abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79971776
klussers , uw mening graag.

Tussen het natte gedeelte van mijn badkamer en een slaapkamer zit ( logisch) een muur.
Deze muur heeft ter hoogte van de douche kraan , aan de slaapkamer zijde een natte plek veroorzaakt.
Dit al sinds ik in deze koopwoning ben ingetrokken ( vlek was destijds slechts een ' onschuldig donker plekje)
De reden van het vocht bleek een slecht gekitte rand waar de kraan door de badkamertegels de muur in gaat.
Onlangs heb ik het stuc-gedeelte van de muur aan de slaapkamer zijde verwijderd tot aan de metselstenen.
De muur helemaal behandeld met schimmel-ex .(goed geventileerd) En de waaier er op gezet.Het lijkt aan de buitenkant op te drogen , maar als de waaier 2 dagen uitstaat ben ik weer terug bij af Nu 3 weken later zit er nog vocht in de stenen . Wat moet ik doen ? Helpt het als ik een bouwdroger huur.Of moeten de door en door natte stenen er tussen uit? Of is er een andere manier om de muur van binnen uit droog te krijgen?
HELP!
| ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^|
| who gives a fuck-truck | '|""";.., ___.
|_... _ ... _11:11__ = = = | = _|__|..., ]
"(@ )'(@ )" " " " * | (@ )(@ )* * * * * (@ )
pi_79971909
Mischien kun je de muur beter laten impregneren en het probleem aan de zijde van de kraan verhelpen?
Of is dat al verholpen?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 5 april 2010 @ 17:28:05 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_79972136
Drogen kan best lang duren... Maar weet je zeker dat de lekkage echt verholpen is?
Ik zou nog even geduld hebben, of de muur goed warm maken (weekje een bouwlamp aan de badkant?)
censuur :O
pi_79973137
Het probleem aan de badkamerzijde is aangepakt, was zeer vermoedelijk water dat door de ronde gaten in de tegels (waar de kranen naar buiten komen) via de muur naar binnen stroomde.
  FOK!fotograaf maandag 5 april 2010 @ 18:04:15 #5
17893 Forno
pi_79973358
Impregneren, schimmel-ex en andere middeltjes zijn lapmiddelen. De oorzaak is (of was) vochtdoorslag zeg je zelf. Als alles goed is afgekit, zal het vocht vanzelf verdampen. Geef het gewoon een paar weken/ maanden de tijd om te drogen voordat je er overheen gaat afwerken.
pi_79974156
Het probleem is dat we niet echt de tijd hebben, ik en mijn vrouw moeten z.s.m. deze slaapkamer in , de andere slaapkamer moet een babykamer worden , die komt over ruim 2 maanden
  Moderator maandag 5 april 2010 @ 18:57:10 #7
155227 crew  Guppy
dus
pi_79975263
Ik denk dat je dan de tering naar de nering moet zetten, en dan maar moet accepteren dat er een drogerende vochtplek in je slaapkamer zit. Niet heel mooi, maar er is mee te leven natuurlijk
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_79975359
quote:
Op maandag 5 april 2010 17:57 schreef Reza-impreza het volgende:
Het probleem aan de badkamerzijde is aangepakt, was zeer vermoedelijk water dat door de ronde gaten in de tegels (waar de kranen naar buiten komen) via de muur naar binnen stroomde.
Lijt mij eerder een lek bij de kraanaansluiting.
pi_79982968
Om uit te sluiten dat het toch een lekkende kraanaansluiting is, zou ik een loodgieter je leiding laten afpersen.
unieke geschenken, exclusieve cadeaus uit de mooiste Nederlandse bomen:
handgemaakte houten vazen http://www.hetmooistehout.nl
handgemaakte houten schalen http://www.houtenschalen.nl
pi_79991687
Of vocht dat aan de bovenzijde tussen de tegels naar beneden loopt en bij de kraanaansluiting wordt tegengehouden en dus de muur in loopt...
pi_80006915
quote:
Op maandag 5 april 2010 17:17 schreef Reza-impreza het volgende:
klussers , uw mening graag.

Tussen het natte gedeelte van mijn badkamer en een slaapkamer zit ( logisch) een muur.
Deze muur heeft ter hoogte van de douche kraan , aan de slaapkamer zijde een natte plek veroorzaakt.
Dit al sinds ik in deze koopwoning ben ingetrokken ( vlek was destijds slechts een ' onschuldig donker plekje)
De reden van het vocht bleek een slecht gekitte rand waar de kraan door de badkamertegels de muur in gaat.
Onlangs heb ik het stuc-gedeelte van de muur aan de slaapkamer zijde verwijderd tot aan de metselstenen.
De muur helemaal behandeld met schimmel-ex .(goed geventileerd) En de waaier er op gezet.Het lijkt aan de buitenkant op te drogen , maar als de waaier 2 dagen uitstaat ben ik weer terug bij af Nu 3 weken later zit er nog vocht in de stenen . Wat moet ik doen ? Helpt het als ik een bouwdroger huur.Of moeten de door en door natte stenen er tussen uit? Of is er een andere manier om de muur van binnen uit droog te krijgen?
HELP!
Weet je zeker dat geen lekkende muurplaat is waar de douchekraan op gemonteerd is? Het zou kunnen dat doordat er lange tijd water langs je rozetten naar de muurplaat is gelopen, deze muurplaten (en eventueel de S-koppelingen) zijn gaan roesten en daarom zijn gaan lekken.

Je kunt dit redelijk eenvoudig zelf controleren:

- water afsluiten, warm en koud water leeg laten lopen.
- rozetten van de douchekraan losdraaien
- S-koppelingen losdraaien

Nu kun je controleren hoe de S-koppelingen en de muurplaat eruit zien, als hier roest in of op zit, kan het zijn dat hierdoor er nog steeds water lekt.

Nadat je het gecontroleerd hebt doe je het volgende:

- S koppelingen weer terugdraaien, voorzien van nieuwe giveg tape (dat witte tape wat als het goed is ook op de koppelingen zat)
- rozetten weer terugplaatsen
- water weer openzetten en controleren of er geen andere gekke lekkages te voorschijn komen.
pi_80045090
We wilde vandaag toch weer een paar badkamertegels wegtippen om de kraan heen, dan de aansluiting en leidingen bekijken. maar ik pas toch eerst "Gurb" zijn aanbevelingen toe
pi_80123806
We zijn er achter. Hebben de hele warmwaterleiding tot aan het plafond blootgelegd. Net onder het plafond zat ene knietje. Deze lekte ( was zeer slecht gesoldeert) de muur droogt opeens heel snel .
  vrijdag 9 april 2010 @ 14:38:18 #14
298280 saniwim
naadloze badkamer
pi_80123815
-spam-

[ Bericht 99% gewijzigd door Ml-etje op 09-04-2010 15:46:00 (spam) ]
Badkamers of douches met waterbestendige, naadloze wanden. Zonder beperkingen van maten of kleuren. Alles ter plaatse gemaakt. Alle ontwerpen zijn mogelijk in alle kleuren.
pi_80126243
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 14:38 schreef Reza-impreza het volgende:
We zijn er achter. Hebben de hele warmwaterleiding tot aan het plafond blootgelegd. Net onder het plafond zat ene knietje. Deze lekte ( was zeer slecht gesoldeert) de muur droogt opeens heel snel .
oke dan, blij dat het gevonden en opgelost is.

Heb je vanaf de slaapkamer kant, of vanaf de badkamer kant alles opengemaakt?

En hoe zag de muurplaat eruit?
pi_80126357
quote:
super!!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_80140225
quote:
Zit je waterleiding niet in een mantelbuis?
Koper en kalk gaat niet samen..........zeker niet als het vochtig is.
pi_80141433
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 21:35 schreef klipper het volgende:

[..]

Zit je waterleiding niet in een mantelbuis?
Koper en kalk gaat niet samen..........zeker niet als het vochtig is.
koper zit toch nooit/bijna nooit in een mantelbuis!?
pi_80141624
quote:
Ik zie deze topic nu pas, en ik vroeg me al af waarom je er niet aan denkt dat er een lekkage is, dan droogt het namelijk never nooit niet op. Gelukkig is nog 1 wijze user Gurb die dat zich ook afvroeg en ben je er zelf ook achter gekomen dat het zo is .
pi_80144050
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 21:57 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

koper zit toch nooit/bijna nooit in een mantelbuis!?
Natuurlijk wel, dat je dat in het algemeen niet ziet komt omdat die buizen juist ingefreesd worden.

Een bekende naam voor koperen buis in een mantelbuis is wicu-buis.
pi_80228054
We hebben het aan de badkamerzijde geopend , buis zat in een sleuf van cement . post later een fototje ervan
pi_80232649
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:22 schreef Reza-impreza het volgende:
We hebben het aan de badkamerzijde geopend , buis zat in een sleuf van cement . post later een fototje ervan
als die in t cement zit hoort er afaik een mantelbuis om heen te liggen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')