Morrege!quote:Op dinsdag 6 april 2010 08:55 schreef Cryothic het volgende:
Goedemorge
Want jij hebt Black & Decker?quote:Nou voel ik me buitengesloten
quote:Op dinsdag 6 april 2010 08:55 schreef Cryothic het volgende:
Goedemorge
[..]
Nou voel ik me buitengesloten
Ja, maar we zitten in FOT, niet in PRG ofzoquote:Op dinsdag 6 april 2010 09:15 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Niet miepen, jij programmeert je eigen skillzzzz
Ehm, Bosch, en natuurlijk de huismerken van de bouwmarkten. Mag niet teveel kosten hoor.quote:Op dinsdag 6 april 2010 09:13 schreef fFarl het volgende:
[..]
Morrege!
[..]
Want jij hebt Black & Decker?
Succes gewenst!quote:Op dinsdag 6 april 2010 09:23 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen allemaal
vanmiddag mijn hertentamen statistiek
Je gaat het halen, je gaat het halen, je gaat het halenquote:Op dinsdag 6 april 2010 09:23 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen allemaal
vanmiddag mijn hertentamen statistiek
De wat?quote:Op dinsdag 6 april 2010 09:50 schreef Dark_Angelus het volgende:
Zo maar eens naar de Oba lekker gaan studeren
En stiekem de camera mee
Mijn laptop wordt wel warm.........dus denk dat het gelukt isquote:Op dinsdag 6 april 2010 09:45 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Je gaat het halen, je gaat het halen, je gaat het halen
* PdeHoog doet aan positieve instraling
Leg je hand maar op je laptop
Stiekem... 't Is ook echt een camera die je stiekem kan meesjouwen...quote:Op dinsdag 6 april 2010 09:50 schreef Dark_Angelus het volgende:
En stiekem de camera mee
Ziet niemand.quote:Op dinsdag 6 april 2010 10:20 schreef fFarl het volgende:
[..]
Stiekem... 't Is ook echt een camera die je stiekem kan meesjouwen...
Ah, is dat de vervanging voor dat vervallen betonblok langs de zuidkant van het spoor?quote:Op dinsdag 6 april 2010 09:57 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
http://www.oba.nl/
Dat mooie nieuwe grote gebouw op oosterdokeiland
Dat is echt mijn favoriete gebouw op het Oosterdokquote:Op dinsdag 6 april 2010 09:50 schreef Dark_Angelus het volgende:
En stiekem de camera mee
Dat is omdat ze allemaal weg zijn gerend toen ze je blackbox zagenquote:Op dinsdag 6 april 2010 10:21 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ziet niemand.
Ach joh, dat is niet zo erg. Die film draait volgende week ook nog wel in Pathé.quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:33 schreef Kremers het volgende:
Perfect weer vandaagVanavond maar langs de Zaanse Schans, jammer alleen dat ik dan de eerste helft van Barca-Arsenal moet missen...
Ja klopt maar welke niet te dure dia scanner kan dat, of kunnen ze dat allemaalquote:Op dinsdag 6 april 2010 13:19 schreef Cryothic het volgende:
ik zou zeggen 'met een dia-scanner'. maar dat ligt zo voor de hand, dat je dat denk ik niet bedoeld?
Met een Dia scanner wordt alleen het beeld gescanned. DutchR wil ook het frame eromheen erbij hebben.quote:Op dinsdag 6 april 2010 13:19 schreef Cryothic het volgende:
ik zou zeggen 'met een dia-scanner'. maar dat ligt zo voor de hand, dat je dat denk ik niet bedoeld?
Ja maar dan gaat het licht er niet doorheenquote:Op dinsdag 6 april 2010 13:22 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Met een Dia scanner wordt alleen het beeld gescanned. DutchR wil ook het frame eromheen erbij hebben.
Kan ie beter de strook op een flatbedscanner leggen en dan heeft ie alles in één keer.
Dat eerste snap ik, met die newton ringen dus ik vroeg me af of iemand anders er een oplossing voor wist.. Dat tweede gaat niet werken want het zijn zulke negatieven:quote:Op dinsdag 6 april 2010 13:52 schreef didotcicero het volgende:
Je hebt flatbedscanners met diaoptie (ik heb een Epson 4870 geloof ik).
Eigenlijk is het dan de bedoeling dat je de dia's of negatieven in speciale houdertjes plaatst maar je kan ze er ook los op de plaat leggen. Nadeel is dat je dan soms in je scans ringen in je beeld ziet verschijnen (zgn. newtonringen).
Misschien is het makkelijker om gewoon je dia's te scannen en je sprocketholes/negatiefrand later in Photoshop toe te voegen.
Zou je 35mm negatieven ook op een 120 ding kunnen leggen?quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:08 schreef didotcicero het volgende:
Nou ja, ik zie zo even 2 verre van ideale opties: plat op de plaat en hopen dat die Newtonringen niet opduiken of een contactafdruk. Maar ja, dat laatste is eigenlijk te klein om daar nog iets mee te doen. Ik zou dat eerste gewoon eens proberen.
Vroegah... had je van die servicebureau's die een drumscanner hadden, daar kon je exact bepalen welk deel van een negatief je wilde scannen, dus inclusief rand bijv. Geen idee of dat nog bestaat. Zal zeker niet goedkoop zijn. Toendertijd hanteerden ze enkele guldens per megabyte (plus de altijd vage "opstartkosten").
http://www.flickr.com/gro(...)s/72157594223964255/quote:Update on my sprocket hole scanning technique since last year:
I put the film directly on the glass and put coins on the ends to flatten it down a bit. Not perfect, but it works for now.
For the scanner software auto-adjust problem using the CanoScan software, I now put the preview rectangle inside the sprocket holes, do any other adjustments I want to for the image I want to scan, then hit the "Set" button which causes the software not to auto-adjust anymore. Then put the scan rectangle around the whole piece of film including sprocket holes :-))
Inderdaad. Maar ik weet ook niet wat je tot nu toe hebt geprobeerd met welke apparatuur.quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:19 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
http://www.flickr.com/gro(...)s/72157594223964255/
Dit kan ik natuurlijk ook gewoon proberen
Nou gewoon een oude flatbed scannerquote:Op dinsdag 6 april 2010 14:25 schreef didotcicero het volgende:
Theoretisch: ja. Maar ik heb mijn scanner uitgeleend dus ik kan het even niet proberen.
[..]
Inderdaad. Maar ik weet ook niet wat je tot nu toe hebt geprobeerd met welke apparatuur.
Nog niet veel, ga het na werk proberenquote:Op dinsdag 6 april 2010 14:25 schreef didotcicero het volgende:
Theoretisch: ja. Maar ik heb mijn scanner uitgeleend dus ik kan het even niet proberen.
[..]
Inderdaad. Maar ik weet ook niet wat je tot nu toe hebt geprobeerd met welke apparatuur.
Nieuw nieuw of sloop nieuw?quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:31 schreef Ynske het volgende:
Middag
zucht, auto weer kapot. vorige week een nieuwe accu in laten zetten. nu issie weer dood. een voordeel t is beter weer om buiten op de anwb te wachten
Is de dynamo dan nog wel in orde?quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:31 schreef Ynske het volgende:
Middag
zucht, auto weer kapot. vorige week een nieuwe accu in laten zetten. nu issie weer dood. een voordeel t is beter weer om buiten op de anwb te wachten
Ik zou eerder voor de spanningsregelaar gaan.quote:Op dinsdag 6 april 2010 15:09 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Is de dynamo dan nog wel in orde?
(zeg ik ff als niet-monteur)
Dan begon het tentamen.....quote:Op dinsdag 6 april 2010 13:05 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Nog 3 kwartier inmiddels.
Maar eh, wat dan?
Dan ben je klaar?
Voldoende is genoeg, maar had gehoopt op een positief gevoel na het tentamenquote:Op dinsdag 6 april 2010 16:22 schreef Cryothic het volgende:
hm, en het moest een 8 worden?
of is een voldoende goed genoeg?
accu leegquote:Op dinsdag 6 april 2010 15:09 schreef Cryothic het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:29 schreef Ynske het volgende:
Accu
[..]
accu leeg
t lampje in de klep onder de hoedenplanken iets met branden
![]()
nou ja dat dusquote:
Geniaalquote:Op dinsdag 6 april 2010 16:32 schreef Ynske het volgende:
[..]
nou ja dat dus
dus ik tegen die vent, das zeker echt iets voor een vrouw he... hijbij mannen gebeurt t vele malen meer
Hoe komt het dan dat dat lampje is blijven branden?quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:29 schreef Ynske het volgende:
Accu
[..]
accu leeg
![]()
t palletje dat normaal door de klep ingedrukt word (zodat t lampje uit gaat) is niet ver genoeg ingedrukt geweest vanaf woensdag tot nu, dan is t niet raar dat de accu leeg is.quote:Op dinsdag 6 april 2010 17:02 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hoe komt het dan dat dat lampje is blijven branden?
Nopequote:Op dinsdag 6 april 2010 17:05 schreef Ynske het volgende:
[..]
t palletje dat normaal door de klep ingedrukt word (zodat t lampje uit gaat) is niet ver genoeg ingedrukt geweest vanaf woensdag tot nu, dan is t niet raar dat de accu leeg is.
Wzzquote:
Of de spanningsregelaar.quote:Op dinsdag 6 april 2010 15:09 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Oh, kut. Zal voortaan eerst verder lezenquote:Op dinsdag 6 april 2010 16:29 schreef Ynske het volgende:
Accu
[..]
accu leeg
![]()
quote:Op woensdag 7 april 2010 05:29 schreef Xilantof het volgende:
Gister... Avond... Geen... Internet... Mijn... Leven... Wat... Doen... Ze...?
klote telfort
Goedemorgen weer!
Is de koffie thuis zo smerig danquote:Op woensdag 7 april 2010 08:46 schreef Netsplitter het volgende:
Thuis werken zou voor mij nu echt dodelijk zijn.
Nee, de verleiding om lekker in het zonntje bij Knus te gaan zitten.quote:
Ik kan officieel niet thuis werken.quote:
Nog steeds veel te vroeg jaquote:Op woensdag 7 april 2010 09:25 schreef Sarabi het volgende:
Ik merk in dit topic altijd pas hoe laat ik opsta
Maar goedemorgen
Wat een leven zeg.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:25 schreef Sarabi het volgende:
Ik merk in dit topic altijd pas hoe laat ik opsta
Maar goedemorgen
Hier ook. Maar voor mij zit het er bijna op en zal ik toch echt elke dag vroeg moeten opstaanquote:
Ja, wrijf het nog maar ff in ook.quote:Op woensdag 7 april 2010 10:17 schreef Sarabi het volgende:
[..]
En net heerlijk in de tuin zitten lezen (oké studeren voor een tentamen maar toch)
quote:Op woensdag 7 april 2010 10:18 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ja, wrijf het nog maar ff in ook.
Grmbl......
Nou, leuk, leren voor een tentamenquote:Op woensdag 7 april 2010 10:18 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ja, wrijf het nog maar ff in ook.
Grmbl......
Netjesquote:
Gewoon ''lens correction'' in het engelsquote:Op woensdag 7 april 2010 11:22 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Netjesff je horizon rechtzetten en in PS proberen die kromming eruit te halen. Kun je doen door naar Filters, Distort en dan iets met lenzen te selecteren. Geen idee wat precies. Ik heb ff PS niet bij de hand hier.
Ik heb de nederlandse versie, eventjes zoeken dus..quote:Op woensdag 7 april 2010 11:22 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Netjesff je horizon rechtzetten en in PS proberen die kromming eruit te halen. Kun je doen door naar Filters, Distort en dan iets met lenzen te selecteren. Geen idee wat precies. Ik heb ff PS niet bij de hand hier.
Ghehe, die ene onthoofde molen is dan wel weer een grappig detail...quote:Op woensdag 7 april 2010 12:09 schreef Kremers het volgende:
Mooie panorama PualaMoet ik zelf ook nog eens aan wagen. Alleen nog even een goede pano plek vinden
[ afbeelding ]
Wat vinden we van deze toning? Ben er nog niet helemaal over uit, maar voor mijn gevoel ziet dit er beter uit dat standaard zwart/wit...
Zoals gezegd, lastige locatie om écht goede landschapsfoto's te maken... Zitten geen goede lijnen in het landschap. En de lijnen die er wel in zitten leiden het oog weg van ht onderwerp.
'quote:Op woensdag 7 april 2010 12:09 schreef Kremers het volgende:
Mooie panorama PualaMoet ik zelf ook nog eens aan wagen. Alleen nog even een goede pano plek vinden
[ afbeelding ]
Wat vinden we van deze toning? Ben er nog niet helemaal over uit, maar voor mijn gevoel ziet dit er beter uit dat standaard zwart/wit...
Zoals gezegd, lastige locatie om écht goede landschapsfoto's te maken... Zitten geen goede lijnen in het landschap. En veel de lijnen die er wel in zitten leiden het oog weg van ht onderwerp.
Deze bootkade was de enige lijn die ik kon ontdekken
Hard zwart/wit geeft mij uist het gevoel van winter (omdat je dan veel puur zwart in de foto hebt zitten, wat hem donker maakt en mij juist weer aan winter doet denken)quote:Op woensdag 7 april 2010 12:29 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
'
Best prettig, maar ik denk dat een harde zwartwit beter uitkomt. Dit doet erg winters aan eigenlijk.
Vivezaquote:Op woensdag 7 april 2010 13:00 schreef Kremers het volgende:
[..]
Hard zwart/wit geeft mij uist het gevoel van winter (omdat je dan veel puur zwart in de foto hebt zitten, wat hem donker maakt en mij juist weer aan winter doet denken)
Punt is dat het water er bevroren uitziet waardoor je al snel aan winter denkt. Ik zal hem eerst even door viveza 2 halen voordat ik hem door silver efex pro haal.
Utrechtquote:Op woensdag 7 april 2010 13:07 schreef Puala het volgende:
Zo lekker in Utrecht shoppen/terrasje pakken
Vanwege beide denk ik. De koude kleuren i.c.m. het gladde wateroppervlak door de lange sluitertijd, geeft het voor mij een wintersfeer.quote:Op woensdag 7 april 2010 12:14 schreef Kremers het volgende:
Vanwege de toning of het "bevroren" water? Ik heb grijsfilters gebruikt voor eeen belichting van 30sec.
Kolkend water vind ik zelf altijd afleiden in een foto, of het moet een foto van een strand zijn.
Ook wel lekker ja, deze.quote:Op woensdag 7 april 2010 14:15 schreef Kremers het volgende:
Ik begrijp wat je bedoeltHalf jaar geleden ben ik er ook geweest, toen ik nog geen statief ne grijsfilters had, maar vind dat water er niet goed uitkomen. Strak water met reflecties vind ik zelf wel tof.
Overigens heb ik nog een andere geplaatst op flickr, deze eerst door Viveza 2 en daarna door SEP gehaald:
[ afbeelding ]
Ook hier blijf je dat winterse houden, maar dat vind ik zelf ook eigenlijk niet zo'n probleem
Have Fun!quote:Op woensdag 7 april 2010 14:53 schreef PdeHoog het volgende:
Op naar de persconferentie van The Hague Jazz
Have fun.quote:Op woensdag 7 april 2010 14:53 schreef PdeHoog het volgende:
Op naar de persconferentie van The Hague Jazz
Ok... en die lwz-compressie?quote:Op woensdag 7 april 2010 20:20 schreef Kremers het volgende:
In mijn workflow probeer ik zoveel mogelijk met 16bit bestanden te werken, pas op het laatste moment zet ik hem om naar 8bit (als ik hem op internet zet).
Maar ook met 8bit bestanden zal ik een grotere HDD nodig hebben.
Ik wacht ff op een pm van iemand anders.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:01 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Hey P. Kan jij niet eens bij Netsplitter polsen waarom hij niet reageert op die Pm?
Die kids bijten niet (hard) hoor!quote:Op woensdag 7 april 2010 20:25 schreef Chanty het volgende:
Pffffff morgen sta ik twee keer voor een klasen ik sterf nu al half van de zenuwen
Spannendquote:Op woensdag 7 april 2010 20:25 schreef Chanty het volgende:
Pffffff morgen sta ik twee keer voor een klasen ik sterf nu al half van de zenuwen
Nou met woorden van de klassendocent als: "We splitsen de groep want het is een pittige klas", ben ik niet echt gerust eropquote:
Nouja.. Ik zat ''vroegah'' in de ergste klas van school.. Maar bij niet schoolse dingen, zoiets als jou, ging het juist wel goedquote:Op woensdag 7 april 2010 22:16 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nou met woorden van de klassendocent als: "We splitsen de groep want het is een pittige klas", ben ik niet echt gerust eropWordt een echte vuurdoop. Maar goed, net presentatie geoefend en dat loopt lekker dus moet goedkomen. Moet alleen zorgen dat ik niet te snel praat.
Just be yourself. Doe maar alsof P en ik op de voorste rij zitten. Wij zijn braafquote:Op woensdag 7 april 2010 22:16 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nou met woorden van de klassendocent als: "We splitsen de groep want het is een pittige klas", ben ik niet echt gerust eropWordt een echte vuurdoop. Maar goed, net presentatie geoefend en dat loopt lekker dus moet goedkomen. Moet alleen zorgen dat ik niet te snel praat.
Iedereen zat altijd in de ergste klas. Docenten roepen dat om indruk te maken, maar het heeft altijd een averechts effectquote:Op woensdag 7 april 2010 22:21 schreef Timmos het volgende:
[..]
Nouja.. Ik zat ''vroegah'' in de ergste klas van school.. Maar bij niet schoolse dingen, zoiets als jou, ging het juist wel goed.. Dat was altijd leuk.. Dus komt vast en zeker goed
![]()
Wij waren de enige klas die het voor elkaar kreeg om aan het einde van de klas met 20 van de 30 buiten de les te zitten, of met 10 van de 30 binnen, ligt eraan hoe je het bekijktquote:Op woensdag 7 april 2010 22:36 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Iedereen zat altijd in de ergste klas. Docenten roepen dat om indruk te maken, maar het heeft altijd een averechts effect
Hahaha nou ik hoop maar dat ze me leuk vinden. Nou ja... jochies van 14, ik steek mijn boezem wel wat vooruit dan luisteren ze welquote:Op woensdag 7 april 2010 22:21 schreef Timmos het volgende:
[..]
Nouja.. Ik zat ''vroegah'' in de ergste klas van school.. Maar bij niet schoolse dingen, zoiets als jou, ging het juist wel goed.. Dat was altijd leuk.. Dus komt vast en zeker goed
![]()
Lolquote:Op woensdag 7 april 2010 22:42 schreef Timmos het volgende:
[..]
Wij waren de enige klas die het voor elkaar kreeg om aan het einde van de klas met 20 van de 30 buiten de les te zitten, of met 10 van de 30 binnen, ligt eraan hoe je het bekijkt.. De enige klas waarbij de maatschappijleer docent het opgegeven heeft en besloot ons examen te laten doen zonder les.. Oh, en bij een deel van de lessen kregen we onze conrector in de klas zodat we normaal deden
Nouja.. Of ze dan nog echt luisteren?quote:Op woensdag 7 april 2010 22:53 schreef Chanty het volgende:
[..]
Hahaha nou ik hoop maar dat ze me leuk vinden. Nou ja... jochies van 14, ik steek mijn boezem wel wat vooruit dan luisteren ze wel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |