maak eens een simpel plattegrondje en post die hier zodat de mensen hier met je mee kunnen denken, wellicht kunnen wij met een optie komen waar jij nog niet aan gedacht hadquote:Op dinsdag 6 april 2010 11:51 schreef RikR het volgende:
Bij nader inzien, is het niet mogelijk om langs de randen aan te leggen. Ik kruis namelijk altijd de slangen die naar de verdeler gaan.
Dus blijven er nog 2 opties over:
* Onder de vloerverwarming
* Over de vloerverwarming
Ik heb namelijk geen kruipruimte.
Ik moet dwars door de keuken omdat er anders wel erg veel bochten in de leiding komt en ik vrees dat ik dan de draden er niet meer doorheen krijg.
Zijn er echt bezwaren om de buizen op de vloerverwarmingsleidingen te leggen?
Dan hak je toch ter plaatse waar de leidingen kruisen de vloer iets verder weg zodat de elektra-leidingen onder de vloerverwarmingsleidingen langs kunnen.quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:51 schreef RikR het volgende:
Bij nader inzien, is het niet mogelijk om langs de randen aan te leggen. Ik kruis namelijk altijd de slangen die naar de verdeler gaan.
Dat kun je oplossen door de buisen pas te bevestigen met lijm als je de kabels er door hebt getrokken. Kun je altijd handmatig de hoek nog doen.quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:51 schreef RikR het volgende:
Ik moet dwars door de keuken omdat er anders wel erg veel bochten in de leiding komt en ik vrees dat ik dan de draden er niet meer doorheen krijg.
precies.. eerst de draden er in heisen voor de boel in t beton ligtquote:Op dinsdag 6 april 2010 15:55 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat kun je oplossen door de buisen pas te bevestigen met lijm als je de kabels er door hebt getrokken. Kun je altijd handmatig de hoek nog doen.
Het spreekwoord is niet voor niks; als het echt niet anders kan; flex het danquote:Op vrijdag 9 april 2010 08:26 schreef Leipo666 het volgende:
mijn ervaring met het vervangen van kabels is dat het niet zo heel veel uitmaakt hoeveel bochten er in zitten (natuurlijk zijn er grenzen): nieuwe kabel aan oude vastmaken en hem zo erdoorheen trekken
is dan veel makkelijker dan het in eerste instantie erin krijgen van een kabel in een nog lege buis
als je de buis ook zo ruim mogelijk buigt, geen flexibele ribbelbuizen gebruikt en de buis zo dik mogelijk neemt scheelt dat allemaal (en is ook handig mocht er ooit een extra kabel bij geplaatst worden)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |