abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79894531
Gisteravond tijdens het roken kwam er een klein vonkje door de wind van mijn peuk in mijn oog. Nu een dag later zit er een zwart puntje onder mijn pupil op mijn hoornvlies (ziet eruit als een heel klein vliegje in je oog)

Ik kan wel goed zien, maar het voelt wat alsof er een heel klein beestje in je oog is gevlogen.

Moet ik hier wat mee of gaat het vanzelf over? Ik ben 200 km van mijn eigen dokter af en het is pasen, dus dat kost allemaal vrij veel tijd als ik er iemand naar wil laten kijken. Uit een ander topic hier op fok ( Vonk in me oog tijdens slijpen ) haalde ik dat je bij het lassen ook een vonkje in je oog kan krijgen en dan moet je naar de dokter, maar een beetje as kan niet roesten en ik neem aan dat het vanzelf over gaat?

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
  zaterdag 3 april 2010 @ 09:23:39 #2
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_79894551
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
pi_79894564
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 09:21 schreef willempjewever het volgende:
Gisteravond tijdens het roken kwam er een klein vonkje door de wind van mijn peuk in mijn oog. Nu een dag later zit er een zwart puntje onder mijn pupil op mijn hoornvlies (ziet eruit als een heel klein vliegje in je oog)

Ik kan wel goed zien, maar het voelt wat alsof er een heel klein beestje in je oog is gevlogen.

Moet ik hier wat mee of gaat het vanzelf over? Ik ben 200 km van mijn eigen dokter af en het is pasen, dus dat kost allemaal vrij veel tijd als ik er iemand naar wil laten kijken. Uit een ander topic hier op fok ( Vonk in me oog tijdens slijpen ) haalde ik dat je bij het lassen ook een vonkje in je oog kan krijgen en dan moet je naar de dokter, maar een beetje as kan niet roesten en ik neem aan dat het vanzelf over gaat?

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Bij beschadiging van het hoornvlies ben je altijd ver van huis... maar hoe eerder je er naar laat kijken hoe meer de schade beperkt kan worden .....
als je denkt dit hoort niet dan zou ik gelijk naar de dokter gaan...
pi_79894569
uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat dat vanzelf overgaat maar dat je nog wel dagenlang een ontzettend kutgevoel in je oog hebt
blablablablablablablablablablablablablabla
  zaterdag 3 april 2010 @ 09:26:14 #5
139330 TNA
For the stars that shine
pi_79894576
Ik zou het een paar dagen aankijken en dinsdag naar de dokter gaan als het er nog zit.
pi_79894594
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 09:25 schreef Schunckelstar het volgende:
uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat dat vanzelf overgaat maar dat je nog wel dagenlang een ontzettend kutgevoel in je oog hebt
Ah, dat is mooi te horen. Ik heb niet heel veel pijn, het is gewoon wat irritant, alsof er een beestje in je oog zit, maar dit beestje kan je niet verwijderen.

Als het niet over is ga ik dinsdag wel even naar de dokter.
pi_79894604
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 09:27 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Ah, dat is mooi te horen. Ik heb niet heel veel pijn, het is gewoon wat irritant, alsof er een beestje in je oog zit, maar dit beestje kan je niet verwijderen.
bij mij kwam de vonk overigens niet van een sigaret, maar een vonk is een vonk denk ik dan maar
blablablablablablablablablablablablablabla
  zaterdag 3 april 2010 @ 09:29:36 #8
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_79894615
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 09:25 schreef -Engel- het volgende:

[..]

Bij beschadiging van het hoornvlies ben je altijd ver van huis... maar hoe eerder je er naar laat kijken hoe meer de schade beperkt kan worden .....
als je denkt dit hoort niet dan zou ik gelijk naar de dokter gaan...
Watje.

Ik heb zelfs eens zuur in mijn oog gehad.
Toen vertelde de dokter dt hoornvlies een van de veerkrachtigste lichaamsdelen is en dat het zich binnen een week herstelt en dat ik dan mijn zicht terug zou hebben.
En zo is het ook gebeurd.

(ik zou me dus niet al te veel zorgen maken)
pi_79894638
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 09:29 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Watje.

Ik heb zelfs eens zuur in mijn oog gehad.
Toen vertelde de dokter dt hoornvlies een van de veerkrachtigste lichaamsdelen is en dat het zich binnen een week herstelt en dat ik dan mijn zicht terug zou hebben.
En zo is het ook gebeurd.

(ik zou me dus niet al te veel zorgen maken)
pff... ik heb een oogafwijking waarbij juist het hoornvlies het slechts is....
door mijn lenzen zat er een beschadiging in en ik kreeg te horen dat er gelijk wat aan gedaan moest worden

Mijn broer is trouwens door zo'n opmerking van de dokter aan een kant blind geworden... maar he TS jij hebt waarschijnlijk wel een paar reserveogen
pi_79894714
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 09:32 schreef -Engel- het volgende:

[..]

pff... ik heb een oogafwijking waarbij juist het hoornvlies het slechts is....
door mijn lenzen zat er een beschadiging in en ik kreeg te horen dat er gelijk wat aan gedaan moest worden

Mijn broer is trouwens door zo'n opmerking van de dokter aan een kant blind geworden... maar he TS jij hebt waarschijnlijk wel een paar reserveogen
er zullen ongetwijfeld mensen blind van kunnen worden. Je kan ook doodgaan door van de stoep af te vallen. Beetje jammer dat half fok altijd van het ergste uitgaat en meteen brand roept als er ook maar iets gebeurd.
  zaterdag 3 april 2010 @ 09:43:33 #11
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_79894776
http://nhg.artsennet.nl/k(...)entenbrief/PBH5h.htm

Moet binnen 3 tot 4 dagen herstellen.

Eventueel kun je een zalfje halen.
  zaterdag 3 april 2010 @ 09:49:01 #12
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_79894851
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 09:38 schreef Azaron het volgende:

[..]

er zullen ongetwijfeld mensen blind van kunnen worden. Je kan ook doodgaan door van de stoep af te vallen. Beetje jammer dat half fok altijd van het ergste uitgaat en meteen brand roept als er ook maar iets gebeurd.
Precies. Man ik hoorde altijd van die paniek verhalen over ogen. Toen ik zelf zuur in mijn ogen kreeg had ik echt zo iets van doei doei zicht. Zeker omdat ik echt wazig zag aan het beschadigde oog.

Het was onder werktijd en ik ben naar de EHBO gebracht.

Daar vertelden ze dus idd dat ik binnen week mijn zicht weer compleet terug moest hebben, was ook zo
pi_79894876
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 09:38 schreef Azaron het volgende:

[..]

jij vindt mijn verhaal een grapje...

Jouw voorbeeld slaat een beetje de plank mis...als je weet dat dat serieus nul komma nul keer gebeurd is en dat dagelijks meer dan 100 mensen hun gezichtsvermogen verliezen... maar hee als er geen zwart stipje was geweest had ik ook gezegd hoeft niet gecheckt te worden... bij wel een zwart stipje zou ik dat gewoon wel laten doen...
pi_79894881
ik bel wel even met de huisartsenpost over dat zalfje, wil zo gaan zwemmen en moet even weten of dat een goed idee is, met chloor enzo
pi_79894902
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 09:49 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Precies. Man ik hoorde altijd van die paniek verhalen over ogen. Toen ik zelf zuur in mijn ogen kreeg had ik echt zo iets van doei doei zicht. Zeker omdat ik echt wazig zag aan het beschadigde oog.

Het was onder werktijd en ik ben naar de EHBO gebracht.

Daar vertelden ze dus idd dat ik binnen week mijn zicht weer compleet terug moest hebben, was ook zo
vergeet niet dat de ene mens de andere niet is...

TS stelde de vraag en mijn antwoord is bij twijfel altijd laten checken....

mocht het niet goed zijn dan kunnen ze gelijk wat doen en anders kan hij opgelucht adem halen en hopen dat ie voortaan beter op zijn peuk let....
  zaterdag 3 april 2010 @ 10:02:08 #16
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_79895016
Zijn er geen dokters meer in het land?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_79895136
Als je zeker weet dat het een brandplekje is, dit herstelt zich wel. Als je nou een metalen splinter ofzo was zoals je zelf aangaf is het wel handig om het er uit te halen. Dat gaat immers niet vanzelf.
pi_79895198
Waar maak je je druk om? Als je je oog verliest kijk je toch met het andere? Niets aan de hand.
pi_79895200
Heb even met de huisartsenpost gebeld en die vinden dat een dokter even moet kijken, moet om 12:10 er even langskomen.

Vanavond post ik hier nog wel even de uitkomsten
pi_79895298
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 10:13 schreef willempjewever het volgende:
Heb even met de huisartsenpost gebeld en die vinden dat een dokter even moet kijken, moet om 12:10 er even langskomen.

Vanavond post ik hier nog wel even de uitkomsten
  zaterdag 3 april 2010 @ 10:36:23 #21
65918 IBAZ
broeinest
pi_79895658
Ik heb een keer een volledige vuurkegel van een sigaret in mijn oogje mogen krijgen. Ik dacht dat ik dood ging.
Na een week was het genezen. Alle slijmvliezen en ook je ogen behoren bij de meest regeneratieve organen.

Maak je geen zorgen.
  zaterdag 3 april 2010 @ 11:07:00 #22
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_79896300
Gaat met een paar dagen over.
Ik kreeg vorig jaar een brandende peuk in me oog.
Week lang pijn en tranen en dan is het wel weer over.
Met metaal is het anders ja.. Dan moet je naar de dokter en doen ze het eruit halen.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  Moderator zaterdag 3 april 2010 @ 12:27:04 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_79898291
hoe de fok! krijg je een brandende peuk in je oog
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_79898347
Hahaha ts rookt.

zaterdag 3 april 2010 @ 14:03:53 #25
65918 IBAZ
broeinest
pi_79900843
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 12:27 schreef sp3c het volgende:
hoe de fok! krijg je een brandende peuk in je oog
Gewoon,
pech hebben.
Ik heb er niets bijzonders voor gedaan.
Er lopen soms mensen om je heen die buitengewoon onhandig zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door IBAZ op 03-04-2010 14:09:46 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')