abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 18:28:26 #151
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_87361213
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 18:06 schreef RoaRRR het volgende:
tvp omdat ik er in het voorjaar na toe wil gaan.

Goedkope vluchtboeken naar Cork en dan auto huren. *O*
Waarom ga je niet met eigen vervoer?
KuikenGuppy
pi_87363744
Weet nog niet wat de mogelijkheden en prijzen zijn. Tips ?

edit is wel erg ver rijden. Dan denk ik toch maar vliegen en voor 150 euro een auto huren voor een week.

[ Bericht 50% gewijzigd door RoaRRR op 09-10-2010 20:04:37 ]
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 21:10:11 #153
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_87365742
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 19:58 schreef RoaRRR het volgende:
Weet nog niet wat de mogelijkheden en prijzen zijn. Tips ?

edit is wel erg ver rijden. Dan denk ik toch maar vliegen en voor 150 euro een auto huren voor een week.
Sja, het is inderdaad een eindje reiden, maar het is wel een stuk goedkoper dan vliegen en autohuur.
Wij zijn via Frankrijk gereisd en hebben daar de nachtboot genomen. Je bespaart dan meteen een overnachting. Volgende keer doen we het weer net zo, dan mag eindelijk de hond mee *O*.
KuikenGuppy
pi_87366148
Ik verhuis volgende maand terug naar Nederland. Baan kwijt en de crisis is hier nog lang niet voorbij. :N
pi_87366254
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 21:26 schreef Document1 het volgende:
Ik verhuis volgende maand terug naar Nederland. Baan kwijt en de crisis is hier nog lang niet voorbij. :N
Als ik de berichten zo lees in Ierse kranten, is het einde daar idd nog niet in zicht... Voor door het faillissement van AIB...
pi_87366276
Als ik het goed heb moet iedere Ier +8.000 euro lappen dit jaar, alleen al voor die bank.
pi_87366567
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 21:31 schreef Document1 het volgende:
Als ik het goed heb moet iedere Ier +8.000 euro lappen dit jaar, alleen al voor die bank.
yup. Kun je nagaan...
pi_87367132
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 21:10 schreef Burdie het volgende:

[..]

Sja, het is inderdaad een eindje reiden, maar het is wel een stuk goedkoper dan vliegen en autohuur.
Wij zijn via Frankrijk gereisd en hebben daar de nachtboot genomen. Je bespaart dan meteen een overnachting. Volgende keer doen we het weer net zo, dan mag eindelijk de hond mee *O*.
Vandaag even rondgekeken op internet maar voor 2 pers kom ik op:
- Vliegen retour A'dam - Cork 212 euro voor 2 pers incl tax etc
- autohuur 8 dagen ophalen airport Cork 168 euro voor een Ford Feest onbeperkte aantal KM's

Voor dat geld kan ik denk ik niet 2500 km rijden, Utrecht- Cork plus overtocht/ tunnel/veerdiensten
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 23:03:12 #159
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_87368940
quote:
;(
KuikenGuppy
pi_87370391
quote:
In dublin is nog wel werk te vinden als je NL spreekt maar hangt er ook vanaf wat voor werk je zoekt natuurlijk.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  woensdag 13 oktober 2010 @ 16:42:58 #161
265233 veuvje
MJ......Love
pi_87500300
quote:
Heftig man!!!! Ik kan me voorstellen dat je daar erg van baalt, je had wel je plekje daar gevonden!! -O-
1958 - forever....Rest in Peace Applehead!
pi_88083302
Hey Fokkers,

bedankt voor al jullie tips op dit forum. Ik heb nog nooit gereageerd, alleen heel veel terug gelezen. Maandag ben ik terug gekomen uit Ierland na 14 dagen rond rijden samen mijn vriendin. Het was echt super mooi! Ik wilde echt te veel zien en was elke dag weer onder de indruk van dat mooie eiland.

Korte summary van onze reis:

Dublin - Belfast - Londonderry - Sligo - Clifden - Galway - Limerick - Killarney - Kilkenny - Dublin

Hoogtepunten waren de coastal route in Noord-Ierland, de gastvrijheid in de bed & breakfasts, de wandelingen in Glenveah, Killarney en Connemara National parcs, mountainbiken op Aran Island, Kilhainham Gaol in Dublin. Maar ook Newgrange, Dingle, de diverse kastelen, de pubs, Achill island, Loop head, Kylemore abbey etc. waren de moeite waard om te bezoeken.

We hebben super weer gehad. We kregen te horen dat het niet zulk mooi weer was geweest sinds mei.

Conclusie, 2.250 km en 1.500 foto's verder zijn we weer thuis en ik denk dat ik zeker nog een keer terug ga!

Bedankt voor al jullie tips!
pi_88083366
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 21:53 schreef whoppertje8 het volgende:
Hey Fokkers,

bedankt voor al jullie tips op dit forum. Ik heb nog nooit gereageerd, alleen heel veel terug gelezen. Maandag ben ik terug gekomen uit Ierland na 14 dagen rond rijden samen mijn vriendin. Het was echt super mooi! Ik wilde echt te veel zien en was elke dag weer onder de indruk van dat mooie eiland.

Dublin - Belfast - Londonderry - Sligo - Clifden - Galway - Limerick - Killarney - Kilkenny - Dublin

Hoogtepunten waren de coastal route in Noord-Ierland, de gastvrijheid in de bed & breakfasts, de wandelingen in Glenveah, Killarney en Connemara National parcs, mountainbiken op Aran Island, Kilhainham Gaol in Dublin. Maar ook Newgrange, Dingle, de diverse kastelen, de pubs, Achill island, Loop head, Kylemore abbey etc. waren de moeite waard om te bezoeken.

We hebben super weer gehad. We kregen te horen dat het niet zulk mooi weer was geweest sinds mei.

Conclusie, 2.250 km en 1.500 foto's verder zijn we weer thuis en ik denk dat ik zeker nog een keer terug ga!

Mooi rondje (Noord-)Ierland geweest dus! ^O^ Alle locaties die je noemt ben ik ook geweest. Vooral Achill Island (ook geslapen daar?), Aran-eilanden en Dingle blijven geweldig :Y.
Qua weer moet je idd geluk hebben. Toen ik er twee jaar geleden was, was 't ook net een paar weken redelijk weer... Benieuwd naar de foto's! :)
  donderdag 28 oktober 2010 @ 22:29:23 #164
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_88085086
quote:

... - Londonderry - ... :o :o :o :P

Die kust is prachtig! Nog bij Carrick-a-rede geweest?
reset
pi_88096107
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 21:53 schreef whoppertje8 het volgende:
Hey Fokkers,

Londonderry? :{
Derry :Y

Kylemore Abbey is echt gaaf, heel Connemara overigens. _O_
“Laforest” seems like one of the more intellectual/controversial regulars
pi_88096133
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 oktober 2010 21:26 schreef Document1 het volgende:
;(

Ik heb een baangarantie dus ik heb geluk, heb twee maanden geleden zelfs nog loonsverhoging gehad, maar ik zie het wel overal om me heen. -O-
“Laforest” seems like one of the more intellectual/controversial regulars
pi_88099174
Op Achill Island hebben we niet geslapen. We zijn daar naar de 'deserted village' gereden en vanaf daar 2,5 uur gewandeld. Onderweg spraken we een Ier die aangaf dat we toch minstens 3 dagen daar moesten blijven, maar we wilden zoveel meer nog zien. Maar hij zei dat we toch op z'n minst even door moesten rijden naar een klein strandje dat ingeklemd lag tussen 2 hoge kliffen. Dat zou echt 'paradise' zijn. Daar had hij ook wel gelijk in.

Bij de Noord-Ierse kust hebben we eerst de Torr road genomen richting Torr Head, toen terug richting Carrik-rede-a-rope bridge, Giant Causeway, Bushmills distillery en Dunluce Castle. Downhill hebben we uiteindelijk laten schieten.

Ik weet niet precies of het nu Londonderry of Derry is. Beide benamingen worden bijvoorbeeld ook op Wikipedia gebruikt.

Ik zal het weekend nog even uitzoeken hoe ik een paar foto's online kan zetten.
pi_88099289
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 11:26 schreef whoppertje8 het volgende:
Op Achill Island hebben we niet geslapen. We zijn daar naar de 'deserted village' gereden en vanaf daar 2,5 uur gewandeld. Onderweg spraken we een Ier die aangaf dat we toch minstens 3 dagen daar moesten blijven, maar we wilden zoveel meer nog zien. Maar hij zei dat we toch op z'n minst even door moesten rijden naar een klein strandje dat ingeklemd lag tussen 2 hoge kliffen. Dat zou echt 'paradise' zijn. Daar had hij ook wel gelijk in.
Yup, heb daar zelf twee nachten geslapen in Valley House (http://www.valley-house.com/). Erg mooi en gezellige avonden daar :).

quote:
Ik zal het weekend nog even uitzoeken hoe ik een paar foto's online kan zetten.
http://picasaweb.google.com/ Gratis en makkelijk :).
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:49:51 #169
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_88099955
quote:
Ik weet niet precies of het nu Londonderry of Derry is. Beide benamingen worden bijvoorbeeld ook op Wikipedia gebruikt.

Derry dus :P

http://en.wikipedia.org/wiki/Derry/Londonderry_name_dispute

De wegwijzers in Ierland zeggen Derry, het grootste deel van de bevolking zegt Derry, maar de rijke protestantse minderheid die er de baas is hebben er Londonderry van gemaakt. Best triest dat ze London ervoor hebben geplakt om de katholieken op de kast te jagen.

U2 heeft ooit eens een liedje geschreven over iets dat in Derry gebeurde. ;)
reset
pi_88100362
Bedankt voor de geschiedenisles, misschien had ik dat moeten weten ;)

Ik heb direct maar even wat foto's op picasa gedumpt. Mijn foto hebben ook GPS tags, dus je kan direct zien waar ze genomen zijn:
pi_88100441
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 12:03 schreef whoppertje8 het volgende:

Ik heb direct maar even wat foto's op picasa gedumpt. Mijn foto hebben ook GPS tags, dus je kan direct zien waar ze genomen zijn:
Gave foto's _O_.
Misschien dat ik volgend jaar weer es een keer die kant op ga. Dat zou dan de achtste keer Ierland worden :+.
pi_88100602
Moest bij deze pic meteen aan deze pic denken. Lijken nogal op elkaar ;).
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:32:06 #173
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_88101281
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 12:03 schreef whoppertje8 het volgende:

Ben je Derry nog ingeweest? Nog best wat conflict-graffiti en murals te zien, vooral in de Bogside.
reset
pi_88103531
Je bedoelt waarschijnlijk onderstaande murals. In Belfast zijn we 's avonds pas aangekomen en bleek het niet verstandig om die avond nog naar de murals te gaan. Die in Derry liggen veel dichterbij het centrum, dus daar zijn we 's avonds nog langs gelopen.

vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:43:47 #175
251893 WD.40
Multispray
pi_88103772
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 12:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
Moest bij deze pic meteen aan deze pic denken. Lijken nogal op elkaar ;).
Echt een kodak-punt; ook ik heb 'die' foto gemaakt
Even spuiten...zo gepiept!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')