quote:
Op maandag 5 april 2010 17:17 schreef Reza-impreza het volgende:klussers , uw mening graag.
Tussen het natte gedeelte van mijn badkamer en een slaapkamer zit ( logisch) een muur.
Deze muur heeft ter hoogte van de douche kraan , aan de slaapkamer zijde een natte plek veroorzaakt.
Dit al sinds ik in deze koopwoning ben ingetrokken ( vlek was destijds slechts een ' onschuldig donker plekje)
De reden van het vocht bleek een slecht gekitte rand waar de kraan door de badkamertegels de muur in gaat.
Onlangs heb ik het stuc-gedeelte van de muur aan de slaapkamer zijde verwijderd tot aan de metselstenen.
De muur helemaal behandeld met schimmel-ex .(goed geventileerd) En de waaier er op gezet.Het lijkt aan de buitenkant op te drogen , maar als de waaier 2 dagen uitstaat ben ik weer terug bij af Nu 3 weken later zit er nog vocht in de stenen . Wat moet ik doen ? Helpt het als ik een bouwdroger huur.Of moeten de door en door natte stenen er tussen uit? Of is er een andere manier om de muur van binnen uit droog te krijgen?
HELP!
Weet je zeker dat geen lekkende muurplaat is waar de douchekraan op gemonteerd is? Het zou kunnen dat doordat er lange tijd water langs je rozetten naar de muurplaat is gelopen, deze muurplaten (en eventueel de S-koppelingen) zijn gaan roesten en daarom zijn gaan lekken.
Je kunt dit redelijk eenvoudig zelf controleren:
- water afsluiten, warm en koud water leeg laten lopen.
- rozetten van de douchekraan losdraaien
- S-koppelingen losdraaien
Nu kun je controleren hoe de S-koppelingen en de muurplaat eruit zien, als hier roest in of op zit, kan het zijn dat hierdoor er nog steeds water lekt.
Nadat je het gecontroleerd hebt doe je het volgende:
- S koppelingen weer terugdraaien, voorzien van nieuwe giveg tape (dat witte tape wat als het goed is ook op de koppelingen zat)
- rozetten weer terugplaatsen
- water weer openzetten en controleren of er geen andere gekke lekkages te voorschijn komen.