Je noemde laffe daden (waarschijnlijk zoals van een afstand mensen opblazen), dit is wat het westerse leger ook het liefst doet, vind je hen ook laf?quote:Op maandag 5 april 2010 22:35 schreef bastibro het volgende:
[..]
Ga jjij eerst maar ff uileg vragen.
Westerse legers zijn zeer herkenbaar en erg professioneel.
Bovendien beschikt het over het beste materiaal, waar hier ook effectief gebruik van wordt gemaakt.
Dat het later een jammerlijk misverstand blijkt te zijn . . tsja . . oorlog he
Je ziet wat voor gezeik dit oplevert, dus dat zegt me niet zo veel.quote:Op maandag 5 april 2010 22:34 schreef LXIV het volgende:
Maar alle discussie daargelaten: als het allemaal senang was dan hadden de Amerikaanse authoriteiten niet krampachtig geprobeerd dit filmpje uit de media te houden, toch?
Dus ga je lijken in je busje laden?quote:Op maandag 5 april 2010 22:35 schreef Zith het volgende:
[..]
Je moet begrijpen dat dit een 3de wereld gebied is, je kan niet zomaar even een ambulance bellen. En zeker in die gebieden helpt men elkaar een stuk meer in nood, nogmaals, het was geen lijk, het was een journalist van Reuters die gewond was.
Ik richt toch niet op de politie of op de Amerikaanse troepen. Ik ben in dit voorbeeld een kind dat gewoon een beetje dolt. Of in het echte geval: een paar journalisten met camera's. Voor hetzelfde geld droegen ze statieven bij zich, die lijken ook op wapens.quote:Op maandag 5 april 2010 22:24 schreef Nobu het volgende:
[..]
Als jij met een balletjespistool op de politie richt is er ook een goede kans dat je van je sokken geschoten wordt. En dat is nog in een veilig land en in een straat waar niet 5 minuten eerder politieagenten onder vuur zijn genomen.
Dus ja, als je zonodig de suicidale idioot wilt uithangen is het je eigen schuld als de Amerikanen je je zin geven.
Sterker nog, die kinderen daar spelen wel eens met speelgoedwapens. In Nederland is dat niet de norm en zelfs verboden als ze te echt lijken, maar dat soort mierenneukerij hebben ze daar niet. Ze hebben wel belangrijkere dingen aan hun hoofd.quote:Op maandag 5 april 2010 22:27 schreef bastibro het volgende:
[..]
Ten eerste is het goed fout om dat daar te doen, maar dat terzijde![]()
Jij mag pas oordelen als 2 van jouw 3 broers daar om het leven zijn gebracht op een laffe manier en door een onzichtbare vijand.
Jij hebt moeite met lezen? Geen lijk, maar een gewonde.quote:Op maandag 5 april 2010 22:33 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Je gaat toch niet zomaar lijken in je busje laden of ben ik nou gek?
Vooral na een vuurgevecht wat zij waarschijnlijk gehoord hebben.
Heb het filmpje gezien en die gast die ze oppakten was niet die gast die je eerder gewond op de stoep zag liggen?quote:Op maandag 5 april 2010 22:38 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Jij hebt moeite met lezen? Geen lijk, maar een gewonde.
Volgens mij is de 41min versie vrij duidelijk in wat er in die 41 minuten gebeurt. En voor de 3de keer, ze hielpen alleen die gewonde die de stoep op kroop, tenminste, voordat ze gedood werden. Mensen zonder wapens die zich over gewonden ontfermen neerschieten is voor zo ver ik weet een oorlogsmisdaad.quote:Op maandag 5 april 2010 22:37 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dus ga je lijken in je busje laden?
Waarom gaan ze dan niet naar die gast die half gewond was?
Het zal wel niet allemaal goed zijn geweest dat is zeker, maar volgens mij wordt het nu wel heel krom gebracht. Alsof ze in het wilde weg op mensen schoten terwijl ze zich toch vrij verdacht gedragen en je niet weet wat ervoor is gebeurt.
Het was gewoon iemand die gewond was of waarvan ze de indruk hadden dat hij nog leefde.quote:Op maandag 5 april 2010 22:39 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Heb het filmpje gezien en die gast die ze oppakten was niet die gast die je eerder gewond op de stoep zag liggen?
Natuurlijk levert dit gezeik op, want ze zaten gewoon 100% fout!quote:Op maandag 5 april 2010 22:36 schreef Nobu het volgende:
[..]
Je ziet wat voor gezeik dit oplevert, dus dat zegt me niet zo veel.
Dat noem ik puur professioneel, en zeer effectief ook.quote:Op maandag 5 april 2010 22:36 schreef Zith het volgende:
[..]
Je noemde laffe daden (waarschijnlijk zoals van een afstand mensen opblazen), dit is wat het westerse leger ook het liefst doet, vind je hen ook laf?
Omdat we hier in Nederland gewoon toekijken als iemand in elkaar geslagen wordt, betekent dat niet dat ze in andere landen geen mensen in gevaar helpen, zoals het hoort. En het was geen lijk, het was een gewonde. Zelfs al was het een lijk, moslims zijn daar heel zuinig op. Een lijk moet grotendeels bewaard blijven om te kunnen begraven. De waarden en normen zijn daar nou net anders, wil je zo'n land dan per se binnen vallen, zorg dan dat je een beetje kennis van dat land hebt.quote:Op maandag 5 april 2010 22:33 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Je gaat toch niet zomaar lijken in je busje laden of ben ik nou gek?
Vooral na een vuurgevecht wat zij waarschijnlijk gehoord hebben.
Volgens mij ook. Ik hoop dat er een aanklacht komt.quote:Op maandag 5 april 2010 22:40 schreef Zith het volgende:
Mensen zonder wapens die zich over gewonden ontfermen neerschieten is voor zo ver ik weet een oorlogsmisdaad.
Filmpjes waarin Amerikanen iets doen leveren per definitie gezeik op.quote:Op maandag 5 april 2010 22:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk levert dit gezeik op, want ze zaten gewoon 100% fout!
Hmm ok, dus met een UAV een missle op een convoi schieten is professioneel, en met een radiografische bermbom een convoi omblazen is laf?quote:Op maandag 5 april 2010 22:41 schreef bastibro het volgende:
[..]
Dat noem ik puur professioneel, en zeer effectief ook.
Op de grond zijn zij echter ook zichtbaar als militair personeel, in tegenstelling tot een onzichtbare vijand, die je gewoon een handje geven en je vervolgens in je rug schieten.
Dat is klinkklare onzin. Het gaat hier puur om wat er gebeurt.quote:Op maandag 5 april 2010 22:42 schreef Nobu het volgende:
[..]
Filmpjes waarin Amerikanen iets doen leveren per definitie gezeik op.
Nogal een ruim begrip als je bijvoorbeeld naar Bagdad kijkt gedurende bepaalde periodes.quote:
Laten we dan dit topic sluiten, waar praten we nog over?quote:Op maandag 5 april 2010 22:27 schreef bastibro het volgende:
[..]
Jij mag pas oordelen als 2 van jouw 3 broers daar om het leven zijn gebracht op een laffe manier en door een onzichtbare vijand.
quote:Op maandag 5 april 2010 22:42 schreef Levolution het volgende:
[..]
Omdat we hier in Nederland gewoon toekijken als iemand in elkaar geslagen wordt, betekent dat niet dat ze in andere landen geen mensen in gevaar helpen, zoals het hoort. En het was geen lijk, het was een gewonde. Zelfs al was het een lijk, moslims zijn daar heel zuinig op. Een lijk moet grotendeels bewaard blijven om te kunnen begraven. De waarden en normen zijn daar nou net anders, wil je zo'n land dan per se binnen vallen, zorg dan dat je een beetje kennis van dat land hebt.
quote:
Dat zegt hij helemaal niet. Ook jij hebt moeite met begrijpend lezen zie ik zo. Stumpert.quote:Op maandag 5 april 2010 22:46 schreef TwenteFC het volgende:
[..]Donder op, wat jij eigenlijk probeert te zeggen is dat elke militair eerst een examen over de islam met een 8 moet afronden voordat deze uitgezonden mag worden naar een islamitisch land.
Wanneer het kinderen waren geweest dan was er niet geschoten lijkt me.quote:Op maandag 5 april 2010 22:37 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik richt toch niet op de politie of op de Amerikaanse troepen. Ik ben in dit voorbeeld een kind dat gewoon een beetje dolt. Of in het echte geval: een paar journalisten met camera's. Voor hetzelfde geld droegen ze statieven bij zich, die lijken ook op wapens.
[..]
Sterker nog, die kinderen daar spelen wel eens met speelgoedwapens. In Nederland is dat niet de norm en zelfs verboden als ze te echt lijken, maar dat soort mierenneukerij hebben ze daar niet. Ze hebben wel belangrijkere dingen aan hun hoofd.
En zoals voor de Amerikaanse soldaten het lachen om een lijk een manier is om de oorlog te 'verzachten', zo is voor die kinderen het spelen met speelgoedwapens (en in hun imagination het neerschieten van 'bad guys') een manier om de pijn van de oorlog te verzachten.
Zoals het bij deze journalisten en burgers ging, zo zouden deze zelfde Amerikanen ook kinderen neer kunnen knallen die met speelgoedwapens spelen.
Nogmaals, fouten maken is menselijk, zeker in een oorlog, maar deze Amerikanen vonden het maar al te leuk om te schieten en deden dat ook veel te snel.
Je moet je handelingstheorie niet aanpassen aan het geloof/cultuur van een landquote:Op maandag 5 april 2010 22:46 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat zegt hij helemaal niet. Ook jij hebt moeite met begrijpend lezen zie ik zo. Stumpert.
Als dat waar is verbaast het me dat je je vader nog niet zijn keel hebt afgesneden gezien je andere posts over militaire missies. Voorlopig hou ik het maar op fantasie.quote:Op maandag 5 april 2010 22:41 schreef baba117 het volgende:
Mijn vader die naar Afghanistan is uitgezonden noemde het een oorlogsmisdaad. Even voor de mensen die vinden dat burgers niet mogen oordelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |