ik neem maar halve tabletjes, met 1ste tablet bedoel ik eigenlijk 1ste halve tablet.quote:Op maandag 12 april 2010 20:04 schreef Demise het volgende:
Ik heb expres een lagere dosis dan de psychiater eerst wilde geven, omdat ik bang was dat ik zo'n gevoel zou krijgen als wat jij beschrijft, Lenrel.Daardoor ben ik wel iets drukker, nog, maar daardoor voel ik me ook meer mezelf. Als er dan echt iets belangrijks is waarvoor ik veel moet stilzitten (een bruiloft ofzo), kan ik altijd een (half) pilletje meer nemen. Als ik jou was zou ik je psych bellen en overleggen of de dosis misschien aangepast kan worden.
Is ook allemaal afhankelijk van lichaamsgewicht.quote:Op maandag 12 april 2010 21:28 schreef Lenrel het volgende:
[..]
ik neem maar halve tabletjes, met 1ste tablet bedoel ik eigenlijk 1ste halve tablet.
En ik moet straks naar de 60mg per dagquote:Op maandag 12 april 2010 21:51 schreef donzine het volgende:
Morge maar weer eens een halfje nemen ipv een hele, vandaag ging hélemaal kut.
Tja, toch maar even naar de psych bellen, gewoon om te overleggen wat er verandert kan worden? Lijkt mij in ieder geval geen slecht idee.quote:Op maandag 12 april 2010 21:28 schreef Lenrel het volgende:
[..]
ik neem maar halve tabletjes, met 1ste tablet bedoel ik eigenlijk 1ste halve tablet.
Geen probleem. Methylfenidaat en Dextroamphetamine staan er om berucht om veel misbruikt te worden puur voor deze reden.quote:Op maandag 12 april 2010 22:22 schreef Lenrel het volgende:
kan je ook gewoon 1 (of 1 halfje zelfs) per dag nemen? op momenten wanneer het echt nodig is. dan lijkt het mij dat je heel weinig effect hebt van bijwerkingen en dat die rebounds weinig voor stellen?
Ik zit op de 90-100mg per dag. Dosering is tamelijk relatief.quote:Op maandag 12 april 2010 21:55 schreef McGilles het volgende:
[..]
En ik moet straks naar de 60mg per dag
Je dosering zou te hoog kunnen zijn. Overleg het even met je psych of huisarts, maar als het echt niet lekker gaat zou ik gewoon kappen.quote:Op donderdag 15 april 2010 17:31 schreef McGilles het volgende:
Zit er aan te denken om te stoppen met Ritalin, heeft totaal niet het effect wat ik ervan verwachtte. Voel me zeer opgejaagd en ongeduldig/nerveus, ook totaal niet moe, net alsof ik 10 koffie op heb en ik zo 10 minuten m'n ogen kan open houden zonder te knipperen.
Je kan natuurlijk gewoon stoppen, maar ik zou het persoonlijk wel afbouwen.quote:Op maandag 12 april 2010 22:04 schreef Lenrel het volgende:
ik ga gewoon stoppen met die shite. kan het kwaad als je abrupt stopt? heb het pas sinds vrijdag gebruikt.
Dat is dan toch een voordeel..quote:Op vrijdag 16 april 2010 01:44 schreef Papabear het volgende:
[..]
Nadelen:
Minder zin in sex, maar ben vrijgezel
Als je morgenochtend belt, dan kun je toch aan het eind van de middag nieuwe ophalen bij de apo?quote:Op vrijdag 16 april 2010 01:49 schreef Metalfrost het volgende:
Nog 5 pillen over![]()
Maandag maar weer bellen voor nieuwe
Nope, zit minstens een dag tussen voordat de medicatie op recept afgehaald kan worden..quote:Op vrijdag 16 april 2010 01:53 schreef Papabear het volgende:
[..]
Als je morgenochtend belt, dan kun je toch aan het eind van de middag nieuwe ophalen bij de apo?
Wat is je dagbesteding voor zo'n slapeloze nacht geweest? (graag alles specificeren ook de dagdelen dat je dit deed)quote:Op donderdag 15 april 2010 11:00 schreef Carmw het volgende:
Zo, net bij de huisarts geweest en nu heb ik een verwijsbrief en een afspraak bij PsyQ op 9 juli, wat duurt het allemaal nog lang![]()
Ik vroeg me af of jullie ook last hebben van heel slecht slapen, ik lig meestal een uur of 2-3 wakker voor ik in slaap val, gewoon een beetje voor me uit te staren en lekker te liggen (moet ook met oordoppen in slapen anders lukt het helemaal niet) en ik word meestal rond 7 of 8 uur weer wakker. En ik heb dan de hele dag het gevoel dat ik zo in slaap kan vallen, en als ik het dan probeer lukt het niet.
Ik heb nou Melatonine meegekregen van de dokter, hoop dat het werkt.
Niet perse voor mij bedoelt maar ik lig ook vaak wakker. Ook al ben ik de hele dag druk bezig met werk, daarna boodschappen doen, koken, opruimen in huis, daarna sporten en dan wat relaxte dingen zoals tv kijken/internetten. Lig daarna regelmatig wakker tot een uurtje of 2-3.quote:Op vrijdag 16 april 2010 02:01 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat is je dagbesteding voor zo'n slapeloze nacht geweest? (graag alles specificeren ook de dagdelen dat je dit deed)
Volgens mij heb ik wel een vrij normale dagbesteding, ik sta op, ontbijt, ga douchen, me voorbereiden voor school, boodschappen doen, of iets anders. Dan fiets ik naar school, koop ik meestal wat om te lunchen, en dan na school fiets ik weer naar huis. Kijken wat ik wil eten in de avond, en dan ga ik naar de supermarkt, daarna koken, en 's avonds verschilt, soms ga ik een film kijken soms ga ik naar iemand toe. Meestal tussen 10 en half 12 naar bed. Ik heb wel van alles geprobeerd, hardlopen voor ik naar bed ga, of juist helemaal niks doen voor ik naar bed ga, glas warme melk voor het naar bed gaan, met oordoppen in slapen, hielp wel een beetje, maar nou doet m'n oor heel erg zeer, dus dat kan ook niet meer. Ik heb er ook al last van sinds ik me kan herinneren (ben nu student) maar het lijkt nu erger te worden, of misschien heb ik er meer last van, ik weet het niet.quote:Op vrijdag 16 april 2010 02:01 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat is je dagbesteding voor zo'n slapeloze nacht geweest? (graag alles specificeren ook de dagdelen dat je dit deed)
Als ik moeite heb om te slapen zet ik een koptelefoon op met muziek waarin ik mijn gedachten ed. in kwijt kan. Daardoor viel ik altijd redelijk snel in slaapquote:Op vrijdag 16 april 2010 10:42 schreef Carmw het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik wel een vrij normale dagbesteding, ik sta op, ontbijt, ga douchen, me voorbereiden voor school, boodschappen doen, of iets anders. Dan fiets ik naar school, koop ik meestal wat om te lunchen, en dan na school fiets ik weer naar huis. Kijken wat ik wil eten in de avond, en dan ga ik naar de supermarkt, daarna koken, en 's avonds verschilt, soms ga ik een film kijken soms ga ik naar iemand toe. Meestal tussen 10 en half 12 naar bed. Ik heb wel van alles geprobeerd, hardlopen voor ik naar bed ga, of juist helemaal niks doen voor ik naar bed ga, glas warme melk voor het naar bed gaan, met oordoppen in slapen, hielp wel een beetje, maar nou doet m'n oor heel erg zeer, dus dat kan ook niet meer. Ik heb er ook al last van sinds ik me kan herinneren (ben nu student) maar het lijkt nu erger te worden, of misschien heb ik er meer last van, ik weet het niet.
Zodra ik gewoon in m'n lig, dan gaan m'n gedachten meteen alle kanten op en het houd me wakker, niet dat ik pieker of zo (heel soms wel eens, maar lang niet altijd) maar gewoon liggen denken, beetje fantaseren, of me dingen herinneren, en dat houdt me wakker. En ook nog eens kan ieder klein geluidje ervoor zorgen dat ik niet in slaap kom. De klok, de koelkast, de onderbuurman met z'n gitaar, de verwarming, of het geluid dat m'n bed wel eens maakt als ik me omrol.
Ik zou het gewoon proberen. Die Psych kan niet in je hoofd kijken of met zekerheid zeggen wat het effect van Ritalin op je zal zijn. Die psych kan je beter helpen als je hem kan vertellen wat het effect van de ritalin op je is.quote:Op dinsdag 20 april 2010 20:15 schreef MaJo het volgende:lang niet gepost hier
met mij gaat alles goed
een tijdje geleden gestopt met ritalin omdat ik het niet meer nodig had, werd er juist druk van
merk alleen de laatste tijd dat ik weer heel druk ben in mijn hoofd en dit zich soms ook lichamelijk uit. Zo stond ik gisteren op en neer te springen om rustig te worden
ook lig ik in bed voortdurend met mijn benen te trillen. Op het werk ben Ik ook weer snel afgeleid.
Ik Heb nog wel ritalin liggen maar durf het na al die maanden niet zomaar in te nemengewoon proberen of volgende week even met de psych overleggen?
Maar heeft die psycholoog ook echt een onderzoek gedaan om dit te concluderen, of is dat dezelfde als die de diagnose heeft gesteld? Als je nu aan gaat nemen dat je het niet hebt, maar je blijkt volgend jaar toch add te hebben of adhd begint dat gezeik weer opnieuw.quote:Op woensdag 21 april 2010 11:41 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Ik heb apart nieuws, na 2 keer de diagnose adhd gekregen te hebben vind mijn huidige psycholoog dat ik wel wat kenmerken heb van adhd maar dat ik er te weinig heb voor 'echte' adhd. Op zich snap ik haar twijfel, een aantal echte typische kenmerken van adhd heb ik niet en daarnaast zijn er in de afgelopen 4 maanden een aantal sterk verminderd. zo heb ik nog maar weinig onrust in mijn lijf, kan ik meestal goed inslapen en kan me uren op een boek concentreren. Naar aanleiding van een persoonlijkheidsonderzoek heeft ze een andere theorie van wat er aan de hand is maar dat moet nog besproken worden. Ben benieuwd of ik dan ook adhd-er 'af' ben.
Ik vind het aan de ene kant fijn, het is dus niet levenslang dat ik last heb van dingen, aan de andere kant was vorig jaar erg zwaar omdat ik moest accepteren dat ik adhd heb.
De diagnose is gesteld door Psyq. Dat na een onderzoek van 3 uur gericht op het stellen van de diagnose ADHD. Mijn huidige psycholoog trekt haar conclusies uit haar eigen observatie, die van een andere psycholoog en die van een psychiater. Daarnaast is er uit een persoonlijkheidsonderzoek wat anders naarvoren gekomen. Ik ben geneigd om mijn huidige psycholoog te geloven.quote:Op woensdag 21 april 2010 12:34 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Ik zou het gewoon proberen. Die Psych kan niet in je hoofd kijken of met zekerheid zeggen wat het effect van Ritalin op je zal zijn. Die psych kan je beter helpen als je hem kan vertellen wat het effect van de ritalin op je is.
[..]
Maar heeft die psycholoog ook echt een onderzoek gedaan om dit te concluderen, of is dat dezelfde als die de diagnose heeft gesteld? Als je nu aan gaat nemen dat je het niet hebt, maar je blijkt volgend jaar toch add te hebben of adhd begint dat gezeik weer opnieuw.
Ik zou deze tekst eens goed lezen en die punten van waaruit ze de diagnose stellen eens invullen en dan kijken of je de diagnose bij jezelf zou stellen.
Het enige wat echt belangrijk is, is of je baadt hebt bij de behandeling en evt medicijnen. Die behandelgroepen bestaan voor zover ik het gezien hebt voor het grootste deel uit ervaringen uitwisselen en dit topic natuurlijk ook, herken je jezelf in veel dingen die andere ad(h)d'ers zeggen?
Ik herken me in heel veel dingen die anderen zeggen en ben er gedurende de behandelingen en het lezen van dingen op internet alleen meer overtuigd van geraakt dat de diagnose juist was.
Wat zei je? Dank je lieverd dat je het zo waardeert dat ik een keer ga sporten?quote:Op woensdag 21 april 2010 17:13 schreef Denkbaar het volgende:
Pfft, vrouwen!Ik had ergens gelezen dat flink sporten wel eens wil helpen bij ADD/Depressie-achtige dingen (vanwege de dopamine). Ik dacht, dat ga ik doen, een paar skates geregeld en vandaag even 20km geskate. Ging hartstikke lekker (terug met de bus
), ik blij. Dus ik vertel dat net aan m'n vriendin, zegt ze: "ik vind het niet zo leuk als je zulk soort dingen zonder mij doet..."
Niet: "wat fijn dat dat werkt voor je lieverd" of wat dan ook, nee, gelijk zo'n postzegel
. Ze kan niet eens skaten
quote:Op woensdag 21 april 2010 18:43 schreef Denkbaar het volgende:
Neuh, ik heb heel volwassen gezegd dat ze niet zo moet zeiken, omdat ze ook al kattig wordt als ik de hele dag thuis zit. Nu hebben we semi-ruzie.
Heb je geen timer op je telefoon? Dat je die om de 3 uur af laat lopen..quote:Op donderdag 22 april 2010 22:31 schreef RandomMoron het volgende:
een tijdje geleden maar..
ik vergeet dus zeer consequent Ritalin te slikken.
Op dagen dat ik werk sla ik meestal over omdat ik dan sochtends 1 tablet wegpop en dan vergeet ik de halve dag tot ik tijdens mijn lunchpauze ergens achterkom dat ik 5 uur te laat ben met tablet 2.
Alleen op dagen waarbij ik consequent een schema heb ( schema klinkt mooi, komt neer op..ik zit op school, typ wat, hou tijd in de gaten, vaste lunchtijden enzo) lukt het me om aan de Ritalin te blijven.
Toch maar eens informeren of ik concerta vergoed krijg.
En dan nog wat..Kan Aerius of Reactine in combinatie met Ritalin?
ik vind het best moeilijk om uit te vogelen welke medicijnen wel en niet in combi mogen.
overstappen op concerta! werkt tussen de 8 en 12 uur en als je avero achmea hebt wordt het ook nog eens volledig vergoedquote:Op donderdag 22 april 2010 22:31 schreef RandomMoron het volgende:
een tijdje geleden maar..
ik vergeet dus zeer consequent Ritalin te slikken.
Op dagen dat ik werk sla ik meestal over omdat ik dan sochtends 1 tablet wegpop en dan vergeet ik de halve dag tot ik tijdens mijn lunchpauze ergens achterkom dat ik 5 uur te laat ben met tablet 2.
Alleen op dagen waarbij ik consequent een schema heb ( schema klinkt mooi, komt neer op..ik zit op school, typ wat, hou tijd in de gaten, vaste lunchtijden enzo) lukt het me om aan de Ritalin te blijven.
Toch maar eens informeren of ik concerta vergoed krijg.
En dan nog wat..Kan Aerius of Reactine in combinatie met Ritalin?
ik vind het best moeilijk om uit te vogelen welke medicijnen wel en niet in combi mogen.
Kan je niet aangeven dat je er last van hebt?quote:Op maandag 12 april 2010 21:20 schreef Gtaboy107 het volgende:
Ik kan er niet meer tegen, ik word alleen maar afgeleid op school. Echt zo irritant hé, ik kan nooit eens normaal werken.
Al eens met de psych gesproken over een alternatief?quote:Op zaterdag 24 april 2010 19:42 schreef McGilles het volgende:
Voor de tweede keer gestopt met ritalin en ga er ook niet meer aan beginnen, word er zwaar opgefokt van en ben niet meer mijzelf, denk ook anders en voel me gewoon kut erdoor.
ja, ik moet Menzis bellen of ik het terug krijg of niet.quote:Op zaterdag 24 april 2010 17:48 schreef Knuffelzacht het volgende:
[..]
overstappen op concerta! werkt tussen de 8 en 12 uur en als je avero achmea hebt wordt het ook nog eens volledig vergoed
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |