Bedankt, hier heb ik wat aanquote:Op donderdag 8 april 2010 21:45 schreef Dualdude het volgende:
[..]
Deuren roesten ook, het frame is metaal. Waar je op moet letten:
-Kokerbalken
-Gewei (waar het motor subframe aan hangt)
-Dreieckslencker (waar de achterwielen mee aan het frame hangen, die zijn ook nog wel eens doorgerot)
-Of de vrijloop op de 4e versnelling werkt (is veel werk om te vervangen)
Wat aan te raden is:
- Een met nederlands kenteken
- Een exemplaar met 12V installatie ipv 6V
- Een exemplaar met EBZA (Elektronische Batterie Zund Anlage, aka electronische ontsteking) (kan alleen met 12V)
- Tripode versnellingsbak/aandrijfassen.
Goedkoop is duurkoop over het algemeen, of je moet al erg veel mazzel hebben. De goedkope hebben vaak het probleem dat ze niet op kenteken te zetten zijn. De regels zijn als volgt:
Met DDR papieren mag toch ergens in 1973, daarna was er geen typegoedkeuring meer in NL dus kun je het vergeten met DDR papieren. Na 1973 moet er een EU kenteken op zitten (Duits, Belgisch, you name it).
Oh, de mijne:
[ afbeelding ]
Good pointquote:Op donderdag 8 april 2010 22:19 schreef Resistor het volgende:
[..]
Ik rij een combi, die heeft dat wel
Dankuquote:
quote:Op woensdag 14 april 2010 21:03 schreef Dualdude het volgende:
De tank met sensor moet je zuinig op zijn, die dingen zijn pleuris duur. En ik zou zeggen, registreren op trabantforum! Daar zit veel kennis en altijd leuk om meer leden te hebben.
Ik zegquote:Op woensdag 14 april 2010 16:57 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Danku!
Hierbij de beloofde foto's: (Klik voor een vergroting)
[ link | afbeelding ]
Dit is de enige foto die ik heb van de Trabant bij de dealer. Dit is een dorpel, die flink aan het roesten was
[ link | afbeelding ]
Voorkant van de donorauto
[ link | afbeelding ]
Achterkant van de donorauto. Je kunt hier zien dat er nog een perfect interieur in zit
[ link | afbeelding ]
Motorblok (weer van de donorauto). Je ziet hier tussen de benzinetank en de motor zelf een of andere verwarming zitten. Deze schijnt gewild te zijn onder Trabantliefhebbers, maar ook gevaarlijk omdat hij op benzine werkt.
[ link | afbeelding ]
Jwz
We gaan trouwens de voorste twee, en die rechtsachter kopen (niet echt te zien op de foto's). De rechter twee auto's worden rijdend gemaakt en de auto linksvoor wordt de donorauto. Op de foto's lijken de motorkappen scheef te zitten, maar die zijn niet goed dicht gedaan nadat ze open waren geweest.
Hier dan nog de opgeknapte Trabant van die handelaar:
[ link | afbeelding ]
De paarse Trabant heeft een lek dak, en daarom een kapot interieur. Dit wordt dus al van de donorauto overgeplaatst (zo'n dak is heel eenvoudig te verwisselen). Verder mogen we van die handelaar de lampen/knipperlichten van die hele oude Trabant linksachter halen, zodat we dat in ieder geval compleet hebben.
Als je daar een meter aan knoopt kun je zien hoe vol je tank nog zit. Kijk maar op www.ldm-tuning.de b.v. wat zo'n kreng moet kosten. Ik heb wel een meter in m'n trabbi maar geen sensor.quote:Op woensdag 14 april 2010 21:40 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Wat doet het eigenlijk precies? En hoeveel zijn die dingen zo ongeveer waard?
Ik heb me trouwens vorige week daar al geregistreerd, maar de registratie moest handmatig goedgekeurd worden, wat nog niet gebeurt is.
Dat hij niet wil sturen heb ik geen ervaring mee. Integendee: ik heb ooit eens een Tigraatje kennis laten maken met de stoepranden langs een minirotone. Pettemans dacht dat hij mij bij kon houden, maar ik hoefde bijna niet af te remmen en kon met 40km/h driekwart rond (ik had wel wat onderstuur maar niet veel, Tigraatje had er meer last van), ligt als een kart op de weg als je er alleen in zit (en de vering is ook net zo hard)quote:Op woensdag 21 april 2010 09:20 schreef Wiebelkont het volgende:
TVP! Ik heb ook ooit met het idee rondgelopen omdat ze gewoon keigaaf zijn, aangespoord door een bedrijfsweekend in Budapest waarin we ralley hebben gereden in een vloot van die dingen, hardstikke gaafde ledlampjes stelden bij de 601 waar ik in zat overigens een toerenteller voor
We haalden 90km/h met 3 man erin, voordat we erachter kwamen dat ze geen rembekrachtiging hebben...en erg door de bochten wilde hij ook niet, bij een plotselinge bocht naar rechts draaide de auto wel, maar schoof gewoon snoeihard rechtdoor een weiland in, bijna op zijn kant
Dit was een volle (ten minste, alle wielen van de trailer stonden op de grond)quote:Op dinsdag 27 april 2010 17:45 schreef 2cv het volgende:
Lege vrachtwagens accelereren dan ook vrij rap
en heb je heel veel geluk dat pletter je een V8 motor erin.quote:Op dinsdag 6 april 2010 09:28 schreef T42 het volgende:
[..]
of je koopt 1 van de laaste met een golf2 motor
Nee, na de vakantie zaten we allebei een beetje door het geld heen (quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:14 schreef Intelligence het volgende:
Hoe staat het ermee? Ik heb ook ooit nog een Trabant gehad dus ben wel nieuwsgierig of hier al vorderingen zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |