blauwschimmelkaasplank danquote:Op maandag 5 april 2010 18:26 schreef kaasplankje het volgende:
Ik denk dat ik een blauw oog heb als ik de beeb wakker swaffel
Het is meer het bewezen fenomeen dat allochtone sollicitanten - met een buitenlandse naam op het CV - minder snel aangenomen worden. Mensen met een Friese, Limburgse of Twentse naam hebben daar weinig last van.quote:Op maandag 5 april 2010 18:18 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Tja.. maar is dat dan zo erg?? moeten alle Limburgers dan ABN spreken? Of alle Drenten en Gronigers? ABN is eigenlijk ook maar gewoon een accent![]()
Ben het er wel mee eens dat je als leerkracht zo accentloos als mogelijk les moet geven hoor.. maar het is natuurlijk nooit helemaal weg en dat is ook niet erg vind ik. Het hoort ook bij de identiteit van een streek/stad.
Als je hard genoeg swaffelt heeft zij ook een blauw oog.quote:Op maandag 5 april 2010 18:26 schreef kaasplankje het volgende:
Was het haar laatste nacht?quote:Op maandag 5 april 2010 18:26 schreef kaasplankje het volgende:
Als ik een kind zou hebben, zou ik het naar een protestantse school sturen. Ik ga niet naar de kerk, maar er zijn zoveel dingen van de Bijbel verweven in de maatschappij. Alleen al veel uitdrukkingen.quote:Op maandag 5 april 2010 18:30 schreef Bluezz het volgende:
Ik vind het sowieso niet erg aan te bevelen om je kind naar een islamitische school te laten gaan.
Het is gewoon geen goede afspiegeling van de maatschappij waarin je je bevindt.
Ja, dat kan wel. Maar is het ook dat leerlingen een accent van de docent altijd kopiëren?quote:Op maandag 5 april 2010 18:27 schreef Stereotomy het volgende:
Het is meer het bewezen fenomeen dat allochtone sollicitanten - met een buitenlandse naam op het CV - minder snel aangenomen worden. Mensen met een Friese, Limburgse of Twentse naam hebben daar weinig last van.
Koppel je dit even terug naar accenten: dezelfde vooroordelen die mensen onbewust hebben bij het zien van een buitenlandse naam op een CV is er ook wanneer je iemand met een zwaar Noord-Afrikaans accent hoort praten. Je kunt zeggen dat dat rationeel fout is, maar vooroordelen op afkomst **zijn** er nu eenmaal. Als ze er niet waren zou ik vaak hele andere situaties hebben meegemaakt.
Mijn kinderen zijn naar een NH school gegaan, gekozen om deze redenen : Ik heb zelf op deze school gezetenquote:Op maandag 5 april 2010 18:32 schreef krakkemieke het volgende:
Als ik een kind zou hebben, zou ik het naar een protestantse school sturen. Ik ga niet naar de kerk, maar er zijn zoveel dingen van de Bijbel verweven in de maatschappij. Alleen al veel uitdrukkingen.
Tja.. dat geld m.i. ook voor de Joodse school en heel eerlijk alle andere vormen van 'bijzonder onderwijs' al zijn de gemiddelde christelijke en RK scholen tegenwoordig erg 'gewoon' en wel een afspiegeling. 'Scholen met de Bijbel' vind ik al weer wat meer twijfelachtig..quote:Op maandag 5 april 2010 18:30 schreef Bluezz het volgende:
Ik vind het sowieso niet erg aan te bevelen om je kind naar een islamitische school te laten gaan.
Het is gewoon geen goede afspiegeling van de maatschappij waarin je je bevindt.
Als ik in een boeddhistisch land zou wonen, zou ik mijn kind misschien wel naar een boeddhistische school sturen. Omdat dat geloof daar bij de samenleving hoort. 'Ook' aandacht geven aan geloof is iets anders. En hoe je je kind opvoedt, ligt niet alleen aan de school. Ik ben dus niet bang voor christelijke indoctrinatie ofzo.quote:Op maandag 5 april 2010 18:34 schreef golfer het volgende:
Op openbare scholen wordt ook aandacht gegeven aan geloof en maatschappij. Ik zie niet in waarom een school gebaseerd moet zijn op religie en zie al helemaal niet in waarom dat beter zou zijn voor de opvoeding en educatie van een kind.
Wat mij betreft worden ALLE religieuze scholen verboden.
Eens, het ging nu ff om islamitisch omdat het een item op het nieuws was.quote:Op maandag 5 april 2010 18:36 schreef Sunnythesun het volgende:
Tja.. dat geld m.i. ook voor de Joodse school en heel eerlijk alle andere vormen van 'bijzonder onderwijs' al zijn de gemiddelde christelijke en RK scholen tegenwoordig erg 'gewoon' en wel een afspiegeling. 'Scholen met de Bijbel' vind ik al weer wat meer twijfelachtig..
Dat vind ik een beetje overdreven, dat moet men zelf maar weten zolang het niet té extreem wordt. Religie is en blijft een belagrijk onderdeel van de samenleving en het is best belangrijk dat je daar iets van af weet dunkt me.quote:Op maandag 5 april 2010 18:34 schreef golfer het volgende:
Op openbare scholen wordt ook aandacht gegeven aan geloof en maatschappij. Ik zie niet in waarom een school gebaseerd moet zijn op religie en zie al helemaal niet in waarom dat beter zou zijn voor de opvoeding en educatie van een kind.
Wat mij betreft worden ALLE religieuze scholen verboden.
Dat kan ook prima op een openbare school geleerd worden met informatie-overdracht over alle religies en niet alleen het standpunt van de betreffende religieuze school.quote:Op maandag 5 april 2010 18:40 schreef kaasplankje het volgende:
Religie is en blijft een belagrijk onderdeel van de samenleving en het is best belangrijk dat je daar iets van af weet dunkt me.
In het curriculum van de Basisschool zit het vak 'geestenlijke stromingen' Ofwel: alle belangrijke godsdiensten zouden aan bod moeten komen. Maar ik zie zelf bij ons op school (een R.K. school) dat in veel groepen alleen enige aandacht aan het katholicisme gegeven word en de rest er wat bij in schiet. Nu hebben wij een godsdienstmethode waar andere geloven ook in aan bod komen hoor, maar het is miniem.quote:Op maandag 5 april 2010 18:40 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat vind ik een beetje overdreven, dat moet men zelf maar weten zolang het niet té extreem wordt. Religie is en blijft een belagrijk onderdeel van de samenleving en het is best belangrijk dat je daar iets van af weet dunkt me.
Op mijn middelbare christelijke school leerden we idd over andere religies.quote:Op maandag 5 april 2010 18:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat kan ook prima op een openbare school geleerd worden met informatie-overdracht over alle religies en niet alleen het standpunt van de betreffende religieuze school.
Je zegt niets over mijn briljante woordspeling/typoquote:Op maandag 5 april 2010 18:42 schreef golfer het volgende:
Dat kan ook prima op een openbare school geleerd worden met informatie-overdracht over alle religies en niet alleen het standpunt van de betreffende religieuze school.
Het is zeker waar dat kinderen de accenten *van hun omgeving* neigen te kopieren. Waarom denk je dat Marokkaanse jongeren die vaak met elkaar in groepjes hangen en zo opgroeien nog steeds een zwaar accent hebben? Accenten krijg je van je omgeving, niet van je genen.quote:Op maandag 5 april 2010 18:33 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, dat kan wel. Maar is het ook dat leerlingen een accent van de docent altijd kopiëren?
Op een islamitische school gezeten?quote:Op maandag 5 april 2010 18:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je zegt niets over mijn briljante woordspeling/typo
Absoluut, bepaald sowieso in belangrijke mate de eerste indruk.quote:Op maandag 5 april 2010 18:48 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik heb mezelf er ook altijd over verbaasd hoeveel taal, hoe je uitspraak is, van belang is op de perceptie die mensen van je hebben.
Dan nog vallen mij de grammaticale fouten mij meer op dan het eventueel marokkaanse accent. Dat accent, welk accent dan ook, vind ik niet het probleem.quote:Op maandag 5 april 2010 18:48 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Het is zeker waar dat kinderen de accenten *van hun omgeving* neigen te kopieren. Waarom denk je dat Marokkaanse jongeren die vaak met elkaar in groepjes hangen en zo opgroeien nog steeds een zwaar accent hebben? Accenten krijg je van je omgeving, niet van je genen.
Wanneer je een jongetje uit Swahili haalt en hem op laat groeien in een blank Nederlands autochtoon gezin + dito school, zal hij hun accent overnemen. Afkomst heeft niks met accenten te maken, omgeving wel.
Robin van Persie praat bijvoorbeeld ook Nederlands met een enorm Marokkaans accent.
Het gaat me erom dat ik wel zo'n idealist ben dat ik vooroordelen liever uitgeband zie worden, maar dat ik wel zo realistisch ben dat ik weet dat vooroordelen menselijk zijn (het is een verdedigingsmechanisme en 30.000 jaar evolutie veeg je niet zomaar uit) en dat ik dan vind dat je óók aan de kant van de school de kans op vooroordelen tegen de leerlingen later kunt minimaliseren door ze zoveel mogelijk ABN aan te leren ipv Nederlands met een Islamitischaccent.
Ik heb mezelf er ook altijd over verbaasd hoeveel taal, hoe je uitspraak is, van belang is op de perceptie die mensen van je hebben.
Taalfouten in een CV ook.quote:Op maandag 5 april 2010 18:51 schreef TAV74 het volgende:
Absoluut, bepaald sowieso in belangrijke mate de eerste indruk.
Ik denk dat het voor een eerste indruk meer richting het accent neigt, en dat gaandeweg je elkaar beter leert kennen, dat het grammaticaal foutloze dan de overhand neemt.quote:Op maandag 5 april 2010 18:52 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Dan nog vallen mij de grammaticale fouten mij meer op dan het eventueel marokkaanse accent. Dat accent, welk accent dan ook, vind ik niet het probleem.
Nou, ja, dat ken ik als het geen waar ik snel bij wegzap nadat Over de Kook is afgelopenquote:Op maandag 5 april 2010 18:53 schreef Stereotomy het volgende:
Over eerste indrukken en vooroordelen gesproken: kent iemand het programma Take me Out met Eddy Zoey?
Niet een probleem, maar als ik op TV iemand zie met bijvoorbeeld een zwaar Twents schat ik zo iemand toch niet direct heel intelligent in. Het slaat nergens op, maar het gebeurd toch. Gek genoeg is de setting heel belangrijk, want als iemand me in Twente op straat in het Twents aanspreekt beïnvloed dat mijn oordeel weer niet.quote:Op maandag 5 april 2010 18:52 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Dan nog vallen mij de grammaticale fouten mij meer op dan het eventueel marokkaanse accent. Dat accent, welk accent dan ook, vind ik niet het probleem.
Eddy is leuk, dat programma is toch met die figuren waar je doorheen moet zien te springen?quote:Op maandag 5 april 2010 18:53 schreef Stereotomy het volgende:
Over eerste indrukken en vooroordelen gesproken: kent iemand het programma Take me Out met Eddy Zoey?
Boerrrrrrrrrrequote:Op maandag 5 april 2010 18:55 schreef TAV74 het volgende:
Niet een probleem, maar als ik op TV iemand zie met bijvoorbeeld een zwaar Twents schat ik zo iemand toch niet direct heel intelligent in. Het slaat nergens op, maar het gebeurd toch. Gek genoeg is de setting heel belangrijk, want als iemand me in Twente op straat in het Twents aanspreekt beïnvloed dat mijn oordeel weer niet.
Nooit geweten dat dit mijn CV wasquote:
maar dat is niet enkel bij Twents, dat heb ik ook bij mensen met een plat haags/rotterdams accent. Krijg dan altijd zo'n Tokkie indruk.quote:Op maandag 5 april 2010 18:55 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Niet een probleem, maar als ik op TV iemand zie met bijvoorbeeld een zwaar Twents schat ik zo iemand toch niet direct heel intelligent in. Het slaat nergens op, maar het gebeurd toch. Gek genoeg is de setting heel belangrijk, want als iemand me in Twente op straat in het Twents aanspreekt beïnvloed dat mijn oordeel weer niet.
Er staat niet voor niets bijvoorbeeldquote:Op maandag 5 april 2010 18:57 schreef cybermans het volgende:
[..]
maar dat is niet enkel bij Twents, dat heb ik ook bij mensen met een plat haags/rotterdams accent. Krijg dan altijd zo'n Tokkie indruk.
Dat vind ik vrij kortzichtig, want intelligentie omvat meer dan gevoel voor taal alleenquote:Op maandag 5 april 2010 18:55 schreef TAV74 het volgende:
quote:Op maandag 5 april 2010 18:55 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Eddy is leuk, dat programma is toch met die figuren waar je doorheen moet zien te springen?
Nee, bij mij is het echt andersom. Het kan mij niet schelen dat Pedro van Raamsdonk een zwaar limburgs accent heeft, hij spreekt goed Nederlands. Maar ook veel autochtone jongeren spreken gewoon slecht nederlands. 'Die meisje....'quote:Op maandag 5 april 2010 18:55 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor een eerste indruk meer richting het accent neigt, en dat gaandeweg je elkaar beter leert kennen, dat het grammaticaal foutloze dan de overhand neemt.
Dit is hetzelfde effect dat iedereen een hekel lijkt te hebben aan Marokkanen maar dat hun Marokkaanse buurman wél een goede Marokkaan is.... heeft weer met vooroordelen en net even de moeite nemen om iemand te leren kennen ipv op eerste indrukken af te rekenen te maken.
Zegt me niksquote:Op maandag 5 april 2010 18:58 schreef Stereotomy het volgende:
Nee, dat is het programma dat een jongeman / man / gozert zichzelf mag voorstellen aan 30 vrouwelijke kandidaten. En zij kunnen hem dan wegstemmen.
Zoooooo primair reageren die vrouwen altijd op de mannen, zo enorm op eerste indruk! Superfascinerend om te zien is dat. Heel mooi de primaire, beestachtige kant van mensen in beeld gebracht.
Top dat jij jezelf nooit betrapt op vooroordelenquote:Op maandag 5 april 2010 18:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat vind ik vrij kortzichtig, want intelligentie omvat meer dan gevoel voor taal alleen
Ik kijk er graag naar, geweldig programmaquote:Op maandag 5 april 2010 18:58 schreef Stereotomy het volgende:
Nee, dat is het programma dat een jongeman / man / gozert zichzelf mag voorstellen aan 30 vrouwelijke kandidaten. En zij kunnen hem dan wegstemmen.
Zoooooo primair reageren die vrouwen altijd op de mannen, zo enorm op eerste indruk! Superfascinerend om te zien is dat. Heel mooi de primaire, beestachtige kant van mensen in beeld gebracht.
Dát.quote:Op maandag 5 april 2010 18:55 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Niet een probleem, maar als ik op TV iemand zie met bijvoorbeeld een zwaar Twents schat ik zo iemand toch niet direct heel intelligent in.
is dat een subtiele hint naar iemand?quote:Op maandag 5 april 2010 19:00 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Zegt me niks
Ik zit even in een een paar hotelkamers rond te kijken![]()
Ik vind het knap voor een Amsterdamse bokser.quote:Op maandag 5 april 2010 19:00 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Nee, bij mij is het echt andersom. Het kan mij niet schelen dat Pedro van Raamsdonk een zwaar limburgs accent heeft,
Ik kan me er ook absoluut niet aan ergeren.quote:Op maandag 5 april 2010 19:00 schreef krakkemieke het volgende:
Nee, bij mij is het echt andersom. Het kan mij niet schelen dat Pedro van Raamsdonk een zwaar limburgs accent heeft, hij spreekt goed Nederlands. Maar ook veel autochtone jongeren spreken gewoon slecht nederlands. 'Die meisje....'
Herman Finkers heeft Gymnasium.quote:Op maandag 5 april 2010 18:55 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Dus een politicus met een limburgs accent nemen jullie ook niet serieus?quote:Op maandag 5 april 2010 19:01 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dát.![]()
Iemand met een heel boers accent heeft op mij een hele andere eerste indruk dan een ABN'er. Heel stom, maar zo diep geworteld ergens....
Mijn professoren hier kunnen enorm Brabants of Limburgs uit de hoek komen, en ik had daar in het eerste jaar best veel moeite mee, hoewel ze 100x slimmer zijn dan ik.Of mijn oom, die is prof. aan de UCLA in Californië (Asian History) en hij praat Engels met zo'n enorm zwaar Chinees accent dat ik soms echt moeite heb om hem serieus te nemen.
Fascinerend.
Gast zonder tanden komt oplopen *BEEEEP* weggestemdquote:Op maandag 5 april 2010 19:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik kijk er graag naar, geweldig programmalekker marginaal
Vooroordelen zatquote:Op maandag 5 april 2010 19:00 schreef TAV74 het volgende:
Top dat jij jezelf nooit betrapt op vooroordelen
Ik ook.quote:Op maandag 5 april 2010 19:02 schreef golfer het volgende:
Dialecten en accenten kunnen afleidend werken van de boodschap.
Ik heb het vooral met Brabanders.
quote:Op maandag 5 april 2010 19:04 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Dus een politicus met een limburgs accent nemen jullie ook niet serieus?
Afgezien van politici serieus nemen.......
Nee. Die Eurlings kon ik al helemaal niet uitstaan.quote:Op maandag 5 april 2010 19:04 schreef krakkemieke het volgende:
Vlaamse vrouwenquote:Op maandag 5 april 2010 19:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Vooroordelen zatalleen vind ik een accent meestal geen afknapper, eerder grappig of schattig /whatever
Ik zou Femke Halsema wel serieus willen nemen.quote:Op maandag 5 april 2010 19:04 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Afgezien van politici serieus nemen.......
Je hoeft mij niet uit leggen dat het onzin is, ik woonde praktisch naast Finkersquote:
LOL, dan was het die limburgse bokser die anders heet.quote:Op maandag 5 april 2010 19:02 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik vind het knap voor een Amsterdamse bokser.
Die was erg hip toen ie naar de kunstacademie ging in Amsterdam.quote:Op maandag 5 april 2010 19:05 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Bennie Jolink heeft kunstacademie, of telt dat niet?
Dat hebben ze al eens gedaan! 30 mannen en 1 vrouw, uiteraard drukt er dan veeeel minder weg.quote:Op maandag 5 april 2010 19:04 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Gast zonder tanden komt oplopen *BEEEEP* weggestemd
Gast die er goed uitziet maar als hobby 'stripboeken verzamelen* heeft: *BEEEEP* weggestemd
Gast die voor z'n werk vertragingsomroeper is bij de NS *BEEEEEP* weggestemd
Ik had het er met een vriendin over hoe het *andersom* zou zijn. 30 mannen en 1 vrouw die dan binnen komt wandelen.
Vrouw heeft als hobby shopverslaving (mannen willen haar nog steeds)
Vrouw verzamelt Snoopy en Garfield poppetjes (mannen willen haar nog steeds)
Vrouw spendeert half haar maandinkomen aan kleding (mannen willen haar nog steeds)
Zou niet werken denk ik, mannen zijn te simpel.
Ligt aan de context. Op Tv-radio of in een zakelijke setting vind ik het vaak storend, daarbuiten heeft het vaak wel wat.quote:Op maandag 5 april 2010 19:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Vooroordelen zatalleen vind ik een accent meestal geen afknapper, eerder grappig of schattig /whatever
Germanismen. Daar heb ik ook al een hekel aan.quote:Op maandag 5 april 2010 19:06 schreef Laydina het volgende:
Dus blijkbaar zegt het vaak wel iets over de persoon ansich.
Alles in huis dus, lekkers en een lieve man!quote:Op maandag 5 april 2010 19:06 schreef Tezz het volgende:
Hoi!
Mega-mand met choco-eieren: check!![]()
Wijntje in da pocket: check!![]()
Lekkere hapjes: check!![]()
Manlief die de hele middag met een vriend in het zhuis heeft gezeten vanwege een gebroken kuitbeen: check !
Toch iemand die op me reageert.quote:Op maandag 5 april 2010 19:06 schreef Laydina het volgende:
Daarbij vraag ik mij ineens af. De mensen die vaak hoog in de organisaties staan spreken voornamelijk wel redelijk goed ABN (hoogstens een tongval).
Serieusquote:Op maandag 5 april 2010 19:07 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat hebben ze al eens gedaan! 30 mannen en 1 vrouw, uiteraard drukt er dan veeeel minder weg.
Ze hadden ook een gay editie, met alleen maar mannen, dat was ook wel hilarisch, wat een bitches
!!!quote:Op maandag 5 april 2010 19:05 schreef tong80 het volgende:
Ik zou Femke Halsema wel serieus willen nemen.
als jij moet kiezen tussenquote:Op maandag 5 april 2010 19:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee. Die Eurlings kon ik al helemaal niet uitstaan.
Geef me die bovenste maar, dan plak ik haar mond wel dicht als het voorspel vorbei ist.quote:Op maandag 5 april 2010 19:09 schreef cybermans het volgende:
[..]
als jij moet kiezen tussen
en
elke komt beter over
Jij staat niet hoog in een organisatie. Je hebt je omhoog gelikt tot een subforum.quote:
Ja!quote:Op maandag 5 april 2010 19:08 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Alles in huis dus, lekkers en een lieve man!
quote:Op maandag 5 april 2010 19:10 schreef Stereotomy het volgende:
Geef me die bovenste maar, dan plak ik haar mond wel dicht als het voorspel vorbei ist.![]()
Mijn eerste ex kwam ook uit 't Gooi en had ook een Kinderen voor Kinderen r.Mein Gott.
Ja, maar ik zeg houdoe. En ons moeke.quote:
Ik spreek vloeiend Brabo. Gewoon omdat het kan!quote:Op maandag 5 april 2010 19:10 schreef Bluezz het volgende:
Ik spreek vloeibaar Utregs, gewoon omdat het kan.
Maar eigenlijk vind ik het maar een lilluk dialect
@ Tezz: toch niet je eigen man zijn kuitje?
Au.quote:Op maandag 5 april 2010 19:11 schreef Tezz het volgende:
[..]
Ja!
Mijn man zou om twee uur thuis zijn, maar om drie uur was hij er nog niet...... Nu is het wel eens errug gezellig in de voetbalkantine, maar hij had me verzekerd er op tijd te zijn, in verband met pasen en geplande hapjes enzo.
Dus ik maakte me wel zorgen. Totdat ik om half vier een telefoontje kreeg dat ie in het ziekenhuis zat..... Mijn vriend (het slachtoffer) was onderuit geschopt bij de voetbal en dat ging zo lomp dat zijn kuitbeen gewoon doormidden is. Balen zeg!
Had ik al begrepen.quote:Op maandag 5 april 2010 19:14 schreef Tezz het volgende:
Ik spreek vloeiend Brabo. Gewoon omdat het kan!
Ik heb er overigens wel een mega-hekel aan als mijn kind met een brabo-accent praat. Ik vind het niet klinken. Ik corrigeer haar ook, als ze weer eens een typisch brabo-woord heeft opgepikt op school.
En ze mogen aan mij best horen dat ik uit Brabant kom en ik gebruik zeker ook wel typische brabo-woorden (we zijn om twee uur 'aangereden' of ik ben om vier uur 'afgewerkt'. Wij eten wel eens 'struif' en drinken ook wel eens een'bekske' koffie), maar al met al leert mijn dochter abn (wat dat ook moge zijn).
En nee Bluezz, 'gelukkig' niet mijn man zijn been.
Nee, hij had me keurig om half twee gebeld (voordat ie bij het zhuis naar binnen ging), maar mijn foon stond op stil en zat in mijn tas. Pas toen ik me zorgen ging maken waarom het zo lang duurde hoorde ik zijn voicemail.quote:Op maandag 5 april 2010 19:15 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Au.Waarschijnlijk had je man het te druk met die vriend ondersteunen dat hij je was vergeten te bellen
Had dok. Isa soms dienst? Die moest eerst een leger op WOW uitmoorden zeker voor ze aan haar patienten toekwamquote:Op maandag 5 april 2010 19:17 schreef Tezz het volgende:
Nee, hij had me keurig om half twee gebeld (voordat ie bij het zhuis naar binnen ging), maar mijn foon stond op stil en zat in mijn tas. Pas toen ik me zorgen ging maken waarom het zo lang duurde hoorde ik zijn voicemail.
Maar ja, het was erg druk op de eerste hulp vanmiddag. Hij is van half twee tot half vijf in het zhuis geweest...
quote:Op maandag 5 april 2010 19:16 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Had ik al begrepen.
Mijn zoon spreekt ook vloeiend Utregs, alleen hij denkt dat het ABN is![]()
Ben benieuwd hoeveel mensen daar in Rijswijk, waar hij nu woont, al opmerkingen over hebben gemaakt
Nee, ze kregen commentaar omdat ze niet eerst via de huisartsenpost gegaan waren en dus onaangekondigd op de eerste hulp aan kwamen. Zijn onderbeen hing zowat los aan zijn bovenbeen, maar goed.quote:Op maandag 5 april 2010 19:18 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Had dok. Isa soms dienst? Die moest eerst een leger op WOW uitmoorden zeker voor ze aan haar patienten toekwam
eet smakelijkquote:Op maandag 5 april 2010 19:18 schreef Laydina het volgende:
Ik ga even proberen wat spaghetti (ja toch) te eten.
Dat klinkt tamelijk Amsterdams..... Maak je geen sk van de sch?quote:Op maandag 5 april 2010 19:25 schreef borisz het volgende:
Accenten, ik heb een heel lichtelijk IJmuiens accent. Dingen als vissie, plisie, effe, wat mot je, aarbei etc heb ik wel een beetje overgenomen.
quote:Op maandag 5 april 2010 19:19 schreef Tezz het volgende:
[..]
Mijn man praat wel iets meer met een accent. Dat vind ik wel lastig af en toe. Ik haal niet uit naar mijn afkomst, maar ik heb er gewoon een bloedhekel aan als mijn kind zegt 'wilde gij ok een kuukske' of zo. Maar als ze bij het afscheid 'houdoe' roept heb ik er weer geen moeite mee. Raar eigenlijk!
dus jij weet wat kicksen zijnquote:Op maandag 5 april 2010 19:13 schreef golfer het volgende:
Ik heb mijn gehele lagere schooltijd in het Gooi doorgebracht.![]()
Gelukkig daarna weer terug naar Amsterdam om mijn Mokums verder bij te schaven.
IJmuidens is ook Amsterdams lightquote:Op maandag 5 april 2010 19:26 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Dat klinkt tamelijk Amsterdams..... Maak je geen sk van de sch?
Lol! Light.....quote:Op maandag 5 april 2010 19:31 schreef borisz het volgende:
[..]
IJmuidens is ook Amsterdams light. Ik maak geen sk van de sch.
Je moet je afkomst ook wel een beetje terug kunnen horen, dat heft wel wat. Als het er maar niet te dik op ligt. Je hoort aan mij ook wel dat ik uit Twente kom, maar dat is was anders dan het type Almeloer in Man bijt hondquote:Op maandag 5 april 2010 19:13 schreef golfer het volgende:
Ik heb mijn gehele lagere schooltijd in het Gooi doorgebracht.![]()
Gelukkig daarna weer terug naar Amsterdam om mijn Mokums verder bij te schaven.
Hahaha, ja dat ken ik!quote:Op maandag 5 april 2010 19:33 schreef Stereotomy het volgende:
Ik schrik me nog immer een hoedje als hier een vriend zegt: "Ik ben vanochtend aangereden met de auto"
Ik had eigenlijk een drentse doopnaam moeten hebben. Maar mijn ouders waren bang dat ik gepest zou worden. Ik vind het nu best jammer.quote:Op maandag 5 april 2010 19:33 schreef LieLie het volgende:
ik heb wel een drentse tongval denk ik, maar gebruik niet echt drentse woorden. wel eens uitdrukkingen.
Om je accent of je onbegrijpelijke teksten?quote:Op maandag 5 april 2010 19:36 schreef tong80 het volgende:
Ik had shmoopy ooit voor het eerst aan de telefoon.
Ze dacht dat ze met Frank Boeijen sprak.
Steer heeft een zwoele stem!quote:Op maandag 5 april 2010 19:36 schreef tong80 het volgende:
Ik had shmoopy ooit voor het eerst aan de telefoon.
Ze dacht dat ze met Frank Boeijen sprak.
Nee ik zei 'Niet zwart of wit, maar volg de kleur van je hart.'quote:Op maandag 5 april 2010 19:36 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Om je accent of je onbegrijpelijke teksten?
quote:Op maandag 5 april 2010 19:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee ik zei 'Niet zwart of wit, maar volg de kleur van je hart.'
Het sjieke woord daarvoor is 'eclectisch', je pikt eruit wat je bevalt.quote:Op maandag 5 april 2010 19:41 schreef DarkElf het volgende:
Hi
Ik schijn best bekakt te klinken (geen idee waarom want ik kom niet uit een bekakt milieu) met Brabantse, Vlaamse en utregse woorden erdoorheen
Yes! Was heel gezellig met zusje, zwager en Neefje. Die mij voor het eerst zag zonder snoertjes of draadjes en heel blij riep: Tante **** is beter!!quote:Op maandag 5 april 2010 19:43 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Het sjieke woord daarvoor is 'eclectisch', je pikt eruit wat je bevalt.![]()
Leuke middag gehad?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
Klinkt als alweer een tamelijk fijne dag!quote:Op maandag 5 april 2010 19:44 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Yes! Was heel gezellig met zusje, zwager en Neefje. Die mij voor het eerst zag zonder snoertjes of draadjes en heel blij riep: Tante **** is beter!!
En daarna kwam de mr, met sushi
en dat was ook heel fijn.
quote:Op maandag 5 april 2010 19:45 schreef DarkElf het volgende:Dat is SNEL! WOW!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
op school zeg ik gewoon doei of daag, maar bij m'n ouders doagquote:Op maandag 5 april 2010 19:43 schreef DarkElf het volgende:
zo zeg ik bij t weggaan de ene keer Salukes, de andere keer Houdoe, dan weer dag of doei etc
quote:Op maandag 5 april 2010 19:45 schreef DarkElf het volgende:
Noord-HollandSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Goed zo DE
Confidence through competence
Oh maar dat is ook typisch voor het Zuiden des Lands toch?quote:Op maandag 5 april 2010 19:35 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Hahaha, ja dat ken ik!
Ik wacht nog altijd op het woordje 'me' als iemand zegt : oh dat ding heb ik altijd bij.
Dankjewel! Voor mij?quote:Op maandag 5 april 2010 19:49 schreef Sunnythesun het volgende:
Oh Krakke!! Ik moest aan je denken vandaag in het bos:
[ afbeelding ]
speciaal voor jou gemaakt..
Heel positief ja!quote:Op maandag 5 april 2010 19:52 schreef DarkElf het volgende:
als alles goed gaat he? niets is zeker nog
maar dat het al zo gecommuniceerd wordt is wel positief natuurlijk
Jawel hoor. En zo is stamppot het lekkerst trouwens.quote:Op maandag 5 april 2010 20:05 schreef tong80 het volgende:
Net boerekool opgebakken. Dat niet alleen, heb het zelfs opgegeten. Mag niet dacht ik. Maaar die korstjes zijn dan zo lekker.
Ik heb geHOGt. Huishoudelijk Ontwijkend Gedrag, tevens nodige pauzes.quote:Op maandag 5 april 2010 20:07 schreef Leintjeuh het volgende:
Jeetje wat kletsen jullie veel vandaag! Bijlezen kost veel tijd zeg
Lekker wakkergeswaffeld, Leintje?quote:Op maandag 5 april 2010 20:07 schreef Leintjeuh het volgende:
Jeetje wat kletsen jullie veel vandaag! Bijlezen kost veel tijd zeg
Neequote:
Het is de laatste en daar ben ik blij mee. Ben het namelijk weer he-le-maal zatquote:Op maandag 5 april 2010 20:13 schreef DarkElf het volgende:
hoi lein, hoe is het met je nachtdiensten? redt je het allemaal?
Tis de laatste, van 4. Hoeveel heb jij er in totaal?quote:Op maandag 5 april 2010 20:17 schreef MissHobje het volgende:
Hey Lein hoeveel moet je er nog ?
Ik 3 nu.
Veel succes nog ff
Het moet gewoon een beetje een lekker ritme hebben, beetje vrolijk.quote:Op maandag 5 april 2010 20:21 schreef krakkemieke het volgende:
Geen idee, ik heb een hekel aan hardlopen.
Wat voor soort muziek motiveert je?
misschien kan je hier iets vinden?quote:Op maandag 5 april 2010 20:19 schreef LieLie het volgende:
Ik zoek leuke hardloopmuziek! Wie heeft tips?
Ben nog niet helemaal overtuigd van Evy, want het schema dat ik nu loop bevalt ook wel denk ik..
Eye of the tiger, zoiets?quote:Op maandag 5 april 2010 20:23 schreef LieLie het volgende:
[..]
Het moet gewoon een beetje een lekker ritme hebben, beetje vrolijk.
ah okquote:Op maandag 5 april 2010 20:26 schreef LieLie het volgende:
[..]
Oh, dat vind ik niet wat geloof ik.. Moet wel een beetje gezellig zijn
Niet meer doen hoorquote:Op maandag 5 april 2010 20:34 schreef DarkElf het volgende:
ah okdan is evy misschien wat voor je toch... die babbelt tenminste gezellig
Ik vind die mixjes juist lekker omdat het tempo goed door blijft gaan met muziek waar energie in zit... ben ik gevoelig voor blijkbaar. Ren er beter op.
quote:Op maandag 5 april 2010 20:43 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Nou niet op mijn spelling gaan letten he
Vrolijke paashaas Sol!quote:Op maandag 5 april 2010 20:43 schreef SeaOfLove het volgende:
jullie gaan hardMilou zegt sinds oud en nieuw met proosten en groeten:gelukkig nieuw jaar
Zo ook gisteren. Dus ik van: nee nu zeg je: vrolijk pasen. Milou zegt nu dus: 'vrolijk PAASEI! en een gelukkig nieuw jaar
'
Och, beter oprechte wensen met een fout adres dan onoprechte of een saggerijnig gezicht!quote:
Dat is denk ik ook wel zo hoor. Maar ik moet nog een beetje op gang komenquote:Op maandag 5 april 2010 20:34 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ah okdan is evy misschien wat voor je toch... die babbelt tenminste gezellig
Ik vind die mixjes juist lekker omdat het tempo goed door blijft gaan met muziek waar energie in zit... ben ik gevoelig voor blijkbaar. Ren er beter op.
Het muziekje waar ik mee uit me bed ren, onder de douche door vlieg en nog sneller weg ben.... GE-WEL-DIG nummer!quote:
quote:Op maandag 5 april 2010 21:26 schreef krakkemieke het volgende:
Ik vind Bad English ook in die categorie passen!
Onder andere....quote:
Trusten!quote:Op maandag 5 april 2010 21:38 schreef DarkElf het volgende:
tijd voor mij om mijn laptop te sluiten, mijn boek te pakken ( de pianostemmer, erg goed) en zometeen lekker te gaan slapen (hoop ik maar aan het gegaap te zien denk ik dat het wel goed komt)
trusten allemaal voor straks
trustequote:Op maandag 5 april 2010 21:38 schreef DarkElf het volgende:
tijd voor mij om mijn laptop te sluiten, mijn boek te pakken ( de pianostemmer, erg goed) en zometeen lekker te gaan slapen (hoop ik maar aan het gegaap te zien denk ik dat het wel goed komt)
trusten allemaal voor straks
heb jij een zeeuwse vriendinquote:Op maandag 5 april 2010 19:36 schreef Laydina het volgende:
Ik vind het al raar als ene vriendin van mij uit zeeland zegt: ik ga daar even voor om (als in naar het dorp om iets op te halen).
Nee accenten zijn nie taan mij besteed. Brabants vind ik zelfs heel lelijk
gebruik maar een voorbinddildo ofzo, want ik ga het ook niet doen !quote:Op maandag 5 april 2010 21:58 schreef krakkemieke het volgende:
Wie swaffelt DenHaag wakker? Ik heb geen swaffel-dinges......
quote:Op maandag 5 april 2010 21:58 schreef krakkemieke het volgende:
Wie swaffelt DenHaag wakker? Ik heb geen swaffel-dinges......
lolquote:Op maandag 5 april 2010 22:04 schreef krakkemieke het volgende:
Op dit moment wil ik een koor wat Slayer enzo zingt.... Nouja, zingt....
'Netwerken'.quote:Op maandag 5 april 2010 22:03 schreef Bluezz het volgende:
Ja idd
Aan het eind van dit thema verwacht ik wel weer een 'koorberaad' en daar wordt dan weer het nieuwe thema bekend gemaakt. Toch maar eens wat mailtjes versturen voor die tijd
ROFL!quote:Op maandag 5 april 2010 22:04 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
DenHaag heeft zo ene lange die kan zichzelf swaffelen
En hoe weet jij dat nou weerquote:Op maandag 5 april 2010 22:04 schreef SeaOfLove het volgende:
DenHaag heeft zo ene lange die kan zichzelf swaffelen
Ik heb ook tieten en velen met mij.quote:Op maandag 5 april 2010 22:08 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
gewoon omdat ze tieten heeft natuurlijk
quote:Op maandag 5 april 2010 22:08 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Waar jij het over hebt is De Pianist. Verfilmd door Polanski en nu op toneel via Edwin de Vries.quote:Op maandag 5 april 2010 21:40 schreef krakkemieke het volgende:
Trusten!
Is dat boek van het toneelstuk? Van iemand in het ghetto van warschauw?
Hier ook.......Door:quote:Op maandag 5 april 2010 22:13 schreef cybermans het volgende:
whehehehe de hele buurt is weer wakker hoor... alarm oid van de auto van de buurman ging af... oftewel de toeter bleef maar loeien
quote:Op maandag 5 april 2010 21:54 schreef Braamyo het volgende:
[..]
heb jij een zeeuwse vriendinwoot !
voorstelluh !
quote:Op maandag 5 april 2010 22:14 schreef golfer het volgende:
[..]
Waar jij het over hebt is De Pianist. Verfilmd door Polanski en nu op toneel via Edwin de Vries.
vind de zang kut, de tekst nooit geluisterd en de muziekale klanken niet echt harmonieus maar muziekaal technische gezien zit het echt enorm goed in elkaar !quote:
Zou dat alles zijn??quote:Op maandag 5 april 2010 22:08 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Ging er weer een belletje af op je Ipootje?quote:
Als ik zo de achterkant op bol lees, lijkt het me wel een spannend boekquote:
Heel goedquote:
Is het ook wel. Eerste sort of thriller die ik gelezen heb. Beviel op zich welquote:Op maandag 5 april 2010 22:18 schreef cybermans het volgende:
[..]
Als ik zo de achterkant op bol lees, lijkt het me wel een spannend boek
was al bang dat je dingen zoals ASL of het telefoonboek ging zeggen
we blijven mannen natuurlijkquote:Op maandag 5 april 2010 22:18 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
En hij best over je heen zou willen gaan, als je niet bezet was?
He gatsie!quote:Op maandag 5 april 2010 22:18 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
ASL?quote:Op maandag 5 april 2010 22:18 schreef cybermans het volgende:
was al bang dat je dingen zoals ASL of het telefoonboek ging zeggen
Nice!quote:Op maandag 5 april 2010 22:17 schreef golfer het volgende:
En terwijl het grootste deel van Nederland zich weer voorbereiden gaat op een nieuwe werkdag zijn B. en ik gewoon nog samen 2 dagen vrij.
Metallica is imho technisch beter hoor.quote:Op maandag 5 april 2010 22:16 schreef Braamyo het volgende:
[..]
vind de zang kut, de tekst nooit geluisterd en de muziekale klanken niet echt harmonieus maar muziekaal technische gezien zit het echt enorm goed in elkaar !
Oww datte. Wie weet dat ik mij daar ooit nog eens mee ga bemoeienquote:Op maandag 5 april 2010 22:20 schreef cybermans het volgende:
[..]
ITIL maar dan toegespitst op applicaties... heel slaapverwekkend boek
Hmm, met een roze motor over Sunny heen crossenquote:Op maandag 5 april 2010 22:18 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Dan neem ik Sabatonquote:Op maandag 5 april 2010 22:21 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Metallica is imho technisch beter hoor.
Slayer vind ik lekker om te luisteren als ik boos ben.
Metallicaquote:Op maandag 5 april 2010 22:21 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Metallica is imho technisch beter hoor.
Slayer vind ik lekker om te luisteren als ik boos ben.
Die stem is alleen maar dieper & krachtiger gewordenquote:
Ik voel mij nog 24.quote:
Sterke cover, maar het origineel vind ik net zo goed.quote:Op maandag 5 april 2010 22:23 schreef cybermans het volgende:
[..]
Metallica![]()
zon nummer dat lekker in je kop blijt spoken
yupquote:Op maandag 5 april 2010 22:24 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Sterke cover, maar het origineel vind ik net zo goed.
quote:Op maandag 5 april 2010 22:24 schreef Sunnythesun het volgende:
Waarschijnlijk ouder dan het puberale gehalte hier doet vermoeden
genietze! ik hoef morgen ook geen wekker te zetten, milou is vrij, heb wel morgen intake-gesprek voor computercursus maar dan neem ik haar gewoon meequote:Op maandag 5 april 2010 22:17 schreef golfer het volgende:
En terwijl het grootste deel van Nederland zich weer voorbereiden gaat op een nieuwe werkdag zijn B. en ik gewoon nog samen 2 dagen vrij.
Die heb ik alweer vele vrouwen jaren geleden achter de rug.quote:Op maandag 5 april 2010 22:26 schreef Laydina het volgende:
Er zitten hier dus een paar mannen in midlifecrisis
ik ben jarenlang 26 geweestquote:Op maandag 5 april 2010 22:26 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik word sinds vorig jaar alleen nog maar 29
JAAAA gitaar helden zijn vetquote:Op maandag 5 april 2010 22:25 schreef Aure het volgende:![]()
Zoo was weer een gezellig avondje guitar hero
en u?quote:Op maandag 5 april 2010 22:26 schreef Laydina het volgende:
Er zitten hier dus een paar mannen in midlifecrisis
Maar wel mooi die verschillende leeftijden hier
Wat gaat het worden.. gewoon fitness of een groepslesje?quote:Op maandag 5 april 2010 22:30 schreef Sunnythesun het volgende:
Morgen trouwens ook nog niet werken, maar wel om 10uur sporten met mijn schoonmoederIk ben benieuwd
Ja best welquote:
Behalve als ze nog jong isquote:Op maandag 5 april 2010 22:31 schreef cybermans het volgende:
[..]
hey, geen manieren geleerd.... je vraagt nooit aan een vrouw hou oud ze is
Gewoon fitness. Fietsen, roeien, crosstrainer..quote:Op maandag 5 april 2010 22:31 schreef Laydina het volgende:
[..]
Wat gaat het worden.. gewoon fitness of een groepslesje?
Sportieve ochtend dusquote:Op maandag 5 april 2010 22:32 schreef Sunnythesun het volgende:
Gewoon fitness. Fietsen, roeien, crosstrainer..
quote:Op maandag 5 april 2010 22:32 schreef golfer het volgende:
Ik heb zojuist besloten om het roeiapparaat morgen af te stoffen en uit de garage te halen en weer langzaam iets van conditie te gaan opbouwen en de aangekomen kilo's van het laatste jaar er af te gaan trainen.
Yeah Golfer!quote:Op maandag 5 april 2010 22:32 schreef golfer het volgende:
Ik heb zojuist besloten om het roeiapparaat morgen af te stoffen en uit de garage te halen en weer langzaam iets van conditie te gaan opbouwen en de aangekomen kilo's van het laatste jaar er af te gaan trainen.
schokkend he?quote:Op maandag 5 april 2010 22:28 schreef Braamyo het volgende:
[..]
je bent nog maar 22joh, da wist ik niet
als we het dan over rockgoden hebben, hier een aantal bij elkaar met een geweldig nummerquote:
Nee hoor, Borissie is samen met Aure de benjamin hier.quote:Op maandag 5 april 2010 22:34 schreef Den_Haag het volgende:
Ah, de tussenleeftijd.
MeMo is nog wel steeds de jongste
Heb het in het verleden ook wel gedaan, maar dit wordt weer de 1e keer en dan ook nog met schoonma.quote:Op maandag 5 april 2010 22:33 schreef Laydina het volgende:
[..]
Sportieve ochtend dus![]()
Eerste keer of eerste keer met schoonmama?
hij is gewoon een held! een icoon voor de muziekquote:Op maandag 5 april 2010 22:23 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Die stem is alleen maar dieper & krachtiger gewordenDe nummers met die popbands zijn gewoon echt geweldig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |