelijke winst uit halen zul je toch een dikke hefboom moeten kiezen?
Liefst boven 11.7. Vanwege die ruige reactie vorige maand (veel volume). Dat opgevolgd werd door een zielige reactie met weinig volume. Vandaag ging het naar beneden met hoger volume. Ik kijk dus puur technisch. Het steeg ook niet toen de andere indices + andere telecommunicatie bedrijven stegen, maar bleef gewoon zweven op hetzelfde prijs.quote:Op dinsdag 6 april 2010 19:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat voor prijs had je in gedachten? En waarom zou je een ultra defensief aandeel shorten? Het aandeel beweegt nauwelijks en wil je daar al een degelijke winst uit halen zul je toch een dikke hefboom moeten kiezen?
De enige reden dat KNP een klein beetje verliest op dagen als vandaag is dat mensen switchen naar andere aandelen die in een ralley meer opleveren. Verder niks. Ik zou het iig niet shorten, niet nu en eigenlijk nooit.quote:Op dinsdag 6 april 2010 19:40 schreef Zure_Pruim het volgende:
[..]
Liefst boven 11.7. Vanwege die ruige reactie vorige maand (veel volume). Dat opgevolgd werd door een zielige reactie met weinig volume. Vandaag ging het naar beneden met hoger volume. Ik kijk dus puur technisch. Het steeg ook niet toen de andere indices + andere telecommunicatie bedrijven stegen, maar bleef gewoon zweven op hetzelfde prijs.
Interessant!quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:44 schreef sitting_elfling het volgende:
Alle aandelen (met name Chinese commodity/construction (bamboo)/auto industrie en wat Amerikaanse aandelen) de deur uitgegooid. Ook de ETF's (op constructie & financials china), CFD op de Chinese property price index en nog een REIT die de real estate sector in Hongkong en China volgde.
Heb nog 2 aandeeltjes over.
Dit valt vrij simpel te testen maar ik heb de data op dit moment daarvoor niet in huis. Wel het test systeem. Op zich is de gedachte erachter natuurlijk wel logisch. Een beetje bull markt duurt langer dan 52 week en daardoor zal je winst nog wel even oplopen als je een breed pakketje aan (grote) aandelen hebt. Ik denk wel dat het beter is dat je grote markt. cap bedrijven voor dit soort dingen uitzoekt. En dan heb je nog de hoeveelheid false confirmatives. Stel dat KPN een inverted stock split doet en het aandeel naar 14 euro gaat. Dan heb je opeens een 9 jaar high! Maar of dat nu opeens ook de fundamentele kracht van het aandeel moet ondersteunen. Ik betwijfel het. KPN is gewoon defensieve troep die leuk past in een portfolio met 30 aandelen die net ff wat te risico vol zijn.quote:Op dinsdag 6 april 2010 18:52 schreef Mendeljev het volgende:
Ik wil eigenlijk een discussiepuntje opgooien. In Siegel's boek wordt een mogelijk succesvolle strategie genoemd waar veel particuliere beleggers onbedacht aan meedoen. 'Buy high, sell higher' met als insteek dat aandelen kopen op hun 52-week high een goed moment is om het vervolgens pak'm beet 10% hoger te verkopen. Hoe denken jullie hier over aangezien ik de tools niet heb om dit te controleren over een breed scala?
Novo Nordisk & Geely, de 2 troetelaandeeltjesquote:Op dinsdag 6 april 2010 19:44 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Interessant!
Ik heb een verkoop voor bamboo op 38 btw. Ik heb 't allemaal niet zo heel erg diep gevolgd, welke heb je nog gehouden dan?
Volatiliteit van een aandeel is altijd erg belangrijk. Als een TA indicator aantoont van KPN dat je long of short moet gaat is dat in 99 van de 100 gevallen gewoon een false confirmative omdat er teveel ruis is. Als iets een bevestiging geeft voor een positie is het altijd handig om te kijken wat je potentieel is. Bij KPN is het potentieel omhoog en omlaag zo goed als niks. Ik zou er dus van afblijven.quote:Op dinsdag 6 april 2010 19:40 schreef Zure_Pruim het volgende:
[..]
Liefst boven 11.7. Vanwege die ruige reactie vorige maand (veel volume). Dat opgevolgd werd door een zielige reactie met weinig volume. Vandaag ging het naar beneden met hoger volume. Ik kijk dus puur technisch. Het steeg ook niet toen de andere indices + andere telecommunicatie bedrijven stegen, maar bleef gewoon zweven op hetzelfde prijs.
Mja ik heb er nog wel meerdere gehad. Ik zat vrij diep in de Chinese automarkt qua aandelen. Dongfeng, Great Wall etc. Overal een ruime winst op maar fundamenteel heb ik het meest vertrouwen in Geely & Novo (volledig andere sector) vandaar. Wat betreft 5AB, dat is echt gedoemd om te mislukken op een gegeven momentquote:Op dinsdag 6 april 2010 20:00 schreef tony_clifton- het volgende:
Ah toch Geely dan, omdat er ook autobouwers tussen stond.
Geen idee wat je nog gehad hebt maar wat je nog over hebt lijkt mij alleszinds niet slecht.
Potentieel is afhankelijk van het gekozen hefboomquote:Op dinsdag 6 april 2010 20:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Volatiliteit van een aandeel is altijd erg belangrijk. Als een TA indicator aantoont van KPN dat je long of short moet gaat is dat in 99 van de 100 gevallen gewoon een false confirmative omdat er teveel ruis is. Als iets een bevestiging geeft voor een positie is het altijd handig om te kijken wat je potentieel is. Bij KPN is het potentieel omhoog en omlaag zo goed als niks. Ik zou er dus van afblijven.
quote:WASHINGTON (Marketwatch) -- Federal Reserve officials do not believe their "extended period" pledge can be translated into six-months or any other amount of time, according to the minutes of the central bank's March meeting, released on Tuesday. Officials said the expectation is contingent on the evolution of the economy "rather than on the passage of any fixed amount of calendar time," officials said. Fed watchers have informally translated the "extended period" to mean six months. But Fed officials said pledge would not tie their hands, the minutes said. A few FOMC members warned against an early start to rate hikes, the minutes said. At the meeting, Fed officials noted the economy was strengthening while core inflation readings were weaker than expected. There was little new about the ultimate exit strategy. According to the minutes, there was a discussion of formulating and communicating the exit strategy, but no decisions were made.
quote:Op dinsdag 6 april 2010 20:43 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
WASHINGTON (Marketwatch) -- Federal Reserve officials do not believe their "extended period" pledge can be translated into six-months or any other amount of time, according to the minutes of the central bank's March meeting, released on Tuesday. Officials said the expectation is contingent on the evolution of the economy "rather than on the passage of any fixed amount of calendar time," officials said. Fed watchers have informally translated the "extended period" to mean six months. But Fed officials said pledge would not tie their hands, the minutes said. A few FOMC members warned against an early start to rate hikes, the minutes said. At the meeting, Fed officials noted the economy was strengthening while core inflation readings were weaker than expected. There was little new about the ultimate exit strategy. According to the minutes, there was a discussion of formulating and communicating the exit strategy, but no decisions were made.
Mja je hebt natuurlijk wel makkelijk praten met een long portfolio. Die heeft de afgelopen 2 maand lekker rendement lopen vangen. Elke dag even kijken en elke dag hogere groene waardes zien. Dat kan haast(!) niet beterquote:
Ik niet, doe mij maar:quote:
Ik niet!quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja je hebt natuurlijk wel makkelijk praten met een long portfolio. Die heeft de afgelopen 2 maand lekker rendement lopen vangen. Elke dag even kijken en elke dag hogere groene waardes zien. Dat kan haast(!) niet beter
Tot dusver hebben ongeveer 20 users in het topic gepost maar al meer dan 600+ views. Wie loopt hier zo te F5'en?
quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:57 schreef sitting_elfling het volgende:
Tot dusver hebben ongeveer 20 users in het topic gepost maar al meer dan 600+ views. Wie loopt hier zo te F5'en?
Waarschijnlijk dus geen renteverhoging de 28ste. Australië heeft hem geloof ik vandaag wel wat omhoog geschroefd.quote:
Waar wil je hem hebben? Zo rond de 200? Dan kun je echt nog wel meer dan een jaar gaan wachten. Dat gebeurt pas als er fundamenteel iets over de kop gaat. China gaat barsten maar dat gaat nog wel even duren. Investeerders kunnen weer wat vrees krijgen voor de kredietwaardigheid van landen. Sinds die toch al fucked up zijn het de vraag wanneer het dus te laat is. Al die ruis op de lijn zoals wazige acties van kredietinstellingen zoals Fitch wordt je ook niet vrolijker van. Het gaat pas hard naar beneden als de overheid of landen een bepaalde instelling (of land) laten vallen. Dipjes zoals dat gezeik met Dubai levert misschien een -10/20% correctie op. Zelfde geld voor het kwartaal seizoen wat er straks aankomt. Ben wel benieuwd wat voor fantasie resultaten we nu weer krijgen en dat we daar weer lekker ignorant op gaan reageren zou me niks verbazen. Ik ga in die periode in ieder geval een paar afgestrafte aandelen oppakken.quote:
Daar had ik het ook overquote:Op woensdag 7 april 2010 12:39 schreef Rejected het volgende:
Ik doel op de dip die voortkomt uit de overheidssteun/tekorten.
Ik weet niet hoeveel kapitaal je er in hebt zitten maar om ze nu weg te doen lijkt me ook onverstandig. 25 euro verlies is in wezen niks. En ik denk niet dat het aandeel veel gaat doen komende tijd. Mocht het spoedig boven de 12 komen wordt het pas weer interessant. Onder de 11 zou ik het dumpen. Mocht je een ander interessant aandeel vinden zou ik het direct dumpen.quote:Op woensdag 7 april 2010 13:13 schreef Lemans24 het volgende:
Het gaat vandaag eens wat beter met Galapagos.
Tsja, en wat nu te doen...? Verkopen met 25 euro verlies (incl. transactiekosten) of hopen op een hervatting van de stijgende lijn?
Je hebt ze aangeschaft?quote:
Dat sowieso.quote:Op woensdag 7 april 2010 16:08 schreef LXIV het volgende:
Aegon gaat gewoon zeker en vast naar de 7 euro!
als ze een reverse stock split doen welquote:Op woensdag 7 april 2010 16:08 schreef LXIV het volgende:
Aegon gaat gewoon zeker en vast naar de 7 euro!
Ik had er al maar geen meer bij gekocht. Maar hij had bijna die stop-loss geraaktquote:Op woensdag 7 april 2010 16:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je hebt ze aangeschaft?
[..]
Dat sowieso.
Voor de rest is het toch wel weer een fantastische dag![]()
Ken er verder ook niet heel veel. Mocht je er 1 vinden laat even weten in dit topic. Die landbouw gedrevenheid van je staat me wel aan en het zal niet heel lang duren voordat ik weer in aandelen spring.quote:Op woensdag 7 april 2010 17:56 schreef tony_clifton- het volgende:
Zijn er nog grote ETF aanbieders in Europa btw? Ik ken enkel iShares, en dan heb je ook nog Invesco PowerShares in de US. Ik zou graag een ETF rond landbouwchemicals vinden, maar die van iShares zegt mij niets qua samenstelling (in feite hebben ze er geen echte).
PAGG van PowerShares is een optie, maar ik zou ook liever winstnemen op de dollar eigenlijk...
Hij is helaas in dollars genoteerd, maar het fonds met de leukste fondscode ("MOO"), Van Eck Global's Agribusiness ETF, zit voor de helft in o.a. Monsanto, Syngenta en Potash.quote:Op woensdag 7 april 2010 17:56 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik zou graag een ETF rond landbouwchemicals vinden,
De case voor aandelen bestaat m.i. op dit moment maar uit twee factoren:quote:Op woensdag 7 april 2010 12:22 schreef sitting_elfling het volgende:
Waar wil je hem [de double dip - dvr] hebben? Zo rond de 200? Dan kun je echt nog wel meer dan een jaar gaan wachten. Dat gebeurt pas als er fundamenteel iets over de kop gaat. China gaat barsten maar dat gaat nog wel even duren. Investeerders kunnen weer wat vrees krijgen voor de kredietwaardigheid van landen. [..]. Het gaat pas hard naar beneden als de overheid of landen een bepaalde instelling (of land) laten vallen.
Zoals elke markt schommelt het altijd wel een beetje, het is nog te vroeg conclusies hierover te trekken na een paar tiende % stijging in de rente. Vandaag is nog een 10-jaarse lening flink overschreven, dus vertrouwen is er wel degelijk. Zelf denk ik ook dat de lange rente ook gaat stijgen, door de stortvloed aan nieuw uit te geven obligaties/herfinancieringen en toenemende risicoperceptie in de toekomst.quote:Op woensdag 7 april 2010 20:42 schreef dvr het volgende:
- De Bond market. Stijgende rente betekent afnemende waarde van obligatieportfolio's. Als de 10-jaars rente nog een beetje stijgt is de kans op een exodus uit de lange bonds waarschijnlijk (nu al moet de Amerikaanse overheid meer rente betalen dan sommige bedrijven!). Veel van dat geld zal naar de aandelenmarkten gaan, zolang daar geen ongelukken gebeuren.
Het is een krankzinnige situatie dat aandelen die toch al overgewaardeerd zijn zo blijven stijgen, terwijl er nauwelijks economische groei is, laat staan bestendige groei. Het is meer een anti-investering omdat men in andere vermogensklassen nog minder vertrouwen heeft. Ik had deze beweging zelf pas verwacht in een scenario van hyperinflatie, waarin alleen aandelen en grondstoffen nog iets waard zijn. Het is nogal ontmoedigend dat dit nu al gebeurt - de hoop van inflationisten is immers dat ze dadelijk de hele beurs voor een appel en een ei kunnen opkopen. Maar dan moet dat kreng wel instorten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |