Er is een gevangenis, de Hop on Hop off bus rijd er langs, de Kilmainham Gaol dat vond ik echt heel erg intressant en mooi om daar een kijkje te nemen en de parken zijn ook zo mooi! Sowieso is het leuk om een rondje te doen met de Hop on Hop off bus dan zie je vanalles!!quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:14 schreef andre347 het volgende:
Volgende week 4 dagen naar Dublin![]()
Nog must-sees naast het oude centrum, St. Patricks Cathedral en de Guinness Storehouse?
Oké, bedankt voor de tip. Die gevangenis kwam ik ook op internet tegen, lijkt mij zeer interessant.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:11 schreef veuvje het volgende:
[..]
Er is een gevangenis, de Hop on Hop off bus rijd er langs, de Kilmainham Gaol dat vond ik echt heel erg intressant en mooi om daar een kijkje te nemen en de parken zijn ook zo mooi! Sowieso is het leuk om een rondje te doen met de Hop on Hop off bus dan zie je vanalles!!
Als je besluit te overnachten in het jeugdhostel bij Glendalough, sla het ontbijt daar dan over. Ik heb nog nooit zo'n karig ontbijt gehad voor 4 euro pp. Oude cornflakes, houdbare (lauwe) melk, koffie/thee, sinaasappelsap uit een pak, toast en 1 smaak jam en dat was het wel. Brrr. En ik zou een extra dag uittrekken rond Glendalough, de witte wandelroute rond de meren is prachtigquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 10:26 schreef JedaiNait het volgende:
Eind september ga ik met een groep vrienden de Wicklow Way wandelen. Een hiking trail ten zuiden van Dublin. Zijn er mensen die dit ook gedaan hebben en tips hebben?
Als je bij Galway bent vergeet dan Connemara niet.quote:Op zondag 17 april 2011 23:08 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Het plan is nu compleet omgegooid: in de twee weken willen we langs een aantal plaatsen in het westen en zuiden trekken. Dublin-Galway-Dingle-Killarney-Cork-Dublin leek ons een interessante route, of kunnen we ons gezien de tijd die we hebben beter beperken (en zoja, wat moeten we dan laten vallen)?
Naar Connemara ben ik niet geweest, wel naar de Aran-eilandenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:30 schreef laforest het volgende:
[..]
Als je bij Galway bent vergeet dan Connemara niet.
Bedankt voor de tips! En fotos zijn welkom!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 19:52 schreef Chemiu het volgende:
[..]
Als je besluit te overnachten in het jeugdhostel bij Glendalough, sla het ontbijt daar dan over. Ik heb nog nooit zo'n karig ontbijt gehad voor 4 euro pp. Oude cornflakes, houdbare (lauwe) melk, koffie/thee, sinaasappelsap uit een pak, toast en 1 smaak jam en dat was het wel. Brrr. En ik zou een extra dag uittrekken rond Glendalough, de witte wandelroute rond de meren is prachtig(en onverhard, in tegenstelling tot een groot deel van de Wicklow way). Kan binnenkort wel wat foto's online gooien van de omgeving.
60 euro per persoon of voor 2 personen? Heb je tips?quote:Op vrijdag 11 november 2011 22:38 schreef IrCute het volgende:
Vanaf rond de 60 euro zijn er wel goede B&B's te vinden.
In Dublin zelf: Avalon House, ik heb er zelf een tijdje geslapen voordat ik een eigen woning had. En de manager van de koffietent die er bij zit is echt geweldigquote:Op vrijdag 11 november 2011 22:48 schreef SV-tje het volgende:
[..]
60 euro per persoon of voor 2 personen? Heb je tips?
Daar heb ik ook geslapen, zeker een aanrader. Vanaf het hostel kun je een mooie wandeling maken naar de Cliffs of Moher waarbij je constant langs de kliffen loopt. De wandeling erheen vond ik mooier dan de kliffen zelf. De (zeer vriendelijke) staff kan je de route uittekenen.quote:Op zaterdag 12 november 2011 13:49 schreef WD.40 het volgende:
Beste hostel waar ik heb overnacht in Ierland was deze in Doolin, Aille River Hostel, schoon, gezellig, leuke huisvesting/locatie en aardig personeel. Dus mocht je de Cliffs of Moher willen bezichtigen (retetoeristisch, maar wel een must-see) en in de buurt willen overnachten, dan zou ik zeker hiervoor reserveren (kamperen bij het hostel is trouwens ook mogelijk).
Die wandeling heb ik ook destijds gemaakt. Inderdaad erg mooi.quote:Op zaterdag 12 november 2011 19:27 schreef Idler het volgende:
[..]
Daar heb ik ook geslapen, zeker een aanrader. Vanaf het hostel kun je een mooie wandeling maken naar de Cliffs of Moher waarbij je constant langs de kliffen loopt. De wandeling erheen vond ik mooier dan de kliffen zelf. De (zeer vriendelijke) staff kan je de route uittekenen.
Klein dorpje verder, maar wel met vier pubs.
Dat dusquote:Op zondag 13 november 2011 03:28 schreef lubje25 het volgende:
Kies een paar mooie dingen uit en neem er goed de tijd voor. Je komt toch nog een keer terug voor de andere dingen
Dublin is een uitgestrekte stad, dus van welke camping dan ook, naar de stad, kost je veel geld + tijd, kan je beter in een B&B gaan zitten.quote:Op zondag 8 januari 2012 22:28 schreef SV-tje het volgende:
Inmiddels hebben we een en ander beter uitgezocht en het gaat toch kamperen worden, misschien met 1 of 2 nachten in een B&B/farmhouse om onszelf te verwennen. De route die ik nu bedacht heb, wordt richting het zuiden. We zullen 10 dagen in Ierland zijn, waarvan de laatste 2en een halve dag in Dublin in verband met het concert.
Zijn er nog mensen die ook gekampeerd hebben in Ierland en goede tips hebben over welke campings en of je deze vanzelf tegenkomt of dat we vooraf een lijst moeten maken van mogelijke opties.
Over campings in de buurt van Dublin heb ik nog niet veel kunnen terugvinden, zijn deze er?
Andere tips over wat wel of vooral niet te doen hoor ik ook graag.
We hebben een huurauto tot onze beschikking, dus moet niet zo moeilijk zijn om de stad in te komen toch, is maar voor een dag (zaterdag) m'n vriend zal me dan alleen op moeten halen na het concert, maar dat vind hij geen probleem. We wonen zelf in een dorp 6km buiten de stad, dus zijn het wel gewend dat we niet op loopafstand van het centrum af zitten.quote:Op zondag 8 januari 2012 23:58 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dublin is een uitgestrekte stad, dus van welke camping dan ook, naar de stad, kost je veel geld + tijd, kan je beter in een B&B gaan zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |