Morrege!quote:Op dinsdag 6 april 2010 08:55 schreef Cryothic het volgende:
Goedemorge
Want jij hebt Black & Decker?quote:Nou voel ik me buitengesloten
quote:Op dinsdag 6 april 2010 08:55 schreef Cryothic het volgende:
Goedemorge
[..]
Nou voel ik me buitengesloten
Ja, maar we zitten in FOT, niet in PRG ofzoquote:Op dinsdag 6 april 2010 09:15 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Niet miepen, jij programmeert je eigen skillzzzz
Ehm, Bosch, en natuurlijk de huismerken van de bouwmarkten. Mag niet teveel kosten hoor.quote:Op dinsdag 6 april 2010 09:13 schreef fFarl het volgende:
[..]
Morrege!
[..]
Want jij hebt Black & Decker?
Succes gewenst!quote:Op dinsdag 6 april 2010 09:23 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen allemaal
vanmiddag mijn hertentamen statistiek
Je gaat het halen, je gaat het halen, je gaat het halenquote:Op dinsdag 6 april 2010 09:23 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen allemaal
vanmiddag mijn hertentamen statistiek
De wat?quote:Op dinsdag 6 april 2010 09:50 schreef Dark_Angelus het volgende:
Zo maar eens naar de Oba lekker gaan studeren
En stiekem de camera mee
Mijn laptop wordt wel warm.........dus denk dat het gelukt isquote:Op dinsdag 6 april 2010 09:45 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Je gaat het halen, je gaat het halen, je gaat het halen
* PdeHoog doet aan positieve instraling
Leg je hand maar op je laptop
Stiekem... 't Is ook echt een camera die je stiekem kan meesjouwen...quote:Op dinsdag 6 april 2010 09:50 schreef Dark_Angelus het volgende:
En stiekem de camera mee
Ziet niemand.quote:Op dinsdag 6 april 2010 10:20 schreef fFarl het volgende:
[..]
Stiekem... 't Is ook echt een camera die je stiekem kan meesjouwen...
Ah, is dat de vervanging voor dat vervallen betonblok langs de zuidkant van het spoor?quote:Op dinsdag 6 april 2010 09:57 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
http://www.oba.nl/
Dat mooie nieuwe grote gebouw op oosterdokeiland
Dat is echt mijn favoriete gebouw op het Oosterdokquote:Op dinsdag 6 april 2010 09:50 schreef Dark_Angelus het volgende:
En stiekem de camera mee
Dat is omdat ze allemaal weg zijn gerend toen ze je blackbox zagenquote:Op dinsdag 6 april 2010 10:21 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ziet niemand.
Ach joh, dat is niet zo erg. Die film draait volgende week ook nog wel in Pathé.quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:33 schreef Kremers het volgende:
Perfect weer vandaagVanavond maar langs de Zaanse Schans, jammer alleen dat ik dan de eerste helft van Barca-Arsenal moet missen...
Ja klopt maar welke niet te dure dia scanner kan dat, of kunnen ze dat allemaalquote:Op dinsdag 6 april 2010 13:19 schreef Cryothic het volgende:
ik zou zeggen 'met een dia-scanner'. maar dat ligt zo voor de hand, dat je dat denk ik niet bedoeld?
Met een Dia scanner wordt alleen het beeld gescanned. DutchR wil ook het frame eromheen erbij hebben.quote:Op dinsdag 6 april 2010 13:19 schreef Cryothic het volgende:
ik zou zeggen 'met een dia-scanner'. maar dat ligt zo voor de hand, dat je dat denk ik niet bedoeld?
Ja maar dan gaat het licht er niet doorheenquote:Op dinsdag 6 april 2010 13:22 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Met een Dia scanner wordt alleen het beeld gescanned. DutchR wil ook het frame eromheen erbij hebben.
Kan ie beter de strook op een flatbedscanner leggen en dan heeft ie alles in één keer.
Dat eerste snap ik, met die newton ringen dus ik vroeg me af of iemand anders er een oplossing voor wist.. Dat tweede gaat niet werken want het zijn zulke negatieven:quote:Op dinsdag 6 april 2010 13:52 schreef didotcicero het volgende:
Je hebt flatbedscanners met diaoptie (ik heb een Epson 4870 geloof ik).
Eigenlijk is het dan de bedoeling dat je de dia's of negatieven in speciale houdertjes plaatst maar je kan ze er ook los op de plaat leggen. Nadeel is dat je dan soms in je scans ringen in je beeld ziet verschijnen (zgn. newtonringen).
Misschien is het makkelijker om gewoon je dia's te scannen en je sprocketholes/negatiefrand later in Photoshop toe te voegen.
Zou je 35mm negatieven ook op een 120 ding kunnen leggen?quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:08 schreef didotcicero het volgende:
Nou ja, ik zie zo even 2 verre van ideale opties: plat op de plaat en hopen dat die Newtonringen niet opduiken of een contactafdruk. Maar ja, dat laatste is eigenlijk te klein om daar nog iets mee te doen. Ik zou dat eerste gewoon eens proberen.
Vroegah... had je van die servicebureau's die een drumscanner hadden, daar kon je exact bepalen welk deel van een negatief je wilde scannen, dus inclusief rand bijv. Geen idee of dat nog bestaat. Zal zeker niet goedkoop zijn. Toendertijd hanteerden ze enkele guldens per megabyte (plus de altijd vage "opstartkosten").
http://www.flickr.com/gro(...)s/72157594223964255/quote:Update on my sprocket hole scanning technique since last year:
I put the film directly on the glass and put coins on the ends to flatten it down a bit. Not perfect, but it works for now.
For the scanner software auto-adjust problem using the CanoScan software, I now put the preview rectangle inside the sprocket holes, do any other adjustments I want to for the image I want to scan, then hit the "Set" button which causes the software not to auto-adjust anymore. Then put the scan rectangle around the whole piece of film including sprocket holes :-))
Inderdaad. Maar ik weet ook niet wat je tot nu toe hebt geprobeerd met welke apparatuur.quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:19 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
http://www.flickr.com/gro(...)s/72157594223964255/
Dit kan ik natuurlijk ook gewoon proberen
Nou gewoon een oude flatbed scannerquote:Op dinsdag 6 april 2010 14:25 schreef didotcicero het volgende:
Theoretisch: ja. Maar ik heb mijn scanner uitgeleend dus ik kan het even niet proberen.
[..]
Inderdaad. Maar ik weet ook niet wat je tot nu toe hebt geprobeerd met welke apparatuur.
Nog niet veel, ga het na werk proberenquote:Op dinsdag 6 april 2010 14:25 schreef didotcicero het volgende:
Theoretisch: ja. Maar ik heb mijn scanner uitgeleend dus ik kan het even niet proberen.
[..]
Inderdaad. Maar ik weet ook niet wat je tot nu toe hebt geprobeerd met welke apparatuur.
Nieuw nieuw of sloop nieuw?quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:31 schreef Ynske het volgende:
Middag
zucht, auto weer kapot. vorige week een nieuwe accu in laten zetten. nu issie weer dood. een voordeel t is beter weer om buiten op de anwb te wachten
Is de dynamo dan nog wel in orde?quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:31 schreef Ynske het volgende:
Middag
zucht, auto weer kapot. vorige week een nieuwe accu in laten zetten. nu issie weer dood. een voordeel t is beter weer om buiten op de anwb te wachten
Ik zou eerder voor de spanningsregelaar gaan.quote:Op dinsdag 6 april 2010 15:09 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Is de dynamo dan nog wel in orde?
(zeg ik ff als niet-monteur)
Dan begon het tentamen.....quote:Op dinsdag 6 april 2010 13:05 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Nog 3 kwartier inmiddels.
Maar eh, wat dan?
Dan ben je klaar?
Voldoende is genoeg, maar had gehoopt op een positief gevoel na het tentamenquote:Op dinsdag 6 april 2010 16:22 schreef Cryothic het volgende:
hm, en het moest een 8 worden?
of is een voldoende goed genoeg?
accu leegquote:Op dinsdag 6 april 2010 15:09 schreef Cryothic het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:29 schreef Ynske het volgende:
Accu
[..]
accu leeg
t lampje in de klep onder de hoedenplanken iets met branden
![]()
nou ja dat dusquote:
Geniaalquote:Op dinsdag 6 april 2010 16:32 schreef Ynske het volgende:
[..]
nou ja dat dus
dus ik tegen die vent, das zeker echt iets voor een vrouw he... hijbij mannen gebeurt t vele malen meer
Hoe komt het dan dat dat lampje is blijven branden?quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:29 schreef Ynske het volgende:
Accu
[..]
accu leeg
![]()
t palletje dat normaal door de klep ingedrukt word (zodat t lampje uit gaat) is niet ver genoeg ingedrukt geweest vanaf woensdag tot nu, dan is t niet raar dat de accu leeg is.quote:Op dinsdag 6 april 2010 17:02 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hoe komt het dan dat dat lampje is blijven branden?
Nopequote:Op dinsdag 6 april 2010 17:05 schreef Ynske het volgende:
[..]
t palletje dat normaal door de klep ingedrukt word (zodat t lampje uit gaat) is niet ver genoeg ingedrukt geweest vanaf woensdag tot nu, dan is t niet raar dat de accu leeg is.
Wzzquote:
Of de spanningsregelaar.quote:Op dinsdag 6 april 2010 15:09 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Oh, kut. Zal voortaan eerst verder lezenquote:Op dinsdag 6 april 2010 16:29 schreef Ynske het volgende:
Accu
[..]
accu leeg
![]()
quote:Op woensdag 7 april 2010 05:29 schreef Xilantof het volgende:
Gister... Avond... Geen... Internet... Mijn... Leven... Wat... Doen... Ze...?
klote telfort
Goedemorgen weer!
Is de koffie thuis zo smerig danquote:Op woensdag 7 april 2010 08:46 schreef Netsplitter het volgende:
Thuis werken zou voor mij nu echt dodelijk zijn.
Nee, de verleiding om lekker in het zonntje bij Knus te gaan zitten.quote:
Ik kan officieel niet thuis werken.quote:
Nog steeds veel te vroeg jaquote:Op woensdag 7 april 2010 09:25 schreef Sarabi het volgende:
Ik merk in dit topic altijd pas hoe laat ik opsta
Maar goedemorgen
Wat een leven zeg.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:25 schreef Sarabi het volgende:
Ik merk in dit topic altijd pas hoe laat ik opsta
Maar goedemorgen
Hier ook. Maar voor mij zit het er bijna op en zal ik toch echt elke dag vroeg moeten opstaanquote:
Ja, wrijf het nog maar ff in ook.quote:Op woensdag 7 april 2010 10:17 schreef Sarabi het volgende:
[..]
En net heerlijk in de tuin zitten lezen (oké studeren voor een tentamen maar toch)
quote:Op woensdag 7 april 2010 10:18 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ja, wrijf het nog maar ff in ook.
Grmbl......
Nou, leuk, leren voor een tentamenquote:Op woensdag 7 april 2010 10:18 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ja, wrijf het nog maar ff in ook.
Grmbl......
Netjesquote:
Gewoon ''lens correction'' in het engelsquote:Op woensdag 7 april 2010 11:22 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Netjesff je horizon rechtzetten en in PS proberen die kromming eruit te halen. Kun je doen door naar Filters, Distort en dan iets met lenzen te selecteren. Geen idee wat precies. Ik heb ff PS niet bij de hand hier.
Ik heb de nederlandse versie, eventjes zoeken dus..quote:Op woensdag 7 april 2010 11:22 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Netjesff je horizon rechtzetten en in PS proberen die kromming eruit te halen. Kun je doen door naar Filters, Distort en dan iets met lenzen te selecteren. Geen idee wat precies. Ik heb ff PS niet bij de hand hier.
Ghehe, die ene onthoofde molen is dan wel weer een grappig detail...quote:Op woensdag 7 april 2010 12:09 schreef Kremers het volgende:
Mooie panorama PualaMoet ik zelf ook nog eens aan wagen. Alleen nog even een goede pano plek vinden
[ afbeelding ]
Wat vinden we van deze toning? Ben er nog niet helemaal over uit, maar voor mijn gevoel ziet dit er beter uit dat standaard zwart/wit...
Zoals gezegd, lastige locatie om écht goede landschapsfoto's te maken... Zitten geen goede lijnen in het landschap. En de lijnen die er wel in zitten leiden het oog weg van ht onderwerp.
'quote:Op woensdag 7 april 2010 12:09 schreef Kremers het volgende:
Mooie panorama PualaMoet ik zelf ook nog eens aan wagen. Alleen nog even een goede pano plek vinden
[ afbeelding ]
Wat vinden we van deze toning? Ben er nog niet helemaal over uit, maar voor mijn gevoel ziet dit er beter uit dat standaard zwart/wit...
Zoals gezegd, lastige locatie om écht goede landschapsfoto's te maken... Zitten geen goede lijnen in het landschap. En veel de lijnen die er wel in zitten leiden het oog weg van ht onderwerp.
Deze bootkade was de enige lijn die ik kon ontdekken
Hard zwart/wit geeft mij uist het gevoel van winter (omdat je dan veel puur zwart in de foto hebt zitten, wat hem donker maakt en mij juist weer aan winter doet denken)quote:Op woensdag 7 april 2010 12:29 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
'
Best prettig, maar ik denk dat een harde zwartwit beter uitkomt. Dit doet erg winters aan eigenlijk.
Vivezaquote:Op woensdag 7 april 2010 13:00 schreef Kremers het volgende:
[..]
Hard zwart/wit geeft mij uist het gevoel van winter (omdat je dan veel puur zwart in de foto hebt zitten, wat hem donker maakt en mij juist weer aan winter doet denken)
Punt is dat het water er bevroren uitziet waardoor je al snel aan winter denkt. Ik zal hem eerst even door viveza 2 halen voordat ik hem door silver efex pro haal.
Utrechtquote:Op woensdag 7 april 2010 13:07 schreef Puala het volgende:
Zo lekker in Utrecht shoppen/terrasje pakken
Vanwege beide denk ik. De koude kleuren i.c.m. het gladde wateroppervlak door de lange sluitertijd, geeft het voor mij een wintersfeer.quote:Op woensdag 7 april 2010 12:14 schreef Kremers het volgende:
Vanwege de toning of het "bevroren" water? Ik heb grijsfilters gebruikt voor eeen belichting van 30sec.
Kolkend water vind ik zelf altijd afleiden in een foto, of het moet een foto van een strand zijn.
Ook wel lekker ja, deze.quote:Op woensdag 7 april 2010 14:15 schreef Kremers het volgende:
Ik begrijp wat je bedoeltHalf jaar geleden ben ik er ook geweest, toen ik nog geen statief ne grijsfilters had, maar vind dat water er niet goed uitkomen. Strak water met reflecties vind ik zelf wel tof.
Overigens heb ik nog een andere geplaatst op flickr, deze eerst door Viveza 2 en daarna door SEP gehaald:
[ afbeelding ]
Ook hier blijf je dat winterse houden, maar dat vind ik zelf ook eigenlijk niet zo'n probleem
Have Fun!quote:Op woensdag 7 april 2010 14:53 schreef PdeHoog het volgende:
Op naar de persconferentie van The Hague Jazz
Have fun.quote:Op woensdag 7 april 2010 14:53 schreef PdeHoog het volgende:
Op naar de persconferentie van The Hague Jazz
Ok... en die lwz-compressie?quote:Op woensdag 7 april 2010 20:20 schreef Kremers het volgende:
In mijn workflow probeer ik zoveel mogelijk met 16bit bestanden te werken, pas op het laatste moment zet ik hem om naar 8bit (als ik hem op internet zet).
Maar ook met 8bit bestanden zal ik een grotere HDD nodig hebben.
Ik wacht ff op een pm van iemand anders.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:01 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Hey P. Kan jij niet eens bij Netsplitter polsen waarom hij niet reageert op die Pm?
Die kids bijten niet (hard) hoor!quote:Op woensdag 7 april 2010 20:25 schreef Chanty het volgende:
Pffffff morgen sta ik twee keer voor een klasen ik sterf nu al half van de zenuwen
Spannendquote:Op woensdag 7 april 2010 20:25 schreef Chanty het volgende:
Pffffff morgen sta ik twee keer voor een klasen ik sterf nu al half van de zenuwen
Nou met woorden van de klassendocent als: "We splitsen de groep want het is een pittige klas", ben ik niet echt gerust eropquote:
Nouja.. Ik zat ''vroegah'' in de ergste klas van school.. Maar bij niet schoolse dingen, zoiets als jou, ging het juist wel goedquote:Op woensdag 7 april 2010 22:16 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nou met woorden van de klassendocent als: "We splitsen de groep want het is een pittige klas", ben ik niet echt gerust eropWordt een echte vuurdoop. Maar goed, net presentatie geoefend en dat loopt lekker dus moet goedkomen. Moet alleen zorgen dat ik niet te snel praat.
Just be yourself. Doe maar alsof P en ik op de voorste rij zitten. Wij zijn braafquote:Op woensdag 7 april 2010 22:16 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nou met woorden van de klassendocent als: "We splitsen de groep want het is een pittige klas", ben ik niet echt gerust eropWordt een echte vuurdoop. Maar goed, net presentatie geoefend en dat loopt lekker dus moet goedkomen. Moet alleen zorgen dat ik niet te snel praat.
Iedereen zat altijd in de ergste klas. Docenten roepen dat om indruk te maken, maar het heeft altijd een averechts effectquote:Op woensdag 7 april 2010 22:21 schreef Timmos het volgende:
[..]
Nouja.. Ik zat ''vroegah'' in de ergste klas van school.. Maar bij niet schoolse dingen, zoiets als jou, ging het juist wel goed.. Dat was altijd leuk.. Dus komt vast en zeker goed
![]()
Wij waren de enige klas die het voor elkaar kreeg om aan het einde van de klas met 20 van de 30 buiten de les te zitten, of met 10 van de 30 binnen, ligt eraan hoe je het bekijktquote:Op woensdag 7 april 2010 22:36 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Iedereen zat altijd in de ergste klas. Docenten roepen dat om indruk te maken, maar het heeft altijd een averechts effect
Hahaha nou ik hoop maar dat ze me leuk vinden. Nou ja... jochies van 14, ik steek mijn boezem wel wat vooruit dan luisteren ze welquote:Op woensdag 7 april 2010 22:21 schreef Timmos het volgende:
[..]
Nouja.. Ik zat ''vroegah'' in de ergste klas van school.. Maar bij niet schoolse dingen, zoiets als jou, ging het juist wel goed.. Dat was altijd leuk.. Dus komt vast en zeker goed
![]()
Lolquote:Op woensdag 7 april 2010 22:42 schreef Timmos het volgende:
[..]
Wij waren de enige klas die het voor elkaar kreeg om aan het einde van de klas met 20 van de 30 buiten de les te zitten, of met 10 van de 30 binnen, ligt eraan hoe je het bekijkt.. De enige klas waarbij de maatschappijleer docent het opgegeven heeft en besloot ons examen te laten doen zonder les.. Oh, en bij een deel van de lessen kregen we onze conrector in de klas zodat we normaal deden
Nouja.. Of ze dan nog echt luisteren?quote:Op woensdag 7 april 2010 22:53 schreef Chanty het volgende:
[..]
Hahaha nou ik hoop maar dat ze me leuk vinden. Nou ja... jochies van 14, ik steek mijn boezem wel wat vooruit dan luisteren ze wel
OF ze herkennen jequote:Op woensdag 7 april 2010 22:53 schreef Chanty het volgende:
[..]
Hahaha nou ik hoop maar dat ze me leuk vinden. Nou ja... jochies van 14, ik steek mijn boezem wel wat vooruit dan luisteren ze wel
Denk dat we beide afgemaakt gaan worden op de meet.quote:
Als ze maar stil zjin en de enquete braaf invullenquote:Op woensdag 7 april 2010 22:55 schreef Timmos het volgende:
[..]
Nouja.. Of ze dan nog echt luisteren?
Hey jij bent toch die en die van fok!quote:
Vechten met Chanty?quote:Op woensdag 7 april 2010 22:57 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Denk dat we beide afgemaakt gaan worden op de meet.
Herkenbaar dat laatstequote:Op woensdag 7 april 2010 22:55 schreef Chanty het volgende:
[..]
LolDat klinkt wel erg. Wij hadden een Engels docent die ook vaak de hele klas buiten op de gang zetten
En hoe erg ik ook mijn best deed, ik behoorde altijd tot die paar leerlingen die wel in de klas mochten blijven
Even jequote:Op woensdag 7 april 2010 22:59 schreef Chanty het volgende:
[..]
Als ze maar stil zjin en de enquete braaf invullen
[..]
Hey jij bent toch die en die van fok!![]()
Nee dat ik mijn tweelingszus
Ik zou maar oppassen, ik heb wel de zwarte band in kietelenquote:
Dat ik mijn boezem vooruit steek betekent niet dat ik daar in lingerie ga staan hequote:
Heb niet echt een fantastisch goed fotogeheugen maar dacht even dat die ietsiepietsie hoger zatquote:Op woensdag 7 april 2010 23:21 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik zou maar oppassen, ik heb wel de zwarte band in kietelen
[..]
Dat ik mijn boezem vooruit steek betekent niet dat ik daar in lingerie ga staan heAhoewel miss best een goed plan als ze niet luisteren
Al laten testen op blindheid?quote:Op woensdag 7 april 2010 23:27 schreef Timmos het volgende:
[..]
Heb niet echt een fantastisch goed fotogeheugen maar dacht even dat die ietsiepietsie hoger zat
Kietelen werkt beter bij Timmosquote:Op woensdag 7 april 2010 23:21 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik zou maar oppassen, ik heb wel de zwarte band in kietelen
Ehh, excuzes moi, ofzoquote:Op woensdag 7 april 2010 23:34 schreef Chanty het volgende:
[..]
Al laten testen op blindheid?
Hij zit op mijn rechterheupen nee mijn tieten zitten niet zo laag
Stil jijquote:
* Puala geeft extra geheugen aan Timmosquote:Op woensdag 7 april 2010 23:47 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ehh, excuzes moi, ofzo.. Dacht wat meer richting je navel en dan thv waar een riem zit op je broek
![]()
[..]
Stil jij
*Binnenkant van hand*quote:Op woensdag 7 april 2010 23:49 schreef Puala het volgende:
[..]
* Puala geeft extra geheugen aan Timmos
Blijkbaar heb je dat nodig
Ach, als dat alles isquote:Op woensdag 7 april 2010 23:50 schreef Timmos het volgende:
[..]
*Binnenkant van hand*
Zolang ik dat maar niet vergeet
Nah, er is nog een 2e waar ik achter moet komenquote:Op woensdag 7 april 2010 23:53 schreef Puala het volgende:
[..]
Ach, als dat alles is![]()
* Puala knuffelt Timmos en Chanty
Thnxquote:
Mooie kandidaat voor op de FC bedenk ik me net.quote:
Hij zit nog wel iets lager dan mijn navel, maar idd waar mijn broek zit, ik draag heupbroekenquote:Op woensdag 7 april 2010 23:47 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ehh, excuzes moi, ofzo.. Dacht wat meer richting je navel en dan thv waar een riem zit op je broek
![]()
[..]
Stil jij
quote:Op donderdag 8 april 2010 08:50 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Mooie kandidaat voor op de FC bedenk ik me net.
Akoestiek optreden?
Heerlijke muziek is dat dan.quote:
URLquote:Op donderdag 8 april 2010 09:32 schreef Cryothic het volgende:
dus, 3 A3tjes met aantekeningen van een projectmanager voor m'n neus, met aanpassingen aan een site uit 1845.
Ik hoop niet het perkament op de achtergrond scheurt.... jemig...
Veel succes..quote:Op donderdag 8 april 2010 09:32 schreef Cryothic het volgende:
dus, 3 A3tjes met aantekeningen van een projectmanager voor m'n neus, met aanpassingen aan een site uit 1845.
Ik hoop niet het perkament op de achtergrond scheurt.... jemig...
www.volkertbv.nlquote:
Ja, daar was ik ook mee bezig, maar dit kwam er even tussendoorquote:Op donderdag 8 april 2010 09:48 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Veel succes..
Ik ben zelf bezig met het afronden van het bouwen van een splinternieuwe website.
Luister maar: http://www.celinecairo.nlquote:
Dan huur je een 1Dquote:Op donderdag 8 april 2010 10:48 schreef PdeHoog het volgende:
VerdorieIk wilde een 5D Mk II huren voor The Hague Jazz. Dat duurt nog twee maanden, maar hij is nu al gereserveerd bij KE
Die lijkt een beetje op mijn eerste site die ik ooit gemaakt hebt, toen nog helemaal in Notepadquote:
Ja, is uit de tijd dat een website eigenlijk niks meer was dan een foldertje op je scherm.quote:Op donderdag 8 april 2010 10:50 schreef Ronhui het volgende:
[..]
Die lijkt een beetje op mijn eerste site die ik ooit gemaakt hebt, toen nog helemaal in Notepad
Nou, ik wilde eigenlijk perse de 5D Mk II omdat ik die misschien wel wil gaan kopenquote:Op donderdag 8 april 2010 10:50 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Dan huur je een 1D![]()
Straks statiefkop halen
Kun je hem niet ergens anders huren dan?quote:Op donderdag 8 april 2010 10:56 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nou, ik wilde eigenlijk perse de 5D Mk II omdat ik die misschien wel wil gaan kopen
Vast wel, maar KE is gewoon lekker in de buurtquote:Op donderdag 8 april 2010 10:57 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Kun je hem niet ergens anders huren dan?
zag dat er wel meer functionaliteiten waren. Gebruikte mijn eerste site vooral om HTML te leren. helaas zijn er anno 2010 nog steeds mensen die zulke websites makenquote:Op donderdag 8 april 2010 10:54 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Ja, is uit de tijd dat een website eigenlijk niks meer was dan een foldertje op je scherm.
Toen dit gebouwd is, was ik hier nog niet werkzaam
Vakantiegeld moet genoeg zijn om hem te kopenquote:
Lekker, wil ik ook weer eens doen.quote:Op donderdag 8 april 2010 11:13 schreef Puala het volgende:
Goedemorgen
Ik heb me ietsie-pietsie verslapen. Maar zo'n 3 uur
Het is heerlijkquote:Op donderdag 8 april 2010 11:17 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Lekker, wil ik ook weer eens doen.
Lang in bed liggen...
Uhuh. Ik werd gister ook weer helemaal gestort. Zo weinig licht dat ik op 3200 ISO moest schieten en dan met belachelijke sluitertijden. Het is dat LR toch best een toffe ruisonderdrukking heeft, maar anders.....quote:Op donderdag 8 april 2010 11:14 schreef Erasmo het volgende:
Ik denk dat je er wel genoeg gebruik van gaat maken ja
heb die nog nooit gebruikt. Moest van het weekend verplicht op 1600 iso schieten uit het vliegtuig. Maar met heldere achtergronden, denk dat ik een goede ruis onderdrukker nodig hebquote:Op donderdag 8 april 2010 11:38 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Het is dat LR toch best een toffe ruisonderdrukking heeft, maar anders.....
En dan vervolgens ook al mijn objectieven omruilen zeker?quote:Op donderdag 8 april 2010 11:48 schreef Erasmo het volgende:
Als je weinig ruis bij hoge iso's kan ik de K-X aanraden
Is voor mij de reden om eens te gaan kijken na onze vakantie voor een vervanger van m'n 40D.quote:Op donderdag 8 april 2010 11:38 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Uhuh. Ik werd gister ook weer helemaal gestort. Zo weinig licht dat ik op 3200 ISO moest schieten en dan met belachelijke sluitertijden. Het is dat LR toch best een toffe ruisonderdrukking heeft, maar anders.....
Hahahahaha. Nou, voor mij geen pentax hoorquote:Op donderdag 8 april 2010 11:52 schreef Erasmo het volgende:
Die is zo goedkoop die kun je er wel bij nemen
Terwijl die het best goed zou moeten doen op 3200 ISOquote:Op donderdag 8 april 2010 11:52 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Is voor mij de reden om eens te gaan kijken na onze vakantie voor een vervanger van m'n 40D.
Nou.......quote:Op donderdag 8 april 2010 12:00 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Terwijl die het best goed zou moeten doen op 3200 ISO
Als ie lijkt op de 3200 kwaliteit van de 50D... dan zijn er soms nog wel wat vormen te herkennen tussen de ruisquote:
Laatst een paard gefotografeerd met iso3200 met aardig bagger licht met een 2.8 lens en het is dat ik weet dat het een paard voor moet stellen zeg maar.quote:Op donderdag 8 april 2010 12:28 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Als ie lijkt op de 3200 kwaliteit van de 50D... dan zijn er soms nog wel wat vormen te herkennen tussen de ruis
De reden waarom ik met mijn A100 eigenlijk nooit boven de ISO 800/1200 uitkom...quote:Op donderdag 8 april 2010 12:30 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Laatst een paard gefotografeerd met iso3200 met aardig bagger licht met een 2.8 lens en het is dat ik weet dat het een paard voor moet stellen zeg maar.
Ik heb een a200 en daar kom ik eigenlijk nooit mee boven de ISO 400, alles daarboven is zelfs met Lightroom 3 niet volledig te reparerenquote:Op donderdag 8 april 2010 12:39 schreef Marco001 het volgende:
[..]
De reden waarom ik met mijn A100 eigenlijk nooit boven de ISO 800/1200 uitkom...
Vertel.quote:Op donderdag 8 april 2010 15:16 schreef Chanty het volgende:
Ik leef nog![]()
Dit was wel even iets heeeuuulll anders dan een havo klas waar ik zelf in heb gezeten![]()
Heb groot respect voor die docenten.
Want? dit was vmbo?quote:Op donderdag 8 april 2010 15:16 schreef Chanty het volgende:
Ik leef nog![]()
Dit was wel even iets heeeuuulll anders dan een havo klas waar ik zelf in heb gezeten![]()
Heb groot respect voor die docenten.
Als landschaps- en architectuurfotograaf heb ik dan weer de luxe altijd van een statief te schieten waardoor ik geen last heb van ruisquote:Op donderdag 8 april 2010 11:52 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Is voor mij de reden om eens te gaan kijken na onze vakantie voor een vervanger van m'n 40D.
Ik heb zelf MAVO gedaan, maar dat viel dan nog wel meequote:
dat dusquote:Op donderdag 8 april 2010 16:41 schreef Kremers het volgende:
[..]
Ik heb zelf MAVO gedaan, mar dat viel dan nog wel meeDat of tijden veranderen...
[...]
Dat is dan de afgelopen 5/6 jaar niet veranderdquote:Op donderdag 8 april 2010 15:58 schreef Chanty het volgende:
De docenten hebben een aantal minuten nodig om de klas tot rust te brengen en dat gaat niet met een: sssttt sssttt mondje dicht, maar direct met de opmerking: wie nu niet stil is mag het 7e en 8e uur ook nog blijven.
Goed..de plannen zijn een tikkie veranderdquote:Op donderdag 8 april 2010 11:12 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Vakantiegeld moet genoeg zijn om hem te kopen
Haha nou dat dreigement hoorden wij maar zelden. Kan het me eigenlijk niet eens herinnerenquote:Op donderdag 8 april 2010 17:00 schreef Timmos het volgende:
[..]
Dat is dan de afgelopen 5/6 jaar niet veranderd.. Zie je wel dat het goed ging
Wat is Twiske?quote:Op donderdag 8 april 2010 17:45 schreef Kremers het volgende:
Vanmiddag even een rondje Twiske gemaaktMorgen rond zonsondergang maar weer eens teruggaan voor een paar goede foto's
Coolquote:
Kende je dat niet? Best mooi daarquote:
Ik was maandag voor het eerst in 3 jaar in A'damquote:Op donderdag 8 april 2010 17:51 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Kende je dat niet? Best mooi daar
Matig verhaal, zoveel moois hierquote:Op donderdag 8 april 2010 17:52 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik was maandag voor het eerst in 3 jaar in A'damIk kom zo min mogelijk in jullie regionen als het ff kan
![]()
Laat maar zienquote:Op donderdag 8 april 2010 17:54 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Matig verhaal, zoveel moois hier
Mooi, we moeten je ook niet hierquote:Op donderdag 8 april 2010 17:52 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik was maandag voor het eerst in 3 jaar in A'damIk kom zo min mogelijk in jullie regionen als het ff kan
![]()
Amsterdam kun je goed vermijden en toch de rest van Noord-Holland bekijken hoor!quote:Op donderdag 8 april 2010 17:52 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
![]()
quote:Op donderdag 8 april 2010 18:00 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Laat maar zien![]()
Moet binnenkort toch met een nieuwe cam leren werken
Absoluutquote:Op donderdag 8 april 2010 17:54 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Matig verhaal, zoveel moois hier
Ik heb jaren in Noord gewoond. Sinds ik uit Amsterdam vertrokken ben (17 jaar geleden) ben ik er nog maar heel weinig geweest, mischien 5x ofzo. Het trekt me niet.quote:Op donderdag 8 april 2010 18:04 schreef Kremers het volgende:
[..]
AbsoluutIk woon zelf in noord en ben zo in landelijk noord. Marken is maar een half uutje met de bus, en in het Twiske, Zunderdorp etc. ben ik binnen een half uur met de fiets
quote:
En wat gaan we over 2 weken fotograferen?quote:Op donderdag 8 april 2010 18:05 schreef Netsplitter het volgende:
Zojuist een 300mm F4 vast laten leggen voor huur over 2 weken.
Zat te denken om 'm te gaan uitproberen bij Meijendel.quote:Op donderdag 8 april 2010 18:08 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
[..]
En wat gaan we over 2 weken fotograferen?
Nieuw huis?quote:Op donderdag 8 april 2010 18:16 schreef Ynske het volgende:
hier nog iemand zin om verhuisdozen mee te helpen inpakken?
Feliquote:
ja hequote:
hey wat tofquote:
misschien dat die Gaia meet dan nu eindelijk wel eens doorgaatquote:Op donderdag 8 april 2010 18:48 schreef Chanty het volgende:
[..]
hey wat tof
Gefeliciteerd, je gaat wel in een uithoek wonen he
Je bent aan het werven voor 2 mei, zie ik!quote:
Wanneer het lekker weer wordt zijn ze van harte welkom.quote:Op donderdag 8 april 2010 20:15 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Je bent aan het werven voor 2 mei, zie ik!
Hoezo uithoek? Er is van alles te doen hier.quote:Op donderdag 8 april 2010 18:48 schreef Chanty het volgende:
[..]
hey wat tof
Gefeliciteerd, je gaat wel in een uithoek wonen he
NS, is er nou al iemand bezig met de wedstrijd van april? Het is inmiddels al de 8e namelijk?quote:Op donderdag 8 april 2010 21:25 schreef Netsplitter het volgende:
Het enige leuke aan limboland is Gaiapark.
Inderdaad, de ruis bij de A100 en 200 is echt bagger.. Vandaar dat ik ook een extra flitser heb gekocht vorig jaar, hoeft de iso niet zo omhoog tijdens concerten en dergelijke.quote:Op donderdag 8 april 2010 13:45 schreef Kremers het volgende:
[..]
Ik heb een a200 en daar kom ik eigenlijk nooit mee boven de ISO 400, alles daarboven is zelfs met Lightroom 3 niet volledig te repareren
En ruis in een zwart/wit beeld voegt zeker iets toe, alleen heb ik dan liever korrel via SEP/LR3 dan ruis van de digitale sensor.
Straks even door het Twiske fietsen en wat beelden vastleggen, ga ik er morgenavond nog een keer langs om serieuze foto's te maken. Eerst even research
Jup.quote:Op donderdag 8 april 2010 21:31 schreef RonaldV het volgende:
[..]
NS, is er nou al iemand bezig met de wedstrijd van april? Het is inmiddels al de 8e namelijk?
En verknal je de foto's van diegenen die wel met weinig licht kunnen omgaan.quote:Op donderdag 8 april 2010 21:31 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Inderdaad, de ruis bij de A100 en 200 is echt bagger.. Vandaar dat ik ook een extra flitser heb gekocht vorig jaar, hoeft de iso niet zo omhoog tijdens concerten en dergelijke.
Mwah, Ik weet niet helemaal hoe jij het doet, maar tijdens concerten is mijn iso max 400(ivm ruis) en ik flits eigenlijk nooit rechtstreeks, dat geeft namelijk lelijke schaduwen.quote:Op donderdag 8 april 2010 21:32 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
En verknal je de foto's van diegenen die wel met weinig licht kunnen omgaan.
Gebrek aan inspiratie of wat?quote:Op donderdag 8 april 2010 21:32 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Jup.
We zijn bezig om het thema te verzinnen.
Gaat alleen niet helemaal van een leien dakje zoals men al terecht opmerkt.
Nee, we zijn op te verschillende tijden even online om snel de knoop te kunnen doorhakken.quote:
* Puala vind dat je op zo'n moment er dan voor moet kiezen om de functie neer te leggenquote:Op donderdag 8 april 2010 21:45 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Nee, we zijn op te verschillende tijden even online om snel de knoop te kunnen doorhakken.
Flitsen tijdens concerten is een no-go. Hinderlijk voor de artiesten, hinderlijk voor het publiek en hoogst irritant voor medefotografen. ISO omhoog naar 1600 of hoger en lichtsterke objectieven. Dat is de manier. Al het andere.....quote:Op donderdag 8 april 2010 21:37 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Mwah, Ik weet niet helemaal hoe jij het doet, maar tijdens concerten is mijn iso max 400(ivm ruis) en ik flits eigenlijk nooit rechtstreeks, dat geeft namelijk lelijke schaduwen.
En vaak is men erg bewegelijk tijdens zo'n concert, dus dan kan ik ook geen lange sluitertijden gebruiken(>1 sec) omdat het dan 1 enorme blur word..
Eigenlijk moet ik daarom dus ook wel een flitser gebruiken(hoewel ik hem lang niet altijd gebruik..) omdat de foto's anders nogal donker worden 9 v/d 10 keer.
* Netsplitter zoekt puala met mattenklopper......... puala.... puala.....quote:Op donderdag 8 april 2010 21:49 schreef Puala het volgende:
[..]
* Puala vind dat je op zo'n moment er dan voor moet kiezen om de functie neer te leggen
* Puala duikt onder
Ik ben tijdens een voorprogramma al eens naar een fotograaf toegelopenne heb zijn bouwlamp om hoog gezet. Gewoon zonder vragen...quote:Op donderdag 8 april 2010 21:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Flitsen tijdens concerten is een no-go. Hinderlijk voor de artiesten, hinderlijk voor het publiek en hoogst irritant voor medefotografen. ISO omhoog naar 1600 of hoger en lichtsterke objectieven. Dat is de manier. Al het andere.....
Maar dat ben ik
* Puala bedoelde niet jouquote:Op donderdag 8 april 2010 21:51 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
* Netsplitter zoekt puala met mattenklopper......... puala.... puala.....
Dat laatste boeit dan weer nietquote:Op donderdag 8 april 2010 21:54 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Ik ben tijdens een voorprogramma al eens naar een fotograaf toegelopenne heb zijn bouwlamp om hoog gezet. Gewoon zonder vragen...keek hij me vreemd aan... Netjes gemeld dat het irritant was dat geflits.
bleek het achteraf een crewlid te zijn van de hoofdact
![]()
tja, dat het hinderlijk is voor muziekanten snap ik, daarom heb ik de flits ook altijd omhooggericht, en er een softbox op.quote:Op donderdag 8 april 2010 21:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Flitsen tijdens concerten is een no-go. Hinderlijk voor de artiesten, hinderlijk voor het publiek en hoogst irritant voor medefotografen. ISO omhoog naar 1600 of hoger en lichtsterke objectieven. Dat is de manier. Al het andere.....
Maar dat ben ik
Ik snap dat echt niet.quote:Op donderdag 8 april 2010 21:56 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat laatste boeit dan weer nietZe moeten opzouten met die kloteflitsers. PAs geleden had ik een stel idioten die een beetje met dat strobistenspul bezig waren tijdens een optreden
Mjah, snap ik..quote:Op donderdag 8 april 2010 21:59 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik snap dat echt niet.
Ik heb nog nooit bij een concert gefotografeerd, maar zelfs ik kan het me voorstellen dat het knap irritant is.
Je kan voor een ander een potentieel zeer mooie plaat compleet vernaggelen met je flits.
Niet rot naar jou bedoelt hoor Marco001.
Dat kanquote:Op donderdag 8 april 2010 22:03 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Mjah, snap ik..![]()
Ik heb zelf trouwens nog nooit commentaar gehad van de groepen waarbij ik wel eens foto's maakte, zelfs niet wanneer ik ze vroeg of ze last hadden van de flits, toen zeiden ze dat dat best meeviel.
Inderdaad..quote:Op donderdag 8 april 2010 22:04 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat kanAlleen probeer ik zo min mogelijk op te vallen en met flitsen doe je dat dus wel. Maar goed...eeuwige discussie tussen wel of niet flitsen. Ieder zo zijn ding denk ik maar
dank je!quote:Op donderdag 8 april 2010 21:20 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Hoezo uithoek? Er is van alles te doen hier.
Alvast welkom thuis Ynske.
en dan opper ik daar een meet, en komt niemandquote:Op donderdag 8 april 2010 21:25 schreef Netsplitter het volgende:
Het enige leuke aan limboland is Gaiapark.
heuvels in Limbiëquote:Op donderdag 8 april 2010 22:10 schreef Ynske het volgende:
[..]
dank je!
en zo voelt t ook
[..]
en dan opper ik daar een meet, en komt niemand
enfin, dr is wel meer leuk aan Limburg
Zolang de loser woont die m'n vader is is limboland niet interessant.quote:Op donderdag 8 april 2010 22:10 schreef Ynske het volgende:
[..]
dank je!
en zo voelt t ook
[..]
en dan opper ik daar een meet, en komt niemand
enfin, dr is wel meer leuk aan Limburg
das minder,quote:Op donderdag 8 april 2010 22:28 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zolang de loser woont die m'n vader is is limboland niet interessant.
Behalve Gaiapark.
Maar dat is meteen bijna 3 uur karren, heen..... en dan weer 3 uur terug.....
Ben ik helemaal met je eens. Die lichtsterke objectieven hoeven niet eens zo duur te zijn als je wat gebruikscomfort inlevert.quote:Op donderdag 8 april 2010 21:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Maar dat ben ik
2 concertshoots geleden kwam ik met een paar spierwitte foto's thuis. Had er weer iemand doorheen liggen flitsenquote:Op donderdag 8 april 2010 21:59 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik snap dat echt niet.
Ik heb nog nooit bij een concert gefotografeerd, maar zelfs ik kan het me voorstellen dat het knap irritant is.
Je kan voor een ander een potentieel zeer mooie plaat compleet vernaggelen met je flits.
Niet rot naar jou bedoelt hoor Marco001.
Dat is echt kut iddquote:Op donderdag 8 april 2010 22:42 schreef ultra_ivo het volgende:
2 concertshoots geleden kwam ik met een paar spierwitte foto's thuis. Had er weer iemand doorheen liggen flitsen![]()
Ik vraag me sowieso af of het wel goed is voor je sensor als die op volle gevoeligheid staat en iemand gooit er een forse flits tegenaan. (M'n K20D ligt nu in Hamburg ivm een streep op de sensor).
Zeker omdat de garantie al voorbij is. Ik weet dat ik 'm in juni echt nodig heb, dus vorige week maar weggebracht. Tot dan toe moet ik het maar doen met m'n istDs.quote:Op donderdag 8 april 2010 22:44 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat is echt kut iddPaar keer gehad. Meestal weet ik eromheen te fotograferen
quote:Op donderdag 8 april 2010 17:52 schreef Timmos het volgende:
Zometeen maar weer is een keer gezellig doen en naar de oefenavond.. En hopelijk een zonsondergang bij de Westerschelde meepakken
Jaquote:
Belachelijkquote:Hier lijkt het er op dat een online shop een pakketje van mij is kwijtgeraakt![]()
Of TNT.....
Nieuw speelgoed?quote:
5D Mk IIquote:
Nopequote:Oja moest ik je nog herinneren aan onze date in mei
De bloesem en natuur blijft wel, een urbex locatie kan zomaar opeens foetsie zijnquote:Op vrijdag 9 april 2010 09:29 schreef Puala het volgende:goedemorgen
1e ochtendje school van deze week. De helft kwam te laat en vervolgens ben ik na 5 minuten klaar met mijn opdracht![]()
En nu heb ik maar besloten dat ik vanmiddag ga fotograferenMoet alleen gaan kiezen
Bloesem en natuur of Urbexen ?
Wow, gefeliquote:
Was het maar zo'n feestquote:Op vrijdag 9 april 2010 09:57 schreef Marc H het volgende:
[..]
Wow, gefeli
Volgens mij heb jij nu genoeg spul voor Canon CPS lidmaatschap?
Ze waren verder wel beleefd. Maar het enige wat ik zie is dat geloof ervoor zorgt dat bepaalde mensen elkaar de harsens inslaan en waarom?? En dan zouden de ongelovigen zo slecht zijnquote:Op vrijdag 9 april 2010 10:31 schreef Isdatzo het volgende:
Mensen die denken hun geloof aan anderen te moeten opdringen.
Als het net zo gaat als bij onze Service Desk dan kunnen spoedproblemen best wel een weekje of 3 wachttijd hebbenquote:Op vrijdag 9 april 2010 10:35 schreef Chanty het volgende:
als er dingen mis gaan te gaan bidden en God komt het wel een keer oplossen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |