abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 6 april 2010 @ 09:24:35 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_79994244
quote:
DEN HAAG - De PVV wil dat er nog één publiek tv-net overblijft en de Wereldomroep wordt geschrapt. Het geld dat zo vrijkomt wil de partij besteden aan het betaalbaar houden van de zorg.

Het inkrimpen van de publieke omroep is een van de speerpunten in het verkiezingsprogramma dat de partij eerdaags presenteert. Wilders heeft zijn programma laten doorrekenen door het Centraal Planbureau.

Wilders vindt dat de publieke zenders nu met subsidie van de overheid oneerlijke concurrentie voeren met commerciële zenders. ,,Beter op dit soort zaken bezuinigen dan op de zorg'', aldus Wilders. De PVV-leider erkent dat de rigoureuze inkrimping van het aantal publieke zenders niet voldoende geld vrijmaakt om eigen risico en premies van de zorg op het huidige peil te houden. ,,Daarvoor is meer geld nodig, maar we doen ons best'', zegt Wilders vandaag in het AD.

De PPV is overigens niet de enige partij die wil snijden in de publieke omroep. Ook GroenLinks en VVD pleiten voor een inkrimping naar twee televisiezenders. Eerder ging het gerucht dat D66, dat naar eigen zeggen voor kwaliteit gaat, eveneens de wereldomroep wilde afschaffen, maar dat plan haalde het verkiezingsprogramma niet.

Andere partijen, waaronder het CDA en PvdA, pleiten voor het behoud van de publieke omroepen mits met een groot bereik. Volgens het CDA zouden deze omroepen wel moeten worden afgerekend op het aantal leden. Ledenomroepen zouden zelfs moeten fuseren als dit winst oplevert. (ANP/DVDH)
http://ad.nl/ad/nl/1012/B(...)ieke-tv-zender.dhtml
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  Forum Admin dinsdag 6 april 2010 @ 09:32:48 #2
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_79994400
Nou heb ik helemaal niets met de PVV maar ik kan me wel in dit plan vinden. Afschaffen al die omroepen. Laat het amusement maken maar aan de commerciëlen over. Gewoon een publiek net voor culturele en wat diepgaandere programma's. Beter op het omvangrijke en logge omroepbestel besparen dan op de zorg en educatie.
pi_79994418
En die zender noemen we Geert1.

Soort Berlusconi model, ik zie het wel zitten, neemt gelijk al het gezeik weg
pi_79994431
quote:
De PPV is overigens
ad
pi_79994452
Pleit GroenLinks ook voor 2 zenders??? Dat had ik echt niet verwacht.
pi_79994458
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 09:32 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Laat het amusement maken maar aan de commercielen over.
Sorry? Ik moet gewoon kotsen van programma's als De nieuwe Uri Geller, Xfactor en alle aftreksels, spectaculaire achtervolgingen blablabla. Dan vind ik de publieken toch wat meer programma's leveren met wat meer diepgang.
pi_79994496
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 09:32 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Nou heb ik helemaal niets met de PVV maar ik kan me wel in dit plan vinden. Afschaffen al die omroepen. Laat het amusement maken maar aan de commerciëlen over. Gewoon een publiek net voor culturele en wat diepgaandere programma's. Beter op het omvangrijke en logge omroepbestel besparen dan op de zorg en educatie.
Want de commerciële zenders produceren inderdaad veel kwaliteitsprogramma's... En dan heb ik het nog niet eens over de debiele hoeveelheid reclame.
Cool story, Hansel.
  Forum Admin dinsdag 6 april 2010 @ 09:37:49 #8
Heeft een huisje.
pi_79994507
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 09:35 schreef Hardrebel het volgende:

[..]

Sorry? Ik moet gewoon kotsen van programma's als De nieuwe Uri Geller, Xfactor en alle aftreksels, spectaculaire achtervolgingen blablabla. Dan vind ik de publieken toch wat meer programma's leveren met wat meer diepgang.
Dat ben ik met je eens. Maar als er een markt is voor meer diepgang dan gaan de commerciëlen het heus wel uitzenden. Je zal alleen moeten leren leven met meer reclame. Het moet ergens van betaald worden natuurlijk.
pi_79994540
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 09:37 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Maar als er een markt is voor meer diepgang dan gaan de commerciëlen het heus wel uitzenden. Je zal alleen moeten leren leven met meer reclame. Het moet ergens van betaald worden natuurlijk.
Inderdaad, kijk maar naar Barend en Van Dorp. Dat was een goed programma. Maar die niche heeft de PO nu sluw opgevuld met Pauw en Witteman.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 6 april 2010 @ 09:40:08 #10
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_79994551
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 09:33 schreef IHVK het volgende:
En die zender noemen we Geert1.

Soort Berlusconi model, ik zie het wel zitten, neemt gelijk al het gezeik weg
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  dinsdag 6 april 2010 @ 09:40:37 #11
204633 Fred2
Kritisch
pi_79994561
Goed plan Geert.

Het is inderdaad van de zotte dat zogenaamde BN-ers naar allerlei verre oorden te sturen om spelletjes met elkaar te gaan spelen, om vervolgens uit te zoeken wie de valsspeler is.
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 09:35 schreef Hardrebel het volgende:
Dan vind ik de publieken toch wat meer programma's leveren met wat meer diepgang.
Wat is de diepgang van een Frans Bauer die een beetje lachend anderen in de maling neemt?
So we just called him Fred too
pi_79994585
Rick Nieman had ook leuke debatprogramma's vroeger.
  dinsdag 6 april 2010 @ 09:43:50 #13
104871 remlof
Europees federalist
pi_79994633
Ah, Partij van de Campingzenders

Wat een belachelijk plan...
pi_79994644
Eén zender is misschien wat weinig, maar drie is teveel. Al die kleine omroepjes die in de marge aan het rommelen zijn en stuk voor stuk bergen geld verbranden. Doodzonde. Al die omroepjes hebben eigen directeur en management.. Dat kan stukken minder

Twee zenders; één grote omroep waarin voor elk wat wils zit. Geld kan dan naar de programma's gaan, i.p.v. naar onder anderen gesjeesde politici en andere faalhazen. De kwaliteit van de BBC zullen we nooit halen, daar is Nederland gewoon te klein voor. Maar ze als voorbeeld nemen kan geen kwaad.
pi_79994654
quote:

[..]

Wanneer we naar een BBC model zouden gaan kan ik hier goed mee leven, maar laat het geodkope amusement waarop het grootste gedeelte van de populatie zit te wachten lekker opgescheept worden met reclame. Het grote probleem is dat je wel alles met reclame kunt vullen, maar reclame's hebben veel minder effect op mensen die diepgaande programma's bekijken, en daardoro willen adverteerders daar ook geen reclame ruimte kopen.

Op BBC is gewoon nooit reclame, zo kan het ook natuurlijk.
pi_79994667
Onzin. Er is teveel kwaliteit te vinden op de publieke zenders om dat op 1 zender te gaan concentreren. Maar goed, dan moet je kwaliteit wel kunnen herkennen en daar zal het wel fout gaan met hersenloos gepeupel als dat Wilders klapvee.
pi_79994695
quote:

[..]

Er is geen (commerciële) markt voor diepgang op de Nederlandse TV, want mensen met diepgang zijn niet te beïnvloeden door clips van 20 seconden hysterisch geschreeuw en dom geblaat.
Wanneer ze wel te beïnvloeden waren geweest, was de groep te klein om effect te bereiken (niet rendabel).
Copyright © 2009-2011 Super_Fucker
  Forum Admin dinsdag 6 april 2010 @ 09:48:13 #18
Heeft een huisje.
pi_79994721
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 09:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Op BBC is gewoon nooit reclame, zo kan het ook natuurlijk.
Ik vermoed dan ook dat de BBC een hoop centen kost. Dit topic gaat juist over bezuinigen.
  Forum Admin dinsdag 6 april 2010 @ 09:50:10 #19
Heeft een huisje.
pi_79994762
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 09:47 schreef Super_Fucker het volgende:

[..]

Er is geen (commerciële) markt voor diepgang op de Nederlandse TV, want mensen met diepgang zijn niet te beïnvloeden door clips van 20 seconden hysterisch geschreeuw en dom geblaat.
Wanneer ze wel te beïnvloeden waren geweest, was de groep te klein om effect te bereiken (niet rendabel).
Dus pompen we nu een flinke bak geld in een blijkbaar kleine markt? Drie zenders voor een kleine markt lijkt me toch een beetje teveel van het goede.....
pi_79994779
De publieke omroepen hebben een grote zorgfunctie.

Veel oudere mensen zijn eenzaam en hebben televisie als instant gezelschap. Als Wilders het tv aanbod drastisch wil beperken, zorgt hij ervoor dat veel ouderen hun dagen minder prettig kunnen besteden.
Copyright © 2009-2011 Super_Fucker
pi_79994811
Je zal ergens op moeten gaan bezuinigen en dan kan het beter op iets zijn wat je gewoon totaal niet nodig hebt. Van die keuzes als: wil ik vanavond naar P&W kijken of wil ik dat mijn kinderen naar de uni kunnen gaan... Of oma af en toe laten wassen in het verzorgingshuis. Nee ik kom op mijn eerste zin terug! Ik kies voor de TV!
pi_79994813
afgezien van het economische aspekt dat er geen markt voor is in Nederland, wat helaas klopt, ben ik het er wel mee eens. ik verbaas me zelf, de eerste keer dat ik het met Wilders eens ben
1 publieke zender is meer dan genoeg, als je BBC als voorbeeld gaat nemen tenminste,
  dinsdag 6 april 2010 @ 09:52:45 #23
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_79994817
Goed plan.
1 zender meer dan voldoende. Het is ook eigenlijk idioot dat de overheid 3 zenders heeft, die ook nog onderling concurreren..

De PO is gewoon een sociale instelling geworden waar nep-BN'ers aan het werk worden gehouden met nutteloze activiteiten.

Gisteren zat ik weer met verbazing naar BNN te kijken. Valerio ging naar New York om daar illegaal graffti te spuiten op een gebouw... Sorry hoor, maar daar betaal ik geen belasting voor.
  dinsdag 6 april 2010 @ 09:53:38 #24
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_79994838
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 09:50 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Dus pompen we nu een flinke bak geld in een blijkbaar kleine markt? Drie zenders voor een kleine markt lijkt me toch een beetje teveel van het goede.....
Als de markt homogeen was ('de PO kijker') dan wel. Maar in principe kijkt elke Nederlanders wel naar een programma op de PO alleen gewoon niet naar alles.

Om toch zo'n breed pakket aan te kunnen bieden en daardoor kwaliteit op meerdere gebieden te kunnen garanderen zijn 3 zenders wel nodig.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_79994850
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 09:52 schreef ptb het volgende:
afgezien van het economische aspekt dat er geen markt voor is in Nederland, wat helaas klopt, ben ik het er wel mee eens. ik verbaas me zelf, de eerste keer dat ik het met Wilders eens ben
1 publieke zender is meer dan genoeg, als je BBC als voorbeeld gaat nemen tenminste,
Uhhh...:
quote:
BBC One, algemene zender met veel entertainment, sport en nieuws
BBC Two, algemene zender met meer culturele diepgang
BBC Three, jongerenzender
BBC Four, culturele zender
BBC HD, zender die uitzendt in de High-definition television standaard
BBC News, nieuwszender
BBC Parliament, zender, die politieke debatten uitzendt
BBC Alba, zender met programma's in het Schots-Gaelisch
CBBC, kinderzender
CBeebies, kinderzender voor de allerjongsten