abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80104215
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:45 schreef Dualdude het volgende:

[..]

Deuren roesten ook, het frame is metaal. Waar je op moet letten:
-Kokerbalken
-Gewei (waar het motor subframe aan hangt)
-Dreieckslencker (waar de achterwielen mee aan het frame hangen, die zijn ook nog wel eens doorgerot)
-Of de vrijloop op de 4e versnelling werkt (is veel werk om te vervangen)

Wat aan te raden is:
- Een met nederlands kenteken
- Een exemplaar met 12V installatie ipv 6V
- Een exemplaar met EBZA (Elektronische Batterie Zund Anlage, aka electronische ontsteking) (kan alleen met 12V)
- Tripode versnellingsbak/aandrijfassen.

Goedkoop is duurkoop over het algemeen, of je moet al erg veel mazzel hebben. De goedkope hebben vaak het probleem dat ze niet op kenteken te zetten zijn. De regels zijn als volgt:

Met DDR papieren mag toch ergens in 1973, daarna was er geen typegoedkeuring meer in NL dus kun je het vergeten met DDR papieren. Na 1973 moet er een EU kenteken op zitten (Duits, Belgisch, you name it).

Oh, de mijne:
[ afbeelding ]
Bedankt, hier heb ik wat aan

Ok, DDR is dus sowieso niet mogelijk. Weet jij heel toevallig of West-Duitse kentekenbewijzen wel geaccepteerd worden? Of is dat hetzelfde verhaal als de DDR?

Je Trabant ziet er trouwens wel heel mooi uit zo
pi_80105526
'West duits' (duits) = EU dus geen probleem.

De motor/versnellingsbak/wielophanging zijn er op het moment uit m'n Trabant. D'r komt een 'nieuwe' bak in en waarschijnlijk ook een gereviseerd blok. Ik ben ook de hele ophanging aan het opknappen.
pi_80105548
quote:
Op donderdag 8 april 2010 22:19 schreef Resistor het volgende:

[..]

Ik rij een combi, die heeft dat wel
Good point Ben niet helemaal wakker meer
pi_80300807
Even een update. Gister hebben we in Limburg naar Trabanten gekeken. Eerst kwamen we bij een autohandelaar, die meer van die oude 'wrakken' er had staan. De Trabant die hij liet zien was echt niks mee te beginnen. De motor liep wel, verder werkte alles, maar hij was op zoveel plekken doorgeroest. De wielkast linksvoor was gescheurd door de roest, de uitlaat had gaten en hij was een keer met gewone verf en kwast overgeschilderd. Volgens de handelaar kon je nog wel een plaatje over die wielkast lassen en kreeg je nergens iets beters voor ¤500 .

Deze hebben we dus bedankt en daarna zijn we naar de volgende man gereden, die er vier te koop had staan. We hadden toen wel iets van 'Als dit ¤500 euro kost, in wat voor staat zijn die van ¤175 dan?'. Dit bleek heel erg mee te vallen. De man was duidelijk een liefhebber en hij werd steeds enthousiaster bij het vertellen over de auto. Hij was duidelijk niet uit op zoveel mogelijk geld verdienen, hij had alleen geen tijd om ze allemaal op te knappen. Zijn eigen opgeknapte Trabant was wel echt mooi .

Er was nog genoeg wat aan de Trabanten gedaan moest worden, dit vertelde hij ook allemaal. Verder liet hij zien dat het frame niet doorgerot was, door in elke roestplek flink met een schroevendraaier te prikken. De onderkanten hadden een tectyllaag, dus daar zal ook geen roest zitten.

We hebben er nu drie gekocht, twee om rijdend te maken en één als donorauto. We krijgen alle drie de auto's voor ¤450 mee, inclusief een origineel onderhoudsboekje van de Trabant (daar stond echt elk onderdeel in uitgelegd).

Foto's zal ik vanmiddag even uploaden.

[ Bericht 0% gewijzigd door CaptainCookie op 14-04-2010 23:04:49 ]
  † In Memoriam † woensdag 14 april 2010 @ 13:13:24 #55
25682 2cv
Niet subtiel
pi_80301707
Gefeliciteerd ! Ik ben erg nieuwschierig !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_80310596
quote:
Op woensdag 14 april 2010 13:13 schreef 2cv het volgende:
Gefeliciteerd ! Ik ben erg nieuwschierig !
Danku !

Hierbij de beloofde foto's: (Klik voor een vergroting)


Dit is de enige foto die ik heb van de Trabant bij de dealer. Dit is een dorpel, die flink aan het roesten was



Voorkant van de donorauto



Achterkant van de donorauto. Je kunt hier zien dat er nog een perfect interieur in zit



Motorblok (weer van de donorauto). Je ziet hier tussen de benzinetank en de motor zelf een of andere verwarming zitten. Deze schijnt gewild te zijn onder Trabantliefhebbers, maar ook gevaarlijk omdat hij op benzine werkt.



Jwz

We gaan trouwens de voorste twee, en die rechtsachter kopen (niet echt te zien op de foto's). De rechter twee auto's worden rijdend gemaakt en de auto linksvoor wordt de donorauto . Op de foto's lijken de motorkappen scheef te zitten, maar die zijn niet goed dicht gedaan nadat ze open waren geweest.

Hier dan nog de opgeknapte Trabant van die handelaar:




De paarse Trabant heeft een lek dak, en daarom een kapot interieur. Dit wordt dus al van de donorauto overgeplaatst (zo'n dak is heel eenvoudig te verwisselen). Verder mogen we van die handelaar de lampen/knipperlichten van die hele oude Trabant linksachter halen, zodat we dat in ieder geval compleet hebben.
pi_80310696
We konden trouwens een stuk meerijden met die Trabant van de eigenaar. Het viel me echt nog best mee hoe hij meekwam met het overige verkeer (onder de 60km/h wel) .
pi_80320310
De tank met sensor moet je zuinig op zijn, die dingen zijn pleuris duur. En ik zou zeggen, registreren op trabantforum! Daar zit veel kennis en altijd leuk om meer leden te hebben.
pi_80322012
quote:
Op woensdag 14 april 2010 21:03 schreef Dualdude het volgende:
De tank met sensor moet je zuinig op zijn, die dingen zijn pleuris duur. En ik zou zeggen, registreren op trabantforum! Daar zit veel kennis en altijd leuk om meer leden te hebben.

Wat doet het eigenlijk precies? En hoeveel zijn die dingen zo ongeveer waard?

Ik heb me trouwens vorige week daar al geregistreerd, maar de registratie moest handmatig goedgekeurd worden, wat nog niet gebeurt is.
  woensdag 14 april 2010 @ 21:43:09 #60
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_80322144
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:57 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Danku !

Hierbij de beloofde foto's: (Klik voor een vergroting)

[ link | afbeelding ]
Dit is de enige foto die ik heb van de Trabant bij de dealer. Dit is een dorpel, die flink aan het roesten was


[ link | afbeelding ]
Voorkant van de donorauto


[ link | afbeelding ]
Achterkant van de donorauto. Je kunt hier zien dat er nog een perfect interieur in zit


[ link | afbeelding ]
Motorblok (weer van de donorauto). Je ziet hier tussen de benzinetank en de motor zelf een of andere verwarming zitten. Deze schijnt gewild te zijn onder Trabantliefhebbers, maar ook gevaarlijk omdat hij op benzine werkt.


[ link | afbeelding ]
Jwz

We gaan trouwens de voorste twee, en die rechtsachter kopen (niet echt te zien op de foto's). De rechter twee auto's worden rijdend gemaakt en de auto linksvoor wordt de donorauto . Op de foto's lijken de motorkappen scheef te zitten, maar die zijn niet goed dicht gedaan nadat ze open waren geweest.

Hier dan nog de opgeknapte Trabant van die handelaar:
[ link | afbeelding ]



De paarse Trabant heeft een lek dak, en daarom een kapot interieur. Dit wordt dus al van de donorauto overgeplaatst (zo'n dak is heel eenvoudig te verwisselen). Verder mogen we van die handelaar de lampen/knipperlichten van die hele oude Trabant linksachter halen, zodat we dat in ieder geval compleet hebben.
Ik zeg !
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_80323403
quote:
Op woensdag 14 april 2010 21:40 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]


Wat doet het eigenlijk precies? En hoeveel zijn die dingen zo ongeveer waard?

Ik heb me trouwens vorige week daar al geregistreerd, maar de registratie moest handmatig goedgekeurd worden, wat nog niet gebeurt is.
Als je daar een meter aan knoopt kun je zien hoe vol je tank nog zit. Kijk maar op www.ldm-tuning.de b.v. wat zo'n kreng moet kosten. Ik heb wel een meter in m'n trabbi maar geen sensor. Kan me niet herinneren of mijn account toen ook geactiveerd moest worden. Maar zal wel goedkomen, zie d'r vanzelf posts verschijnen
  † In Memoriam † woensdag 14 april 2010 @ 23:00:11 #62
25682 2cv
Niet subtiel
pi_80326079
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zaterdag 17 april 2010 @ 22:52:01 #63
78498 classpc
I don't like change
pi_80432221
Goed bezig!
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  dinsdag 20 april 2010 @ 10:43:27 #64
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_80511983
Gaaf project!
The remedy is the experience.
pi_80549580
TVP! Ik heb ook ooit met het idee rondgelopen omdat ze gewoon keigaaf zijn, aangespoord door een bedrijfsweekend in Budapest waarin we ralley hebben gereden in een vloot van die dingen, hardstikke gaaf de ledlampjes stelden bij de 601 waar ik in zat overigens een toerenteller voor

We haalden 90km/h met 3 man erin, voordat we erachter kwamen dat ze geen rembekrachtiging hebben... en erg door de bochten wilde hij ook niet, bij een plotselinge bocht naar rechts draaide de auto wel, maar schoof gewoon snoeihard rechtdoor een weiland in, bijna op zijn kant
  dinsdag 27 april 2010 @ 10:47:46 #66
9039 GateWayX
Divide by Zero
pi_80758547
Leuk project. Ga ik volgen.
pi_80758731
Danku, danku . We hebben alleen een probleem, de schuur die we eerst wilden gebruiken blijkt vol te staan en moet eerst opgeruimd worden. Dus we zijn schuurloos
  dinsdag 27 april 2010 @ 12:35:40 #68
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_80762349
Kijk dit is dan wel weer tof natuurlijk Congratuliere met de Trabi(s)
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_80773901
quote:
Op woensdag 21 april 2010 09:20 schreef Wiebelkont het volgende:
TVP! Ik heb ook ooit met het idee rondgelopen omdat ze gewoon keigaaf zijn, aangespoord door een bedrijfsweekend in Budapest waarin we ralley hebben gereden in een vloot van die dingen, hardstikke gaaf de ledlampjes stelden bij de 601 waar ik in zat overigens een toerenteller voor

We haalden 90km/h met 3 man erin, voordat we erachter kwamen dat ze geen rembekrachtiging hebben... en erg door de bochten wilde hij ook niet, bij een plotselinge bocht naar rechts draaide de auto wel, maar schoof gewoon snoeihard rechtdoor een weiland in, bijna op zijn kant
Dat hij niet wil sturen heb ik geen ervaring mee. Integendee: ik heb ooit eens een Tigraatje kennis laten maken met de stoepranden langs een minirotone. Pettemans dacht dat hij mij bij kon houden, maar ik hoefde bijna niet af te remmen en kon met 40km/h driekwart rond (ik had wel wat onderstuur maar niet veel, Tigraatje had er meer last van), ligt als een kart op de weg als je er alleen in zit (en de vering is ook net zo hard)

Maar de grootste lol had ik toen ik met een koude motor een Jaguar XF (model was toen net nieuw) in een 'koude motor vol gas geven' rookwolk liet verdwijnen, die had het bumperkleven heel snel afgeleerd. Toen hij mij inhaalde en even later weer naast mij voor het verkeerslicht stond liet hij de motor afslaan. Ik weet niet of hij mij heeft horen lachen

Maar aan de andere kant: ik hoef geen dragrace te houden met een vrachtwagen: dat verlies ik.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  † In Memoriam † dinsdag 27 april 2010 @ 17:45:35 #70
25682 2cv
Niet subtiel
pi_80774183
Lege vrachtwagens accelereren dan ook vrij rap
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_80774522
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 17:45 schreef 2cv het volgende:
Lege vrachtwagens accelereren dan ook vrij rap
Dit was een volle (ten minste, alle wielen van de trailer stonden op de grond)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_85130282
Hoe staat het ermee? Ik heb ook ooit nog een Trabant gehad dus ben wel nieuwsgierig of hier al vorderingen zijn :)
  maandag 6 september 2010 @ 00:03:56 #73
261627 sciter
The world is my playground.
pi_86111823
En ik houd zowieso wel van oude goedkope legendarische autos dus ik ben ook benieuwd :)
pi_86122892
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 09:28 schreef T42 het volgende:

[..]

of je koopt 1 van de laaste met een golf2 motor
en heb je heel veel geluk dat pletter je een V8 motor erin. })
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_86130167
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 10:14 schreef Intelligence het volgende:
Hoe staat het ermee? Ik heb ook ooit nog een Trabant gehad dus ben wel nieuwsgierig of hier al vorderingen zijn :)
Nee, na de vakantie zaten we allebei een beetje door het geld heen ( :')) en nu studeren we allebei in een andere stad.

Maar als ik wat meer geld heb gespaard ben ik nog wel van plan er eentje in een betere staat te kopen :).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')