abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 april 2010 @ 21:39:59 #176
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_79982079
quote:
Op maandag 5 april 2010 21:36 schreef klotefokker het volgende:
die journalisten zijn trouwens helemaal achterlijk. Het is niet verwonderlijk dat ze met zulke grote camera's over straat gaan. Lijkt gewoon erg veel op een wapen. En daarmee brengen ze dus zichzelf en anderen in gevaar.

Daarnaast kunnen journalisten gewoon mee rijden met het amerikaanse leger, zodat de journalisten veilig hun werk kunnen doen.
quote:
Op maandag 5 april 2010 21:38 schreef klotefokker het volgende:

[..]

Ja, in den haag. Mits geen amerikanen want dan mogen ze ons binnenvallen. Denk dat amerika dit soort dingen ook beter intern kan regelen. Ze hebben zowiezo een stuk meer ervaring met oorlog.
Oorlog verliezen ja.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  maandag 5 april 2010 @ 21:41:52 #177
268298 klotefokker
kuttige kinderen
pi_79982176
quote:
Op maandag 5 april 2010 21:34 schreef LXIV het volgende:
Naarmate het filmpje vordert wordt het 'verzet' dat deze helipiloten aangevallen hebben ook steeds heftiger. Nu hebben ze het al over verschillende strijders met AK's en RPG's die op ze vuren! Terwijl het gewoon een stel neergemaaide burgers zijn! Onvoorstelbaar.
HALLO!!! als je nou ff de moeite neemt om naar het filmpje kijkt zie je op een gegeven moment een hele bus bewapende strijders op de scene arriveren. Als leger kun je gewelddadig verzet simpelweg niet tolereren.
  maandag 5 april 2010 @ 21:43:53 #178
268298 klotefokker
kuttige kinderen
pi_79982278
quote:
Op maandag 5 april 2010 21:39 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

[..]

Oorlog verliezen ja.
zover bij mij bekent heeft de usa alle oorlogen overleefd en dus gewonnen. Vietnam heeft bijvoorbeeld veel meer schade op gelopen aan die oorlog dan de usa. Jezus lees je in!
  maandag 5 april 2010 @ 21:44:19 #179
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79982297
quote:
Op maandag 5 april 2010 21:41 schreef klotefokker het volgende:

[..]

HALLO!!! als je nou ff de moeite neemt om naar het filmpje kijkt zie je op een gegeven moment een hele bus bewapende strijders op de scene arriveren. Als leger kun je gewelddadig verzet simpelweg niet tolereren.
Ik ben pas op 20 minuten! Of bedoel je die zwarte bus die de doden kwam ophalen? Daar zat geen enkele bewapende strijder in hoor!
The End Times are wild
  maandag 5 april 2010 @ 21:44:46 #180
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79982325
Je hebt waarschijnlijk betere ogen dan ik. Je zou zo helicopterpiloot kunnen worden ( In het Amerikaanse leger)
The End Times are wild
pi_79982386
quote:
Op maandag 5 april 2010 21:32 schreef klotefokker het volgende:
mensen uit afghanistan/ irak/ iran enz. zijn allemaal moordenaars. Niet meer dan normaal om ze op deze wijze nog met enig respect tot een einde te brengen. (dit is een stuk beter als sterven in de zoveelste zinloze terror aanslag)

En buiten dat alles is het ook gewoon hun eigen schuld. Je weet dat het daar niet veilig is en gaan toch de straat op. Nemen bovendien zelfs kinderen mee.
Wauw, je stomheid verbaast me.
Het waren gewoon een stel journalisten die belangrijke events verslag wilden geven voor welk doel dan ook. Ik vraag me af wie zijn dan de echte moordenaars? Een stel sadistische klootzakken in een helicopter die een tiental burgers afslachten en kinderen erbij verwonden of "die mensen uit afghanistan/irak/iran" ?

Als je goed kijkt zochten ze excuses om hun trekkers over te halen, ze konden niet wachten.

Op naar krijgsraad hoie
Silence is the mother of truth.
  maandag 5 april 2010 @ 21:48:12 #182
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79982487
quote:
Op maandag 5 april 2010 21:43 schreef klotefokker het volgende:

[..]

zover bij mij bekent heeft de usa alle oorlogen overleefd en dus gewonnen. Vietnam heeft bijvoorbeeld veel meer schade op gelopen aan die oorlog dan de usa. Jezus lees je in!
Royal Sadness. Duitsland heeft ook alle oorlogen overleefd dus gewonnen. Eigenlijk overleeft ieder land een oorlog wel, dus iedereen wint altijd! En leer eens spellen, dyslectische VMBO-mongool!
The End Times are wild
  maandag 5 april 2010 @ 21:49:00 #183
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_79982543
quote:
Op maandag 5 april 2010 21:43 schreef klotefokker het volgende:

[..]

Wie won de Vietnam-oorlog? klik
hint: het was niet de VS
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  maandag 5 april 2010 @ 21:58:38 #184
250952 SoldMayor
Dreamchaser
pi_79983028
Ach het is weer zover hoor

De Amerikanen doen iets meteeeeeeen is het weer

vanochend is de ambassade van Amerika ook aangevallen in Pakistan en daar hoor je niks over
  maandag 5 april 2010 @ 21:59:04 #185
154880 Bolter
Awesomeness
pi_79983056
quote:
Op maandag 5 april 2010 21:25 schreef LXIV het volgende:
Wel frappant hoe zonder dat er eigenlijk iets gebeurt, één persoon met een camera verandert in een persoon met een AK-47 , vijf of zes personen die bewapend zijn met AK's, Ook nog iemand met een RPG, er wordt geschoten, ik open het vuur!
En feitelijk gebeurt er dus absoluut niks. Een man heeft een camera (of een tasje oid) onder zijn arm. Dat is het. En er is ook géén bedreiging, want helemaal geen VS-troepen in de buurt.
Oké even samenvatten wat ik uit het filmpje haal:

- Er is recentelijk op coalitietroepen gevuurd in die omgeving.
- Er loopt een groep mensen samen te scholen, twee dragen daarvan zeker AK's en één persoon heeft iets groots om zijn nek waarmee er op een hoekje wordt gericht.
- Er zijn geen aanduidingen dat het pers is.

Nu even wat ik persoonlijk concludeer:
In een stad waar er veel insurgents zijn die op een dergelijke manier opereren is het zeer onverstandig je zonder PRESS aanduiding op te houden rond dat soort groepen. Blijkbaar heeft elke Fok!ker arendsogen want ik kon het er niet uithalen dat het een camera was, een stel piloten blijkbaar ook niet. Het is wel vrij makkelijk om iets te roepen als je nu weet wat het was hé? Daarbij zijn er nogal veel video's op de verschillende sites verschenen die door insurgents zijn gemaakt.
Ik kan mij zeker wel voorstellen dat als je een groep met AK's ziet dat je dit eerder concludeert als RPG dan als camera. (Oh, trouwens iemand die roept "elk perspersoon heeft beveiliging bij zich" snapt het al helemaal niet).
Nu even over de agressieve houding van de piloten. Ik kan het mij voorstellen, je bent een gevechtspiloot in een gevechtssituatie, je hebt een groep insurgents aangevallen waarna er een ongemarkeerd busje arriveert die blijkbaar gewonden wil afvoeren. Mensen die roepen dat dit een oorlogsmisdaad is mogen zichzelf even gaan inlezen.
Het roepen om het te mogen vuren vind ik ook begrijpelijk, je hebt een doel inzicht, je moet wachten op toestemming en in die periode zou het doel zich kunnen verplaatsen. Het gaat hier wel om mensen die zijn getraind om hun baan uit te voeren en daarbij moet soms gedood worden. Maar goed, het is natuurlijk extreem makkelijk oordelen vanuit je bureaustoel.

Oh, het afschuiven van dit incident op insurgents is natuurlijk niet goed te praten.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  † In Memoriam † maandag 5 april 2010 @ 22:03:03 #186
230491 Zith
pls tip
pi_79983261
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:17 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Als het zo is zijn dat de beveiligers. Iedereen van de pers loopt daar met beveiliging.

(ook lachen over die tank die over een lijk gaat )
Idd, mijn pa had er in afgan. ook 1 in de auto liggen
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 5 april 2010 @ 22:04:07 #187
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79983327
quote:
Op maandag 5 april 2010 21:59 schreef Bolter het volgende:

[..]

Oké even samenvatten wat ik uit het filmpje haal:

- Er is recentelijk op coalitietroepen gevuurd in die omgeving.
- Er loopt een groep mensen samen te scholen, twee dragen daarvan zeker AK's en één persoon heeft iets groots om zijn nek waarmee er op een hoekje wordt gericht.
- Er zijn geen aanduidingen dat het pers is.

Nu even wat ik persoonlijk concludeer:
In een stad waar er veel insurgents zijn die op een dergelijke manier opereren is het zeer onverstandig je zonder PRESS aanduiding op te houden rond dat soort groepen. Blijkbaar heeft elke Fok!ker arendsogen want ik kon het er niet uithalen dat het een camera was, een stel piloten blijkbaar ook niet. Het is wel vrij makkelijk om iets te roepen als je nu weet wat het was hé? Daarbij zijn er nogal veel video's op de verschillende sites verschenen die door insurgents zijn gemaakt.
Ik kan mij zeker wel voorstellen dat als je een groep met AK's ziet dat je dit eerder concludeert als RPG dan als camera. (Oh, trouwens iemand die roept "elk perspersoon heeft beveiliging bij zich" snapt het al helemaal niet).
Nu even over de agressieve houding van de piloten. Ik kan het mij voorstellen, je bent een gevechtspiloot in een gevechtssituatie, je hebt een groep insurgents aangevallen waarna er een ongemarkeerd busje arriveert die blijkbaar gewonden wil afvoeren. Mensen die roepen dat dit een oorlogsmisdaad is mogen zichzelf even gaan inlezen.
Het roepen om het te mogen vuren vind ik ook begrijpelijk, je hebt een doel inzicht, je moet wachten op toestemming en in die periode zou het doel zich kunnen verplaatsen. Het gaat hier wel om mensen die zijn getraind om hun baan uit te voeren en daarbij moet soms gedood worden. Maar goed, het is natuurlijk extreem makkelijk oordelen vanuit je bureaustoel.

Oh, het afschuiven van dit incident op insurgents is natuurlijk niet goed te praten.
Niemand ziet of het een camera of een wapen is op het filmpje, pas achteraf op de grond bleek dat het dus een camera was ipv een RPG. Verder heb ik helemaal niks gezien wat op wapens lijkt.

En dan nog, in zo'n land lopen natuurlijk nogal wat mensen rond met wapens, en dat zijn niet allemaal insurgents. Dat kan ook beveiliging van een contractor zijn, een locale militie die aan jouw kant staat, gewoon een burger die zich beveiligd, politie in burger en ga zo maar door. Zelfs al hadden ze wapens dan kun je nog niet zomaar schieten. Er was toch helemaal geen dreiging richting die helipiloten? Die mensen hadden die heli's waarschijnlijk nog niet eens gezien.

Er wordt één iemand met een zwart voorwerp gezien en uiteindelijk zijn ze onder vuur genomen door een groep strijders met RPG's en AK's. Dat zegt die piloot letterlijk. Nergens in dat filmpje zie je ook maar iemand vanaf de grond vuren. Helemaal nergens. Er is geen sprake van een groep insurgents, nergens, alleen in de fantasie van de piloot

Ja, dit zou je wel degelijk als oorlogsmisdaad kunnen beschouwen, het valt ook volledig buiten het mandaat dat die troepen daar hebben, en geloof me: ik ben redelijk ingelezen in deze materie (understatement)
The End Times are wild
  † In Memoriam † maandag 5 april 2010 @ 22:06:31 #188
230491 Zith
pls tip
pi_79983461
quote:
Op maandag 5 april 2010 21:58 schreef SoldMayor het volgende:

vanochend is de ambassade van Amerika ook aangevallen in Pakistan en daar hoor je niks over

Drogredenen, jij hebt ze buddy!
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_79983533
Blegh. Ook dat 'let us shoot, come on'
Op die twee mannen die een gewonde weg proberen te dragen.

maandag 5 april 2010 @ 22:12:29 #190
250952 SoldMayor
Dreamchaser
pi_79983784
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:06 schreef Zith het volgende:

[..]

Drogredenen, jij hebt ze buddy!
Zo gaat het altijd...

Altijd die amerikaantjes
  maandag 5 april 2010 @ 22:14:37 #191
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_79983902
quote:

Huh? Toen kleine Harry van 6 jaar vanochtend een koekje uit de keuken jatte, hoorde je er niemand iets over zeggen, maar toen ik als 20-jarige een bank overviel was iedereen in rep en roer. Ik snap er ook niks van.
This isn't even my final form.
pi_79983974
quote:
Op maandag 5 april 2010 21:46 schreef Pritch het volgende:

[..]

Wauw, je stomheid verbaast me.
Het waren gewoon een stel journalisten die belangrijke events verslag wilden geven voor welk doel dan ook. Ik vraag me af wie zijn dan de echte moordenaars? Een stel sadistische klootzakken in een helicopter die een tiental burgers afslachten en kinderen erbij verwonden of "die mensen uit afghanistan/irak/iran" ?

Als je goed kijkt zochten ze excuses om hun trekkers over te halen, ze konden niet wachten.

Op naar krijgsraad hoie
Precies. Ik heb verder geen verstand van het leger.

Maar een 'come on let us shoot' ! Spreekt wel boekdelen..
  maandag 5 april 2010 @ 22:16:49 #193
207372 bastibro
I`ll get there
pi_79984002
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:17 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Als het zo is zijn dat de beveiligers. Iedereen van de pers loopt daar met beveiliging.

(ook lachen over die tank die over een lijk gaat )
Ja viess he, oorlog. Kruip jij nou maar lekker onder je dekentje
pi_79984069
quote:

Wat een faalreactie
  maandag 5 april 2010 @ 22:18:16 #195
154880 Bolter
Awesomeness
pi_79984086
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Niemand ziet of het een camera of een wapen is op het filmpje, pas achteraf op de grond bleek dat het dus een camera was ipv een RPG. Verder heb ik helemaal niks gezien wat op wapens lijkt.

En dan nog, in zo'n land lopen natuurlijk nogal wat mensen rond met wapens, en dat zijn niet allemaal insurgents. Dat kan ook beveiliging van een contractor zijn, een locale militie die aan jouw kant staat, gewoon een burger die zich beveiligd, politie in burger en ga zo maar door. Zelfs al hadden ze wapens dan kun je nog niet zomaar schieten. Er was toch helemaal geen dreiging richting die helipiloten? Die mensen hadden die heli's waarschijnlijk nog niet eens gezien.

Er wordt één iemand met een zwart voorwerp gezien en uiteindelijk zijn ze onder vuur genomen door een groep strijders met RPG's en AK's. Dat zegt die piloot letterlijk. Nergens in dat filmpje zie je ook maar iemand vanaf de grond vuren. Helemaal nergens. Er is geen sprake van een groep insurgents, nergens, alleen in de fantasie van de piloot

Ja, dit zou je wel degelijk als oorlogsmisdaad kunnen beschouwen, het valt ook volledig buiten het mandaat dat die troepen daar hebben, en geloof me: ik ben redelijk ingelezen in deze materie (understatement)
Op precies 2.04-2.06 de twee meest linker personen zwaaien allebei iets in hun rechterhand wat wapens zijn (of daar extreem veel op lijken).

Natuurlijk zijn er veel mensen met wapens daar, daarom wordt er via de radio gecheckt of er friendlies in de buurt zijn. Er wordt nu gedaan alsof die Amerikanen iedereen zomaar kapot schieten, er wordt hier geconfirmeerd of dit wel of niet friendlies zijn. Daarbij gaat het er niet om of de piloten onder vijandelijke dreiging staan. Wat ik uit het radiogesprek verstond was dat er ergens daarvoor op coalitietroepen is geschoten in dat gebied, het is een vrij lang filmpje en kon even niet terugvinden waar dat werd gezegd.
Dat die Apache niet is opgemerkt is juist het hele idee.

Nou, enlighten me, aangezien ik dezelfde mening heb dat ik vrij goed ben ingelezen en een redelijk idee heb hoe piloten dit ervaren (understatement).
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  maandag 5 april 2010 @ 22:20:57 #196
250952 SoldMayor
Dreamchaser
pi_79984222
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:17 schreef Tauchmeister het volgende:

[..]

Wat een faalreactie
Moet jij zeggen..

moet je niet call of duty gaan spelen ofzo
  maandag 5 april 2010 @ 22:22:18 #197
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_79984290
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:18 schreef Bolter het volgende:

[..]

Op precies 2.04-2.06 de twee meest linker personen zwaaien allebei iets in hun rechterhand wat wapens zijn (of daar extreem veel op lijken).

Natuurlijk zijn er veel mensen met wapens daar, daarom wordt er via de radio gecheckt of er friendlies in de buurt zijn. Er wordt nu gedaan alsof die Amerikanen iedereen zomaar kapot schieten, er wordt hier geconfirmeerd of dit wel of niet friendlies zijn. Daarbij gaat het er niet om of de piloten onder vijandelijke dreiging staan. Wat ik uit het radiogesprek verstond was dat er ergens daarvoor op coalitietroepen is geschoten in dat gebied, het is een vrij lang filmpje en kon even niet terugvinden waar dat werd gezegd.

Nou, enlighten me, aangezien ik dezelfde mening heb dat ik vrij goed ben ingelezen en een redelijk idee heb hoe piloten dit ervaren (understatement).
Als ik daar loop met een pvc-buis om opgerolde papieren pijltjes op duiven te schieten, geeft dat die Amerikanen het recht om me lek te schieten met een Apache en vervolgens dat in de doofpot te stoppen?
This isn't even my final form.
  † In Memoriam † maandag 5 april 2010 @ 22:23:08 #198
230491 Zith
pls tip
pi_79984330
quote:

[..]

Natuurlijk zijn er veel mensen met wapens daar, daarom wordt er via de radio gecheckt of er friendlies in de buurt zijn. Er wordt nu gedaan alsof die Amerikanen iedereen zomaar kapot schieten, er wordt hier geconfirmeerd of dit wel of niet friendlies zijn. Daarbij gaat het er niet om of de piloten onder vijandelijke dreiging staan.
Er wordt via de radio gezegd dat er niemand van hun in die regio zit, dat is natuurlijk geen manier om uit te vinden of er 'goede mensen' met geweren daar zijn (zoals blijkt). Maar gewoon of het veilig is je kogels en raketten daar los te laten.
pi_79984341
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:20 schreef SoldMayor het volgende:

[..]

Moet jij zeggen..

moet je niet call of duty gaan spelen ofzo
Is dat het enige dat je kunt zeggen? Je reactie slaat gewoon nergens op.
  maandag 5 april 2010 @ 22:23:48 #200
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79984361
quote:

[..]

Als dat een understatement is, dan heb je dus waarschijnlijk zelf als piloot in een inzetgebied geacteerd. Prima, dan weet je dus dat dit gewoon tegen de ROE is, ook die van de Amerikanen zelf, en dus gesanctioneerd moet worden. Waar discussiëren we dan nog over?
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')