abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 april 2010 @ 18:23:36 #1
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_79974057
kutjepoep zeg, had ik daar ineens de Lapo
pi_79974117
Kaas toch!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 5 april 2010 @ 18:26:30 #3
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_79974149
Ik denk dat ik een blauw oog heb als ik de beeb wakker swaffel
pi_79974181
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:26 schreef kaasplankje het volgende:
blauwschimmelkaasplank dan
  maandag 5 april 2010 @ 18:27:38 #5
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_79974183
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:18 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Tja.. maar is dat dan zo erg?? moeten alle Limburgers dan ABN spreken? Of alle Drenten en Gronigers? ABN is eigenlijk ook maar gewoon een accent
Ben het er wel mee eens dat je als leerkracht zo accentloos als mogelijk les moet geven hoor.. maar het is natuurlijk nooit helemaal weg en dat is ook niet erg vind ik. Het hoort ook bij de identiteit van een streek/stad.
Het is meer het bewezen fenomeen dat allochtone sollicitanten - met een buitenlandse naam op het CV - minder snel aangenomen worden. Mensen met een Friese, Limburgse of Twentse naam hebben daar weinig last van.

Koppel je dit even terug naar accenten: dezelfde vooroordelen die mensen onbewust hebben bij het zien van een buitenlandse naam op een CV is er ook wanneer je iemand met een zwaar Noord-Afrikaans accent hoort praten. Je kunt zeggen dat dat rationeel fout is, maar vooroordelen op afkomst **zijn** er nu eenmaal. Als ze er niet waren zou ik vaak hele andere situaties hebben meegemaakt.
Confidence through competence
pi_79974254
En na het eten mag een vrolijke noot niet ontbreken

pi_79974278
Ik vind het sowieso niet erg aan te bevelen om je kind naar een islamitische school te laten gaan.
Het is gewoon geen goede afspiegeling van de maatschappij waarin je je bevindt.
  maandag 5 april 2010 @ 18:30:40 #8
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_79974295
quote:
Als je hard genoeg swaffelt heeft zij ook een blauw oog.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_79974307
quote:
Was het haar laatste nacht?

Voor kaas
pi_79974351
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:30 schreef Bluezz het volgende:
Ik vind het sowieso niet erg aan te bevelen om je kind naar een islamitische school te laten gaan.
Als ik een kind zou hebben, zou ik het naar een protestantse school sturen. Ik ga niet naar de kerk, maar er zijn zoveel dingen van de Bijbel verweven in de maatschappij. Alleen al veel uitdrukkingen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 5 april 2010 @ 18:33:19 #11
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_79974380
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:27 schreef Stereotomy het volgende:

Het is meer het bewezen fenomeen dat allochtone sollicitanten - met een buitenlandse naam op het CV - minder snel aangenomen worden. Mensen met een Friese, Limburgse of Twentse naam hebben daar weinig last van.

Koppel je dit even terug naar accenten: dezelfde vooroordelen die mensen onbewust hebben bij het zien van een buitenlandse naam op een CV is er ook wanneer je iemand met een zwaar Noord-Afrikaans accent hoort praten. Je kunt zeggen dat dat rationeel fout is, maar vooroordelen op afkomst **zijn** er nu eenmaal. Als ze er niet waren zou ik vaak hele andere situaties hebben meegemaakt.
Ja, dat kan wel. Maar is het ook dat leerlingen een accent van de docent altijd kopiëren?
Wij hadden docenten met rare accenten, en daar staken we tot vervelens toe de draak mee, Driech het getal piech of onze docent op de basisschool met BBS die van de "z" een "s" maakte, somer of son
pi_79974398
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:32 schreef krakkemieke het volgende:

Als ik een kind zou hebben, zou ik het naar een protestantse school sturen. Ik ga niet naar de kerk, maar er zijn zoveel dingen van de Bijbel verweven in de maatschappij. Alleen al veel uitdrukkingen.
Mijn kinderen zijn naar een NH school gegaan, gekozen om deze redenen : Ik heb zelf op deze school gezeten , het was in de buurt, het was Jenaplan.
Het hele NH gebeuren namen we maar op de koop toe. Ze openden en sloten de week met wat godsdienst en dat was het eigenlijk.
  maandag 5 april 2010 @ 18:34:17 #13
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_79974408
Op openbare scholen wordt ook aandacht gegeven aan geloof en maatschappij. Ik zie niet in waarom een school gebaseerd moet zijn op religie en zie al helemaal niet in waarom dat beter zou zijn voor de opvoeding en educatie van een kind.
Wat mij betreft worden ALLE religieuze scholen verboden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 5 april 2010 @ 18:36:02 #14
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_79974476
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:31 schreef Bluezz het volgende:

Was het haar laatste nacht?

Nee, nog eentje
pi_79974478
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:30 schreef Bluezz het volgende:
Tja.. dat geld m.i. ook voor de Joodse school en heel eerlijk alle andere vormen van 'bijzonder onderwijs' al zijn de gemiddelde christelijke en RK scholen tegenwoordig erg 'gewoon' en wel een afspiegeling. 'Scholen met de Bijbel' vind ik al weer wat meer twijfelachtig..
pi_79974627
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:34 schreef golfer het volgende:
Op openbare scholen wordt ook aandacht gegeven aan geloof en maatschappij. Ik zie niet in waarom een school gebaseerd moet zijn op religie en zie al helemaal niet in waarom dat beter zou zijn voor de opvoeding en educatie van een kind.
Als ik in een boeddhistisch land zou wonen, zou ik mijn kind misschien wel naar een boeddhistische school sturen. Omdat dat geloof daar bij de samenleving hoort. 'Ook' aandacht geven aan geloof is iets anders. En hoe je je kind opvoedt, ligt niet alleen aan de school. Ik ben dus niet bang voor christelijke indoctrinatie ofzo.
Ik vind het moeilijk om het goed uit te drukken wat ik bedoel.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79974651
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:36 schreef Sunnythesun het volgende:

Tja.. dat geld m.i. ook voor de Joodse school en heel eerlijk alle andere vormen van 'bijzonder onderwijs' al zijn de gemiddelde christelijke en RK scholen tegenwoordig erg 'gewoon' en wel een afspiegeling. 'Scholen met de Bijbel' vind ik al weer wat meer twijfelachtig..
Eens, het ging nu ff om islamitisch omdat het een item op het nieuws was.
  maandag 5 april 2010 @ 18:40:38 #18
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_79974670
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:34 schreef golfer het volgende:
Dat vind ik een beetje overdreven, dat moet men zelf maar weten zolang het niet té extreem wordt. Religie is en blijft een belagrijk onderdeel van de samenleving en het is best belangrijk dat je daar iets van af weet dunkt me.
  maandag 5 april 2010 @ 18:42:23 #19
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_79974730
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:40 schreef kaasplankje het volgende:

Religie is en blijft een belagrijk onderdeel van de samenleving en het is best belangrijk dat je daar iets van af weet dunkt me.
Dat kan ook prima op een openbare school geleerd worden met informatie-overdracht over alle religies en niet alleen het standpunt van de betreffende religieuze school.
Poef.....gone! ©golfer
pi_79974795
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:40 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dat vind ik een beetje overdreven, dat moet men zelf maar weten zolang het niet té extreem wordt. Religie is en blijft een belagrijk onderdeel van de samenleving en het is best belangrijk dat je daar iets van af weet dunkt me.
In het curriculum van de Basisschool zit het vak 'geestenlijke stromingen' Ofwel: alle belangrijke godsdiensten zouden aan bod moeten komen. Maar ik zie zelf bij ons op school (een R.K. school) dat in veel groepen alleen enige aandacht aan het katholicisme gegeven word en de rest er wat bij in schiet. Nu hebben wij een godsdienstmethode waar andere geloven ook in aan bod komen hoor, maar het is miniem.
Ik denk dat openbare scholen wat dit betreft het 'eerlijkst' zijn en echt alles evenveel aan bod laten komen.
pi_79974809
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:42 schreef golfer het volgende:

[..]

Dat kan ook prima op een openbare school geleerd worden met informatie-overdracht over alle religies en niet alleen het standpunt van de betreffende religieuze school.
Op mijn middelbare christelijke school leerden we idd over andere religies.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 5 april 2010 @ 18:46:20 #22
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_79974894
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:42 schreef golfer het volgende:

Je zegt niets over mijn briljante woordspeling/typo
  maandag 5 april 2010 @ 18:48:37 #23
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_79974969
belagrijk? die vergeef ik je.
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 5 april 2010 @ 18:48:42 #24
55709 Stereotomy
pi_79974973
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:33 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja, dat kan wel. Maar is het ook dat leerlingen een accent van de docent altijd kopiëren?
Het is zeker waar dat kinderen de accenten *van hun omgeving* neigen te kopieren. Waarom denk je dat Marokkaanse jongeren die vaak met elkaar in groepjes hangen en zo opgroeien nog steeds een zwaar accent hebben? Accenten krijg je van je omgeving, niet van je genen.

Wanneer je een jongetje uit Swahili haalt en hem op laat groeien in een blank Nederlands autochtoon gezin + dito school, zal hij hun accent overnemen. Afkomst heeft niks met accenten te maken, omgeving wel.

Robin van Persie praat bijvoorbeeld ook Nederlands met een enorm Marokkaans accent.

Het gaat me erom dat ik wel zo'n idealist ben dat ik vooroordelen liever uitgeband zie worden, maar dat ik wel zo realistisch ben dat ik weet dat vooroordelen menselijk zijn (het is een verdedigingsmechanisme en 30.000 jaar evolutie veeg je niet zomaar uit) en dat ik dan vind dat je óók aan de kant van de school de kans op vooroordelen tegen de leerlingen later kunt minimaliseren door ze zoveel mogelijk ABN aan te leren ipv Nederlands met een Islamitisch accent. Er zit een wereld van verschil of een vrouwtje in hoofddoek in Nederlands met een zwaar Limburgs accent tegen je aan zit te lullen (een vriendin van mij doet dit, erg grappig ) of een Marokkaans accent. Het is allemaal perceptie en vooroordelen, en helaas zijn die menselijk en pakken die niet altijd even goed uit.

Ik heb mezelf er ook altijd over verbaasd hoeveel taal, hoe je uitspraak is, van belang is op de perceptie die mensen van je hebben.
pi_79975015
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:46 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Je zegt niets over mijn briljante woordspeling/typo
Op een islamitische school gezeten?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 5 april 2010 @ 18:51:24 #26
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_79975078
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:49 schreef krakkemieke het volgende:

Op een islamitische school gezeten?
Wát je moederrr
  maandag 5 april 2010 @ 18:51:47 #27
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_79975095
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:48 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ik heb mezelf er ook altijd over verbaasd hoeveel taal, hoe je uitspraak is, van belang is op de perceptie die mensen van je hebben.
Absoluut, bepaald sowieso in belangrijke mate de eerste indruk.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_79975132
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:48 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Het is zeker waar dat kinderen de accenten *van hun omgeving* neigen te kopieren. Waarom denk je dat Marokkaanse jongeren die vaak met elkaar in groepjes hangen en zo opgroeien nog steeds een zwaar accent hebben? Accenten krijg je van je omgeving, niet van je genen.

Wanneer je een jongetje uit Swahili haalt en hem op laat groeien in een blank Nederlands autochtoon gezin + dito school, zal hij hun accent overnemen. Afkomst heeft niks met accenten te maken, omgeving wel.

Robin van Persie praat bijvoorbeeld ook Nederlands met een enorm Marokkaans accent.

Het gaat me erom dat ik wel zo'n idealist ben dat ik vooroordelen liever uitgeband zie worden, maar dat ik wel zo realistisch ben dat ik weet dat vooroordelen menselijk zijn (het is een verdedigingsmechanisme en 30.000 jaar evolutie veeg je niet zomaar uit) en dat ik dan vind dat je óók aan de kant van de school de kans op vooroordelen tegen de leerlingen later kunt minimaliseren door ze zoveel mogelijk ABN aan te leren ipv Nederlands met een Islamitisch accent.

Dan nog vallen mij de grammaticale fouten mij meer op dan het eventueel marokkaanse accent. Dat accent, welk accent dan ook, vind ik niet het probleem.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 5 april 2010 @ 18:53:38 #29
55709 Stereotomy
pi_79975156
Over eerste indrukken en vooroordelen gesproken: kent iemand het programma Take me Out met Eddy Zoey?
pi_79975161
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:51 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Wát je moederrr
Je gaat me niet dissen he!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 5 april 2010 @ 18:54:20 #31
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_79975184
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:51 schreef TAV74 het volgende:

Absoluut, bepaald sowieso in belangrijke mate de eerste indruk.
Taalfouten in een CV ook.
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 5 april 2010 @ 18:55:23 #32
55709 Stereotomy
pi_79975207
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:52 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Dan nog vallen mij de grammaticale fouten mij meer op dan het eventueel marokkaanse accent. Dat accent, welk accent dan ook, vind ik niet het probleem.
Ik denk dat het voor een eerste indruk meer richting het accent neigt, en dat gaandeweg je elkaar beter leert kennen, dat het grammaticaal foutloze dan de overhand neemt.

Dit is hetzelfde effect dat iedereen een hekel lijkt te hebben aan Marokkanen maar dat hun Marokkaanse buurman wél een goede Marokkaan is.... heeft weer met vooroordelen en net even de moeite nemen om iemand te leren kennen ipv op eerste indrukken af te rekenen te maken.
  maandag 5 april 2010 @ 18:55:46 #33
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_79975220
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:54 schreef golfer het volgende:

zeer scherp
pi_79975221
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:53 schreef Stereotomy het volgende:
Over eerste indrukken en vooroordelen gesproken: kent iemand het programma Take me Out met Eddy Zoey?
Nou, ja, dat ken ik als het geen waar ik snel bij wegzap nadat Over de Kook is afgelopen
  maandag 5 april 2010 @ 18:55:49 #35
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_79975224
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:52 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Niet een probleem, maar als ik op TV iemand zie met bijvoorbeeld een zwaar Twents schat ik zo iemand toch niet direct heel intelligent in. Het slaat nergens op, maar het gebeurd toch. Gek genoeg is de setting heel belangrijk, want als iemand me in Twente op straat in het Twents aanspreekt beïnvloed dat mijn oordeel weer niet.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_79975230
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:53 schreef Stereotomy het volgende:
Eddy is leuk, dat programma is toch met die figuren waar je doorheen moet zien te springen?
pi_79975234
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:55 schreef TAV74 het volgende:

Niet een probleem, maar als ik op TV iemand zie met bijvoorbeeld een zwaar Twents schat ik zo iemand toch niet direct heel intelligent in. Het slaat nergens op, maar het gebeurd toch. Gek genoeg is de setting heel belangrijk, want als iemand me in Twente op straat in het Twents aanspreekt beïnvloed dat mijn oordeel weer niet.
Boerrrrrrrrrre
  maandag 5 april 2010 @ 18:56:46 #38
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_79975249
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:54 schreef golfer het volgende:

[..]

Nooit geweten dat dit mijn CV was
pi_79975270
quote:

[..]

maar dat is niet enkel bij Twents, dat heb ik ook bij mensen met een plat haags/rotterdams accent. Krijg dan altijd zo'n Tokkie indruk.
  maandag 5 april 2010 @ 18:57:58 #40
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_79975289
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:57 schreef cybermans het volgende:

[..]

maar dat is niet enkel bij Twents, dat heb ik ook bij mensen met een plat haags/rotterdams accent. Krijg dan altijd zo'n Tokkie indruk.
Er staat niet voor niets bijvoorbeeld
  maandag 5 april 2010 @ 18:58:05 #41
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_79975291
quote:

Dat vind ik vrij kortzichtig, want intelligentie omvat meer dan gevoel voor taal alleen
pi_79975295
Weer hardgelopen

Nog een keer 4 x 2 minuten hard met 2 minuten wandelen ertussen (eerste week van drie keer was elke keer hetzelfde), maar merk wel duidelijk verbetering!

In de tweede week zit 5x2 om 2 en 5x3 om 2.
  maandag 5 april 2010 @ 18:58:30 #43
55709 Stereotomy
pi_79975306
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:55 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Eddy is leuk, dat programma is toch met die figuren waar je doorheen moet zien te springen?

Nee, dat is het programma dat een jongeman / man / gozert zichzelf mag voorstellen aan 30 vrouwelijke kandidaten. En zij kunnen hem dan wegstemmen.

Zoooooo primair reageren die vrouwen altijd op de mannen, zo enorm op eerste indruk! Superfascinerend om te zien is dat. Heel mooi de primaire, beestachtige kant van mensen in beeld gebracht.
pi_79975309
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:57 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Er staat niet voor niets bijvoorbeeld
  Trouwste user 2022 maandag 5 april 2010 @ 18:59:16 #45
7889 tong80
Spleenheup
pi_79975324
Ik las swaffelen in de TT.

Klik op het topic en het eerse dat ik lees is dat Golfer hier post.

Heeft het één met het ander te maken ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_79975350
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:55 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ik denk dat het voor een eerste indruk meer richting het accent neigt, en dat gaandeweg je elkaar beter leert kennen, dat het grammaticaal foutloze dan de overhand neemt.

Dit is hetzelfde effect dat iedereen een hekel lijkt te hebben aan Marokkanen maar dat hun Marokkaanse buurman wél een goede Marokkaan is.... heeft weer met vooroordelen en net even de moeite nemen om iemand te leren kennen ipv op eerste indrukken af te rekenen te maken.
Nee, bij mij is het echt andersom. Het kan mij niet schelen dat Pedro van Raamsdonk een zwaar limburgs accent heeft, hij spreekt goed Nederlands. Maar ook veel autochtone jongeren spreken gewoon slecht nederlands. 'Die meisje....'
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79975364
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:58 schreef Stereotomy het volgende:

Nee, dat is het programma dat een jongeman / man / gozert zichzelf mag voorstellen aan 30 vrouwelijke kandidaten. En zij kunnen hem dan wegstemmen.

Zoooooo primair reageren die vrouwen altijd op de mannen, zo enorm op eerste indruk! Superfascinerend om te zien is dat. Heel mooi de primaire, beestachtige kant van mensen in beeld gebracht.
Zegt me niks

Ik zit even in een een paar hotelkamers rond te kijken
  maandag 5 april 2010 @ 19:00:34 #48
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_79975370
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:58 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dat vind ik vrij kortzichtig, want intelligentie omvat meer dan gevoel voor taal alleen
Top dat jij jezelf nooit betrapt op vooroordelen
  maandag 5 april 2010 @ 19:01:00 #49
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_79975386
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:58 schreef Stereotomy het volgende:

Ik kijk er graag naar, geweldig programma lekker marginaal
  maandag 5 april 2010 @ 19:01:03 #50
55709 Stereotomy
pi_79975387
quote:

[..]

Niet een probleem, maar als ik op TV iemand zie met bijvoorbeeld een zwaar Twents schat ik zo iemand toch niet direct heel intelligent in.
Dát.

Iemand met een heel boers accent heeft op mij een hele andere eerste indruk dan een ABN'er. Heel stom, maar zo diep geworteld ergens....

Mijn professoren hier kunnen enorm Brabants of Limburgs uit de hoek komen, en ik had daar in het eerste jaar best veel moeite mee, hoewel ze 100x slimmer zijn dan ik. Of mijn oom, die is prof. aan de UCLA in Californië (Asian History) en hij praat Engels met zo'n enorm zwaar Chinees accent dat ik soms echt moeite heb om hem serieus te nemen.

Fascinerend.
pi_79975410
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:00 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Zegt me niks

Ik zit even in een een paar hotelkamers rond te kijken
is dat een subtiele hint naar iemand?
  Trouwste user 2022 maandag 5 april 2010 @ 19:02:02 #52
7889 tong80
Spleenheup
pi_79975422
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:00 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Nee, bij mij is het echt andersom. Het kan mij niet schelen dat Pedro van Raamsdonk een zwaar limburgs accent heeft,
Ik vind het knap voor een Amsterdamse bokser.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 5 april 2010 @ 19:02:14 #53
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_79975425
Dialecten en accenten kunnen afleidend werken van de boodschap.
Ik heb het vooral met Brabanders.
Poef.....gone! ©golfer
pi_79975427
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:00 schreef krakkemieke het volgende:

Nee, bij mij is het echt andersom. Het kan mij niet schelen dat Pedro van Raamsdonk een zwaar limburgs accent heeft, hij spreekt goed Nederlands. Maar ook veel autochtone jongeren spreken gewoon slecht nederlands. 'Die meisje....'
Ik kan me er ook absoluut niet aan ergeren.
Mijn buurman echter....
pi_79975460
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:01 schreef cybermans het volgende:

is dat een subtiele hint naar iemand?
Nee
Resultaatje lurken in andere topics
  Trouwste user 2022 maandag 5 april 2010 @ 19:03:55 #56
7889 tong80
Spleenheup
pi_79975482
quote:

[..]

Herman Finkers heeft Gymnasium.

pi_79975486
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:01 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Dát.

Iemand met een heel boers accent heeft op mij een hele andere eerste indruk dan een ABN'er. Heel stom, maar zo diep geworteld ergens....

Mijn professoren hier kunnen enorm Brabants of Limburgs uit de hoek komen, en ik had daar in het eerste jaar best veel moeite mee, hoewel ze 100x slimmer zijn dan ik. Of mijn oom, die is prof. aan de UCLA in Californië (Asian History) en hij praat Engels met zo'n enorm zwaar Chinees accent dat ik soms echt moeite heb om hem serieus te nemen.

Fascinerend.
Dus een politicus met een limburgs accent nemen jullie ook niet serieus?
Afgezien van politici serieus nemen.......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 5 april 2010 @ 19:04:06 #58
55709 Stereotomy
pi_79975489
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:01 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik kijk er graag naar, geweldig programma lekker marginaal
Gast zonder tanden komt oplopen *BEEEEP* weggestemd
Gast die er goed uitziet maar als hobby 'stripboeken verzamelen* heeft: *BEEEEP* weggestemd
Gast die voor z'n werk vertragingsomroeper is bij de NS *BEEEEEP* weggestemd

Ik had het er met een vriendin over hoe het *andersom* zou zijn. 30 mannen en 1 vrouw die dan binnen komt wandelen.

Vrouw heeft als hobby shopverslaving (mannen willen haar nog steeds )
Vrouw verzamelt Snoopy en Garfield poppetjes (mannen willen haar nog steeds )
Vrouw spendeert half haar maandinkomen aan kleding (mannen willen haar nog steeds )

Zou niet werken denk ik, mannen zijn te simpel.
  maandag 5 april 2010 @ 19:04:23 #59
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_79975499
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:00 schreef TAV74 het volgende:

Top dat jij jezelf nooit betrapt op vooroordelen
Vooroordelen zat alleen vind ik een accent meestal geen afknapper, eerder grappig of schattig /whatever
  Trouwste user 2022 maandag 5 april 2010 @ 19:04:46 #60
7889 tong80
Spleenheup
pi_79975506
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:02 schreef golfer het volgende:
Dialecten en accenten kunnen afleidend werken van de boodschap.
Ik heb het vooral met Brabanders.
Ik ook.

Gelukkig woon ik in Gelderland.

maandag 5 april 2010 @ 19:04:46 #61
55709 Stereotomy
pi_79975507
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:04 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Ik moet altijd zo lachen als hij op TV is
pi_79975516
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:03 schreef tong80 het volgende:

[..]

Bennie Jolink heeft kunstacademie, of telt dat niet?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 5 april 2010 @ 19:05:11 #63
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_79975522
quote:

Nee. Die Eurlings kon ik al helemaal niet uitstaan.
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 5 april 2010 @ 19:05:21 #64
55709 Stereotomy
pi_79975525
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:04 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Vooroordelen zat alleen vind ik een accent meestal geen afknapper, eerder grappig of schattig /whatever
Vlaamse vrouwen

Vlaamse mannen: heaumaux
  Trouwste user 2022 maandag 5 april 2010 @ 19:05:30 #65
7889 tong80
Spleenheup
pi_79975529
quote:

[..]

Ik zou Femke Halsema wel serieus willen nemen.

maandag 5 april 2010 @ 19:05:32 #66
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_79975530
quote:

[..]

Je hoeft mij niet uit leggen dat het onzin is, ik woonde praktisch naast Finkers
pi_79975544
Mensen die met een enorm accent/dialect spreken komen vaak minder intelligent over dan mensen die ABN spreken. Volgens mij ervaart zowat iedereen dat, ondanks dat iedereen wel weet dat dat natuurlijk niet de waarheid is.
Natuurlijk zit er ook een groot verschil tussen dialect en een bv twentse tongval te hebben.

grammaticafouten of echt zo'n marokkaans praatje als Die meisje en Jeweettoch en dergelijke zaken storen mij veel meer.

Daarbij vraag ik mij ineens af. De mensen die vaak hoog in de organisaties staan spreken voornamelijk wel redelijk goed ABN (hoogstens een tongval). Dus blijkbaar zegt het vaak wel iets over de persoon ansich.
pi_79975548
Hoi!

Mega-mand met choco-eieren: check!
Wijntje in da pocket: check!
Lekkere hapjes: check!
Manlief die de hele middag met een vriend in het zhuis heeft gezeten vanwege een gebroken kuitbeen: check !
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_79975551
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:02 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik vind het knap voor een Amsterdamse bokser.

LOL, dan was het die limburgse bokser die anders heet.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  Trouwste user 2022 maandag 5 april 2010 @ 19:06:49 #70
7889 tong80
Spleenheup
pi_79975556
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:05 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Bennie Jolink heeft kunstacademie, of telt dat niet?
Die was erg hip toen ie naar de kunstacademie ging in Amsterdam.

Totdat ie zijn mond open deed.

maandag 5 april 2010 @ 19:07:22 #71
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_79975576
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:04 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Gast zonder tanden komt oplopen *BEEEEP* weggestemd
Gast die er goed uitziet maar als hobby 'stripboeken verzamelen* heeft: *BEEEEP* weggestemd
Gast die voor z'n werk vertragingsomroeper is bij de NS *BEEEEEP* weggestemd

Ik had het er met een vriendin over hoe het *andersom* zou zijn. 30 mannen en 1 vrouw die dan binnen komt wandelen.

Vrouw heeft als hobby shopverslaving (mannen willen haar nog steeds )
Vrouw verzamelt Snoopy en Garfield poppetjes (mannen willen haar nog steeds )
Vrouw spendeert half haar maandinkomen aan kleding (mannen willen haar nog steeds )

Zou niet werken denk ik, mannen zijn te simpel.
Dat hebben ze al eens gedaan! 30 mannen en 1 vrouw, uiteraard drukt er dan veeeel minder weg.
Ze hadden ook een gay editie, met alleen maar mannen, dat was ook wel hilarisch, wat een bitches
pi_79975592
Omdat het zulk butt weer was deze pasen

Enne Eurlings vond ik nog wel de meest sympathieke van het CDA (die Bak Ellende vind ik maar helemaal niets)
  maandag 5 april 2010 @ 19:07:49 #73
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_79975594
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:04 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ligt aan de context. Op Tv-radio of in een zakelijke setting vind ik het vaak storend, daarbuiten heeft het vaak wel wat.

Het leuke is dat ik echt Twents gewoon prima versta en daarmee ook een boel andere dialecten kan volgen, ik heb er wel wat mee.
  maandag 5 april 2010 @ 19:08:01 #74
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_79975602
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:06 schreef Laydina het volgende:
Dus blijkbaar zegt het vaak wel iets over de persoon ansich.
Germanismen. Daar heb ik ook al een hekel aan.
Poef.....gone! ©golfer
pi_79975610
quote:

Slimme twentse boer
pi_79975613
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:06 schreef Tezz het volgende:
Hoi!

Mega-mand met choco-eieren: check!
Wijntje in da pocket: check!
Lekkere hapjes: check!
Manlief die de hele middag met een vriend in het zhuis heeft gezeten vanwege een gebroken kuitbeen: check !
Alles in huis dus, lekkers en een lieve man!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  Trouwste user 2022 maandag 5 april 2010 @ 19:08:43 #77
7889 tong80
Spleenheup
pi_79975621
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:06 schreef Laydina het volgende:

Daarbij vraag ik mij ineens af. De mensen die vaak hoog in de organisaties staan spreken voornamelijk wel redelijk goed ABN (hoogstens een tongval).
Toch iemand die op me reageert.

maandag 5 april 2010 @ 19:08:56 #78
55709 Stereotomy
pi_79975632
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:07 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dat hebben ze al eens gedaan! 30 mannen en 1 vrouw, uiteraard drukt er dan veeeel minder weg.
Ze hadden ook een gay editie, met alleen maar mannen, dat was ook wel hilarisch, wat een bitches
Serieus

ff op zoek gaan, want dat moet ik ff zien.
  maandag 5 april 2010 @ 19:09:45 #79
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_79975667
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:05 schreef tong80 het volgende:

Ik zou Femke Halsema wel serieus willen nemen.

!!!
pi_79975671
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:05 schreef golfer het volgende:

[..]

Nee. Die Eurlings kon ik al helemaal niet uitstaan.
als jij moet kiezen tussen

en

Welke komt beter over
  maandag 5 april 2010 @ 19:10:34 #81
55709 Stereotomy
pi_79975692
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:09 schreef cybermans het volgende:

[..]

als jij moet kiezen tussen

en

elke komt beter over
Geef me die bovenste maar, dan plak ik haar mond wel dicht als het voorspel vorbei ist.

Mijn eerste ex kwam ook uit 't Gooi en had ook een Kinderen voor Kinderen r. Mein Gott.
pi_79975695
Ik spreek vloeibaar Utregs, gewoon omdat het kan.
Maar eigenlijk vind ik het maar een lilluk dialect

@ Tezz: toch niet je eigen man zijn kuitje?
  maandag 5 april 2010 @ 19:10:47 #83
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_79975698
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:08 schreef tong80 het volgende:

Je komt uit Gelderland
pi_79975702
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:08 schreef tong80 het volgende:

[..]

Jij staat niet hoog in een organisatie. Je hebt je omhoog gelikt tot een subforum.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79975711
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:08 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Alles in huis dus, lekkers en een lieve man!
Ja!

Mijn man zou om twee uur thuis zijn, maar om drie uur was hij er nog niet...... Nu is het wel eens errug gezellig in de voetbalkantine, maar hij had me verzekerd er op tijd te zijn, in verband met pasen en geplande hapjes enzo.
Dus ik maakte me wel zorgen. Totdat ik om half vier een telefoontje kreeg dat ie in het ziekenhuis zat..... Mijn vriend (het slachtoffer) was onderuit geschopt bij de voetbal en dat ging zo lomp dat zijn kuitbeen gewoon doormidden is. Balen zeg!
pi_79975755
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:10 schreef Stereotomy het volgende:

Geef me die bovenste maar, dan plak ik haar mond wel dicht als het voorspel vorbei ist.

Mijn eerste ex kwam ook uit 't Gooi en had ook een Kinderen voor Kinderen r. Mein Gott.
Ik lig hier in een spagaat deuk om je
pi_79975764
strand, zonnetje en rose
pi_79975766
Toch wel een rode kaart voor de schopper he!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  Trouwste user 2022 maandag 5 april 2010 @ 19:13:13 #89
7889 tong80
Spleenheup
pi_79975775
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:10 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Je komt uit Gelderland
Ja, maar ik zeg houdoe. En ons moeke.

pi_79975788
Ow, wat naar Tezz! Auw!
  maandag 5 april 2010 @ 19:13:33 #91
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_79975789
Ik heb mijn gehele lagere schooltijd in het Gooi doorgebracht.
Gelukkig daarna weer terug naar Amsterdam om mijn Mokums verder bij te schaven.
Poef.....gone! ©golfer
pi_79975811
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:13 schreef tong80 het volgende:

Ik heb bij jou altijd automatisch NL subs ingesteld
pi_79975822
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:10 schreef Bluezz het volgende:
Ik spreek vloeibaar Utregs, gewoon omdat het kan.
Maar eigenlijk vind ik het maar een lilluk dialect

@ Tezz: toch niet je eigen man zijn kuitje?
Ik spreek vloeiend Brabo. Gewoon omdat het kan!

Ik heb er overigens wel een mega-hekel aan als mijn kind met een brabo-accent praat. Ik vind het niet klinken. Ik corrigeer haar ook, als ze weer eens een typisch brabo-woord heeft opgepikt op school.
En ze mogen aan mij best horen dat ik uit Brabant kom en ik gebruik zeker ook wel typische brabo-woorden (we zijn om twee uur 'aangereden' of ik ben om vier uur 'afgewerkt'. Wij eten wel eens 'struif' en drinken ook wel eens een'bekske' koffie), maar al met al leert mijn dochter abn (wat dat ook moge zijn).

En nee Bluezz, 'gelukkig' niet mijn man zijn been.
pi_79975832
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:13 schreef Den_Haag het volgende:
strand, zonnetje en rose
Wij krijgen hier morgen Het Voorjaar
  maandag 5 april 2010 @ 19:15:24 #95
55709 Stereotomy
pi_79975859
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:11 schreef Tezz het volgende:

[..]

Ja!

Mijn man zou om twee uur thuis zijn, maar om drie uur was hij er nog niet...... Nu is het wel eens errug gezellig in de voetbalkantine, maar hij had me verzekerd er op tijd te zijn, in verband met pasen en geplande hapjes enzo.
Dus ik maakte me wel zorgen. Totdat ik om half vier een telefoontje kreeg dat ie in het ziekenhuis zat..... Mijn vriend (het slachtoffer) was onderuit geschopt bij de voetbal en dat ging zo lomp dat zijn kuitbeen gewoon doormidden is. Balen zeg!
Au. Waarschijnlijk had je man het te druk met die vriend ondersteunen dat hij je was vergeten te bellen
pi_79975864
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:13 schreef tong80 het volgende:

[..]

pi_79975887
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:14 schreef Tezz het volgende:

Ik spreek vloeiend Brabo. Gewoon omdat het kan!

Ik heb er overigens wel een mega-hekel aan als mijn kind met een brabo-accent praat. Ik vind het niet klinken. Ik corrigeer haar ook, als ze weer eens een typisch brabo-woord heeft opgepikt op school.
En ze mogen aan mij best horen dat ik uit Brabant kom en ik gebruik zeker ook wel typische brabo-woorden (we zijn om twee uur 'aangereden' of ik ben om vier uur 'afgewerkt'. Wij eten wel eens 'struif' en drinken ook wel eens een'bekske' koffie), maar al met al leert mijn dochter abn (wat dat ook moge zijn).

En nee Bluezz, 'gelukkig' niet mijn man zijn been.
Had ik al begrepen.
Mijn zoon spreekt ook vloeiend Utregs, alleen hij denkt dat het ABN is
Ben benieuwd hoeveel mensen daar in Rijswijk, waar hij nu woont, al opmerkingen over hebben gemaakt
pi_79975923
Ik spreek geen dialect omdat ze hier ABN spreken. Hooguit klinkt het iets platter.
Die Gooise R is ook niet iets wat iedereen in het Gooi heeft, alleen 'kakkers'.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79975926
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:15 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Au. Waarschijnlijk had je man het te druk met die vriend ondersteunen dat hij je was vergeten te bellen
Nee, hij had me keurig om half twee gebeld (voordat ie bij het zhuis naar binnen ging), maar mijn foon stond op stil en zat in mijn tas. Pas toen ik me zorgen ging maken waarom het zo lang duurde hoorde ik zijn voicemail.

Maar ja, het was erg druk op de eerste hulp vanmiddag. Hij is van half twee tot half vijf in het zhuis geweest...
pi_79975928
Zo ik ga ff ontcullen en iets anders doen
pi_79975958
Ik ga even proberen wat spaghetti (ja toch ) te eten.
pi_79975961
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:17 schreef Tezz het volgende:

Nee, hij had me keurig om half twee gebeld (voordat ie bij het zhuis naar binnen ging), maar mijn foon stond op stil en zat in mijn tas. Pas toen ik me zorgen ging maken waarom het zo lang duurde hoorde ik zijn voicemail.

Maar ja, het was erg druk op de eerste hulp vanmiddag. Hij is van half twee tot half vijf in het zhuis geweest...
Had dok. Isa soms dienst? Die moest eerst een leger op WOW uitmoorden zeker voor ze aan haar patienten toekwam
  Moderator / Redactie Sport maandag 5 april 2010 @ 19:18:38 #103
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_79975967
Tweede paasdag eten zit erin . Zwijn medaillons. Die waren Daarbij patatjes, sperziebonen en salade .
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_79975975
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:14 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Wij krijgen hier morgen Het Voorjaar
pi_79975990
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:16 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Had ik al begrepen.
Mijn zoon spreekt ook vloeiend Utregs, alleen hij denkt dat het ABN is
Ben benieuwd hoeveel mensen daar in Rijswijk, waar hij nu woont, al opmerkingen over hebben gemaakt

Mijn man praat wel iets meer met een accent. Dat vind ik wel lastig af en toe. Ik haal niet uit naar mijn afkomst, maar ik heb er gewoon een bloedhekel aan als mijn kind zegt 'wilde gij ok een kuukske' of zo. Maar als ze bij het afscheid 'houdoe' roept heb ik er weer geen moeite mee. Raar eigenlijk!
pi_79976042
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:18 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Had dok. Isa soms dienst? Die moest eerst een leger op WOW uitmoorden zeker voor ze aan haar patienten toekwam
Nee, ze kregen commentaar omdat ze niet eerst via de huisartsenpost gegaan waren en dus onaangekondigd op de eerste hulp aan kwamen. Zijn onderbeen hing zowat los aan zijn bovenbeen, maar goed.
pi_79976086
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:18 schreef Laydina het volgende:
Ik ga even proberen wat spaghetti (ja toch ) te eten.
eet smakelijk
pi_79976089
Ik had een vriend die uit Oss kwam en ik vond zijn accent heel leuk. Maar ik verstond er niks van als hij met z'n ouders in dialect praatte. Zijn moeder zei ooit: wil je de groente onder het vlees doen? Het vlees zat al in de pan, ik snapte er niks van.....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79976122
Eet smakelijk Laydina!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 5 april 2010 @ 19:23:31 #110
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_79976140
Hmm ik praat nogal wisselend merk ik.
Normaal redelijk abn maaaarrrrrrrrrr met wat Rotterdams accent ;')
Of als ik met mijn liedse/haagse collega's werk heeft dat ietwat invloed.
Tja en zelfs het utrechts sluipt er al met wat woordjes in (klinkt verschrikkelijk vind ik dan zelf weer) maargoed over het algemeen dus redelijk abn
En dan nu aan de asperges, die groene
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  Moderator / Redactie Sport maandag 5 april 2010 @ 19:25:25 #111
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_79976222
Accenten, ik heb een heel lichtelijk IJmuiens accent . Dingen als vissie, plisie, effe, wat mot je, aarbei etc heb ik wel een beetje overgenomen.
pi_79976249
Ik heb hoogstens een twents accent, maar echt woorden die typisch twents zijn gebruik ik volgens mij niet. Kan dat hele taaltje niet eens verstaan
Mijn ex kwam uit friesland en praatte thuis altijd fries, dat verstond ik dan wel weer vaak
pi_79976272
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:25 schreef borisz het volgende:
Accenten, ik heb een heel lichtelijk IJmuiens accent . Dingen als vissie, plisie, effe, wat mot je, aarbei etc heb ik wel een beetje overgenomen.
Dat klinkt tamelijk Amsterdams..... Maak je geen sk van de sch?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 5 april 2010 @ 19:27:35 #114
55709 Stereotomy
pi_79976303

Wow Die Helga is Bi. Maar degene die haar uitkiest...
  maandag 5 april 2010 @ 19:28:34 #115
55709 Stereotomy
pi_79976345
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:19 schreef Tezz het volgende:

[..]

Mijn man praat wel iets meer met een accent. Dat vind ik wel lastig af en toe. Ik haal niet uit naar mijn afkomst, maar ik heb er gewoon een bloedhekel aan als mijn kind zegt 'wilde gij ok een kuukske' of zo. Maar als ze bij het afscheid 'houdoe' roept heb ik er weer geen moeite mee. Raar eigenlijk!
Ja da hedde gij dan

Houdoe
pi_79976405
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:13 schreef golfer het volgende:
dus jij weet wat kicksen zijn
pi_79976409
En toch vind ik: Wa'n lekker ding zijde gij!' leuker klinken in het Brabants.....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  Moderator / Redactie Sport maandag 5 april 2010 @ 19:31:21 #118
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_79976446
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:26 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Dat klinkt tamelijk Amsterdams..... Maak je geen sk van de sch?
IJmuidens is ook Amsterdams light . Ik maak geen sk van de sch.
pi_79976471
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:31 schreef borisz het volgende:

[..]

IJmuidens is ook Amsterdams light . Ik maak geen sk van de sch.
Lol! Light.....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 5 april 2010 @ 19:33:01 #120
55709 Stereotomy
pi_79976508
Ik schrik me nog immer een hoedje als hier een vriend zegt: "Ik ben vanochtend aangereden met de auto"

pi_79976524
ik heb wel een drentse tongval denk ik, maar gebruik niet echt drentse woorden. wel eens uitdrukkingen.
  maandag 5 april 2010 @ 19:34:04 #122
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_79976541
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:13 schreef golfer het volgende:
Je moet je afkomst ook wel een beetje terug kunnen horen, dat heft wel wat. Als het er maar niet te dik op ligt. Je hoort aan mij ook wel dat ik uit Twente kom, maar dat is was anders dan het type Almeloer in Man bijt hond
pi_79976591
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:33 schreef Stereotomy het volgende:
Ik schrik me nog immer een hoedje als hier een vriend zegt: "Ik ben vanochtend aangereden met de auto"

Hahaha, ja dat ken ik!

Ik wacht nog altijd op het woordje 'me' als iemand zegt : oh dat ding heb ik altijd bij.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  Trouwste user 2022 maandag 5 april 2010 @ 19:36:03 #124
7889 tong80
Spleenheup
pi_79976615
Ik had shmoopy ooit voor het eerst aan de telefoon.

Ze dacht dat ze met Frank Boeijen sprak.

pi_79976627
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:33 schreef LieLie het volgende:
ik heb wel een drentse tongval denk ik, maar gebruik niet echt drentse woorden. wel eens uitdrukkingen.
Ik had eigenlijk een drentse doopnaam moeten hebben. Maar mijn ouders waren bang dat ik gepest zou worden. Ik vind het nu best jammer.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79976628
Ik vind het al raar als ene vriendin van mij uit zeeland zegt: ik ga daar even voor om (als in naar het dorp om iets op te halen).
Nee accenten zijn nie taan mij besteed. Brabants vind ik zelfs heel lelijk
  maandag 5 april 2010 @ 19:36:50 #127
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_79976642
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:36 schreef tong80 het volgende:

Om je accent of je onbegrijpelijke teksten?
pi_79976657
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:36 schreef tong80 het volgende:

Steer heeft een zwoele stem!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  Trouwste user 2022 maandag 5 april 2010 @ 19:37:54 #129
7889 tong80
Spleenheup
pi_79976688
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:36 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Om je accent of je onbegrijpelijke teksten?
Nee ik zei 'Niet zwart of wit, maar volg de kleur van je hart.'

pi_79976719
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:37 schreef tong80 het volgende:

[..]

Nee ik zei 'Niet zwart of wit, maar volg de kleur van je hart.'

Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79976808
Hi

Ik schijn best bekakt te klinken soms (geen idee waarom want ik kom niet uit een bekakt milieu) maar spreek gewoon abn met Brabantse, Vlaamse en utregse woorden erdoorheen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_79976857
zo zeg ik bij t weggaan de ene keer Salukes, de andere keer Houdoe, dan weer dag of doei etc
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_79976858
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:41 schreef DarkElf het volgende:
Hi

Ik schijn best bekakt te klinken (geen idee waarom want ik kom niet uit een bekakt milieu) met Brabantse, Vlaamse en utregse woorden erdoorheen
Het sjieke woord daarvoor is 'eclectisch', je pikt eruit wat je bevalt.
Leuke middag gehad?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79976868
en ik heb sushi op
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_79976882
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:43 schreef DarkElf het volgende:
en ik heb sushi op
Yeah!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79976903
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:43 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Het sjieke woord daarvoor is 'eclectisch', je pikt eruit wat je bevalt.
Leuke middag gehad?
Yes! Was heel gezellig met zusje, zwager en Neefje. Die mij voor het eerst zag zonder snoertjes of draadjes en heel blij riep: Tante **** is beter!!

En daarna kwam de mr , met sushi en dat was ook heel fijn.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_79976954
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_79976959
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:44 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Yes! Was heel gezellig met zusje, zwager en Neefje. Die mij voor het eerst zag zonder snoertjes of draadjes en heel blij riep: Tante **** is beter!!

En daarna kwam de mr , met sushi en dat was ook heel fijn.
Klinkt als alweer een tamelijk fijne dag!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79976990
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:45 schreef DarkElf het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is SNEL! WOW!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79976995
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:43 schreef DarkElf het volgende:
zo zeg ik bij t weggaan de ene keer Salukes, de andere keer Houdoe, dan weer dag of doei etc
op school zeg ik gewoon doei of daag, maar bij m'n ouders doag
  maandag 5 april 2010 @ 19:46:53 #141
55709 Stereotomy
pi_79977016
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:45 schreef DarkElf het volgende:
SPOILER
Noord-Holland

Goed zo DE
pi_79977059
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:35 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Hahaha, ja dat ken ik!

Ik wacht nog altijd op het woordje 'me' als iemand zegt : oh dat ding heb ik altijd bij.
Oh maar dat is ook typisch voor het Zuiden des Lands toch?

Wij gaan ook altijd langs iemand zitten in plaats van ernaast.
pi_79977080
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:46 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Noord-Holland

Goed zo DE
Weer een excursie! Go DE!

pi_79977086
NH is goed!!!!!!!!!

En Go Sushi, Go Sushi, Go Sushi (denkbeeldig Amerikaans arm-swing-beweging er bij denken DE)
pi_79977102
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:46 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Noord-Holland

Goed zo DE
Niet-Hospitaal!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79977111
Oh Krakke!! Ik moest aan je denken vandaag in het bos:

speciaal voor jou gemaakt..
pi_79977234
als alles goed gaat he? niets is zeker nog

maar dat het al zo gecommuniceerd wordt is wel positief natuurlijk
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_79977309
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:49 schreef Sunnythesun het volgende:
Oh Krakke!! Ik moest aan je denken vandaag in het bos:

[ afbeelding ]

speciaal voor jou gemaakt..
Dankjewel! Voor mij?

Heb je eraan geroken ook? Zo zoet!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79977333
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:52 schreef DarkElf het volgende:
als alles goed gaat he? niets is zeker nog

maar dat het al zo gecommuniceerd wordt is wel positief natuurlijk
Heel positief ja!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79977600
DE ik hoop echt voor je dat je eind van deze week je eerste verslagje vanuit huis kan typen.
  Trouwste user 2022 maandag 5 april 2010 @ 20:05:15 #151
7889 tong80
Spleenheup
pi_79977693
Net boerekool opgebakken. Dat niet alleen, heb het zelfs opgegeten. Mag niet dacht ik. Maaar die korstjes zijn dan zo lekker.

pi_79977722
Laat de mr je maar vetverwennen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79977755
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:05 schreef tong80 het volgende:
Net boerekool opgebakken. Dat niet alleen, heb het zelfs opgegeten. Mag niet dacht ik. Maaar die korstjes zijn dan zo lekker.

Jawel hoor. En zo is stamppot het lekkerst trouwens.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79977776
Jeetje wat kletsen jullie veel vandaag! Bijlezen kost veel tijd zeg
pi_79977929
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:07 schreef Leintjeuh het volgende:
Ik heb geHOGt. Huishoudelijk Ontwijkend Gedrag, tevens nodige pauzes.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 5 april 2010 @ 20:12:23 #156
55709 Stereotomy
pi_79978004
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:07 schreef Leintjeuh het volgende:
Lekker wakkergeswaffeld, Leintje?
pi_79978060
hoi lein, hoe is het met je nachtdiensten? redt je het allemaal?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 5 april 2010 @ 20:17:52 #158
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_79978246
Hey Lein hoeveel moet je er nog ?
Ik 3 nu.
Veel succes nog ff
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_79978271
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:12 schreef Stereotomy het volgende:
Lekker wakkergeswaffeld, Leintje?
Nee Lekker zelf wakker geworden
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:13 schreef DarkElf het volgende:
hoi lein, hoe is het met je nachtdiensten? redt je het allemaal?
Het is de laatste en daar ben ik blij mee. Ben het namelijk weer he-le-maal zat
pi_79978297
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:17 schreef MissHobje het volgende:
Hey Lein hoeveel moet je er nog ?
Ik 3 nu.
Veel succes nog ff
Tis de laatste, van 4. Hoeveel heb jij er in totaal?
pi_79978300
Ik zoek leuke hardloopmuziek! Wie heeft tips?

Ben nog niet helemaal overtuigd van Evy, want het schema dat ik nu loop bevalt ook wel denk ik..
pi_79978407
Geen idee, ik heb een hekel aan hardlopen.
Wat voor soort muziek motiveert je?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79978475
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:21 schreef krakkemieke het volgende:
Geen idee, ik heb een hekel aan hardlopen.
Wat voor soort muziek motiveert je?
Het moet gewoon een beetje een lekker ritme hebben, beetje vrolijk.
pi_79978490
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:19 schreef LieLie het volgende:
Ik zoek leuke hardloopmuziek! Wie heeft tips?

Ben nog niet helemaal overtuigd van Evy, want het schema dat ik nu loop bevalt ook wel denk ik..
misschien kan je hier iets vinden?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_79978530
ik had daar mixjes gedownload op 135 bpm geloof ik, maar ja toen moest ik stoppen met rennen..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_79978564
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:23 schreef LieLie het volgende:

[..]

Het moet gewoon een beetje een lekker ritme hebben, beetje vrolijk.
Eye of the tiger, zoiets?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79978599
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:23 schreef DarkElf het volgende:

[..]

misschien kan je hier iets vinden?
Oh, dat vind ik niet wat geloof ik.. Moet wel een beetje gezellig zijn
pi_79978661
Als naar de sportschool blijf gaan, moet ik oordopjes of een muziekdoos. Stomme muziek, ik kan de therapeut amper verstaan.....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79978854
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79978900
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:26 schreef LieLie het volgende:

[..]

Oh, dat vind ik niet wat geloof ik.. Moet wel een beetje gezellig zijn
ah ok dan is evy misschien wat voor je toch... die babbelt tenminste gezellig

Ik vind die mixjes juist lekker omdat het tempo goed door blijft gaan met muziek waar energie in zit... ben ik gevoelig voor blijkbaar. Ren er beter op.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_79978956
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:34 schreef DarkElf het volgende:

Ik vind die mixjes juist lekker omdat het tempo goed door blijft gaan met muziek waar energie in zit... ben ik gevoelig voor blijkbaar. Ren er beter op.
Niet meer doen hoor
Oh en nhahevdw is

Ik kwam net tot de conclusie dat ik niet eens buiten ben geweest vandaag
Oh ja, de papierbank naar voren gereden
pi_79979100
nu niet rennen nee, moet er niet aan denken

maar ik ga einde zomer zeker weer beginnen als het kan (helemaal opnieuw wrs ) en ben heel blij dat ik het gedaan heb al want mijn conditie was beregoed en dat heeft mij echt geholpen met sneller herstellen denken de dr's
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_79979129
en het is enhahevdw he?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_79979137
Oh fijn! net een manier gevonden om om te gaan met een brakke tv, gaat de stortbak van de wc raar doen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79979236
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:41 schreef DarkElf het volgende:
en het is enhahevdw he?
Nou niet op mijn spelling gaan letten he
pi_79979258
jullie gaan hard Milou zegt sinds oud en nieuw met proosten en groeten:gelukkig nieuw jaar Zo ook gisteren. Dus ik van: nee nu zeg je: vrolijk pasen. Milou zegt nu dus: 'vrolijk PAASEI! en een gelukkig nieuw jaar '
pi_79979290
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:43 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Nou niet op mijn spelling gaan letten he
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_79979311
oh en ik doe van
pi_79979338
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:43 schreef SeaOfLove het volgende:
jullie gaan hard Milou zegt sinds oud en nieuw met proosten en groeten:gelukkig nieuw jaar Zo ook gisteren. Dus ik van: nee nu zeg je: vrolijk pasen. Milou zegt nu dus: 'vrolijk PAASEI! en een gelukkig nieuw jaar '
Vrolijke paashaas Sol!
* krakkemieke benieuwd is wat Milou met Pinksteren gaat zeggen
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79979401
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:45 schreef SeaOfLove het volgende:
oh en ik doe van
Och, beter oprechte wensen met een fout adres dan onoprechte of een saggerijnig gezicht!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79979471
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:34 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Dat is denk ik ook wel zo hoor. Maar ik moet nog een beetje op gang komen Moet er ook een beetje vrolijk van worden, en een beetje beat eronder. Black Eyed Peas bijvoorbeeld

Als ik wat langere stukken kan lopen is zo'n mix denk ik ook wel fijn.
pi_79981005
biw
pi_79981037
Ik heb nu drie uur muziek, voordat ik daar door ben is het wel juli
pi_79981242
Als ik ooit zou gaan lopen, is het met muziek waar ik rustig van word. Anders word ik hyper.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79981327
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:25 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Eye of the tiger, zoiets?
Het muziekje waar ik mee uit me bed ren, onder de douche door vlieg en nog sneller weg ben.... GE-WEL-DIG nummer!
pi_79981370
Ik vind Bad English ook in die categorie passen!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79981741
quote:
Op maandag 5 april 2010 21:26 schreef krakkemieke het volgende:
Ik vind Bad English ook in die categorie passen!

die?
pi_79981796
quote:
Onder andere....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79981846
quote:
Op maandag 5 april 2010 21:34 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Onder andere....
welke nog meer dan?
pi_79981910
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79981985
tijd voor mij om mijn laptop te sluiten, mijn boek te pakken ( de pianostemmer, erg goed) en zometeen lekker te gaan slapen (hoop ik maar aan het gegaap te zien denk ik dat het wel goed komt)

trusten allemaal voor straks
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_79981986
En natuurlijk: Heaven is four letter word!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79982088
quote:
Op maandag 5 april 2010 21:38 schreef DarkElf het volgende:
tijd voor mij om mijn laptop te sluiten, mijn boek te pakken ( de pianostemmer, erg goed) en zometeen lekker te gaan slapen (hoop ik maar aan het gegaap te zien denk ik dat het wel goed komt)

Trusten!
Is dat boek van het toneelstuk? Van iemand in het ghetto van warschauw?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79982152
avond

Doe rustig aan DE
pi_79982204
quote:
Op maandag 5 april 2010 21:38 schreef DarkElf het volgende:

truste
pi_79982230
Truste DE!
pi_79982504
s u n n y
pi_79982656
quote:
Op maandag 5 april 2010 21:48 schreef Den_Haag het volgende:
s u n n y
hoi vanwaar het enthousiasme?? Word er verlegen van
pi_79982783
LOL!
Ja vertel DH!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79982808
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:36 schreef Laydina het volgende:
Ik vind het al raar als ene vriendin van mij uit zeeland zegt: ik ga daar even voor om (als in naar het dorp om iets op te halen).
Nee accenten zijn nie taan mij besteed. Brabants vind ik zelfs heel lelijk
heb jij een zeeuwse vriendin woot ! voorstelluh !
pi_79982812
nu wil ik het ook weten
pi_79982898
*zingt: Ik heb een gooise R en ook nog dubbel Dee*

*whoei !*
pi_79983007
Wie swaffelt DenHaag wakker? Ik heb geen swaffel-dinges......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79983012
quote:
Op maandag 5 april 2010 21:54 schreef cybermans het volgende:
nu wil ik het ook weten
zelfs ik wil het nu weten
pi_79983080
quote:
Op maandag 5 april 2010 21:48 schreef Den_Haag het volgende:
s u n n y
Gekkehuissie

Ik ben weer in mijn koorliedjes gedoken
pi_79983246
Bluezz : lijkt me ook een mooi thema zangeressen als Janis Joplin.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79983268
quote:
Op maandag 5 april 2010 21:58 schreef krakkemieke het volgende:
gebruik maar een voorbinddildo ofzo, want ik ga het ook niet doen !
pi_79983309
Ja idd
Aan het eind van dit thema verwacht ik wel weer een 'koorberaad' en daar wordt dan weer het nieuwe thema bekend gemaakt. Toch maar eens wat mailtjes versturen voor die tijd
pi_79983351
quote:
Op maandag 5 april 2010 21:58 schreef krakkemieke het volgende:
DenHaag heeft zo ene lange die kan zichzelf swaffelen
pi_79983352
Op dit moment wil ik een koor wat Slayer enzo zingt.... Nouja, zingt....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79983396
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:04 schreef krakkemieke het volgende:
Op dit moment wil ik een koor wat Slayer enzo zingt.... Nouja, zingt....
lol go mieke
pi_79983414
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:03 schreef Bluezz het volgende:
Ja idd
Aan het eind van dit thema verwacht ik wel weer een 'koorberaad' en daar wordt dan weer het nieuwe thema bekend gemaakt. Toch maar eens wat mailtjes versturen voor die tijd
'Netwerken'.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79983442
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:04 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

ROFL!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79983468
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:05 schreef Braamyo het volgende:

[..]

lol go mieke
Vind je Slayer leuk?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79983477
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:04 schreef SeaOfLove het volgende:

En hoe weet jij dat nou weer
pi_79983540
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:06 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ik denk dat ik gok dat DH dat zelf denkt.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79983555
quote:
Op maandag 5 april 2010 21:54 schreef cybermans het volgende:
nu wil ik het ook weten
gewoon omdat ze tieten heeft natuurlijk
pi_79983572
Slayer
pi_79983678
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:06 schreef Bluezz het volgende:

[..]

het is toch algemeen bekend dat hij hier in de sc een groot bereik heeft!
pi_79983690
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:08 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

Ik heb ook tieten en velen met mij.
En Sunny heeft een partner.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 5 april 2010 @ 22:11:47 #221
55709 Stereotomy
pi_79983746
quote:

[..]

pi_79983760
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:08 schreef Bluezz het volgende:
Slayer
Ja, Slayer is leuk he. Jeugdsentiment.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79983867
whehehehe de hele buurt is weer wakker hoor... alarm oid van de auto van de buurman ging af... oftewel de toeter bleef maar loeien
pi_79983876
Zow, m'n boek is ook weer uit
  maandag 5 april 2010 @ 22:14:18 #225
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_79983890
quote:
Op maandag 5 april 2010 21:40 schreef krakkemieke het volgende:

Trusten!
Is dat boek van het toneelstuk? Van iemand in het ghetto van warschauw?
Waar jij het over hebt is De Pianist. Verfilmd door Polanski en nu op toneel via Edwin de Vries.
Poef.....gone! ©golfer
pi_79983943
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:13 schreef cybermans het volgende:
whehehehe de hele buurt is weer wakker hoor... alarm oid van de auto van de buurman ging af... oftewel de toeter bleef maar loeien
Hier ook.......Door:

LOL!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79983948
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:14 schreef Laydina het volgende:
and which one might that be?
pi_79983959
quote:
Op maandag 5 april 2010 21:54 schreef Braamyo het volgende:

[..]

heb jij een zeeuwse vriendin woot ! voorstelluh !
pi_79983962
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:14 schreef Laydina het volgende:
ik las broek
pi_79983976
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:15 schreef cybermans het volgende:

[..]

and which one might that be?
LIsa Jackson - De zevende doodzonde
pi_79983991
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:15 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

ik las broek
Die heb ik de hele dag niet aangehad
pi_79983999
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:14 schreef golfer het volgende:

[..]

Waar jij het over hebt is De Pianist. Verfilmd door Polanski en nu op toneel via Edwin de Vries.

Ok. Mijn moeder vond het toneelstuk heel indrukwekkend.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79984000
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:06 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Vind je Slayer leuk?
vind de zang kut, de tekst nooit geluisterd en de muziekale klanken niet echt harmonieus maar muziekaal technische gezien zit het echt enorm goed in elkaar !
pi_79984015
quote:

[..]

Zou dat alles zijn??
  maandag 5 april 2010 @ 22:17:17 #235
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_79984024
En terwijl het grootste deel van Nederland zich weer voorbereiden gaat op een nieuwe werkdag zijn B. en ik gewoon nog samen 2 dagen vrij.
Poef.....gone! ©golfer
pi_79984060
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:11 schreef Stereotomy het volgende:

[ afbeelding ]
Ging er weer een belletje af op je Ipootje?

Ik zit Tom Jones en the cardigans te luisteren (voor het koor) kom ik ineens in die zijbalk TJ met Janis J. tegen
pi_79984061
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:15 schreef Laydina het volgende:

[..]

I'll take that as a Yesh ! and hold you to it
pi_79984070
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:16 schreef Laydina het volgende:

[..]

LIsa Jackson - De zevende doodzonde
Als ik zo de achterkant op bol lees, lijkt het me wel een spannend boek

was al bang dat je dingen zoals ASL of het telefoonboek ging zeggen
pi_79984094
quote:

Kind, je vat nog kou zo
pi_79984104
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:17 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Zou dat alles zijn??
En hij best over je heen zou willen gaan, als je niet bezet was?
pi_79984107
quote:

[..]

Heel goed

Broek is het enige wat ik nu nog wel aan heb :p ff leker uitdampen na het intensieve fietsen
pi_79984123
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:18 schreef cybermans het volgende:

[..]

Als ik zo de achterkant op bol lees, lijkt het me wel een spannend boek

Is het ook wel. Eerste sort of thriller die ik gelezen heb. Beviel op zich wel
pi_79984131
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:18 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

we blijven mannen natuurlijk
pi_79984151
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:18 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Kind, je vat nog kou zo
Lig de hele dag al onder een warme deken in bed, dus dat zit wel goed
Maar lief van je
pi_79984157
quote:

[..]

He gatsie!
pi_79984174
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:18 schreef cybermans het volgende:

ASL?
pi_79984201
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:20 schreef Laydina het volgende:

[..]

ASL?
ITIL achtig maar dan toegespitst op applicaties... heel slaapverwekkend boek
pi_79984209
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:17 schreef golfer het volgende:
En terwijl het grootste deel van Nederland zich weer voorbereiden gaat op een nieuwe werkdag zijn B. en ik gewoon nog samen 2 dagen vrij.
Nice!
pi_79984230
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:16 schreef Braamyo het volgende:

[..]

vind de zang kut, de tekst nooit geluisterd en de muziekale klanken niet echt harmonieus maar muziekaal technische gezien zit het echt enorm goed in elkaar !
Metallica is imho technisch beter hoor.
Slayer vind ik lekker om te luisteren als ik boos ben.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79984232
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:20 schreef cybermans het volgende:

[..]

ITIL maar dan toegespitst op applicaties... heel slaapverwekkend boek
Oww datte. Wie weet dat ik mij daar ooit nog eens mee ga bemoeien
Maar weet dat het doodvermoeiend is om te lezen
pi_79984237
tom jones Zo fout maar ook zo goed
  maandag 5 april 2010 @ 22:21:51 #252
55709 Stereotomy
pi_79984267
quote:

[..]

Hmm, met een roze motor over Sunny heen crossen
pi_79984277
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:18 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Kind, je vat nog kou zo
LOL, oma van CUL....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79984310
Hoe oud/jong is iedereen hier eigenlijk?
pi_79984315
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:21 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Dan neem ik Sabaton

DEPT IN THE SHAPE OF A PANZER BATALLION

WHERE FIGHTING FOURTHY TO ONE

GHOST DEVISION
pi_79984331
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:21 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Metallica

zon nummer dat lekker in je kop blijt spoken
pi_79984332
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:21 schreef SeaOfLove het volgende:
tom jones Zo fout maar ook zo goed
Die stem is alleen maar dieper & krachtiger geworden De nummers met die popbands zijn gewoon echt geweldig.
  maandag 5 april 2010 @ 22:23:32 #258
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_79984344
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:22 schreef Laydina het volgende:
Ik voel mij nog 24.
Poef.....gone! ©golfer
pi_79984377
quote:
Waarschijnlijk ouder dan het puberale gehalte hier doet vermoeden
pi_79984383
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:23 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik voel mij nog 24.
Dan vroeg ik wel.. hoe jong is iedereen hier eigenlijk voor zijn/haar gevoel
pi_79984389
quote:
50, married with (grand-)childeren & golfer
pi_79984399
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:23 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik voel mij nog 24.
dan ben ik nog een tiener
pi_79984421
quote:
22 lentes jong
pi_79984431
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:23 schreef cybermans het volgende:

[..]

Metallica

zon nummer dat lekker in je kop blijt spoken
Sterke cover, maar het origineel vind ik net zo goed.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79984453

Zoo was weer een gezellig avondje guitar hero
pi_79984470
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:24 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Sterke cover, maar het origineel vind ik net zo goed.
yup
pi_79984471
quote:
21
pi_79984476
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:24 schreef Sunnythesun het volgende:

Waarschijnlijk ouder dan het puberale gehalte hier doet vermoeden

Gevoelsleeftijd bij mij = de helft
pi_79984477
Ik ben 46 maar voel me 25.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79984496
quote:
26
pi_79984528
Ik word sinds vorig jaar alleen nog maar 29
pi_79984530
Er zitten hier dus een paar mannen in midlifecrisis

Maar wel mooi die verschillende leeftijden hier
pi_79984543
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:17 schreef golfer het volgende:
genietze! ik hoef morgen ook geen wekker te zetten, milou is vrij, heb wel morgen intake-gesprek voor computercursus maar dan neem ik haar gewoon mee
  Moderator / Redactie Sport maandag 5 april 2010 @ 22:27:16 #274
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_79984546
quote:
21
pi_79984611
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:24 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

22 lentes jong
je bent nog maar 22 joh, da wist ik niet
  maandag 5 april 2010 @ 22:29:02 #276
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_79984639
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:26 schreef Laydina het volgende:

Die heb ik alweer vele vrouwen jaren geleden achter de rug.
Poef.....gone! ©golfer
pi_79984653
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:26 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik word sinds vorig jaar alleen nog maar 29
ik ben jarenlang 26 geweest
pi_79984673
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:25 schreef Aure het volgende:

Zoo was weer een gezellig avondje guitar hero
JAAAA gitaar helden zijn vet
pi_79984677
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:26 schreef Laydina het volgende:

Maar wel mooi die verschillende leeftijden hier
en u?
pi_79984706
Morgen trouwens ook nog niet werken, maar wel om 10uur sporten met mijn schoonmoeder Ik ben benieuwd
pi_79984722
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:29 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

en u?
24
pi_79984739
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:30 schreef Sunnythesun het volgende:
Morgen trouwens ook nog niet werken, maar wel om 10uur sporten met mijn schoonmoeder Ik ben benieuwd
Wat gaat het worden.. gewoon fitness of een groepslesje?
pi_79984761
arg, krijg ik mijn engels werk terug (niet het hoofdstuk waar jullie mee geholpen hebben) maar die daarvoor.

Daar kreeg ik weer een freaking 5 voor, en hier heb ik een oude words versie dus kan ik ook niet nakijken! Vdomme !
pi_79984766
quote:

[..]

en u?
hey, geen manieren geleerd.... je vraagt nooit aan een vrouw hou oud ze is
pi_79984769
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:29 schreef Braamyo het volgende:

[..]

Ja best wel Had het al een tijdje niet meer gespeeld en nu had een vriend zijn gitaar ook bij dus gezellig met zn twee liedjes gedaan
pi_79984775
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:29 schreef Braamyo het volgende:

[..]

Hier een echte held: Steve Vai!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 5 april 2010 @ 22:32:23 #287
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_79984797
Ik heb zojuist besloten om het roeiapparaat morgen af te stoffen en uit de garage te halen en weer langzaam iets van conditie te gaan opbouwen en de aangekomen kilo's van het laatste jaar er af te gaan trainen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_79984800
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:31 schreef cybermans het volgende:

[..]

hey, geen manieren geleerd.... je vraagt nooit aan een vrouw hou oud ze is
Behalve als ze nog jong is
pi_79984814
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:31 schreef Laydina het volgende:

[..]

Wat gaat het worden.. gewoon fitness of een groepslesje?
Gewoon fitness. Fietsen, roeien, crosstrainer..

Oh en DH nog geen antwoord geven he! Foei! Ga bijna geloven dat Memo gelijk heeft
pi_79984830
quote:

[..]

en u?
En ik weet ook niet hoe oud u bent nog
pi_79984864
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:32 schreef Sunnythesun het volgende:

Gewoon fitness. Fietsen, roeien, crosstrainer..
Sportieve ochtend dus
Eerste keer of eerste keer met schoonmama?
pi_79984877
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:32 schreef golfer het volgende:
Ik heb zojuist besloten om het roeiapparaat morgen af te stoffen en uit de garage te halen en weer langzaam iets van conditie te gaan opbouwen en de aangekomen kilo's van het laatste jaar er af te gaan trainen.

al ben ik benieuwd hoe vaak je er gebruik van gaat maken
pi_79984914
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:32 schreef golfer het volgende:
Yeah Golfer!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_79984918
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:28 schreef Braamyo het volgende:

[..]

je bent nog maar 22 joh, da wist ik niet
schokkend he?
pi_79984919
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:31 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Hier een echte held: Steve Vai!

als we het dan over rockgoden hebben, hier een aantal bij elkaar met een geweldig nummer
pi_79984921
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:30 schreef Laydina het volgende:

[..]

24
Ah, de tussenleeftijd.
MeMo is nog wel steeds de jongste
  maandag 5 april 2010 @ 22:35:13 #297
55709 Stereotomy
pi_79984945
  maandag 5 april 2010 @ 22:35:49 #298
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_79984974
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:34 schreef Den_Haag het volgende:

Ah, de tussenleeftijd.
MeMo is nog wel steeds de jongste
Nee hoor, Borissie is samen met Aure de benjamin hier.
Poef.....gone! ©golfer
pi_79984975
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:33 schreef Laydina het volgende:

[..]

Sportieve ochtend dus
Eerste keer of eerste keer met schoonmama?
Heb het in het verleden ook wel gedaan, maar dit wordt weer de 1e keer en dan ook nog met schoonma.
pi_79984976
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:23 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Die stem is alleen maar dieper & krachtiger geworden De nummers met die popbands zijn gewoon echt geweldig.
hij is gewoon een held! een icoon voor de muziek
pi_79984998
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:34 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

schokkend he?
nah not really, op de meet zag je er nog goed genoeg uit voor een 22 jarige
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')