Bij beschadiging van het hoornvlies ben je altijd ver van huis... maar hoe eerder je er naar laat kijken hoe meer de schade beperkt kan worden .....quote:Op zaterdag 3 april 2010 09:21 schreef willempjewever het volgende:
Gisteravond tijdens het roken kwam er een klein vonkje door de wind van mijn peuk in mijn oog. Nu een dag later zit er een zwart puntje onder mijn pupil op mijn hoornvlies (ziet eruit als een heel klein vliegje in je oog)
Ik kan wel goed zien, maar het voelt wat alsof er een heel klein beestje in je oog is gevlogen.
Moet ik hier wat mee of gaat het vanzelf over? Ik ben 200 km van mijn eigen dokter af en het is pasen, dus dat kost allemaal vrij veel tijd als ik er iemand naar wil laten kijken. Uit een ander topic hier op fok ( Vonk in me oog tijdens slijpen ) haalde ik dat je bij het lassen ook een vonkje in je oog kan krijgen en dan moet je naar de dokter, maar een beetje as kan niet roesten en ik neem aan dat het vanzelf over gaat?
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ah, dat is mooi te horen. Ik heb niet heel veel pijn, het is gewoon wat irritant, alsof er een beestje in je oog zit, maar dit beestje kan je niet verwijderen.quote:Op zaterdag 3 april 2010 09:25 schreef Schunckelstar het volgende:
uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat dat vanzelf overgaat maar dat je nog wel dagenlang een ontzettend kutgevoel in je oog hebt
bij mij kwam de vonk overigens niet van een sigaret, maar een vonk is een vonk denk ik dan maarquote:Op zaterdag 3 april 2010 09:27 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Ah, dat is mooi te horen. Ik heb niet heel veel pijn, het is gewoon wat irritant, alsof er een beestje in je oog zit, maar dit beestje kan je niet verwijderen.
Watje.quote:Op zaterdag 3 april 2010 09:25 schreef -Engel- het volgende:
[..]
Bij beschadiging van het hoornvlies ben je altijd ver van huis... maar hoe eerder je er naar laat kijken hoe meer de schade beperkt kan worden .....
als je denkt dit hoort niet dan zou ik gelijk naar de dokter gaan...
pff... ik heb een oogafwijking waarbij juist het hoornvlies het slechts is....quote:Op zaterdag 3 april 2010 09:29 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Watje.
Ik heb zelfs eens zuur in mijn oog gehad.
Toen vertelde de dokter dt hoornvlies een van de veerkrachtigste lichaamsdelen is en dat het zich binnen een week herstelt en dat ik dan mijn zicht terug zou hebben.
En zo is het ook gebeurd.
(ik zou me dus niet al te veel zorgen maken)
er zullen ongetwijfeld mensen blind van kunnen worden. Je kan ook doodgaan door van de stoep af te vallen. Beetje jammer dat half fok altijd van het ergste uitgaat en meteen brand roept als er ook maar iets gebeurd.quote:Op zaterdag 3 april 2010 09:32 schreef -Engel- het volgende:
[..]
pff... ik heb een oogafwijking waarbij juist het hoornvlies het slechts is....
door mijn lenzen zat er een beschadiging in en ik kreeg te horen dat er gelijk wat aan gedaan moest worden
Mijn broer is trouwens door zo'n opmerking van de dokter aan een kant blind geworden... maar he TS jij hebt waarschijnlijk wel een paar reserveogen
Precies. Man ik hoorde altijd van die paniek verhalen over ogen. Toen ik zelf zuur in mijn ogen kreeg had ik echt zo iets van doei doei zicht. Zeker omdat ik echt wazig zag aan het beschadigde oog.quote:Op zaterdag 3 april 2010 09:38 schreef Azaron het volgende:
[..]
er zullen ongetwijfeld mensen blind van kunnen worden. Je kan ook doodgaan door van de stoep af te vallen. Beetje jammer dat half fok altijd van het ergste uitgaat en meteen brand roept als er ook maar iets gebeurd.
jij vindt mijn verhaal een grapje...quote:Op zaterdag 3 april 2010 09:38 schreef Azaron het volgende:
[..]
er zullen ongetwijfeld mensen blind van kunnen worden. Je kan ook doodgaan door van de stoep af te vallen. Beetje jammer dat half fok altijd van het ergste uitgaat en meteen brand roept als er ook maar iets gebeurd.
vergeet niet dat de ene mens de andere niet is...quote:Op zaterdag 3 april 2010 09:49 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Precies. Man ik hoorde altijd van die paniek verhalen over ogen. Toen ik zelf zuur in mijn ogen kreeg had ik echt zo iets van doei doei zicht. Zeker omdat ik echt wazig zag aan het beschadigde oog.
Het was onder werktijd en ik ben naar de EHBO gebracht.
Daar vertelden ze dus idd dat ik binnen week mijn zicht weer compleet terug moest hebben, was ook zo
quote:Op zaterdag 3 april 2010 10:13 schreef willempjewever het volgende:
Heb even met de huisartsenpost gebeld en die vinden dat een dokter even moet kijken, moet om 12:10 er even langskomen.
Vanavond post ik hier nog wel even de uitkomsten
Gewoon,quote:Op zaterdag 3 april 2010 12:27 schreef sp3c het volgende:
hoe de fok! krijg je een brandende peuk in je oog
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |