Ik vond ze best aanwezig. Al komt dat misschien omdat ik op JJ zit.quote:Op zondag 4 april 2010 22:27 schreef MB23 het volgende:
Nja, het was ook niet lang, en hard.
En misschien verstond ik het verkeerd![]()
En dat is wel vaker zo geweest dit seizoen. Met Tomasson erbij had je gewonnen.quote:Op zondag 4 april 2010 22:47 schreef Happel het volgende:
[..]
We waren gewoon beter. Voorin gebeurde er alleen geen reet.
Ja, Tomasson is ontzettend belangrijk eigenlijk. Het verschil tussen het gemiddeld aantal punten met en zonder Tomasson zal schrijnend zijn denk ik. Jammer dat hij zo vaak geblesseerd is.quote:Op zondag 4 april 2010 23:46 schreef Ritmo het volgende:
[..]
En dat is wel vaker zo geweest dit seizoen. Met Tomasson erbij had je gewonnen.
quote:'Liverpool aast op Georginio Wijnaldum'
Liverpool heeft belangstelling voor Georginio Wijnaldum. Dat weten diverse Engelse media vandaag te melden. Trainer Rafael Benitez zou graag een buitenspeler aan de selectie willen toevoegen.
Wijnaldum is volgens de Spanjaard een geschikte kandidaat. De Feyenoorder wordt al anderhalf jaar door Liverpool in de gaten gehouden. De ploeg heeft naar verluidt rond de acht miljoen pond over voor de Rotterdammer.
Net als Feyenoord heeft ook Liverpool financiële problemen. Er moet dus eerst een speler worden verkocht, voordat er iemand anders wordt gehaald. Mocht Wijnaldum naar Anfield gaan, dan komt hij zijn landgenoten Ryan Babel en Dirk Kuyt tegen.
Ja of voor Torres of Gerrard.quote:Op maandag 5 april 2010 11:46 schreef super-gabber het volgende:
of Fer en wijnaldum ruilen voor kuyt zou ik ook geen probleem vinden
Hij is nog jong, hè. Kan nog groeien en dus ook op die positie worden gezet om hem om te turnen tot een buitenspeler.quote:
Wijnaldum en Fer zijn de grootste talenten die Feyenoord heeft en daar zal het over 2 jaar om gaan draaien. Fer vlak voor de verdediging en Wijnaldum op 10. Als je die 2 talenten nu verkoopt dan kan Feyenoord weer van voor af aan beginnen.quote:Op maandag 5 april 2010 11:46 schreef super-gabber het volgende:
of Fer en wijnaldum ruilen voor kuyt zou ik ook geen probleem vinden
quote:Kalou: ‘Wil mijn loopbaan afsluiten bij Feyenoord’
Salomon Kalou was zondagmiddag voor even terug bij Feyenoord. De voormalige aanvaller was voor een dag over vanuit Engeland om zijn oude club het op te zien nemen tegen NAC Breda. Hetgeen hij in De Kuip te zien kreeg bestempelde hij als ‘een moeilijke wedstrijd’, maar meer nog dan voor het voetbal was de aanvaller van Chelsea naar Rotterdam gekomen om oude vrienden op te zoeken. ‘Ik ben heel blij dat ik iedereen weer even heb kunnen zien’, zei hij. ‘Feyenoord en de mensen van de club zitten in mijn hart.’
Kalou zocht direct na de wedstrijd de kleedkamer van Feyenoord op, waar hij onder meer stuitte op Sekou Cissé. Beide aanvallers kennen elkaar goed van het nationale elftal van Ivoorkust. ‘Het was mooi dat Sekou op tijd fit was om in te vallen’, zei Kalou. ‘Helaas ging de kans die hij kreeg er niet in, maar ik weet zeker dat hij nog grote dingen gaat doen voor Feyenoord.’
Vanuit Londen volgt Kalou Feyenoord nog altijd op de voet. De aanvaller sprak de vurige wens uit dat er aan het einde van het seizoen zowel in Engelse hoofdstad als in Rotterdam feest gevierd kan worden. ‘Wij hebben wat dat betreft gisteren een grote stap gezet’, doelde de aanvaller op de 1-2 overwinning van Chelsea bij concurrent Manchester United. Door de zege zijn de Londenaren koploper in de Premier League en hebben daarmee de beste papieren voor de eindzege. ‘Het zou fantastisch zijn als Feyenoord dan tegen Ajax de beker wint. Ik weet zeker dat dat mogelijk is, hier in de eigen Kuip.’
De kans is klein dat Kalou er dan bij is, want door het drukke schema bij Chelsea, waar hij nog tot de zomer van 2012 onder contract staat, heeft hij weinig ruimte in zijn agenda om naar Rotterdam te komen. ‘Vandaag kon het wel en die mogelijkheid heb ik direct aangegrepen’, zei hij. De aanvaller vertelde met een brede glimlach dat het wat hem betreft niet bij deze tijdelijke terugkeer blijft. ‘Ik ben mijn carrière gestart bij Feyenoord en daarom blijft deze club met zijn supporters heel speciaal voor mij’, besloot hij. ‘Ik wil graag mijn loopbaan ook afsluiten in De Kuip. Ik hoop dat dat gaat lukken.’
Mwa zoals al eerder gezegd Fer en Wijnaldum staan al geruime tijd stil in hun ontwikkeling. En je gaat toch echt te snel voorbij aan spelers als Mulder, De Vrij, Schenkeveld, Pedro enz.quote:Op maandag 5 april 2010 14:08 schreef Pokerstar het volgende:
[..]
Wijnaldum en Fer zijn de grootste talenten die Feyenoord heeft en daar zal het over 2 jaar om gaan draaien. Fer vlak voor de verdediging en Wijnaldum op 10. Als je die 2 talenten nu verkoopt dan kan Feyenoord weer van voor af aan beginnen.
Fer ontwikkelt zich nog, Wijnaldum... ik vrees dat dit het misschien wel gewoon "is".quote:Op maandag 5 april 2010 14:08 schreef Pokerstar het volgende:
[..]
Wijnaldum en Fer zijn de grootste talenten die Feyenoord heeft en daar zal het over 2 jaar om gaan draaien. Fer vlak voor de verdediging en Wijnaldum op 10. Als je die 2 talenten nu verkoopt dan kan Feyenoord weer van voor af aan beginnen.
Ze zullen wel tot rust moeten komen van het 11e gelijkspel.quote:Gio regelt voor Feyenoord tickets in Camp Nou
De selectie van Feyenoord breekt komende week even uit de dagelijkse sleur in De Kuip. De Rotterdamse ploeg vertrekt met de begeleidingsstaf dinsdag naar Spanje. In stadion Camp Nou wordt 's avonds de kraker in de Champions League tussen Barcelona en Arsenal bekeken. Woensdag keert Feyenoord terug in Rotterdam waarna coach Mario Been een dag later het trainingsprogramma hervat.
Aanvoerder Giovanni van Bronckhorst, oud-speler van Barcelona, heeft de voetbaltickets geregeld. ,,De reis wordt verder bekostigd uit een of ander potje, misschien wel de boetepot. Maar het is een leuk uitstapje. Even wat anders doen met z'n allen'', gaf Been zondag na de teleurstellende 0-0 tegen NAC Breda in De Kuip te kennen. Feyenoord speelt komende zondag uit tegen PSV.
quote:Bruins: 'Ik speel nu weer en wil iets laten zien'
Feyenoord-middenvelder Luigi Bruins (23) verschijnt zondag aan de aftrap van het thuisduel met NAC Breda. Hij maakt progressie. 'Het heeft ook een beetje met geluk te maken.'
Bruins kwam in de zomer van 2007 als groot talent van Excelsior naar Feyenoord, maar maakte de hooggespannen verwachtingen alleen in zijn eerste half jaar waar. Vooral het ogenschijnlijke gebrek aan agressiviteit was vaak punt van kritiek. 'Dat nonchalante stoort mensen blijkbaar', zegt Bruins in het Algemeen Dagblad. Of ik me daaraan stoor?' 'Het gaat altijd over mijn houding. In het begin had ik er moeite mee, de laatste tijd niet meer', vervolgt de technicus die tijdens de uitwedstrijd tegen Roda JC prima speelde volgens criticus en columnist Willem van Hanegem. De Kromme had genoten van het inzicht en de techniek van Bruins.
'Dat was wel eens lekker', zegt de Feyenoorder over de lovende woorden. 'Zeker als iemand met zo'n staat van dienst het zegt. Het heeft ook een beetje met geluk te maken. Tegen Hercales Almelo raakte ik de lat en paal. Gaan die ballen erin, dan geeft dat veel meer vertrouwen. ''Mijn situatie bij Feyenoord is nooit stabiel geweest, maar ik heb mijn hoofd niet laten hangen', besluit Bruins. 'Met een vertrek ben ik helemaal niet bezig. Er is ook nooit iets serieus voorbij gekomen. De bekerfinale is iets om naar uit te kijken, maar een club als Feyenoord kan het zich ook niet veroorloven om de vierde plaats in de laatste wedstrijden nog te verspelen.'
Je vergeet dat dat ook wel normaal is voor spelers van deze leeftijd. Hun moeten nu al een heel team zowat op sleeptouw nemen. Zodra er een echte leider op het middenveld kom dan zul je zien dat ook hun nog grote stappen gaan maken. Fer zou in Engeland zijn gewicht in goud waard zijn. Zo jong en dan toch nog redelijk vaak je stempel op een wedstrijd drukken vind ik erg knap.quote:Op maandag 5 april 2010 14:14 schreef H.M.Murdock het volgende:
[..]
Mwa zoals al eerder gezegd Fer en Wijnaldum staan al geruime tijd stil in hun ontwikkeling. En je gaat toch echt te snel voorbij aan spelers als Mulder, De Vrij, Schenkeveld, Pedro enz.
Je vergeet alleen dat Fer nogal vaak last heeft van ''slaap-momentjes''. En zich weg laat zetten door spelers als Hofs en Penders.quote:Op maandag 5 april 2010 14:23 schreef Pokerstar het volgende:
[..]
Je vergeet dat dat ook wel normaal is voor spelers van deze leeftijd. Hun moeten nu al een heel team zowat op sleeptouw nemen. Zodra er een echte leider op het middenveld kom dan zul je zien dat ook hun nog grote stappen gaan maken. Fer zou in Engeland zijn gewicht in goud waard zijn. Zo jong en dan toch nog redelijk vaak je stempel op een wedstrijd drukken vind ik erg knap.
Maar dat is nu net het probleem bij Feyenoord, je gaat hem wisselen maar wie zet je er dan in Babovic, Bruins? Landzaat is voor mij ook al afgeschreven dus het heeft geen zin om hem eruit te halen. Been moet gewoon doorgaan waar hij mee bezig is en dat kost nu eenmaal tijd maar daar pluk je later de vruchten van.quote:Op maandag 5 april 2010 14:28 schreef H.M.Murdock het volgende:
[..]
Je vergeet alleen dat Fer nogal vaak last heeft van ''slaap-momentjes''. En zich weg laat zetten door spelers als Hofs en Penders.Dan hoor je of je eigen conclusies te trekken of de trainer hoort zo'n speler uit de wind te houden bijvoorbeeld door een wissel.
Landzaat vind ik zeker voor dit Feyenoord nog wel een degelijke speler. Babovic heeft een beetje afgedaan door niets te laten zien en Bruins zal zich 200% moeten inzetten om het publiek te kunnen overtuigen. Maar je zou met een fitte Tomasson kunnen spelen in dat geval of Leerdam een kans geven. Veel slechter kan het soms echt niet worden.quote:Op maandag 5 april 2010 14:33 schreef Pokerstar het volgende:
[..]
Maar dat is nu net het probleem bij Feyenoord, je gaat hem wisselen maar wie zet je er dan in Babovic, Bruins? Landzaat is voor mij ook al afgeschreven dus het heeft geen zin om hem eruit te halen. Been moet gewoon doorgaan waar hij mee bezig is en dat kost nu eenmaal tijd maar daar pluk je later de vruchten van.
/carequote:Op maandag 5 april 2010 14:56 schreef Schanulleke het volgende:
Gaat Feijenoord komend weekend punten pakken tegen PSV? Ik hoop het van harte! Dat zou betekenen dat Ajax in ieder geval de tweede plek wat steviger bezet. Wel lollig dat Feijenoord, wil het de vierde plek vasthouden, gedwongen is om de grote rivaal te helpen.
Die 4e plek is niet meer vast te houden, dat weten de spelers zelf ook wel.quote:Op maandag 5 april 2010 14:56 schreef Schanulleke het volgende:
Gaat Feijenoord komend weekend punten pakken tegen PSV? Ik hoop het van harte! Dat zou betekenen dat Ajax in ieder geval de tweede plek wat steviger bezet. Wel lollig dat Feijenoord, wil het de vierde plek vasthouden, gedwongen is om de grote rivaal te helpen.
Feyenoord wordt vijfde dit seizoen. En als dat niet in gevaar komt met een nederlaag in Enschede, dan mogen ze daar van mij wel een keertje verliezen eigenlijk.quote:
quote:Op maandag 5 april 2010 15:04 schreef Gert het volgende:
[..]
Feyenoord wordt vijfde dit seizoen. En als dat niet in gevaar komt met een nederlaag in Enschede, dan mogen ze daar van mij wel een keertje verliezen eigenlijk.
Pakken ze nou onverwacht drie punten in Eindhoven, dán ook maar winnen in die bierschuur.
Ik hoop het van niet, laat die neuzen maar lekker verdrinken in hun eigen onkunde. We spelen toch al europees, 4e is niet van toegevoegde waarde. Als dat volk uit de hoofdstad nog kampioen dan heb ik nog meer gemengde gevoelens bij dit seizoen. Ik hoop dat Mulder de bal er zelf intikt tegen zowel Psv en Twente, al denk ik niet dat dat nodig is met deze selectie.quote:Op maandag 5 april 2010 14:56 schreef Schanulleke het volgende:
Wijnaldum zal je denk voor 8 miljoen pond wel moeten laten gaan, gezien de huidige situatie. Absoluut zeker dat hij nog een heel stuk beter kan worden, sowieso speelde hij het hele vorige seizoen al beter, hij is gewoon nog erg jong. Voor hem ook niet lekker om te ontwikkelen, steeds verschillende trainers, steeds verschillende systemen, niet op je favouriete positie spelen etc. Voor Wijnaldum zelf kan ik het sterk afraden. Allereerst willen ze hem daar puur als buitenspeler, als 10 zal hij er sowieso de komende 4 jaar niet spelen. Daarnaast is hij zelf gewoon er nog niet klaar voor, niet volwassen genoeg in z'n spel. Verder is Liverpool op bestuurlijk vlak onrustig, gezien de schulden, het gezeik met de eigenaren, de instabiele positie van Benitez en de aankopen die na een jaartje al weer worden afgeschreven.quote:'Liverpool wil Feyenoorder Georginio Wijnaldum'
Liverpool heeft belangstelling voor Georginio Wijnaldum. Dat weten diverse Engelse media vandaag te melden. Trainer Rafael Benitez zou graag een buitenspeler aan de selectie willen toevoegen.
Wijnaldum is volgens de Spanjaard een geschikte kandidaat. De Feyenoorder wordt al anderhalf jaar door Liverpool in de gaten gehouden. De ploeg heeft naar verluidt rond de acht miljoen pond over voor de Rotterdammer.
Net als Feyenoord heeft ook Liverpool financiële problemen. Er moet dus eerst een speler worden verkocht, voordat er iemand anders wordt gehaald. Mocht Wijnaldum naar Anfield gaan, dan komt hij zijn landgenoten Ryan Babel en Dirk Kuyt tegen.
toch leuk, toont maar weer aan hoe verneukeratief Feyenoord in elkaar zit, op alle fronten.quote:AZ benaderde Heracles reeds voor Verbeek
Gertjan Verbeek is de belangrijkste kandidaat om komende zomer aan de slag te gaan als trainer van AZ. Heracles Almelo heeft bij monde van preses Jan Smit de interesse van de Alkmaarders bevestigd.
"AZ heeft inderdaad contact met ons opgenomen", liet Smit weten tegenover Eredivisie Live. "Zij wilden weten of het klopte dat Verbeek een clausule in zijn contract heeft waardoor hij tussentijds mag vertrekken. Dat klopt, maar daar moet dan wel een bepaalde afkoopsom tegenover staan."
AZ heeft volgens Smit ook al contact gehad met Verbeek zelf, maakte de markante voorzitter op subtiele wijze duidelijk. "Ze hebben ons nog niet gevraagd naar de hoogte van die afkoopsom, maar ik verwacht dat ze dat via Verbeek zelf inmiddels al wel te horen hebben gekregen."
Verbeek ging afgelopen zomer aan de slag bij Heracles Almelo en presteert uitstekend met die ploeg. Waar Heracles vooraf nog werd gezien als degradatiekandidaat strijdt de ploeg momenteel mee om Europees voetbal. Eerder was de coach werkzaam voor onder meer sc Heerenveen en Feyenoord.
Het zal me benieuwen. Als hij daar 180 minuten goed voetbalt is Feyenoord volgend seizoen middenmoter.quote:05 apr Vlaar gaat met Oranje naar het WK
Ron Vlaar is dit seizoen één van de personificaties van de wederopstanding van Feyenoord. Na jaren blessureleed is hij dit seizoen weer fit en van grote waarde voor zijn ploeg. Na zijn rentree in Oranje wil hij ook naar Zuid-Afrika. ‘Mijn rentree smaakte zeker naar meer. En iedereen die bij Oranje komt die wil uiteraard hetzelfde, naar het WK.
Maar het is voor mij belangrijk dat ik niet verder kijk dan mijn volgende wedstrijd bij Feyenoord’, vertelt Ron Vlaar. ‘Ik voetbal pas driekwart jaar, en natuurlijk heb ik voor mijn blessure ook gespeeld, maar dit voelt aan als een nieuwe start. Ik de afgelopen zomer dan ook geen seconde aan Oranje of het WK gedacht’, aldus Vlaar in Voetbal Magazine.
Feyenoord moet ook geen 4-3-3 spelen maar gewoon 4-4-2. Makaay samen met castaignos in de spits Wijnaldum op tien Bruins op links bij gebrek aan beter Landzaat op rechts en Fer voor de verdediging.quote:Op maandag 5 april 2010 18:38 schreef Sinnie het volgende:
Wijnaldum zou je wel weg kunnen doen voor 8 miljoen pond, dat is geloof ik iets van 8,5/9 miljoen euro? Dat vind ik wel een nette prijs. Samen met het vertrek van de grootverdieners zal dat toch weer +- 15 miljoen schelen voor volgend seizoen. Dan spelen we nog Europees en daar kunnen we hopelijk ook nog wat eurocentjes uit persen.
Zie ik het alweer wat rooskleuriger. Inprincipe heb je niks aan Wijnaldum met die 4-3-3 opstelling van Been. Of je moet hem op het middenveld zetten, maar daar zou je inprincipe plaats hebben voor Ahmadi-Bruins-Fer. Volgens mij was Pedro een rechtsbuiten dus die zou wat dat betreft beter zijn, dan nog een fatsoenlijke linksbuiten met Tomasson in de spits.
Ik hoop trouwens niet dat nu het contract van Makaay wél ineens verlengt wordt? Ik weet niet hoeveel hij wilt dalen maar van 2,5 miljoen naar een 6-700.000 is nogal een verschil.
Mogen die jongens ook een iets mindere periode hebben in hun ontwikkeling? Een speler is pas volwassen rond zijn 24ste. Dus ze hebben nog tijd zat om de dingen op te pakken.quote:Op maandag 5 april 2010 14:14 schreef H.M.Murdock het volgende:
[..]
Mwa zoals al eerder gezegd Fer en Wijnaldum staan al geruime tijd stil in hun ontwikkeling. En je gaat toch echt te snel voorbij aan spelers als Mulder, De Vrij, Schenkeveld, Pedro enz.
quote:Feyenoord keert na één jaar terug in de top 200
Feyenoord is in de laatste uitgave van de Wereldranglijst van clubs, de IFFHS, terug in de top 200. Dit door de betere resultaten in de periode april 2009 tot maart 2010. De Rotterdammers gingen van positie 203 naar positie 182 in het klassement. Van de clubs uit de eredivisie staan alleen PSV, FC Twente, Ajax, sc Heerenveen en NAC Breda hoger. PSV, de hoogst geklasseerde Nederlandse ploeg, staat op de 15e plaats.
De IFFHS-ranglijst ziet er als volgt uit:
(tussen haakjes positie vorige maand)
1. (1) FC Barcelona 322,0
2. (7) Estudiantes 284,0
(3) Werder Bremen 284,0
4. (2) Chelsea 281,0
5. (4) Manchester United 274,0
6. (8) Cruzeiro 256,0
7. (5) Shakhtar Donetsk 254,0
8. (6) Arsenal 251,0
9. (10) AS Roma 236,0
10. (11) Bayern München 230,0
15. (13) PSV 216,5
25. (19) FC Twente 193,5
29. (31) Ajax 184,5
143. (127) NAC Breda 102,5
172. (144) SC Heerenveen 94,5
182. (203) Feyenoord 93,0
Deze lijst slaat al jaren nergens op.quote:Op maandag 5 april 2010 21:06 schreef Ritmo het volgende:
182eOm je dood te schamen. Zou niet eens 181 clubs uit m'n hoofd weten.
quote:
quote:"De Stadionclub staat als 182ste gepositioneerd, met een nagellengte achterstand op Clube Desportivo 1° de Agosto Luanda, een subtopper uit Angola, Guaraní FC Asunción, een ambitieuze Paraguayaanse middenmoter en het Tsjechische Teplice." (MA)
Meen je dat nou?quote:Op maandag 5 april 2010 21:09 schreef BerryFR het volgende:
[..]
Deze lijst slaat al jaren nergens op.
quote:Op maandag 5 april 2010 21:23 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
[..]!!!
[..]
Meen je dat nou?
(3) Werder Bremen 284,0
7. (5) Shakhtar Donetsk 254,0
Ik wist dit natuurlijk nog niet.quote:"De Stadionclub staat als 182ste gepositioneerd, met een nagellengte achterstand op Clube Desportivo 1° de Agosto Luanda, een subtopper uit Angola, Guaraní FC Asunción, een ambitieuze Paraguayaanse middenmoter en het Tsjechische Teplice." (MA)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |