Morrege!quote:Op dinsdag 6 april 2010 08:55 schreef Cryothic het volgende:
Goedemorge
Want jij hebt Black & Decker?quote:Nou voel ik me buitengesloten
quote:Op dinsdag 6 april 2010 08:55 schreef Cryothic het volgende:
Goedemorge
[..]
Nou voel ik me buitengesloten
Ja, maar we zitten in FOT, niet in PRG ofzoquote:Op dinsdag 6 april 2010 09:15 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Niet miepen, jij programmeert je eigen skillzzzz
Ehm, Bosch, en natuurlijk de huismerken van de bouwmarkten. Mag niet teveel kosten hoor.quote:Op dinsdag 6 april 2010 09:13 schreef fFarl het volgende:
[..]
Morrege!
[..]
Want jij hebt Black & Decker?
Succes gewenst!quote:Op dinsdag 6 april 2010 09:23 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen allemaal
vanmiddag mijn hertentamen statistiek
Je gaat het halen, je gaat het halen, je gaat het halenquote:Op dinsdag 6 april 2010 09:23 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen allemaal
vanmiddag mijn hertentamen statistiek
De wat?quote:Op dinsdag 6 april 2010 09:50 schreef Dark_Angelus het volgende:
Zo maar eens naar de Oba lekker gaan studeren
En stiekem de camera mee
Mijn laptop wordt wel warm.........dus denk dat het gelukt isquote:Op dinsdag 6 april 2010 09:45 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Je gaat het halen, je gaat het halen, je gaat het halen
* PdeHoog doet aan positieve instraling
Leg je hand maar op je laptop
Stiekem... 't Is ook echt een camera die je stiekem kan meesjouwen...quote:Op dinsdag 6 april 2010 09:50 schreef Dark_Angelus het volgende:
En stiekem de camera mee
Ziet niemand.quote:Op dinsdag 6 april 2010 10:20 schreef fFarl het volgende:
[..]
Stiekem... 't Is ook echt een camera die je stiekem kan meesjouwen...
Ah, is dat de vervanging voor dat vervallen betonblok langs de zuidkant van het spoor?quote:Op dinsdag 6 april 2010 09:57 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
http://www.oba.nl/
Dat mooie nieuwe grote gebouw op oosterdokeiland
Dat is echt mijn favoriete gebouw op het Oosterdokquote:Op dinsdag 6 april 2010 09:50 schreef Dark_Angelus het volgende:
En stiekem de camera mee
Dat is omdat ze allemaal weg zijn gerend toen ze je blackbox zagenquote:Op dinsdag 6 april 2010 10:21 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ziet niemand.
Ach joh, dat is niet zo erg. Die film draait volgende week ook nog wel in Pathé.quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:33 schreef Kremers het volgende:
Perfect weer vandaagVanavond maar langs de Zaanse Schans, jammer alleen dat ik dan de eerste helft van Barca-Arsenal moet missen...
Ja klopt maar welke niet te dure dia scanner kan dat, of kunnen ze dat allemaalquote:Op dinsdag 6 april 2010 13:19 schreef Cryothic het volgende:
ik zou zeggen 'met een dia-scanner'. maar dat ligt zo voor de hand, dat je dat denk ik niet bedoeld?
Met een Dia scanner wordt alleen het beeld gescanned. DutchR wil ook het frame eromheen erbij hebben.quote:Op dinsdag 6 april 2010 13:19 schreef Cryothic het volgende:
ik zou zeggen 'met een dia-scanner'. maar dat ligt zo voor de hand, dat je dat denk ik niet bedoeld?
Ja maar dan gaat het licht er niet doorheenquote:Op dinsdag 6 april 2010 13:22 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Met een Dia scanner wordt alleen het beeld gescanned. DutchR wil ook het frame eromheen erbij hebben.
Kan ie beter de strook op een flatbedscanner leggen en dan heeft ie alles in één keer.
Dat eerste snap ik, met die newton ringen dus ik vroeg me af of iemand anders er een oplossing voor wist.. Dat tweede gaat niet werken want het zijn zulke negatieven:quote:Op dinsdag 6 april 2010 13:52 schreef didotcicero het volgende:
Je hebt flatbedscanners met diaoptie (ik heb een Epson 4870 geloof ik).
Eigenlijk is het dan de bedoeling dat je de dia's of negatieven in speciale houdertjes plaatst maar je kan ze er ook los op de plaat leggen. Nadeel is dat je dan soms in je scans ringen in je beeld ziet verschijnen (zgn. newtonringen).
Misschien is het makkelijker om gewoon je dia's te scannen en je sprocketholes/negatiefrand later in Photoshop toe te voegen.
Zou je 35mm negatieven ook op een 120 ding kunnen leggen?quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:08 schreef didotcicero het volgende:
Nou ja, ik zie zo even 2 verre van ideale opties: plat op de plaat en hopen dat die Newtonringen niet opduiken of een contactafdruk. Maar ja, dat laatste is eigenlijk te klein om daar nog iets mee te doen. Ik zou dat eerste gewoon eens proberen.
Vroegah... had je van die servicebureau's die een drumscanner hadden, daar kon je exact bepalen welk deel van een negatief je wilde scannen, dus inclusief rand bijv. Geen idee of dat nog bestaat. Zal zeker niet goedkoop zijn. Toendertijd hanteerden ze enkele guldens per megabyte (plus de altijd vage "opstartkosten").
http://www.flickr.com/gro(...)s/72157594223964255/quote:Update on my sprocket hole scanning technique since last year:
I put the film directly on the glass and put coins on the ends to flatten it down a bit. Not perfect, but it works for now.
For the scanner software auto-adjust problem using the CanoScan software, I now put the preview rectangle inside the sprocket holes, do any other adjustments I want to for the image I want to scan, then hit the "Set" button which causes the software not to auto-adjust anymore. Then put the scan rectangle around the whole piece of film including sprocket holes :-))
Inderdaad. Maar ik weet ook niet wat je tot nu toe hebt geprobeerd met welke apparatuur.quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:19 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
http://www.flickr.com/gro(...)s/72157594223964255/
Dit kan ik natuurlijk ook gewoon proberen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |